Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Ejorne

Citaat van: chaka op januari 21, 2010, 23:11:40
Daar mijn speakers vragen om een betere/sterkere versterker. En jullie mij hier hebben zitten op te geilen met emotiva (zelfs een powerbuy, kunnen jullie het mij nog makkelijker maken)

Daarom mijn vraag.

Als fronts gebruik ik tannoy d900 en als rear d500. Als center een jamo daar ik de bijpassende tannoy nog niet tegengekomen ben. Muziek en films ligt ongeveer 40% tegenover 60%.

Fronts: 2x een xpa-1 (is dit erover of ga ik beter voor 1x een xpa-2) ??
rears en center xpa-3 of beter een xpa-5 voor de achtersten te bi-wiren
Of ben ik totaal verkeerd bezig.

Mooie speakers!
Vreemde combi echter met de jamo center. Maar goed, het is ook een tijdelijke combi... Welke Jamo is het eigenlijk als ik vragen mag?

De Tannoy's zijn redelijk gevoelig toch?
Ik denk dat je ruim voldoende hebt aan een xpa-2.
Maar 2x een xpa-1 is natuurlijk wel erg  O0  O0

Het wordt een beste stapel wanneer je 2x een xpa-1 en een xpa-3 gebruikt.
Ik denk dat qua vermogens de xpa-2 en de xpa-3 beter bij elkaar passen.

Miesepies

Ik denk dat een XPA-2 voor stereo en XPA-3 of XPA-5 (voor 7.1 setup) een erg leuke combi zijn. Echter kan in principe de XPA-5 het ook in z'n eentje doen - onderschat dit beestje zeker niet. 2 x XPA-1 is een beetje overkill, maar inderdaad wel erg cool - maar ik denk dat zowel de XPA-1 als de XPA-2 absoluut in staat om het beste uit je speakers te halen.

Uiteindelijk ligt het voornamelijk aan je budget en ruimte (en kwaliteit van je audiorack, deze kasten zijn zwaar :))

tiptop

Die Tannoys hebben helemaal niet zoveel nodig om tot leven te komen. tuurlijk nog een beetje meer headroom is altijd fijn, maar misschien toch een beetje over de top in dit geval.

Die XPA-2 is zoals het lijkt meer dan genoeg om je films en muziekcollectie het volle potentiaal te geven. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Mario D

Bij mijn XPA-2 zie ik bij normaal gebruik de VU meter (leds) niet bewegen, pas als de receiver naar -25 gaat komt er leven in.
De Speakers zijn 90db dus reserve is er in overvloed. 
Ik vind hem naarmate je luider speelt wel beter klinken.  :headbanging:  :D

RvD

Bij deze de beloofde foto's  :)

Op de eerste foto zie je de muziek bluray van Beyonce deze klinkt toch waanzinnig goed.

Bij de powerbuy hier op het forum doe ik ook mee voor de black trims want dat zilver past niet zo heel goed bij de rest, totaal niet aan gedacht om dat meteen mee te bestellen.

Surround al wat uitgebreider getest maar eens een test dvd erbij gepakt met allemaal korte stukjes film in dts ooit eens gedownload.  :angel: Maar ik kan zeggen dat het echt beter geworden is de surrounds doen veel beter mee en je wordt nu echt meer bij de film betrokken.

Dus tot zover ben ik dik tevreden met deze upgrade en de XPA-2 + XPA-3 is een echte aanrader.  8)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

chaka

Citaat van: Ejorne op januari 21, 2010, 23:27:29

Vreemde combi echter met de jamo center. Maar goed, het is ook een tijdelijke combi... Welke Jamo is het eigenlijk als ik vragen mag?

Waarom zou je het niet mogen vragen?
jamo concert center staat er op de achterkant. Hij was bedoeld om tussen twee jamo concert 11 te komen te staan maar die zijn er nooit gekomen.

