Afkoopbedrag Tele2 gerechtvaardigd?

Gestart door papaleo, oktober 9, 2009, 07:27:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Citaat van: Ralph71 op januari 18, 2010, 15:12:25
Ik kreeg vorige week een mail dat Tele2 de tarieven gaat verhogen (meende voor telefoneren). Als je het daar niet mee eens bent, kan je kosteloos opzeggen tot 12 februari.

Mmm....,die mail heb ik (geloof ik) nog niet ontvangen van Tele2....maar thx voor de tip  ;)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: papaleo op januari 18, 2010, 17:51:39
Mmm....,die mail heb ik (geloof ik) nog niet ontvangen van Tele2....maar thx voor de tip  ;)



Heb/had ik wel ontvangen maar had 'm alweer gedump,heb 'm weer even terug gehaald,en je heb gelijk....ik ga er gelijk werk van maken.

Gesprekstarieven
Tele2 wijzigt per 15 februari 2010 haar gesprekstarieven. Het tarief voor bellen naar vaste nummers in Nederland, met uitzondering van betaalde service nummers, wijzigt van € 0.025 per minuut naar € 0.034 per minuut. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wijzigt van € 0.155 per minuut naar € 0.169 per minuut.

Mocht u nog vragen hebben over deze wijzigingen of naar aanleiding hiervan uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 12 februari 2010 kosteloos doen. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice op 0900- 2411602 (lokaal tarief).


Ik ben nog nooit zo blij geweest met een tarief verhoging..... :clapping: :headbanging: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Automaat

En de algemene voorwaarden van het contract zijn aangepast.
Reading the HTForum is learning every day!!

sr7000

Bij wijziging van algemene voorwaarden mag er inderdaad opgezegd worden.

papaleo

Zo,ingang gezet.....ben benieuwd.

Net de klantenservice gebeld,en medegedeeld dat ik mijn abo wil opzeggen,zeg de beste man aan de andere kant;

- 'weet u dat u nog een lopend contract bij ons heeft t/m 28-11-2011, en als u daar vanaf wilt,dat u dan een afkoop berdraag verschuldigd bent aan Tele2'

-ik zeg....,ja,dat weet ik....maar dat is toch niet van toepassing wanneer jullie tarief verhogingen,en de algemene voorwaarden veranderen.....dan kan ik toch kosteloos van mijn contract af?

- Uhhh,ja....dat kan mijneer,maar u kan niet gebruik maken van de autom.overstap service want u moet eerst een ander telefoonnummer bellen om daar het contract te ontbinden,en zij zijn van 08:00 tot 18:00 uur bereikbaar

-Ok,dan bel ik morgen wel even dat nummer...,goedenavond...  :P



Dus morgen even bellen,ben toch wel benieuwd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Thesqualer

Citaat van: papaleo op januari 18, 2010, 18:51:45
Zo,ingang gezet.....ben benieuwd.

Net de klantenservice gebeld,en medegedeeld dat ik mijn abo wil opzeggen,zeg de beste man aan de andere kant;

- 'weet u dat u nog een lopend contract bij ons heeft t/m 28-11-2011, en als u daar vanaf wilt,dat u dan een afkoop berdraag verschuldigd bent aan Tele2'

-ik zeg....,ja,dat weet ik....maar dat is toch niet van toepassing wanneer jullie tarief verhogingen,en de algemene voorwaarden veranderen.....dan kan ik toch kosteloos van mijn contract af?

- Uhhh,ja....dat kan mijneer,maar u kan niet gebruik maken van de autom.overstap service want u moet eerst een ander telefoonnummer bellen om daar het contract te ontbinden,en zij zijn van 08:00 tot 18:00 uur bereikbaar

Komt er toch nog misschien een positief eind aan.

-Ok,dan bel ik morgen wel even dat nummer...,goedenavond...  :P



Dus morgen even bellen,ben toch wel benieuwd.

