Ervaring gevraagd met Synology NAS

Gestart door blue-eyes, september 12, 2009, 09:30:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: meteorite op september 14, 2009, 13:51:42
Ik denk dat je de CS-407 bedoelt (zwarte behuizing) en niet CS-407e (witte behuizing)
Gezien deze max tot 750GB disk trekt door de kleine voeding

Zelf heb ik de CS-407 deze trekt wel de 1GB en 1,5GB maar dan wel de Green varianten van de HD's gezien de stroom die ze trekken minder is

Nee ik bedoel echt de (langzame) witte 407e. Die ondersteunt volgens Synology maximaal 8 TB (4x 2B).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Tinus_ op september 14, 2009, 16:06:13
Gebruik jij de iTunes server ook? Ik moet daar nog steeds eens naar kijken.

Nee. Ik gebruik alleen een centrale data opslag en bibliotheek voor iTunes. Ik wil met Remote op de iPhone een Mac kunnen aansturen. Meestal is dat een simpele iMac in de huiskamer die via Airtunes (Airport Express) is aangesloten op de set (via Genesis Lens en DAC).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

papaleo

Citaat van: Blue-Eyes op september 14, 2009, 11:28:28
Heren,

dank voor uw input.

Ik heb de 209+, voorzien van 2 * 1Tb green WD disks, aangeschaft. Levering ergens deze week.


Ik weet niet of dat wel goed gaat met WD.....,ik gebruik zelf de 508 en had daar voor kort 2* Samsung hdd vervangen voor de WD Green 1,5 TB ,en regelmatig kreeg ik de melding dat de Volume was vastgelopen,ik had tot 2x toe nieuwe hdd gekregen maar het probleem bleef na voren komen,nu heb ik de WD's omgeruild voor 2* 1,5TB Seagates en deze werken wel prima.
Ik zie dat dit de 1Tb hdd's zijn van WD,maar wil hier alleen maar even mee aangeven dat waarschijnlijk de combinatie van WD en Synoloy niet (altijd) zonder problemen gaat.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WickedGame

Ik heb er 2 1TB's van WD erin zitten en tot nu toe geen enkel probleem ondervonden. Denk dat het een gevalletje pech dan is, of het is debet aan de 1,5 TB.

blue-eyes

De vorige eigenaar heeft er enige maanden probleemloos gebruik van gemaakt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: papaleo op september 15, 2009, 12:34:04
Ik zie dat dit de 1Tb hdd's zijn van WD,maar wil hier alleen maar even mee aangeven dat waarschijnlijk de combinatie van WD en Synoloy niet (altijd) zonder problemen gaat.

Heb je wel schijven gebruikt uit de Synology Compatibility Chart? Dat zijn schijven die zeker werken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jackol

Citaat van: Blue-Eyes op september 15, 2009, 12:59:48
De vorige eigenaar heeft er enige maanden probleemloos gebruik van gemaakt.

Inderdaad nog noot een probleem gehad ermee gehad, met synology en de WD schijven.
Het zijn juist schijven die aanbevolen werden door de debetreffende zaak waar de NAS met HDD's vandaan kwam.(wifimedia)

Heb zelf nu een synology 409 besteld met 4 x een samsung eco-green 1.5 TB HDD, hoop wel dat dit goed zal gaan.
Staan namelijk niet in het lijstje, maar heb er wel vertrouwen in.

Tinus_

Bij mij draaien ze tot op heden ook prima. (5x 2Tb)
Rebuilding my HT

papaleo

Citaat van: Audiofiel op september 15, 2009, 13:01:50
Heb je wel schijven gebruikt uit de Synology Compatibility Chart? Dat zijn schijven die zeker werken. ;)

Yep,deze staat/stond in het lijstje.
Mijn NAS draaid altijd met de laatste beschikbare firmware, maar door een of andere onverklaarbare reden ging het steeds niet goed met de destbetreffende type WD schijven.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tinus_

#34
Ook even een vraagje. Ik pomp nu mijn data met 10Mb/sec over het netwerk. Gaat het veel schelen als ik mijn netwerk naar 1000Mbit ga upgraden?
Rebuilding my HT

blue-eyes

Zo, met SSH op de commandline httpd.conf editten. De standaard webserver wordt je niet blij van, maar aangezien het apache is :D :D

Tot nu toe een leuk freubelding ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey