Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Citaat van: daxie op februari  2, 2010, 20:21:00
Laatste update:

Wouter

Ik vind dat je standpunt hier wel makkelijk afgescheept wordt. Jij bent niet tevreden met hun produkt en bij je beklaag wordt je klacht niet ontvangen maar wordt er een discussie opgestart. In dit geval een punt wat neergezet wordt al een feit wat niks met jouw probleem te maken heeft. Niet eens excusses of iets dergelijks, slechte zaak!

daxie

Citaat van: Roger Black op februari  3, 2010, 05:39:58

Ik vind dat je standpunt hier wel makkelijk afgescheept wordt. Jij bent niet tevreden met hun produkt en bij je beklaag wordt je klacht niet ontvangen maar wordt er een discussie opgestart. In dit geval een punt wat neergezet wordt al een feit wat niks met jouw probleem te maken heeft. Niet eens excusses of iets dergelijks, slechte zaak!

Dat vind ik dus ook. Gezien de afstand kan ik dus een paar dingen doen...
1) Terugsturen (en de verzendingskosten voor mij nemen)
2) me er bij neer leggen en andere kabels zoeken

In elk geval zal ik nog 3 keer (in plaats van 2 keer) nadenken alvorens iets te kopen bij Emotiva.

Ik hoop dat anderen hier ook iets uit halen.

Nooff

Midcall

Citaat van: Nooff op februari  2, 2010, 16:17:06
Misschien is de combi met Marantz wel gevoeliger. Het kan natuurlijk zo zijn dat het met shielded cables over gaat (zoals met de XLR's).

@daxie

Ik heb niet het gevoel dat ze je proberen af te schepen, maar meer het gevoel dat ze je meer tests laten doen om het één en ander uit te sluiten. Je kunt er op één manier achter komen of de kabels inderdaad het probleem zijn, en dat is door de suggestie die ze geven te volgen. Mocht het probleem dan nog blijven, dan is het definitief een defect in de AMP. Waarom ga je overigens niet gebalanceerd uitsturen vanaf de Marantz?

Heb je met diezelfde kabel dit probleem op alle kanalen op de Emotiva waar je die kabel op aansluit?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

daxie

Citaat van: Midcall op februari  3, 2010, 14:23:40
Heb je met diezelfde kabel dit probleem op alle kanalen op de Emotiva waar je die kabel op aansluit?

ja, het gebeurt ongeacht welke van de 7 ik gebruik. Ook met andere RCA's gebeurt het.

Sjettepet

Heb dit topic met enige verbazing gelezen.

Hoe vaak komt het niet voor dat een nieuwkomer zich hier meldt met de vraag: welke versterker moet ik kopen?

Het antwoord luidt dan steevast: luisteren, luisteren, luisteren. Ga niet af op reviews, specs etc.

En dan "ongehoord" apparaten via de VS uit China laten overkomen? Gaan jullie die echt terugsturen als ze niet bevallen? Ik heb me altijd verbaasd over mijn schoonmoeder die de hele Otto-catalogus thuis laat bezorgen, alles uitpakt en aanpast en dan weer inpakt en terugstuurt. Maar blijkbaar is dat "koop"gedrag nu ook overgewaaid naar de audiowereld, onder invloed van aantrekkelijke prijzen voor Chinese namaak.

En val me niet aan op "namaak": ruim 60% van in China geproduceerde (merk)artikelen bevat namaakcomponenten. Zelfs bedrijven als Siemens met eigen productielijnen in China hebben te kampen met namaak Siemens-produkten. Niet van echt te onderscheiden.

Emotiva = XTZ = Advance Audio = ToneWinner Electronics Co. Ltd. in China.
Kijk maar eens naar deze bekende versterker http://www.tonewinner.com/bbs/dispbbs.asp?boardID=1&RootID=86772&ID=86772

Emotiva ontworpen in VS? XTZ ontworpen in Zweden? Advance Audio ontworpen in Frankrijk? Geloof je het zelf?