Dan komt er misschien toch nog een goed eind aan. Suc6
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

papaleo

#32
Kreeg zojuist een mail van Tele2'

Opzeggen binnen contract met Coulance,

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben het verzoek om uw Razendsnel ADSL internet tot 20Mb/s en voordelig bellen voor ? 29,95 p/m. Je belt voor ? 0 ct/pm naar vaste nummers in Nederland 's avonds, 's nachts en in het weekend met uitzondering van betaalde servicenummers. Contractduur 24 maanden. Wireless modem gratis in bruikleen (t.w.v. ? 149). Actiecode 893 abonnement te beëindigen in behandeling genomen. De geplande datum waarop uw abonnement gestopt wordt is 19 februari 2010.

Wij danken u voor het vertrouwen dat u in Tele2 gesteld heeft en hopen u in de toekomst opnieuw als klant te mogen verwelkomen.


Tot zover gaat het dus nog gesmeerd.....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jeroen de Waal

Papaleo kan je hier meer over vertellen.
Waarom kan jij gemakkelijk opzeggen?


Jeroen.

Jeroen de Waal

Wat ik eruit begrijp als ik terug lees is dat de gesprekstarieven stijgen maar niet de tarieven voor i-net?
En je kan dus beide stopzetten ook al zijn alleen de gesprekstarieven gestegen?


Jeroen.

papaleo

Lijkt me duidelijk,  ;)

Kreeg een tip, dat Tele2 zijn algemene voorwaarden gaat herzien,en dat je dan kosteloos je contract kan onbinden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jeroen de Waal


Jeroen de Waal

Zo gelukt, per 20 februari ben ik ervan af.
Bedankt voor de tip!


Jeroen.

papaleo

Citaat van: Jeroen de Waal op januari 19, 2010, 13:03:13
Zo gelukt, per 20 februari ben ik ervan af.
Bedankt voor de tip!


Jeroen.

Niets te danken,
Bedank 'Ralph71' maar want die heb mij/ons op het juiste spoor gezet.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93076.msg1613332#msg1613332
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ralph71

#40
Citaat van: papaleo op januari 19, 2010, 13:21:21
Niets te danken,
Bedank 'Ralph71' maar want die heb mij/ons op het juiste spoor gezet.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93076.msg1613332#msg1613332

Heel graag gedaan, zit zelf nog wel bij Tele2 maar niet lang meer. Ons modem heeft kuren, valt om de zoveel tijd uit en dan helpt alleen een herstart. Onlangs maar eens gebeld met Tele2. Op dit moment internet ik draadloos thuis via een Linksys router, omdat het bereik van het Tele2-modem verre van goed is. Aan de router zit de NAS-server vast waar alle data op staat.

Nu willen ze dat ik een week lang draadloos ga internetten via dat waardeloze modem van Tele2, waardoor ik ook een week niet op de server kan werken (die moet namelijk ook ontkoppeld worden van het modem). Hier pas ik dus voor, ben jarenlange klant geweest en weiger om nog langer met een half-werkend modem te werken. Ik wacht op een leuke aanbieding van Ziggo en dan ben ik ook weg bij Tele2.  :devil:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ghanzzzzz

Ik ben ook nog klant bij Tele2, maar geen problemen met internet. Ik vind juist de TV erg tegenvallen en daarnaast kan ik ook niet op de slaapkamer TV kijken omdat ik geen gewone kabelverbinding heb.
Ik denk er dus ook over om via deze weg over te stappen op ziggo. Hoop dat ze iets leuks met een PVR kunnen aanbieden

Jeroen de Waal

Je moet meen ik voor 12 februari bezwaar maken om je abbo stop te kunnen zetten.


Jeroen.

Ralph71

Citaat van: Jeroen de Waal op januari 22, 2010, 11:49:49
Je moet meen ik voor 12 februari bezwaar maken om je abbo stop te kunnen zetten.


Jeroen.

