Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bama

Citaat van: dvlz303 op januari 31, 2011, 15:52:14
Overigens vraag ik dit aangezien mijn vrouw afgelopen weekend de AVR600 weer eens heeft lopen vervloeken.. Ze ploft op de bank om ff relaxed een film te gaan kijken. Zet de boel aan, en.. BAFFFF..

Ze vliegt tegen het plafond (en ik schrik ook ik was niet echt voorbereid op de knal). Bijgekomen van de schrik probeert ze het nogmaals en weer een knal.
Daarna is ze maar een boek gaan lezen, want het plezier was er wel weer af.

Heb ik ook gehad en toen is er een nwe voeding in gegaan

bmateijsen

Wow heftig! Stuur mij anders even een e-mail!

Groet,

Bjorn

Citaat van: dvlz303 op januari 31, 2011, 15:52:14
Overigens vraag ik dit aangezien mijn vrouw afgelopen weekend de AVR600 weer eens heeft lopen vervloeken.. Ze ploft op de bank om ff relaxed een film te gaan kijken. Zet de boel aan, en.. BAFFFF..

Ze vliegt tegen het plafond (en ik schrik ook ik was niet echt voorbereid op de knal). Bijgekomen van de schrik probeert ze het nogmaals en weer een knal.
Daarna is ze maar een boek gaan lezen, want het plezier was er wel weer af.

hoekie

Citaat van: jowi op januari 31, 2011, 15:35:32
Waar lees je dat dan? Ik zie niks behalve wat van die figuren die nog op 1.9 zitten en niet op 2.5 over willen gaan maar wel zeuren dat eea niet lekker werkt.

Ik draai nog met 2.4

Op zich heb ik geen problemen.
Vind het wel hinderlijk dat het lang duurt voordat het geluid er is: of wel het geluidsspoor doorgegeven wordt.
En een punt is dat je dat die bromtoontje hebt bij bron wijziging of dat het geluisspoor start. Je hoort het ook wanneer je een source kiest en daar komt geen geluid op binnen komt.

Maar...... Sound blijft top!

Randal


Citaat van: dvlz303 op januari 31, 2011, 15:52:14
Overigens vraag ik dit aangezien mijn vrouw afgelopen weekend de AVR600 weer eens heeft lopen vervloeken.. Ze ploft op de bank om ff relaxed een film te gaan kijken. Zet de boel aan, en.. BAFFFF..

Ze vliegt tegen het plafond (en ik schrik ook ik was niet echt voorbereid op de knal). Bijgekomen van de schrik probeert ze het nogmaals en weer een knal.
Daarna is ze maar een boek gaan lezen, want het plezier was er wel weer af.

Wat heeft het feit dat je vrouw steeds met een enorme knal tegen het plafond probeert te springen dan te maken met de Arcam receiver?! Ik zou dan ook schrikken (van mijn vrouw)! :crazy: :devil:  :D

Nee, je moet met de Arcam toch iets voorzichtig zijn met het volume tijdens het loggen naar audioformaten. Zet de Arcam anders eerst even op 'Mute' totdat het formaat is herkend.
Het blijft behelpen en hopelijk hebben ze hier bij de volgende update nog aandacht aan besteed...

erwinh

Citaat van: jowi op januari 31, 2011, 15:35:32
Waar lees je dat dan? Ik zie niks behalve wat van die figuren die nog op 1.9 zitten en niet op 2.5 over willen gaan maar wel zeuren dat eea niet lekker werkt.
Werkt ie bij jou wel lekker dan? Gewoon zoals zou moeten, zonder plops, of vertraagde doorgave bij wisseling van bron etc. Geluid is top hoor daar niet van, maar dat "randgebeuren" zou toch niet mogen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

