Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

daxie

Citaat van: darkraver op januari 29, 2010, 20:29:04
ben ook benieuwd hoe Emotiva het gaat oplossen.
Is natuurlijk niet allemaal naast de deur.

Heb je verder niemand die de amp eens kan bekijken, doormeten voor je, Daxie.

wat bedoel je met doormeten? Ik werk op een vakgroep elektronica, dus apparatuur genoeg...

gast_001

Er moet toch een reden voor het probleem wezen ?

Miesepies

Ik heb al het een en ander getest met mijn setup. Diverse speaker kabels, diverse interlinks. En wat me opviel is dat ik (bijna) alles kon doen met de speaker kabels, maar de XPA-5 sloeg niet af - wel meer dan 1x dat de 2 draden elkaar raakten bijvoorbeeld. Ging ik echter een interlink veranderen, sloeg de beveiliging gelijk aan. Grappig dat verschil, ik had juist andersom verwacht.

Dirk

Citaat van: Miesepies op januari 30, 2010, 00:40:36
Ik heb al het een en ander getest met mijn setup. ... En wat me opviel is dat ik (bijna) alles kon doen met de speaker kabels, maar de XPA-5 sloeg niet af - wel meer dan 1x dat de 2 draden elkaar raakten bijvoorbeeld.

wat ik me dan afvraag ; heb je dit nou bewust op die manier "getest", of was het eerder een kwestie van per ongeluk...en zo ontdekt dat ie het (al dan niet) verdroeg ?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Citaat van: daxie op januari 29, 2010, 22:26:48
wat bedoel je met doormeten? Ik werk op een vakgroep elektronica, dus apparatuur genoeg...

Het zou wel handig zijn als je met ondersteuning van Emotiva het probleem zelf zou kunnen oplossen.
De hele amp terugsturen lijkt me wel de laatste optie.  :-\

daxie

Inderdaad. Dat zou ik ook graag vermijden. Voorlopig nog geen antwoord.

gast_001

Het is natuurlijk altijd een beetje "riskant" om in Amerika online spullen te kopen, vooral als er geen support in de buurt zit.
Heb je een probleem....het is natuurlijk niet om de hoek en mocht de support dan niet zo snel gaan als gewenst  :-[ irritant.

Midcall

Met versterkers is dit zeker een punt van zorg. Ze zijn zwaar, dus hoge transportkosten. Een persoon in de buurt er naar laten kijken levert meestal niets op omdat hij niet veel kan zonder dat hij de schema's van het apparaat heeft. En nu kan je nog iets met de garantie doen, maar wat doe je als hij over 2 of 3 jaar problemen krijgt? Stuur je hem dan ook retour wetende dat je zeker dubbele transportkosten (heen / terug, zijn de retourkosten nu overigens wèl uitgesloten bij Emotiva?) plus evt reparatiekosten. Denk dat in dat geval een versterker snel in de kliko belandt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Cloontje

Citaat van: daxie op januari 29, 2010, 17:30:34
Nog even een update...

Als ik mijn prepro AAN laat staan, terwijl de bron (dvd) speelt, en dan de emotiva aanzet, dan draaien alle 5 kanalen lekker vlotjes. Stil, luid, alles kan.

MAAR als ik op pauze, of op "volgende" druk, maw als het signaal even onderbroken wordt en dan weer opkomt, dan gaat hij in protectie...
Als ik dan weer op play duw of zo, en de emotiva uit- en weer aanzet, doet hij weer lekker voort...

Dit doet hij enkel als kanaal 4 verbonden is.

Maw de input van kanaal 4 (zowel gebalanceerd als ongebalanceerd, maar dat is hetzelfde aangezien de versterker ongebalanceerd is uitgevoerd) reageert foutief op een veranderend ingangssignaal. De "plotse" verandering zorgt ervoor dat een foutmechanisme optreedt. Gradueel wijzigen, door bijvoorbeeld het volume te wijzigen, gaat zonder problemen.

Trouwens, als ik stereo luister werkt hij dus altijd goed, maar als ik mijn processor uitzet met de AB, dan gaat de emo in protectie... Echt wel iets met die input.

