Set LPLover

Gestart door Robiwan, oktober 19, 2009, 22:36:11

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Hallo,

Ik ben in het bezit van een audio/video set uit het middensegment waar ik veel luister- en kijkplezier aan beleef. Gewoon recht toe rechtaan spul waar menig high end set niet aan kan tippen :D Lekker geluid en een mooi beeld. Pop, Rock, soul, House, Hiphop, Triphop, Techno, Blues etc, klinkt allemaal prima. Set lust alle muziek :D

1e foto (van boven naar beneden):

Clearaudio Performance draaitafel voorzien van Satisfy arm, magneetlager, magnetisch ontkoppelde voetjes en Maestro mm element, geplaatst op een Pro-ject wallmount 1
Bluenote Phono 1 MK II phonoversterker
Rotel RCD-1072 Cd-speler (multibitter)
Rotel RA1062 geintegreerde versterker (klasse A/AB)
Marantz DR-6000 CD-recorder
Sony ST-SA5ES Tuner (2 coax antenne ingangen)
Denon AVR-2105 7.1 surround receiver
Soundorganisation Z560 audio rack
Rechter Linn Ninka zuilluidspreker (2,5 weg gesloten systeem)

2e foto:

IKEA TV-meubel
Sony KDL32W4210 82 cm Bravia LCD TV
Samsung BP1400 blu-ray speler
Philips 7005 SAT tuner met 160gb HD schijf
Linker Linn Ninka zuilluidspreker (2,5 weg gesloten systeem)
Linn Trikan center speaker

3e foto:

IKEA platenkast (ca. 500 stuks)

4e foto:

Draaitafel+phonoversterker

Overige speakers:
Mission M30 achter
B&W ASW600 sub

Kabels:
Siltech London speaker kabels (1 set 2x2,5m voor de Ninka's en 1x2,5m voor de Trikan)
Sharkwire koper 2,5m2 voor de achterluidsprekers
Siltech /new York interlinks (4x)
Siltech Paris interlink (1x)
Siltech London interlink (1x)
Supra HF100 HDMI
Supra XDAC optisch
Monster... scart RGB
Audio Agile stekkerblok
Audio Agile power wires

Okki Nokki :D platenwasser

Robin

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

In Memoriam audiolover

Meridian M-30 active speakers; Volumio Rivo+, Volumio Lineo 5 lineaire voeding, Volumio Preciso DAC.
Audioquest kabels: Firebird 48 HDMI/I2s - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Former member 78

Lex Groningen

Ziet er inderdaad goed uit, goh wat zijn we hier orgineel. ;D Maar heb een vraagje aan je. Waar heb je de kast vandaan waar je elpee´s in staan?
Heb dan nog wel niet zoveel vinyl hier staan, maar gaat nu toch wel aardig snel.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op oktober 20, 2009, 08:28:01
Ziet er inderdaad goed uit, goh wat zijn we hier orgineel. ;D Maar heb een vraagje aan je. Waar heb je de kast vandaan waar je elpee´s in staan?
Heb dan nog wel niet zoveel vinyl hier staan, maar gaat nu toch wel aardig snel.

Ik gok op een IKEA kastje.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Kwabbernoot

Dat lijkt mij een Ikea kast. Ik heb zelf een grotere versie daarvan (4 x 4 vakken).

Maar inderdaad een fraaie set en opstelling zo.  :worship:

Groeten...

PS: Ik zie dat Herr Schreck mij voor is.

Nosferatu

Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Lex Groningen

Citaat van: Nosferatu op oktober 20, 2009, 08:58:51
Ik gok op een IKEA kastje.  :angel:

Ga er vandaag toch even heen, en wie weet zie ik de kast nog staan in het wit.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Alco

Het is de IKEA Expedit, die heel vaak als LP kast gebruikt wordt.