jowi

Citaat van: erwinh op februari  1, 2011, 00:10:23
Werkt ie bij jou wel lekker dan? Gewoon zoals zou moeten, zonder plops, of vertraagde doorgave bij wisseling van bron etc. Geluid is top hoor daar niet van, maar dat "randgebeuren" zou toch niet mogen.
Ik heb alleen plops op de Dune, als ik het afspelen van een bestand stop. Het syncen na wisselen van bron duurt inderdaad lang. Verder heb ik af en toe problemen met volumes, soms staat de hele boel veel te hard, soms veel te zacht, gebeurt zelden, en er is iets nog niet 100% me HDMI en 24hz + kleine afwijkingen daarop. Dus nee perfect is het zeker nog niet, maar er is goed mee te werken. Ik heb heel bewust gekozen na een lange testperiode dankzij BB&G, dus ik wist waar ik aan begon. Dat is denk ik iets anders dan dat je het ding koopt zonder te weten dat er nog eea mis aan is. Punt blijft, Arcam laat gewoon erg veel liggen... ik geloof ook niet dat ik de volgende keer weer voor Arcam kies.

hoekie

Ben het met Jowi eens, ik wist ook waar ik aan begon maar had wel gehoopt dat bovengenoemde punten wel met een update verholpen zou worden.

dvlz303

#607
Citaat van: Randal op januari 31, 2011, 23:22:25
Wat heeft het feit dat je vrouw steeds met een enorme knal tegen het plafond probeert te springen dan te maken met de Arcam receiver?! Ik zou dan ook schrikken (van mijn vrouw)! :crazy: :devil:  :D
Die knal was niet het geluid van mijn vrouw tegen het plafond, maar van de AVR600 die uit zijn dak ging. Ik kan je verzekeren dat het geen fijn geluid is..  ;)

Citaat van: Randal op januari 31, 2011, 23:22:25
Nee, je moet met de Arcam toch iets voorzichtig zijn met het volume tijdens het loggen naar audioformaten. Zet de Arcam anders eerst even op 'Mute' totdat het formaat is herkend.
Het blijft behelpen en hopelijk hebben ze hier bij de volgende update nog aandacht aan besteed...
Sluiting (zoals het nu lijkt te zijn) heeft niks met volume te maken. Ik gebruik ook de functionaliteit om de AVR600 bij aan zetten op volume 20 te zetten, dus dat is echt niet te hard.

Randal

Citaat van: dvlz303 op februari  1, 2011, 09:29:47
Die knal was niet het geluid van mijn vrouw tegen het plafond, maar van de AVR600 die uit zijn dak ging. Ik kan je verzekeren dat het geen fijn geluid is..  ;)

Dus terwijl ze sprong, had ze ook nog je Arcam in haar handen?! Lijkt me inderdaad geen fijn geluid...  :hehe:  :D


Ik bergijp je wel hoor, ik vond het alleen grappig als je de tekst "BAFFFF... Ze vliegt tegen het plafond" iets anders interpreteerde. Vandaar ook de smileys...  ;)

Maar serieus: Was de knal echt zo enorm hard dan?! Je hebt het trouwens over een kortsluiting, kwam het geluid wel uit de speakers en bleef het stroom na de knal werken?

Als mijn Arcam aan het loggen is naar een ander geluidsformaat, hoor je (ook op een laag volume) soms een flinke 'Oomph' met wat 'knetter- of plopgeluiden' erna.
Toen ik je post las, dacht ik daarom dat je eenzelfde soort ervaring had.
Blijkbaar is het dus wat anders...

dvlz303

Citaat van: Randal op februari  1, 2011, 10:33:46
Dus terwijl ze sprong, had ze ook nog je Arcam in haar handen?! Lijkt me inderdaad geen fijn geluid...  :hehe:  :D

Ik bergijp je wel hoor, ik vond het alleen grappig als je de tekst "BAFFFF... Ze vliegt tegen het plafond" iets anders interpreteerde. Vandaar ook de smileys...  ;)
::)

Citaat van: Randal op februari  1, 2011, 10:33:46
Maar serieus: Was de knal echt zo enorm hard dan?! Je hebt het trouwens over een kortsluiting, kwam het geluid wel uit de speakers en bleef het stroom na de knal werken?