PS: mijn Gemini's zijn blij met de power... Ze zingen als nooit tevoren en brengen weer wat nieuws.

Al een andere speler getest?

daxie

Citaat van: Cloontje op januari 30, 2010, 10:07:06
Al een andere speler getest?

waarom zou ik deed het voorheen perfect... Het gebeurt trouwens ook als er niks afgespeeld wordt soms...

Nooff

Citaat van: daxie op januari 30, 2010, 13:00:59
waarom zou ik deed het voorheen perfect... Het gebeurt trouwens ook als er niks afgespeeld wordt soms...
Wellicht vallen er dan meerdere dingen uit te sluiten? Je weet natuurlijk nooit.  :)

Miesepies

Even een klein stukje terug:

Citaat van: daxie op januari 29, 2010, 11:47:19Ik hoor een licht (50hz?) brom als hij aanstaat

Ik heb dat ook - als ik dicht bij de amp zit hoor ik een hele zachte brom... ik denk dat dit van de trafo is. Gelukkig is dit niet hoorbaar als je muziek aan hebt staan.

tiptop

Ik ben even lui hoor, maar misschien kan iemand het hier meteen beantwoorden.
Als je zelf fysiek het apparaat in Amerika koopt, moet je dan ook die belastingen en inklaringskosten betalen?

Mijn schoonmoeder gaat in mei, dacht ik, naar New york en wilde mischien wel een apparaat meenemen als ik daarom vroeg.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Miesepies

Je schoonmoeder wil een 35+ kilo wegend apparaat meeslepen ? Stoer :)

Wanneer je zelf goederen meeneemt, kan je geloof ik tot ongeveer 400 euro vrij invoeren. Leuk, maar reken bijvoorbeeld wel weer op extra transport kosten van de vliegmaatschappij... extra bagage kost ook geld.

James T. Kirk©

Citaat van: Miesepies op januari 31, 2010, 00:14:55

Wanneer je zelf goederen meeneemt, kan je geloof ik tot ongeveer 400 euro vrij invoeren. Leuk, maar reken bijvoorbeeld wel weer op extra transport kosten van de vliegmaatschappij... extra bagage kost ook geld.

Exact, maar ik zei 5 pagina's geleden al:
Citeerje mag goederen tot een waarde van € 430,00 importvrij meenemen: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-05.html /quote]
take care,
____________________________Jim©

Midcall

Citaat van: James T. Kirk© op januari 31, 2010, 00:24:40
Citeerje mag goederen tot een waarde van € 430,00 importvrij meenemen: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-05.html /quote]

In dit geval krijg je het niet het vliegtuig in, te zwaar. Voor overgewicht moet je aanzienlijk bijbetalen. Bovendien krijg je zo'n doos met versterker ook niet heel erg makkelijk ongezien door de douane.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Roger Black

Maar met de ERC-1 of de pre-processors gaat het prima!
Mijn collega heeft zo de ERC-1 meegenomen. No problem!

daxie

Even een nieuwe update...

Ik had maar 1 XLR-kabel ter beschikking, en het probleem bleef toen bestaan.
Ik heb nu 5 XLR-kabels geleend.

Alle kabels vervangen door XLR...

Voila, probleem opgelost, alles blijft lekker doorspelen...

Toch een probleem op de RCA-inputs?

clockwork

Citaat van: daxie op januari 31, 2010, 11:13:57

Voila, probleem opgelost, alles blijft lekker doorspelen...