Citaat van: Miesepies op januari 21, 2010, 23:45:58
Uiteindelijk ligt het voornamelijk aan je budget en ruimte (en kwaliteit van je audiorack, deze kasten zijn zwaar :))

Ik zou de xpa-1 op de vloer zetten. Lijkt mij enorm mooi.
Misschien beter om voor de xpa-2 te gaan en met het uitgespaarde geld voor iets anders sparen. Dat zegt mijn verstand ook maar daar luister ik nu eenmaal niet altijd naar.  Dilemma's

Bedankt voor alle antwoorden

under construction

James T. Kirk©

Is er al iemand die de Emotiva ERC-1 heeft kunnen testen tegen een groot aantal goede cd/dvd/bd spelers. Ik denk dan aan de Oppo BDP83SE of de NuForce, een NAD C 565BEE (wel een stukje duurder), maar ook nog budget en klinkt erg mooi, Cambridge Sonata CD 30 en ik heb zelf de Onkyo Integra DX 706. Deze klinkt ook erg fraai en 'analoog', met veel 3D effect indien in de cd aanwezig. Reden dat ik het vraag, is dat deze zomer in de USA ben zo'n kleine 3 weken en dan zou ik er een mee kunnen nemen, als vervanger voor mijn DX 706, die regelmatig moet worden onderhouden vanwege zijn leeftijd.
take care,
____________________________Jim©

clockwork

Citaat van: RvD op januari 22, 2010, 13:48:45

Bij de powerbuy hier op het forum doe ik ook mee voor de black trims want dat zilver past niet zo heel goed bij de rest, totaal niet aan gedacht om dat meteen mee te bestellen.

Ik zag op het E-forum ook een aantal gebruikers die de trims er helemaal hebben afgehaald. Dat ziet er ook wel strak uit. Ik denk dat ik dat ga proberen als ik zo ver ben.
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=media&action=display&thread=7813

Bedankt voor je enthousiaste verhaal. Het wordt steeds moeilijker om niet mee te doen aan de powerbuy....  :inlove: 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: chaka op januari 22, 2010, 13:57:23
Ik zou de xpa-1 op de vloer zetten. Lijkt mij enorm mooi.
Misschien beter om voor de xpa-2 te gaan en met het uitgespaarde geld voor iets anders sparen. Dat zegt mijn verstand ook maar daar luister ik nu eenmaal niet altijd naar.  Dilemma's
Als je de XPA-1 neemt dan weet je in ieder geval zeker dat je niet meer achterom hoeft te kijken. Je bent uiteindelijk wat meer geld kwijt, maar het wordt wel ERG moeilijk om die monsters te overtreffen.  ;)

tiptop

Staat heel mooi zo 8) En met die zwarte trims nog iets mooier idd :)

Feli met je mooie set zo 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

vertmaori

Ik zoek iets om (met name) de stereo performance van mijn Arcam Solo Movie 5.1 wat meer punch te geven. Zou de UPA2 of UPA5 een goede match zijn tussen de Arcam en mijn B&W CM speakers? En zou de UPA2 genoeg zijn, of ga ik dan met film iets missen?
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

Nooff

Citaat van: vertmaori op januari 22, 2010, 22:02:38
Ik zoek iets om (met name) de stereo performance van mijn Arcam Solo Movie 5.1 wat meer punch te geven. Zou de UPA2 of UPA5 een goede match zijn tussen de Arcam en mijn B&W CM speakers? En zou de UPA2 genoeg zijn, of ga ik dan met film iets missen?
Ik zou, hoe dan ook, sowieso de 5 kanaals nemen. De UPA-2 doet sowieso niet mee met de powerbuy (mocht je interesse hebben). Emotiva heeft een neutraal klankkarakter, dus je voegt niets toe aan het klankbeeld, maar verbeteren zal het zeker. De combinatie B&W en Emotiva schijnt erg goed te werken (zie forum van Emotiva)

tiptop

Dat hangt er van af hoor.