Als mijn Arcam aan het loggen is naar een ander geluidsformaat, hoor je (ook op een laag volume) soms een flinke 'Oomph' met wat 'knetter- of plopgeluiden' erna.
Toen ik je post las, dacht ik daarom dat je eenzelfde soort ervaring had.
Blijkbaar is het dus wat anders...

Ja, ik had het eerst 'verkeerd' geformuleerd. Het gaat (volgens de heren van BB&G) waarschijnlijk om sluiting, (dus niet kortsluiting).
In eerste instantie dacht ik ook dat het om de plop ging, want die ken ik wel. Alleen dit was wel erg hard en hij sloeg ook meteen in standby.

Bama

Citaat van: dvlz303 op februari  1, 2011, 12:00:17
  ::)

Ja, ik had het eerst 'verkeerd' geformuleerd. Het gaat (volgens de heren van BB&G) waarschijnlijk om sluiting, (dus niet kortsluiting).
In eerste instantie dacht ik ook dat het om de plop ging, want die ken ik wel. Alleen dit was wel erg hard en hij sloeg ook meteen in standby.

Bij mij was het ook altijd een ontzettende knal en dan schakelde hij uit en dan schakelde hij weer automatisch in.

papaleo

Aangezien ik ook in de race ben voor een nieuwe receiver,en ik deze al eens heb gehoord bij bb&g,staat/stond deze ook nog op mijn verlanglijst.
Maar als ik mijn huidige set gaat opdoeken wil ik wel overstappen op iets dat voorlopig 'future-proof' is,dus maw is de 600 dat (nog) wel anno 2011,want wat betreft het HDMI board loopt Arcam met de top serie alweer achter op de rest van zijn concurenten,of staat er iets op stapel, want er is wel een kleinere nieuwe broer (de 400) uitgekomen die wel deze 1.4 HDMI onboard heeft.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Randal

Zoals eerder genoemd, is er binnenkort een vervangend HDMI-board te verwachten met ondermeer HDMI 1.4, 3D-support en Video pass through.

papaleo

Citaat van: Randal op februari  2, 2011, 12:58:09
Zoals eerder genoemd, is er binnenkort een vervangend HDMI-board te verwachten met ondermeer HDMI 1.4, 3D-support en Video pass through.

Mooi,wist ik niet,dan wordt/blijft de 600 nog steeds interessant(er)  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Moet zeggen dat....,nu ik dit topic doorblader er nog best 'veel' vervelende bugs in deze machine zitten,zeker voor een app. die al 2 jaar op de markt is,je zou toch zeggen dat de 'kinderziektes' (allang) opgelost hadden moeten zijn....
Ik weet natuurlijk niet of alleen Arcam deze onopgeloste bug-problemen kent,of dat de andere merken hier ook mee kampen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Randal

Ik hou hoop, maar ik heb een sterk vermoeden dat sommige bugs softwarematig gewoon niet zijn op te lossen.
Ik vermoed dat het eerder genoemde nieuwe board wel verschillende bugs gaat oplossen, maar dat zou dus betekenen dat de problemen op de (portemonnee van) de consument worden afgeschroven. Niet helemaal de juiste manier natuurlijk...

Geluidskwaliteit is gewoon super, dus veel alternatieven zijn er gewoonweg niet...

papaleo

Dat zou wel jammer zijn voor diegene die niet willen investeren in ander board...  :crazy:

@randal (en de rest van de Arcam AVR-600 gebruikers)

Wat heb jouw/jullie doen besluiten om uiteindelijk voor een Arcam 600 te gaan,is dit puur de geluids kwaliteit geweest,tov de rest wat er te koop was?
Dus bv een Denon AVR-A100 zou geen partij zijn tov de 600?
Nu ligt er tussen deze twee receivers 'n aardig prijsverschil,dus weet niet of je ze dan wel mag vergelijken....
Of mag je Denon,Marantz,Pioneer al helemaal niet in een adem vergelijken met een merk als Arcam,ik durf zelfs Onkyo daar zelfs niet bij te noemen....(maar das gevoelsmatig)of doe ik daar Onkyo te kort mee?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

erwinh

Citaat van: papaleo op februari  2, 2011, 19:19:13
@randal (en de rest van de Arcam AVR-600 gebruikers)

