Beste gratis apps. voor Google Android smartphones

Gestart door Kwabbernoot, oktober 2, 2009, 15:02:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwabbernoot

In navolging van het beste apps topic voor de iPhone kunnen we hier de beste gratis applicaties verzamelen voor telefoons met het Google Android besturingssysteem. Ben benieuwd.  8)

Groeten...

Kwabbernoot

Nog geen Android gebruikers hier? Jammer.

Groeten...

Ghosty J

Oh zeker wel :)
Het programma shazam staat bij mij op nr 1
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Kwabbernoot

Mijn favorieten tot nu toe zijn NOS teletekst, Taskiller en Trap. Ik zal Shazam eens testen. Ben benieuwd wat ie allemaal al wel kent.

Groeten...

Kwabbernoot

Shazam kent vrij veel maar toch niet alles. En als je net als ik van alternatieve muziek houdt heb je er dus nog niet zo bar veel aan. Wel een erg grappig (en wie weet ooit nog een handig) progje.

Groeten...

Ghosty J

Citaat van: Kwabbernoot op oktober  5, 2009, 16:55:35
Shazam kent vrij veel maar toch niet alles. En als je net als ik van alternatieve muziek houdt heb je er dus nog niet zo bar veel aan. Wel een erg grappig (en wie weet ooit nog een handig) progje.

Groeten...
het is zeer makkelijk als eens in een discotheek staat en je hoort een vet nummer of je staat bij een live band oid :D

muziek zoals De Zingende fresia's kentie niet :P
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

jantje112

Citaat van: Ghosty J op oktober  6, 2009, 00:00:18
muziek zoals De Zingende fresia's kentie niet :P

Ach, hij herkende laatst ook iets van willeke alberti en wat duitse schlager, dus ik zou er niet van opkijken :)

Kwabbernoot

Een fraai appje wat ik tegenwoordig veel gebruik is XBMC remote. Gemakkelijk door mijn hele film en mp3 bestanden browsen en afspelen. Je kunt nog niet streamen naar de telefoon zoals bij Gmote maar de geluidskwaliteit van de software welke je op de PC moet zetten (bij Gmote) is beduidend beter. De interface trouwens ook.

Groeten...

blueray


  • Squeezedroid voor bediening van de Squeezebox
  • Gstrings voor het stemmen vd gitaar
  • Buienradar
  • Quickoffice voor lezen officebestanden
  • Robo-defender, verslavend spelletje, heb inmiddels de full version aangeschaft voor 2 euro  8)
  • Teletekstbrowser

Kortom: veelzijdig telefoontje!
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Pos

Het weer, de teletekst browser en Aldiko (ebook reader)
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

freakymv

ook kun je nu je sonos bedienen op je android!

Ghosty J

Phonalyzr gebruik ik al een tijdje, leuk progje ik mis maar 14.4% van mijn calls :D

is er ook zoiets voor de Iphone?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Cylon



Heb nu sinds 5 dagen bij mn abbo verlenging een Motorola Milestone, wat een heerlijk telefoontje.
16:9 scherm resolutie van 850x454 met fantastisc beeld, toestel draait op Android 2.0  

Apps die ik er op t moment op heb staan:

- 2 Player reactor (Leuk multiplayer spel met als basisprincipe reactiesnelheid. Erg vermakelijk voor in t OV)
- Advanced Task killer (om de background apps af te sluiten)
- ColorDict (Erg handig engels woordenboek)
- Aircontrol (Heerlijk verslavend spelletje, is gratis (met ad in t beginscherm) te downloaden, echt een aanrader)
- Click, Link, Compete ( Bluetooth demo om een multiplayer game op te zetten, zoals bijv. airhockey)
- ES File Explorer (Windows verkenner voor op je telefoon)
- Flashlight (Adjust tijdelijk de brightness van je scherm zodat je wat meer ziet in t donker, werkt erg fijn)
- FTPserver (Mogelijkheid om via Wi-Fi met je telefoon te FTP'en naar de pc, nog niet geprobeerd)
- FxCamera (Wat leuke filter effecten voor over de foto's)
- Hyves (Om contact met mijn discotheek contacten te houden.  ::))
- JuiceDefender (Een geweldige app. die bijv. 3g automatisch uit schakeld wanneer je t scherm niet meer gebruikt, legio mogelijkheden, nightime etc.)
- NOS Teletekst
- Shazam (Herkent een groot scala aan songs door ernaar te luisteren)
- ShopSavvy (Barcode scanner die vervolgens op t internet van een aantal websites de prijzen afhaalt o.a. van Amazon.com)
- SNesoidlite ( Supernintendo emulator, helaas kan je bij lite versie niet saven, werkt perfect, zijn ook Gameboy emulatoren, denk aan pokemon op je telefoon!  :pompom:)
- Snowstorm info (Supermooie weatherapp zonder debiel grote widgets)

