ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Gestart door Former member 78, oktober 12, 2009, 21:18:03

Vorige topic - Volgende topic

frank2

je hebt zeer goede speakers, ik zou geen nieuwe kopen of wil je de be10 hebben of zo?

(persoonlijk zou ik wachten totdat je oor weer goed is....)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Ik had je al geprobeerd te bellen ;)

Maar het moet blijken of het goed klinkt morgen.
Zo ja, dan thuis luisteren, en dan de knoop door hakken.

Spannend :)

Zee

Citaat van: frank2 op september  7, 2010, 11:48:27
je hebt zeer goede speakers, ik zou geen nieuwe kopen of wil je de be10 hebben of zo?

(persoonlijk zou ik wachten totdat je oor weer goed is....)

Speakers zijn zo goed als de akoestiek waarin ze al dan niet passen.  M.a.w. de speakers die het bij jou goed doen kunnen bij een ander een drama zijn...
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

frank2

Citaat van: ArjanR1 op september  7, 2010, 11:52:19
Ik had je al geprobeerd te bellen ;)

Maar het moet blijken of het goed klinkt morgen.
Zo ja, dan thuis luisteren, en dan de knoop door hakken.

Spannend :)

bel je vanavond wel even, ben nu aan het werken
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Citaat van: Zee op september  7, 2010, 12:03:20

Speakers zijn zo goed als de akoestiek waarin ze al dan niet passen.  M.a.w. de speakers die het bij jou goed doen kunnen bij een ander een drama zijn...

Klopt helemaal.

Maar er zijn redelijke twijfels of mijn versterker het trekt.
Die is 2x 100w bij 8ohm.

Maar nu ga ik naar bed, moet vannacht weer aan het werk.

@ Frank2,
Iets na 21uur aub :)

chansig

Citaat van: ArjanR1 op september  7, 2010, 12:12:24
Klopt helemaal.

Maar er zijn redelijke twijfels of mijn versterker het trekt.
Die is 2x 100w bij 8ohm.

Maar nu ga ik naar bed, moet vannacht weer aan het werk.

@ Frank2,
Iets na 21uur aub :)

En de specs van de Usher speaker ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Martijn M

Als het om een BE10 of BE20 gaat, hoef je je m.i. geen zorgen te maken over dat vermogen. Ze zijn allebei betrekkelijk makkelijk aan te sturen. Bovendien is 100 watt nou niet bepaald weinig!
Dutch & Dutch

Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op september  7, 2010, 11:26:59
Oké, dan geef ik één geheim prijs.
Ik ben loyaal aan Usher ;)

YES!!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

S@m

Citaat van: keyser op september  7, 2010, 13:27:38
Bovendien is 100 watt nou niet bepaald weinig!

Zo is dat, 't moet toch raar lopen willen m'n 100 Accuphase-watjes iets niet aan kunnen sturen...

frank2

jongens watts e.d. zegt niets, natuurlijk kan een kleinere versterker een speaker goed aansturen, maar als je een krell ernaast zet klinkt het echt een heel stuk beter, meer lucht. strakker geluid, dieper laag e.d. Mijn huidige versterker de Belles heeft wel 250 watt mijn vorige de eenvoudige versie had 125 watt, geloof me maar dat er een hemelsbreed verschil is tussen beide, de grotere broer gaat gewoon dieper, is meer gedefinieerd e.d.
Dus ik denk als het een BE10 is wat ik nog niet weet, de huidige versterker van arjan wel goed erop speelt maar dat een grotere jongen wel een groot verschil gaat geven. Maar je kunt altijd later weer upgraden..... ;D

Martijn M

Mijn ervaring is dat een zwaardere versterker zich enkel op hele hoge geluidsniveaus merkbaar maakt. Over 'lucht' durf ik niets te zeggen, maar het volgens mij niet aannemelijk dat een zwaardere versterker strakker klinkt, laat staan dieper.
Frank, het verschil tussen 125 Watt en 250 Watt is slechts 3 dB. Dit is een amper merkbaar verschil.
Dutch & Dutch

frank2

naast watt e.d. is een zwaarder uitgevoerde versterker ook vaak wat beter uitgerust, als je het verschil tussen de Belles 150A en 350 A kon horen dan begreep je mij volkomen.

Een heel zware versterker zal op jouw eigen speakers ook een verbluffend resultaat geven.

nb: ik heb net Arjan aan de telefoon gehad, ik weet wat hij wil gaan kopen, hij heeft echt een andere versterker nodig (wat hij ook toegeeft)

Peerless Monster

Citaat van: keyser op september  7, 2010, 19:21:58
Mijn ervaring is dat een zwaardere versterker zich enkel op hele hoge geluidsniveaus merkbaar maakt. Over 'lucht' durf ik niets te zeggen, maar het volgens mij niet aannemelijk dat een zwaardere versterker strakker klinkt, laat staan dieper.
Frank, het verschil tussen 125 Watt en 250 Watt is slechts 3 dB. Dit is een amper merkbaar verschil.