Wat heb jouw/jullie doen besluiten om uiteindelijk voor een Arcam 600 te gaan,is dit puur de geluids kwaliteit geweest,tov de rest wat er te koop was?
Tja, dat is het enige wat telt natuurlijk. Als de film start zie ik hem toch niet (inktzwart). Bij het opstarten denk ik wel eens, waarom heb ik hiervoor gekozen :dry: Maar zodra de film speelt heb ik een grote smile op mijn smoel ;D Geweldig geluid, enorme bubble geheel los van de speakers.
Die japanners kunnen hier echt niet aan tippen. Maar kost natuurlijk wel wat....
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Teejoo

Ik vond het geluid van de Arcam destijds erg mooi ruimtelijk, en zou in principe dan ook voor de AV888 zijn gegaan. Het feit dat hij in mijn ogen teveel serieuze bugs heeft was de reden dat ik iets anders heb gekocht. Ik denk ook niet dat ze die bugs er uitkrijgen, anders was dat al lang gebeurt.

Ik zit gewoon niet lekker als je weet dat er op een gegeven moment iets mis kan gaan. Zaken als langzaam schakelen van input maakt niet zoveel uit, maar het feit dat daar een plop bij kan komen wel.

Randal


Zoals ik in principe al met mijn laatste zin van vorige post aangaf: GELUIDSKWALITEIT.
Een reden waarom sommige Arcam-bezitters de bugs (al is het met tegenzin en valt het niet goed te praten) voor lief nemen.
In principe zit de Arcam in een heel andere league dan zijn Japanse collega's en is het het misschien wel het beste wat je kunt krijgen zonder over te moeten gaan op een aparte voor- en eindversterker.

Maar ja, je moet toch echt zelf gaan luisteren en vergelijken of je het zelf de meerprijs wel waard vind...
Ook bij andere merken lees ik trouwens regelmatig over bugs in hun receivers, maar ik heb wel het idee dat de grote japanners meer mogelijkheden en ervaring hebben om hun software beter op orde te brengen.


Bama


erwinh

En weer 2000 pegels duurder! Zo blijf je aan de gang.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Teejoo

#622
Ik denk dat ze allemaal wel bugs hebben, maar je hebt bugs en serieuze bugs. En Arcam heeft er een paar in de laatste categorie. Ik denk inderdaad de de Denon's & co wellicht het meest stabiel zijn met de meeste features. De Classé SSP800 heeft het naar mijn mening ook redelijk goed voor elkaar, hoewel het schakelen tussen HDMI bronnen sneller mag en er een bug zit als je geen center gebruikt met ik dacht PLIIx. Maar dat is meer in de categorie minder optimaal dan storend of erger.

Ik heb jaren Tag gehad, en toch wel wat problemen gehad met mijn processor. Klank was fenomenaal, maar ik merk dat het toch niet lekker is als je het niet meer vertrouwd. Daarom viel de Arcam dus af. Daar moet ik bij opmerken dat mijn 1e processor wel flink gebetatest is, zowel software, maar ook hardware. En aan dat laatste lag het denk ik het meeste. Overigens op het einde een volledig nieuwe gekregen, dus dat was wel weer erg netjes.

Staaled

Een ploffende PSU valt m.i. niet meer onder bugs.
Probleem met de kwaliteitscontrole.
Helaas.
Een 888 viel voor mij anders ook te overwegen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Randal

Wat is nu je punt?!
Een ploffende PSU is inderdaad geen bug, maar een defect.
Elk merk heeft, ondanks de kwaliteitscontrole, toch last van exemplaren met defecten en dat wordt normaal gesproken ook netjes opgelost door Arcam.

Met een bug daarentegen blijf je meestal wel zitten, in het geval dat er geen softwarematige oplossing komt.