Hoop dat jullie er wat aan hebben. :)

Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Rob G

- AndroidVNC (desktop bediening op de gsm, bijna briljant)
- Handcent SMS (behoorlijk wat meer instelmogelijkheden dan de standaard sms applicatie)
- Tunes Remote (Voor nu de enige redelijk fatsoenlijk werkende audio speler remote, jammer dat het voor iTunes is)

donaldk

Deels off topic, maar wat is een leuke telefoon (sim lock vrij, want er is al een t-mobile abo met data, geen idee hoeveel data) om internet radio streams op te beluisteren?

Chimera

Astrid Task/Todo List (spreekt voor zich)
Radio.be (Met zeeer veel radiozenders)
WordPress (spreekt voor zich)
Subsonic Music Streamer (Best goede music streamer voor Subsonic)
Robo Defense (Zeer verslavend tower defence game)
Shazam (uiteraard :) )
AppBrain Market Sync (Werkt voor mij veel beter dan de originele android market)
Android remote to control XBMC: Is op volgende site te downloaden: http://code.google.com/p/android-xbmcremote/

Minder gratis maar zeer interessant:
GameBoid (GBA Emulator)
NewsRoom - RSS News (Toch wel de beste en mooiste RSS reader)   => Trial gratis beschikbaar
eRay (Handig voor je geheugen en lopende applicaties wat in het oog te houden)   => Trial gratis beschikbaar

En dan zijn er nog wel een paar :)
Ben zeer overtuigd van mijn HTC Hero en dit zal volgens mij alleen maar toenemen.

Nelisje

Teletekst browser (spreekt voor zich)
Handcent SMS (veel beter dan de standaard SMS applicatie)
Bubble (misschien niet belachelijk nauwkeurig, maar wel geinig een waterpas in je telefoon)
Poke a mole (enorm melig spelletje, goed voor je vinger-oog coordinatie)
Wiki for android (even snel wat info opzoeken mocht het nodig zijn)
Shazam (zoals velen hier kennelijk)
Cardiotrainer (moet het nog testen, maar gebruikt de G-sensor als stappen teller en GPS om je route te volgen voor bv wandelen/ hardlopen)
Battery indicator (geeft in percentage aan hoeveel batterij je nog over hebt)
Weather & Toggle widget (geeft een HTC stijl klok op je desktop met ook het weer voor de komende paar dagen).
Weather widget forecast addon (voorspelling ophalen voor weather & toggle widget)
Realcalc scientifc calculator (rekenmachine, altijd handig)
Layar (gebruikt GPS, kompass en camera) kun je bv zien hoeveer in welke richting de dichtstbijzijnde albert Heijn is, of wat een huis in Funda kost.

Bart_M

Mijn HTC desire is binnen, dus ik heb er ook even mee kunnen rommelen.

Veel goede apps hierboven, maar ik mis Runkeeper.
Niemand die dat gebruikt?

Ook is Vampirelive wel leuk om te doen. Gewoon ff downloaden en een clan vormen.
Voeg mij dan ook ff toe: UNBCDN

Hanky Panky

Heeft iemand een suggestie voor een app die ik zoek:

een app die
- flitspalen én actuele mobiele flitsers doorgeeft
- onderweg al rijdende signaleert dat ik een paal of mobiele controle nader
- liefst zónder dat ik 1 of ander navigatiepakket moet gebruiken  (zie hieronder, vindt het nogal zinloos om in 2 systemen een adres in te kloppen).
- liefst ook nog met TMC-informatie.

