ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Gestart door Former member 78, oktober 12, 2009, 21:18:03

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Former member 78

#425
Citaat van: johan79 op september 18, 2010, 20:35:08
Gefeliciteerd Arjan, ze staan fantastisch in je ruimte.  :thumbs-up:

Je zou natuurlijk nog eens kunnen proberen om ze in de oude opstelling te beluisteren, maar dan til je je wel een bult.  :wacko:

Nee, dat is bijna onmogelijk.

Deze speakers zijn dieper dan de 8571, en daar zat
ik al erg dicht op.

Maar, hoe doet die 8871 het bij jou? ;D


@ Frank,

Ik mag het proberen met de tv :D :D :D

frank2

Mooi , de tv er tussen in, je vriendin is precies hetzelfde als mijn vrouw eerst giga sputteren en dan toegeven.....wees blij met zo'n vrouw.

Wel foto's aub. Oh en nog even kussens achter de speakers en koperkabels proberen. 
Ben benieuwd....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

johan79

#427
Citaat van: ArjanR1 op september 18, 2010, 23:48:57
Maar, hoe doet die 8871 het bij jou? ;D

Zoals Frank al eerder schreef, klinken ze wat breder, de stage is groter.

Ik had verwacht dat door de extra woofer er ook 2 keer meer laag uit zou komen, maar dat ik niet zo.

Voor de rest klinken ze lekker, heb het idee dat het stereo beeld ook beter is, maar heb helaas nog niet heel veel kunnen luisteren, want ben veel weg geweest.

Ruilen?  :D

Hoe is het laag bij jou thuis nu?



Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

chansig

Citaat van: frank2 op september 19, 2010, 08:52:43
Oh en nog even kussens achter de speakers en koperkabels proberen. 


Die koperkabels zijn dan om het warmer te laten klinken en minder last te hebben van het hoog ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

last vind ik een verkeerd woord, maar inderdaad om het geluid in het mid-hoog en hoog minder fel te laten zijn. Als bijkomend voordeel gaat  de bas een iets meer belangrijke rol spelen, tenminste zo lijkt het, is natuurlijk niet zo, maar de sound gaat voller klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Ik zou eerder wat gaan schuiven/indraaien met de speakers...Maar goed...ik begrijp van jou dat de speakers op 45% presteren..als de andere 55 er met andere kabels/apparatuur uit kan komen, dan is het toch goed.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Citaat van: chansig op september 19, 2010, 11:35:00
Ik zou eerder wat gaan schuiven/indraaien met de speakers...Maar goed...ik begrijp van jou dat de speakers op 45% presteren..als de andere 55 er met andere kabels/apparatuur uit kan komen, dan is het toch goed.

Daar zou ik voor tekenen....

Former member 78

Citaat van: frank2 op september 19, 2010, 08:52:43
Mooi , de tv er tussen in, je vriendin is precies hetzelfde als mijn vrouw eerst giga sputteren en dan toegeven.....wees blij met zo'n vrouw.

Wel foto's aub. Oh en nog even kussens achter de speakers en koperkabels proberen.  
Ben benieuwd....

Kan ik dat lage kastje dan een keer lenen?

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Zee

#434
Citaat van: frank2 op september 19, 2010, 10:31:13
last vind ik een verkeerd woord, maar inderdaad om het geluid in het mid-hoog en hoog minder fel te laten zijn. Als bijkomend voordeel gaat  de bas een iets meer belangrijke rol spelen, tenminste zo lijkt het, is natuurlijk niet zo, maar de sound gaat voller klinken.

Is de bas dan nog niet prominent genoeg?  Ik zou graag eens een frequentie sweep van de speakers in Arjan's kamer zien.  Vermoed dat met zulke speakers in een (veel) te kleine ruimte de bas al minimaal een db of 20 te sterk is.....
Zulk soort speaker presteren meestal alleen goed als ze minimaal een paar meter vrij van muren kunnen staan in grote tot zeer grote ruimtes.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

frank2

nee de bas is nu geheel rustig te noemen, wel goed hoorbaar maar niet in een mate dat het teveel zou zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martijn M

Citaat van: Zee op september 19, 2010, 11:47:12
Is de bas dan nog niet prominent genoeg?  Ik zou graag eens een frequentie sweep van de speakers in Arjan's kamer zien.  Vermoed dat met zulke speakers in een (veel) te kleine ruimte de bas al minimaal een db of 20 te sterk is.....
Zulk soort speaker presteren meestal alleen goed als ze minimaal een paar meter vrij van muren kunnen staan in grote tot zeer grote ruimtes.