Alleen als je nog niet door je contractperiode bent, daarna is opzegtermijn gewoon 1 maand.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Automaat

Is of topic maar ..... ik had van de week een dame van/namens Tele2 aan de telefoon. Of ik tevreden was over de diensten van Tele2. Ik wil zo'n vrouw dan niet gelijk stroop om de mond smeren dus haar vraag maar met 'redelijk' beantwoord. Of ik gebruik zou willen maken van de enorme aanbieding om ook telefonie en televisie af te nemen? Nee, ben dik te vreden over de KPN en Ziggo. Of ik dan ons tot 10 MB abonnement maar om wilde zetten naar een tot 20 MB. Wat die dame niet weet, is dat een andere medewerker van Tele2 al eens heeft bepaald dat door de afstand van de centrale tot ons huis maakt dat we onder ideale omstandigheden maximaal 12 MB kunnen genieten. Toen ik haar laatste vraag ook met 'nee' beantwoordde en aangaf dat ik nu elke maand het abonnement kan beëindigen wanneer ik wil en bij aanpassing weer een jaarcontract heb, was het gesprek gauw over.
Nu weer een uitnodiging op de mat om een ander abonnement te kiezen. Ik denk dat Tele2 (net als andere providers natuurlijk) mensen die vrij zijn, toch weer graag een jaar willen binden.
Reading the HTForum is learning every day!!

Ralph71

Citaat van: Automaat op januari 22, 2010, 12:28:37
Ik denk dat Tele2 (net als andere providers natuurlijk) mensen die vrij zijn, toch weer graag een jaar willen binden.

Daarom teken ik helemaal niets van Tele2, ze proberen je op alle manieren te binden voor langere tijd. De dame van de helpdesk die ik onlangs sprak vond overigens een gemiddelde downloadsnelheid van 13 Mb/s een perfecte downloadsnelheid als ik betaalde tot 20 Mb/s. Toen ik zei dat ik dan ook wel 65% van de prijs wilde betalen, deed ze net alsof ze me niet begreep...  >:D :D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

JvD.

Citaat van: Hanky Panky op januari 13, 2010, 19:39:23Als ik even om me heen kijk neem ik wel een verhuftering van de maatschappij waar. Ook medewerkers van een callcenter doen daar aan mee. Mijn vrouw heeft in de studietijd gewerkt voor een verzekeringsmaatschappij en als je dan hoort wat je naar je hoofd gesmeten krijgt door de telefoon... maar op het moment dat je zelf vriendelijk blijft zijn klanten ook een stuk minder hufterig of geef je ze minder aanleiding om zich als zodanig te gedragen. Wellicht houdt e.e.a. elkaar in stand?
Zelf werk ik momenteel ook in een callcenter. Natuurlijk zou je theoretisch alle klanten gelijk moeten behandelen, of ze je de oren van het hoofd schelden of poeslief zijn, maar de praktijk is toch anders: met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Ik heb het er wel eens met collega's over gehad en zonder uitzondering denken ze er zo over. Oké, soms ís er iets fout bij het bedrijf waarnaar je belt en is dat na meerdere telefoontjes niet opgelost, maar als je na x maal bellen nou nét die persoon aan de lijn krijgt bij wie het kwartje nou wél zou kunnen gaan vallen, maar jij gaat het gesprek al scheldend in (ja, je krijgt ze aan de lijn), dan heeft ook die medewerker geen zin om jou te helpen. En wordt je probleem nog steeds niet opgelost...
Als het regent in mei, is april voorbij...

sr7000

Citaat van: Ralph71 op januari 22, 2010, 08:59:13
Heel graag gedaan, zit zelf nog wel bij Tele2 maar niet lang meer. Ons modem heeft kuren, valt om de zoveel tijd uit en dan helpt alleen een herstart. Onlangs maar eens gebeld met Tele2. Op dit moment internet ik draadloos thuis via een Linksys router, omdat het bereik van het Tele2-modem verre van goed is. Aan de router zit de NAS-server vast waar alle data op staat.