Arcam heeft dus schijnbaar een andere sound en dan moet zo'n Emotiva maar net bevallen.
Ook is de Arcam redelijk goed met zijn versterking. het is niet mijn geluid, maar technisch is het wel goed, dus als het wel je geluid is....

Heb gelezen dat het zwakke punt van de Arcam juist zijn analoge uitgangen zijn. Komt er ook nog bij dan.

Ik zou er dus niet zomaar van uit gaan dat een Upa een verbetering gaat worden. ;)

RvD

De Arcam AVR300 heb ik ook een jaartje gehad  ;D maar de Emotiva is toch van een ander caliber en de arcam solo movie is dacht ik minder krachtig dan een AVR300.

Als je stereo beter wil zou je ook kunnen wachten op de UPA-1 monoblokken die gaan 299 dollar per stuk kosten, zijn als het goed is binnen nu en een paar weken leverbaar 200 watt op 8 ohm zijn die dingen. Luister maar eens naar de laatste webcast op hun site daar vertellen ze over de UPA-1. Wil je stereo helemaal perfect kun je er een USP-1 bij nemen.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Thesqualer

klinkt veel belovend die upa-1 maar even afwachten
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Midcall

Citaat van: kalimero op januari 22, 2010, 09:18:57
Bij mijn XPA-2 zie ik bij normaal gebruik de VU meter (leds) niet bewegen, pas als de receiver naar -25 gaat komt er leven in.
De Speakers zijn 90db dus reserve is er in overvloed. 

Reageren die leds niet enkel op het inputsignaal?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Ejorne

Citaat van: Midcall op januari 23, 2010, 01:40:51
Reageren die leds niet enkel op het inputsignaal?

Waarschijnlijk, maar het inputsignaal is toch afhankelijk van de volumestand van de aangesloten recevier/voorversterker?

Midcall

Citaat van: Ejorne op januari 23, 2010, 08:12:28
Waarschijnlijk, maar het inputsignaal is toch afhankelijk van de volumestand van de aangesloten recevier/voorversterker?
Ja, precies, maar omdat kalimero de gevoeligheid van zijn speakers erbij vermeld. Deze is niet relevant in dit geval.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

vertmaori

Alvast bedankt voor de reacties tot op dit moment. Ik hoop één dezer dagen van iemand een Parasound eindtrap te kunnen lenen. Ik kan dan kijken of een versterker met stevig vermogen qua punch doet wat ik verwacht. Klankkleur is persoonlijk, wij hebben bewust voor de klankkleur van de combi Arcam en B&W gekozen. Mijn vrouw heeft een gehoorbeperking waardoor we in het verleden de combi Denon/Heco hebben verwisseld door wat er nu staat.

Doel is dus een extra punch zonder de klankkleur te veel geweld aan te doen.
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

Miesepies

Citaat van: RvDDus tot zover ben ik dik tevreden met deze upgrade en de XPA-2 + XPA-3 is een echte aanrader.  8)

Tis dat ik geen ruimte heb, maar ben eigenlijk wel een beetje jaloers op je XPA-2 :)

Citaat van:  vertmaoriDoel is dus een extra punch zonder de klankkleur te veel geweld aan te doen.

Ik denk dat dat wel gaat lukken. Al heb ik geen uitgebreide ervaring met tig apparaten, ik denk dat de Emotiva's echt wel aardig neutraal zijn. De eigenaar van een hifi winkel gaf ook al aan dat mijn versterker (XPA-5) erg neutraal was en daardoor heel goed naar smaak te tweaken met kabels.

tiptop

Ik wilde dat ik geld had. had ik ook een XPA-5 bestled ofzo :-\

clockwork

Er staat een mooi filmpje over de (instel)mogelijkheden van de UMC-1 op de Emotiva site.  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MartijnR

Via de powerbuy de XPA-5 en wat kabels besteld. Daarnaast een quote aangevraagd voor de UMC-1.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

edwinvh

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V