Als Arjen het leuk vindt, wil ik wel eens langskomen en wat metingen doen.
Dutch & Dutch

Former member 78

@ Frank,
De zaag zit al in het meubel!

@ keyser,
Je mag gerust komen meten hoor, weet alleen niet wat het op gaat
leveren met die 2 grote kooien...

frank2

de zaag?  laat maar paar foto's zien
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martijn M

Citaat van: ArjanR1 op september 19, 2010, 14:21:50
@ keyser,
Je mag gerust komen meten hoor, weet alleen niet wat het op gaat
leveren met die 2 grote kooien...

Kooien?

Meten lijkt me trouwens alleen zinvol als jij er zelf waarde aan hecht hoor.
Dutch & Dutch

Former member 78


Citaat van: frank2 op september 19, 2010, 14:26:18
de zaag?  laat maar paar foto's zien

Ja, de zaag ;)

Dan kunnen beide componenten in het meubel :)
Want met de tv er op, kom ik niet weg ivm met de bekabeling.

Met een half uurtje moet het klaar zijn denk ik.
Citaat van: keyser op september 19, 2010, 14:39:39
Kooien?

Meten lijkt me trouwens alleen zinvol als jij er zelf waarde aan hecht hoor.

Ja, achter mij staan 2 grote kooien.
Een met een Grijze Roodstaart en in de andere een Ara.

Kan me maar zo voorstellen dat het invloed kan hebben.

Het meten lijkt mij pas zinvol, als ik her en der aan de akoestiek ga werken.


Former member 78

Zo, het staat weer op een iets andere instelling :)

Frank had nog een meubel over, wat hij weg wilde gooien.
Dit meubel, is een stuk lager dan ik had. Hierop weer aan het
zeuren gegaan bij mijn vriendin, of de tv nu wél voor het raam mocht :P

Na meten, wat plakfolie op de ruit... Staat het nu dus weer te spelen ;D
Straks weer aan de sleep met de speakers voor een nog wat betere positie.

Foto :)

frank2

ziet er netjes uit zo. Geniet van het film kijken in full stereo met deze speakers, wordt vast een belevenis.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Nog een foto, met mijn goede camera.
Vanaf de zitpositie.



S@m

Eerlijk gezegd kan ik me wel voorstellen dat je meissie nou niet echt gelukkig is met deze opstelling (zelf zou ik het trouwens ook niet zijn)...

S@m

Wat ik me trouwens afvraag is of het afstraalgedrag van de tweeters t.o.v. je luisterpositie (oren) niet een minder goed geluidsbeeld geven...

frank2

bovenstaande bezwaren spelen in het geheel niet, het is bijna dezelfde opstelling als ik heb, er zijn geen problemen met het geluid. (speakers staan voor de tv, dus het afstraalgedrag wordt niet beïnvloedt.

Ik vind het een stuk rustiger uitzien als voorheen en de tv die eindelijk op een goede plaats staat, en ja ik weet het een tv tussen de speakers is in principe niet goed, maar compromissen moet je nu eenmaal sluiten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

blue-eyes

je creert zo wel een extra hard veld..... Een TV zo dicht in lijn met je speakers komt niet ten goede aan het geluid (ik heb het zelf ook zo helaas).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op september 19, 2010, 16:18:15
Nog een foto, met mijn goede camera.
Vanaf de zitpositie.




Persoonlijk vind ik het er niet uit zien.  Kan je dame wel gelijk geven!  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

S@m

Citaat van: frank2 op september 19, 2010, 16:34:25
bovenstaande bezwaren spelen in het geheel niet, het is bijna dezelfde opstelling als ik heb, er zijn geen problemen met het geluid. (speakers staan voor de tv, dus het afstraalgedrag wordt niet beïnvloedt.

Ik vind het een stuk rustiger uitzien als voorheen en de tv die eindelijk op een goede plaats staat, en ja ik weet het een tv tussen de speakers is in principe niet goed, maar compromissen moet je nu eenmaal sluiten.

Dat ik het niet mooi vind heeft te maken dat de tv pontifikaal voor het raam staat, maar goed smaken verschillen.

V.w.b. de tweeter vs oorhoogte is nieuwsgierigheid. Ik bedoel het niet in relatie met de reflectie van het beeldscherm, plafond of wanden. Ben nieuwsgierig of de tweeter eigenlijk niet te hoog is, mede omdat ie ook nog een beetje schuin omhoog wijst...