Zo, dat lucht op, nu ga ik mijn XTX A100 DIII bestellen...
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Technics78

Nog vraagje ivm bestelling , bij internationale overschrijving heb ik 3 opties bij kosten indicatief(commissie voor bank ofzoiets)

1  voor opdrachtgever en begunstigde
2  opdrachtgever
3  begunstigde

Welke moet ik nemen of best eerst mail sturen naar emotiva hiervoor?

Grts
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

daxie

Sjettepet... Your point being?

Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken of hij het risico wil nemen... Ik heb besloten dat te doen. Met de klank van het apparaat zelf ben ik voorlopig erg tevreden.

De rest is wat minder maar ik wist dat zoiets kon gebeuren. Dat moet ik er nu maar bij nemen. En uit leren.

Waar ik niet meer in geloof is in de gigantische markup die sommige producenten vragen. Een gelijkaardige versterker kost me al gauw het 3-voudige.

Nooff

Citaat van: Technics78 op februari  3, 2010, 15:52:32
Nog vraagje ivm bestelling , bij internationale overschrijving heb ik 3 opties bij kosten indicatief(commissie voor bank ofzoiets)

1  voor opdrachtgever en begunstigde
2  opdrachtgever
3  begunstigde

Welke moet ik nemen of best eerst mail sturen naar emotiva hiervoor?

Grts
kosten zijn voor jezelf, dat is bij Paypal ook zo.

Technics78

Sjettepet begrijp je point ook niet? 
Gelijk daxie zie   "Een gelijkaardige versterker kost me al gauw het 3-voudige"

Nu betreft betaling,

Bij opdrachtgever is dit:

0 eur + de correspondentkosten (min. 10 euro); deze kosten zijn afhankelijk van het land/de bank van de begunstigde.

Nuja zal toch wel meevallen zeker of zou ik toch met paypal betalen?
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Nooff

Citaat van: Sjettepet op februari  3, 2010, 15:44:04
Heb dit topic met enige verbazing gelezen.

Hoe vaak komt het niet voor dat een nieuwkomer zich hier meldt met de vraag: welke versterker moet ik kopen?

Het antwoord luidt dan steevast: luisteren, luisteren, luisteren. Ga niet af op reviews, specs etc.

En dan "ongehoord" apparaten via de VS uit China laten overkomen? Gaan jullie die echt terugsturen als ze niet bevallen? Ik heb me altijd verbaasd over mijn schoonmoeder die de hele Otto-catalogus thuis laat bezorgen, alles uitpakt en aanpast en dan weer inpakt en terugstuurt. Maar blijkbaar is dat "koop"gedrag nu ook overgewaaid naar de audiowereld, onder invloed van aantrekkelijke prijzen voor Chinese namaak.

En val me niet aan op "namaak": ruim 60% van in China geproduceerde (merk)artikelen bevat namaakcomponenten. Zelfs bedrijven als Siemens met eigen productielijnen in China hebben te kampen met namaak Siemens-produkten. Niet van echt te onderscheiden.

Emotiva = XTZ = Advance Audio = ToneWinner Electronics Co. Ltd. in China.
Kijk maar eens naar deze bekende versterker http://www.tonewinner.com/bbs/dispbbs.asp?boardID=1&RootID=86772&ID=86772

Emotiva ontworpen in VS? XTZ ontworpen in Zweden? Advance Audio ontworpen in Frankrijk? Geloof je het zelf?

Zo, dat lucht op, nu ga ik mijn XTX A100 DIII bestellen...
Ik lees met dezelfde verbazing jouw post...

Zo kunnen we nog wel even doorgaan met dat rijtje. Je zult verbaast zijn hoeveel producten daadwerkelijk in het land ontworpen worden waarvan ze claimen dat dit zo is. Waarschijnlijk is meer dan 60% van de markt een leugen. Als het namaak zou zijn dan is daar niets mis mee zolang het voor je eigen gevoel en gehoor geen negativiteit met zich meebrengt. Misschien moet je maar gewoon je XTZ A100 gaan bestellen en niet dit soort topics vergallen met je onzinnige posts. Hoe denk je dat een merk als Oppo ooit overgewaaid is? In wat voor auto rij je? De gehele markt bestaat uit onderdelen die men van elkaar leent of "namaakt". Namaak is per definitie niet eens namaak, maar kan een zelfde component uit dezelfde fabriek zijn die aan iets minder strenge eisen hoeft te voldoen.