Fijn dat je nu in elk geval lekker kunt luisteren naar alle kanalen. Blijft de vraag waarom de RCA ingang het niet lekker doet. Het zal toch niet iets simpels zijn als een defect schakelaartje of zo? 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

tiptop

Citaat van: James T. Kirk© op januari 31, 2010, 00:24:40
Citaat van: Midcall op januari 31, 2010, 01:58:24
In dit geval krijg je het niet het vliegtuig in, te zwaar. Voor overgewicht moet je aanzienlijk bijbetalen. Bovendien krijg je zo'n doos met versterker ook niet heel erg makkelijk ongezien door de douane.
Citaat van: Miesepies op januari 31, 2010, 00:14:55

Jongens,

Het zou dan gaan om de UMC-1. Die weegt een stuk minder en het hoeft niet ongezien ;)

Hoeveel zou het dan extra kosten vanaf 430 euro bijv.?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

James T. Kirk©

Nou, je ziet de link al staan hè? Je betaalt een 'speciale' prijs tussen 430 en 750, maar zoals anderen al voor je uitgerekend hebben, is het maar weinig duurder het gewoon in NL te laten bezorgen. Overigens die CD speler weegt maar iets minder dan 8 kg (al wel fors voor zoiets natuurlijk) maar dat lukt wel binnen de 10 kg cabine gewicht wat mee mag. Kan in zo'n airporter koffertje, want afmetingen zijn in cm: 43,2 x 10,8 x 35,6, bovendien  komt ie op zo'n 290 euro en dan kan ik gelijk nog zwarte zijstrips bestellen en mogelijk nog een paar leuke kabeltjes, maar dat lukt dan nog probleemloos onder de maximale invoerprijs.
take care,

Midcall

Citaat van: James T. Kirk© op januari 31, 2010, 22:02:04
...Overigens die CD speler weegt maar iets minder dan 8 kg (al wel fors voor zoiets natuurlijk) maar dat lukt wel binnen de 10 kg cabine gewicht wat mee mag. Kan in zo'n airporter koffertje, want afmetingen zijn in cm: 43,2 x 10,8 x 35,6...

Ik kan me goed voorstellen dat de Amerkiaanse beveiliging toch graag even zo'n ding opensloopt voor je het een vliegtuig insjouwt  :nopompom:

James T. Kirk©

Citaat van: Midcall op februari  1, 2010, 01:45:37
Ik kan me goed voorstellen dat de Amerkiaanse beveiliging toch graag even zo'n ding opensloopt voor je het een vliegtuig insjouwt  :nopompom:

Nee hoor, dat doen ze niet, vliegtuigen de USA uit, vinden ze minder interessant, heb ik zelf ervaren. Als jij met iets de USA inkomt, dát wordt goed "gescrutinized"...
take care,

tiptop

Citaat van: James T. Kirk© op januari 31, 2010, 22:02:04
Nou, je ziet de link al staan hè? Je betaalt een 'speciale' prijs tussen 430 en 750, maar zoals anderen al voor je uitgerekend hebben, is het maar weinig duurder het gewoon in NL te laten bezorgen. Overigens die CD speler weegt maar iets minder dan 8 kg (al wel fors voor zoiets natuurlijk) maar dat lukt wel binnen de 10 kg cabine gewicht wat mee mag. Kan in zo'n airporter koffertje, want afmetingen zijn in cm: 43,2 x 10,8 x 35,6, bovendien  komt ie op zo'n 290 euro en dan kan ik gelijk nog zwarte zijstrips bestellen en mogelijk nog een paar leuke kabeltjes, maar dat lukt dan nog probleemloos onder de maximale invoerprijs.
Het zou iig de bezorgkosten schelen.

Ik ga er nog even na kijken en over denken.

Bedankt voor de tips alvast! :)

James T. Kirk©

Citaat van: tiptop op februari  1, 2010, 08:53:13
Het zou iig de bezorgkosten schelen.

Ik ga er nog even na kijken en over denken.

Bedankt voor de tips alvast! :)

Bij de ERC-1 MEENEMEN is het te doen, geen extra kosten en geen extra belasting, bij IMPORTEREN wèl! Bij MEENEMEN van een eindbak zit je a) met het gewicht (extra betalen in het vliegtuig, goed verpakken, kan niet mee in cabine), b) je moet deze wèl aangeven bij de douane en dan is het verschil bij importeren alleen maar dat je geen import + BTW betaalt over de verzendkosten. Kortom: Meenemen van ERC-1 of USP-1 is goed te doen en gratis invoeren, de rest is eigenlijk niet handig en kon wel eens duurder zijn (vliegtuig gewicht extra betalen) dan het laten bezorgen.
take care,