Ik heb namelijk al een heel fatsoenlijk fabriekssysteem in mijn auto zitten dus aan een navigatiepakket sec heb ik geen behoefte, het enige dat ik mis in mijn eigen systeem is TMC maar de enige optie daarvoor is het 2004 model van mijn auto kopen  :D


Edit: het hoeft overigens geen gratis app te zijn, voor iets wat 100% voldoet wil ik best betalen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nelisje

Hoe wil je TMC informatie krijgen als de telefoon nu weet waar je heen wilt?

Oh ja.. u staat nu in de file en u staat er maximaal 4km in?

Google maps heeft nu ook een navigatie functie en gaat op basis van android telefoons een soortgelijk file systeem maken als het systeem van tomtom. Volgens mij zitten de mobiele controles er dan niet in, maar misschien op korte termijn.

Hanky Panky

Citaat van: Nelisje op juni 10, 2010, 10:46:34
Hoe wil je TMC informatie krijgen als de telefoon nu weet waar je heen wilt?

Oh ja.. u staat nu in de file en u staat er maximaal 4km in?

Google maps heeft nu ook een navigatie functie en gaat op basis van android telefoons een soortgelijk file systeem maken als het systeem van tomtom. Volgens mij zitten de mobiele controles er dan niet in, maar misschien op korte termijn.

Op het navisysteem in mijn bedrijfsauto kan ik een overzicht oproepen en met route 66 op een nokia kan ik gewoon een overzicht vd verkeersmeldingen oproepen zónder een bestemming in te geven. Zo simpel kan het zijn  ;)

En dat zoek ik  :) Wikango heb ik inmiddels gevonden die alles doet met flitspalen/mobiele flitsers behalve de files/TMC melding. Nadeel is dat je daar wel 24,95 voor moet betalen.
Ik vrees dat het voorlopig even de VID pagina raadplegen blijft voor de files.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nelisje

Overzicht is inderdaad geen probleem.

Ik gebruik zelf sinds kort Opera ipv de standaard browser en dan kun je een thumbnail toewijzen naar Vid.nl  gebruik ik zelf ook met grote regelmaat.

Ik zit nu zelf ook in dubio.. heb een aantal maanden geleden een navigatiesysteem aangeschaft omdat ik af wilde zijn van dat gedoe met zijn klein telefoon schermpje. Als je ziet wat er tegenwoordig mogelijk is met een beetje android telefoon (heb zelf een Samsung Spica, vond de sprong naar Android te groot om meteen een telefoon te nemen met 2 jarig abo, en wilde bij voorkeur niet bij betalen). Maar als ik nu mijn telefoon en navigatiesysteem verkoop en een Desire koop, dan kan ik alles. En dan kan ik er ook nog mp3tjes mee afspelen (wilde namelijk een mp3 speler bij halen voor in de auto). Dan heb ik wel een iets kleiner scherm dan ik nu heb (als navigatie), maar wel alles in 1. Misschien straks eens proberen hoe dat google maps met navigatie bevalt.

Kwabbernoot

XBMC is nu als beta in de market verschenen (gratis). :pompom:   Briljante app om je XBMC te bedienen. Hij was al een tijdje op het web te vinden en ik gebruikte het dus ook al een tijd. Men vond schijnbaar nu dat het goed genoeg was om het maar eens in de market te plaatsen. Lijkt mij een aanrader voor alle ht-freaks hiero.  8)

Groeten...

Kwabbernoot

Chrome to phone is tegenwoordig in beta te downloaden en werkt schijnbaar alleen met android 2.2. Link

Grappig speelgoed. Maak op de computer (in Google Chrome of Firefox) in google maps een route beschrijving. Door dit nu te verzenden naar je telefoon opent de telefoon in de google maps app met de gemaakte route en je kunt direct beginnen met navigeren.
Of zoek een telefoonnummer op het web. Selecteer het, stuur het naar je telefoon en deze opent direct in de bellen app en je hoeft alleen nog maar op bellen te drukken.  8)
Of selecteer een tekst en verstuur dit naar de telefoon waar het dan op het clipboard wordt geplaatst.

Leuk dat dit allemaal kan.  O0

Leuke app om je telefoon mee te showen. Moet je wel net een computer bij de hand hebben natuurlijk.

Groeten...

EJ

Buienalarm. Is handig, je krijgt een kwartier voor de bui bij jou is een alarm. :)