Nooff

Citaat van: Technics78 op februari  3, 2010, 16:00:06
Sjettepet begrijp je point ook niet? 
Gelijk daxie zie   "Een gelijkaardige versterker kost me al gauw het 3-voudige"

Nu betreft betaling,

Bij opdrachtgever is dit:

0 eur + de correspondentkosten (min. 10 euro); deze kosten zijn afhankelijk van het land/de bank van de begunstigde.

Nuja zal toch wel meevallen zeker of zou ik toch met paypal betalen?
Ik zou gewoon Paypal nemen, de kosten verschillen echt niet veel van elkaar en met Paypal betaal je direct. Een bankoverschrijving duurt vaak een aantal dagen.

Sjettepet

Citaat van: daxie op februari  3, 2010, 15:54:17
Sjettepet... Your point being?

Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken of hij het risico wil nemen... Ik heb besloten dat te doen. Met de klank van het apparaat zelf ben ik voorlopig erg tevreden.

De rest is wat minder maar ik wist dat zoiets kon gebeuren. Dat moet ik er nu maar bij nemen. En uit leren.

Waar ik niet meer in geloof is in de gigantische markup die sommige producenten vragen. Een gelijkaardige versterker kost me al gauw het 3-voudige.

Sorry voor de verwarring. Jullie hebben helemaal gelijk: betere prijs/kwaliteitverhouding vind je nergens. Ik maakte me slechts vrolijk over de mechanismes er achter. Opeens wordt er niet meer geluisterd voor aankoop, en Emotiva wordt beschouwd als de ontwerper van de produkten terwijl het niets anders is dan een ordinaire dozenschuiver. Verhalen als "small design team in Tennessee" en "designed in Sweden, manufactured in China" worden geslikt als zoete koek. Maar opnieuw: niets mis mee als de kwaliteit inderdaad goed blijkt te zijn (ook na enige tijd).
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

jslaman

Citaat van: Sjettepet op februari  3, 2010, 16:17:52
Sorry voor de verwarring. Jullie hebben helemaal gelijk: betere prijs/kwaliteitverhouding vind je nergens. Ik maakte me slechts vrolijk over de mechanismes er achter. Opeens wordt er niet meer geluisterd voor aankoop, en Emotiva wordt beschouwd als de ontwerper van de produkten terwijl het niets anders is dan een ordinaire dozenschuiver. Verhalen als "small design team in Tennessee" en "designed in Sweden, manufactured in China" worden geslikt als zoete koek. Maar opnieuw: niets mis mee als de kwaliteit inderdaad goed blijkt te zijn (ook na enige tijd).

Geheel mee eens!

Sjettepet

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 16:03:38
Ik lees met dezelfde verbazing jouw post...

In wat voor auto rij je?

Niet in een Dacia. En ook niet als die Dacia eruit zou zien als een BMW. Ik denk niet dat dit zo'n goed voorbeeld is.

Zie mijn post hierboven, ik wil niets vergallen, ik maak me alleen vrolijk. Reacties zoals die van jou geven aan dat men toch niet zo zeker is van zijn zaak.

Trouwens, Oppo is waarschijnlijk overgewaaid in een Lexicon....  ;D

Sjettepet

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 16:03:38
Namaak is per definitie niet eens namaak, maar kan een zelfde component uit dezelfde fabriek zijn die aan iets minder strenge eisen hoeft te voldoen.

::)

Nooff

Citaat van: Sjettepet op februari  3, 2010, 16:21:01
Niet in een Dacia. En ook niet als die Dacia eruit zou zien als een BMW. Ik denk niet dat dit zo'n goed voorbeeld is.

Zie mijn post hierboven, ik wil niets vergallen, ik maak me alleen vrolijk. Reacties zoals die van jou geven aan dat men toch niet zo zeker is van zijn zaak.