Het leuke aan de Expedit is,...dat ie onlangs, blijvend in prijs verlaagd is! :)

Zo kost deze kleinste Expedit nog maar 19,95,-

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Lex Groningen

Citaat van: Alco op oktober 20, 2009, 10:05:05

Het leuke aan de Expedit is,...dat ie onlangs, blijvend in prijs verlaagd is! :)

Zal straks even kijken bij de Zweedse meubelgigant. Maar ga dan voor de afmetngen die Kwabbernoot hier boven heeft staan.

weerman

Citaat van: Alex Groningen op oktober 20, 2009, 08:28:01

een ikea boekekast uit de expedit serie. kost geen drol, iets van 79 euro of zo. prima kast.

robin

weerman

Bedankt heren dat jullie mijn set wel aardig vinden :D

Valt nog mee dat jullie niets zeggen over de kleurstelling van de woonkamer :D

Robin

Koen K

Citaat van: Alco op oktober 20, 2009, 10:05:05

Yep, da's ook mijn audiomeubel... 20 euro, hoe verzinnen ze het... ;D

S@m

Leuke set LPLover euh Weerman  :crazy:

Maar door die ene regel moet je wel even een streep trekken. Je moet de waarheid tenslotte geen schade aandoen... ;)

Citaat van: LPLover cq WeermanGewoon recht toe rechtaan spul waar menig high end set niet aan kan tippen

Ik weet trouwens nog een mooie upgrade voor je platenspeler, wat denk je van een Tri-Planar Mk VII toonarm (http://link.marktplaats.nl/289253614;D

weerman

Citaat van: S@m op oktober 20, 2009, 13:10:55
Leuke set LPLover euh Weerman  :crazy:

Maar door die ene regel moet je wel even een streep trekken. Je moet de waarheid tenslotte geen schade aandoen... ;)

Ik weet trouwens nog een mooie upgrade voor je platenspeler, wat denk je van een Tri-Planar Mk VII toonarm (http://link.marktplaats.nl/289253614;D

Nou dat van die high end streep ik zeker niet door :D. Ik wil echt niet bluffen maar mijn set klinkt veelal beter of vergelijkbaar aan menig high end setje! Vooral op het gebied van natuurlijkheid een dikke streep voor. Gewoon een mooie balans.

Geen andere arm op de Performance. Als het een andere zou worden dan toch een Clearaudio! De Satisfy is een prima arm. Het Performance pakket vind ik gewoon af! De Pro-ject muurbeugel wordt wel opgewaardeerd door een hele chique van Audiomagic type SW-50! Krijg ik deze week binnen.

Robin

S@m

Veel wat je schrijft kan ik niet beamen, maar één ding wel...

Fantastisch...!!

weerman

Citaat van: S@m op oktober 20, 2009, 13:55:31
Veel wat je schrijft kan ik niet beamen, maar één ding wel...

Fantastisch...!!

:D :D :D Ach ja de waarheid is hard :D

Robin

S@m

Citaat van: weerman op oktober 20, 2009, 14:41:57
:D :D :D Ach ja de waarheid is hard :D

Robin

Ik denk dat de waarheid in dit geval juist zacht is...

Ik zie dat je o.a. vloerbedekking hebt en vermoedelijk meer van dit soort ideale akoestische maatregelen. Ik kom nog wel eens bij liefhebbers die een High-End set hebben staan, maar van de partner mag er geen vloerkleed, gordijnen en zo minimalistisch mogelijke wandbekleding. Ongetwijfeld klinkt jouw set menigmaal mooier/beter dan de (veel) duurdere High-End set van betreffende lieden... ;)

Nosferatu

Citaat van: weerman op oktober 20, 2009, 11:44:56
Bedankt heren dat jullie mijn set wel aardig vinden :D

Valt nog mee dat jullie niets zeggen over de kleurstelling van de woonkamer :D

Robin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beroepsdeformatie

Dit kan je natuurlijk heel erg goed op 'ons' betrekken, we 'zien' alleen maar al die leuke apparaatjes en zijn 'blind' voor de omgeving.  :angel:
Maar als je dan toch een opmerking wilt over de kleurstelling, word het niet eens tijd voor een binnenhuisarchitect ?  :tongue2:

Lex Groningen

Wat zijn we weer aardig hier in deze topic. ;D

frank2

stja de speaker kleur past niet bij de rest van de aankleding, dus ff andere speakers kopen?! ;D
Verder zal het zeker wel goed klinken, wie ben ik omdat te betwijfelen. Je hebt een goede platenspeler dat weet ik zeker, ik heb 'm ooit een keer beluisterd. Of de set high end is kan ik hier niet beoordelen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

weerman

Citaat van: S@m op oktober 20, 2009, 15:26:49
Ik denk dat de waarheid in dit geval juist zacht is...

Ik zie dat je o.a. vloerbedekking hebt en vermoedelijk meer van dit soort ideale akoestische maatregelen. Ik kom nog wel eens bij liefhebbers die een High-End set hebben staan, maar van de partner mag er geen vloerkleed, gordijnen en zo minimalistisch mogelijke wandbekleding. Ongetwijfeld klinkt jouw set menigmaal mooier/beter dan de (veel) duurdere High-End set van betreffende lieden... ;)

:D :D

Ik ben komen inwonen bij mijn vriendin en ze vond het niet erg dat ik mijn spulletjes in de woonkamer heb gezet :D Gelukkig inderdaad vloerbedekking, gordijnen, stoffen bank. Verder geen akoestische maatregelen toegepast. De speakers heb ik wel zo goed als mogelijk op een gunstige plek gepositioneerd.
Maar zonder gekheid ik ben zeer tevreden met m'n set. Het kan altijd beter maar afgezien van de nieuwe muurbeugel geen onrust in m'n lijf dat ik iets moet verbeteren.

Robin

weerman

Citaat van: Nosferatu op oktober 20, 2009, 15:47:32
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beroepsdeformatie

Dit kan je natuurlijk heel erg goed op 'ons' betrekken, we 'zien' alleen maar al die leuke apparaatjes en zijn 'blind' voor de omgeving.  :angel:
Maar als je dan toch een opmerking wilt over de kleurstelling, word het niet eens tijd voor een binnenhuisarchitect ?  :tongue2:

Mijn vriendin is op de centen :D. Nee we hebben geen royaal inkomen dus voorlopig moeten we het doen met ons flatje. We zijn wel aan het kijken naar een rijtjes woning met een tuintje in het mooie spijkenisse :D Gelukkig ben ik qua huisvesting al snel tevreden.

Nosferatu

Citaat van: weerman op oktober 20, 2009, 15:55:05
Mijn vriendin is op de centen :D. Nee we hebben geen royaal inkomen dus voorlopig moeten we het doen met ons flatje. We zijn wel aan het kijken naar een rijtjes woning met een tuintje in het mooie spijkenisse :D Gelukkig ben ik qua huisvesting al snel tevreden.

Ach, als je op/aanmerkingen op je interieur wilt hebben dan word dat geregeld, zo aardig zijn we gewoon voor elkaar.  :angel:
Maar het gaat niet over iemands (wan)smaak op interieurgebied maar over ons aller hobby, muziek en de daarbij behorende spulletjes.  ;D

weerman

Citaat van: Nosferatu op oktober 20, 2009, 16:08:15
Ach, als je op/aanmerkingen op je interieur wilt hebben dan word dat geregeld, zo aardig zijn we gewoon voor elkaar.  :angel:
Maar het gaat niet over iemands (wan)smaak op interieurgebied maar over ons aller hobby, muziek en de daarbij behorende spulletjes.  ;D

Tuurlijk, zal me werkelijk een worst wezen wat iemand vindt van ons interrieur :D

Zonder de set gehoord te hebben, wat lijkt jullie de zwakke schakel(s)?

Robin