Nu willen ze dat ik een week lang draadloos ga internetten via dat waardeloze modem van Tele2, waardoor ik ook een week niet op de server kan werken (die moet namelijk ook ontkoppeld worden van het modem). Hier pas ik dus voor, ben jarenlange klant geweest en weiger om nog langer met een half-werkend modem te werken. Ik wacht op een leuke aanbieding van Ziggo en dan ben ik ook weg bij Tele2.  :devil:

Maar waarom installeer je ook een router achter een router. Dat is sowieso vragen om problemen. Dan heb je twee dhcp servers op het zelfde netwerk. Dat kan conflicten geven (je pc kan bijvoorbeeld de verkeerde standaard gateway krijgen: en dan heb je dus geen verbinding meer tot je de boel reset) Je verbinding wordt dan ook sowieso trager.
Kun je veel beter een wireless acces point nemen om het draadloze bereik uit te vergroten. Dit werkt veel vlotter. Of zet op zijn minst de dhcp server van je linksys uit.

De Davolink modems die Tele2 gebruikt is trouwens ook weinig mis mee. Een van de betere modems uit de consumer klasse. Hooguit dat de antenne wat klein is, maar je kunt er ook gewoon een grotere antenne opzetten. Je krijgt dan een groter bereik. Hij gebruikt een standaard antenne aansluiting.
Persoonlijk heb ik liever een Davolink dan bijvoorbeeld een Fritzbox, die xs4all tegenwoordig levert.
Tuurlijk kan het beter: Als je bijvoorbeeld een cisco neemt, zal dat weer net ietsje stabieler draaien, maar is ook meteen enorm veel duurder.
Een Davolink in elk geval beter als de modems die Ziggo gebruikt. Dus daarom overstappen lijkt me ook vrij zinloos.

Ik ben zelf al jaren tevreden klant van Tele2 (en Versatel waar ze mee gefuseerd zijn). Het is het enige bedrijf in de internetmarkt die nog een beetje vernieuwd, de rest hobbelt er een beetje achteraan.
Ze waren zowat overal het eerste mee: met adsl2+, met voip, met digitale tv en nu dus met VDSL2. Dat getuigd van lef, en dat mag ik wel.

Wat betreft verhuftering van de maatschappij: ik denk dat iedereen bereid is om beter zijn best te doen als hij met wat meer respect behandeld wordt. Kijk eerst eens wat je zelf kan doen, voor je anderen gaat beschuldigen.
Een slak zal sneller een berg kunnen beklimmen als een berggeit.........want slijmen helpt nu eenmaal meer dan mekkeren ;)


Alex Groningen

Zit zelf nog vast aan mijn telefoon abonnement tot eind dit jaar. Maar mooi dat ik dit nu weet. Zal begin volgende week mijn abonnement opzeggen.

MovieMax

Ik heb ook Tele2 en op zich ben ik niet ontevreden. Stukken beter als Versatel en die dieven van KPN. Als je eenmaal een contract hebt dan kun je het schudden met aanbiedingen of acties. Ik had 2 mbs, terwijl toen ze werden overgenomen door Tele2 adverteerde ze met 4 mbs voor dezelfde prijs. Ik bellen, ja meneer, alleen als U ook voetbal erbij neemt. Dat zullen we nog wel eens zien en toen heb ik opgezegd. Toen ze de opzegbrief binnen hadden kon opeens weer alles.

Op een gegeven moment was 20 mbs + telefonie €35 pm, maar €30 pm als je er een moviebox bijneemt. Ze rekenen er natuurlijk op dat je ook films gaat bestellen. De moviebox in de gesloten doos op zolder gesmeten en voordeliger gaan internetten. Bellen doe ik uitsluitend via een andere Voip provider .

Mijn modem had ook een weekend ontzettende kuren en toen binnen 3 dagen een compleet nieuw modem gekregen. Op zich niet slecht.

Ik vind glasvezel veels te duur, €60 pm. Bovendien KPN komt er bij mij niet meer in.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701