Met een motor met meer PK's (aan gelijk voorwaarden natuurlijk), ben je toch ook eerder weg bij de start?
En hij kan harder...

Het is zo simpel...

;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op september  7, 2010, 21:46:32
Met een motor met meer PK's (aan gelijk voorwaarden natuurlijk), ben je toch ook eerder weg bij de start?
En hij kan harder...

Het is zo simpel...

;D

PK's is toch voor de snelheid? Je bedoeld koppel wellicht? Of ik haal ze weer door elkaar :D

Amerikanen hebben toch daar een uitdrukking voor (vrij vertaald: hoe meer cylinderinhoud hoe beter :D )
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

chansig

Mechanica en elektotechniek is toch zoiets als appels en peren ?

Nu word ik wel erg nieuwsgierig naar de speaker..Ik heb de BE10 ooit gehoord met een 12 watt versterker..Klonk heel erg goed.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Ik post morgen wel een foto van de speakers.
Nog een tipje van de sluier, er zit een extra woofer in.

Waar mijn versterker waarschijnlijk iets te kort in zal schieten,
is in de aansturing van het laag. Daar is een flinke eindbak gewoon
sterker in, dan mijn geïntregeerde.

frank2

Citaat van: chansig op september  7, 2010, 22:25:35
Mechanica en elektotechniek is toch zoiets als appels en peren ?

Nu word ik wel erg nieuwsgierig naar de speaker..Ik heb de BE10 ooit gehoord met een 12 watt versterker..Klonk heel erg goed.

Gr Hans

tussen buis 12 watt en solid state zit een groot verschil.

chansig

Dan moet je die uiteraard gewoon gaan kopen. Ws heeft Karel er nog wel 1 staan ergens.. ..in een hoekje.. ;D

Leuk altijd om iets groots aan te kopen en de tijd dat je erop moet wachten..Ik ervaar het nu een beetje als ik een mooie plaat besteld hebt.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: frank2 op september  8, 2010, 07:43:01
tussen buis 12 watt en solid state zit een groot verschil.

Zal ik niet ontkennen..Maar zoals Keyser al aangaf is dat verschil mn in het voordeel van de solid op het moment dat je harder gaat spelen.

Ik vond de buis toen mooier dan de solid state...Ieder zo zijn smaak zullen we maar zeggen. Mijn speakers heb ik nu al een tijdje..daar heb ik ook met 2 x 10 watt mee gespeeld. Ik vond het toen erg fijn klinken..tussendoor de switch naar een Bryston en Burmester gemaakt..De Bryston was 160 watt als ik me niet vergis en ja dat knalde zeker meer en strakker..Ik bleef de buis alleen mooier vinden. Nu is het omgedraaid...

Gr Hans
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: ArjanR1 op september  7, 2010, 23:33:23
is in de aansturing van het laag. Daar is een flinke eindbak gewoon
sterker in, dan mijn geïntregeerde.

Of, indien noodzakelijk, een krachtigere geïntegreerde. Een eindversterker is niet zaligmakend, maar daar schrijf ik waarschijnlijk niets nieuws...

Former member 78

Citaat van: S@m op september  8, 2010, 08:47:21
Of, indien noodzakelijk, een krachtigere geïntegreerde. Een eindversterker is niet zaligmakend, maar daar schrijf ik waarschijnlijk niets nieuws...

Dat kan ook idd.
Ik zal het zo zien, wat de versterker op de speakers doet.

Nog even na gekeken, mijn versterker is 2x 100w @ 8 Ohm
en 2x 200w @ 4 Ohm.

chansig

Je kan sowieso beter te veel hebben dan te weinig...

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Former member 78

Zo, ik ben nét weer thuis.

Mijn bedoeling was om ff te luisteren, ik was er om 10uur (gaat dan open) en ging na 13uur pas weer weg.
De ene naar de andere cd dr in, had er 11 bij me. Natuurlijk niet de cd's compleet beluisterd, maar vooral
de nummers welke ik goed ken.

Wat heb ik daar genoten zeg! Wat een waanzinnig klinkende speaker  :inlove:

Ook de Unico deed het beter dan verwacht, het laag zal zeker nóg beter kunnen.
Maar ik heb geen een keer iets gemerkt waar ik mij aan kon storen, ook op stevig niveau
blijft het staan.

Wie de test cd van Usher heeft, van de Diamond serie:
Bij nr 2 (met die trommels) daar zit erg veel laag in. Op een gegeven moment dacht
ik dat de deur er uit werd gebladen. Ziek zo laag als die dingen gaan  :crazy:

Vrijdag de 17e worden ze gebracht.

Oja, het gaat om de Be20 :clapping:

Martijn M

Dutch & Dutch

chansig

Wauuwwww..Ik ken overigens het nummer waar jij het over hebt...dat gaat op zicht niet zo heel laag hoor. Maar de druk is mooi om te ervaren...in combi met een mooie/strakke attack zal het zeker genieten zijn.

Gr Hans
Coax AQ Carbon