Trouwens, Oppo is waarschijnlijk overgewaaid in een Lexicon....  ;D
Ik denk dat het wel degelijk een goed voorbeeld is. Waar iets gemaakt en ontworpen wordt heeft namelijk niets te maken met de kwaliteit. Heel veel mensen weten bijvoorbeeld niet eens dat er voor bepaalde type audi's gewoon "immitatie" onderdelen worden gebruikt. Weet je wat het grappige daar van is? Het wordt in de zelfde fabriek gemaakt als de originele VAG onderdelen. Kortom, zero difference to the human eye en ook de rijeigenschappen worden er niet anders van ;)

Ik ben heel erg zeker van mijn zaak, waarom? Mij interesseert het niet waar iets gemaakt wordt en welke onderdelen men gebruikt, als het maar goed klinkt en mij een goed gevoel geeft. Ik lach juist om mensen die bakken met geld uitgeven aan een component waarvan vastgesteld is dat deze van een andere "veel goedkopere" fabriekant afkomstig is en over doen komen als High End. Emotiva is een sprong in het diepe, dat klopt. Maar is elk merk niet zo begonnen?

jslaman

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 16:27:13
Maar is elk merk niet zo begonnen?

Zeker wel, maar (de meeste van) deze merken waren voorafgaand aan de aanschaf te beluisteren wat het risico op een miskoop verkleint.

Nooff

Citaat van: jslaman op februari  3, 2010, 16:29:25
Zeker wel, maar (de meeste van) deze merken waren voorafgaand aan de aanschaf te beluisteren wat het risico op een miskoop verkleint.
Helemaal waar. Maar er zijn dan nog steeds mensen die wel een gokje durven nemen en iets nieuws willen proberen. Ik bestel al jaren spullen vanuit de US, terwijl vrienden en kennissen nog steeds huiverig zijn. Ik begrijp het enigszins wel, maar om anders te zijn dan anderen moet je ook andere dingen proberen.

Technics78

ivm Paypal

Ja, voordat je op "Pay" klikt zie je welk euro bedrag er afgeschreven gaat worden. Als je dat niet wil moet je ervoor kiezen om het bedrag gewoon in USD (of welke valuta het dan ook is) af te laten schrijven.

PayPal rekent dan niets om, dat wordt gedaan door je CC maatschappij en die koers is veelal voordeliger

Ergens gelezen, zal wel kloppen zeker?

Sjettepet

Inderdaad. Ik koop geen Dacia opgebouwd uit BMW-onderdelen, zeker niet zonder eerst een proefrit te maken.

Maar alle gekheid Nooff, we zijn het in wezen eens. Jij reageert met "natuurlijk, wist ik al lang" en ik maak me vrolijk. Niet om de kopers van Emotiva, maar om dit prachtige voorbeeld van hoe produktmarketing blijkbaar werkt.

jslaman

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 16:31:46
Helemaal waar. Maar er zijn dan nog steeds mensen die wel een gokje durven nemen en iets nieuws willen proberen. Ik bestel al jaren spullen vanuit de US, terwijl vrienden en kennissen nog steeds huiverig zijn. Ik begrijp het enigszins wel, maar om anders te zijn dan anderen moet je ook andere dingen proberen.

Point taken  ;)

Nooff

Citaat van: Technics78 op februari  3, 2010, 16:34:32
ivm Paypal

Ja, voordat je op "Pay" klikt zie je welk euro bedrag er afgeschreven gaat worden. Als je dat niet wil moet je ervoor kiezen om het bedrag gewoon in USD (of welke valuta het dan ook is) af te laten schrijven.

PayPal rekent dan niets om, dat wordt gedaan door je CC maatschappij en die koers is veelal voordeliger

Ergens gelezen, zal wel kloppen zeker?
Zou inderdaad wel eens kunnen kloppen!

Technics78

exchange is bij mijn cc inderdaad lager, heb dan ook betaald in dollar met paypal,

Nooff

Citaat van: Technics78 op februari  3, 2010, 17:54:02
exchange is bij mijn cc inderdaad lager, heb dan ook betaald in dollar met paypal,

Prima toch  :thumbs-up: