DVD Speler

Gestart door wolsinkpower, december 24, 2001, 03:55:40

Vorige topic - Volgende topic

wolsinkpower

Hoe en waar kan ik goedkoop een goede dvd speler halen die als het mogelijk is ook nog eens regio vrij is?

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

Wij kunnen voor je leveren de :

Pioneer 444 RCE free F 799,00
Pioneer 343 RCE free F 699,00

Of bv de Divido F 599,00

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

wolsinkpower

waarom zijn die krengen altijd zo duur?

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

Sorry dat ik het zeg.

Maar wat had je dan verwacht ?
Een DVD speler voor F 50,00 ?

Een DVD speler voor de PC kost al rond de F 250,00, het lijkt me dan dat F 599,00 voor een standalone speler al een hele leuke prijs is.

RCE free maken van een Pioneer kost normaal rond de F 175,00, een volledige speler voor F 699,00 te duur ?

Kom op, wel reël blijven.
Je kunt natuurlijk altijd bij de Blokker 10 DVD's kopen en een Regio 2 speler gratis krijgen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

DVD spelers zijn relatief goedkoop bij de Mediamarkt. En meestal daar ook al regiovrij gemaakt.
En wat duur betreft, mijn moeder heeft me opgevoed met "alle waar is naar zijn geld".  ;)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

jeroen_B

CiteerEn wat duur betreft, mijn moeder heeft me opgevoed met "alle waar is naar zijn geld".  ;)

In dat geval zou een cd bij de FRS veel beter moeten klinken als dat je hem ergen anders besteld  ;D

jeroen

wolsinkpower

Nou ik vind dat je gewoon voor minder geld een goede dvd speler moet kunnen krijgen en die pc dvd spelers sucken zwaar, speelt trager,beeld is slechter (vlekken enzo op muren)

Greetz
Robert

FrankL

Helemaal mee eens  ;D
En ik vind dat CRT projectoren kleiner moeten zijn, dat LCD projectoren beter zwart moeten hebben en geen screendoor, en DLP projectoren moeten geen regenboogeffect hebben.
En er moet geen regiocodering zijn, en DVDs moeten een tientje kosten. En oh ja, er moet vrede op aarde zijn.

pc dvd sucks? life sucks!
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

jeroen_B

Citeeren die pc dvd spelers sucken zwaar, speelt trager,beeld is slechter (vlekken enzo op muren)

Waar ligt dat aan dan dat de pc spelers een slechter beeld hebben. Aan de dvd speler of aan de decoder.Heb je er wel een hardware matige decoder in je pc zitten of doe je het software matig.Ik heb hier een amd 800 met 256mb en ik krijg ook een schokkerig beeld. Dit komt doordat ik geen hardware matige decoder heb maar het software matig doe.

Gelukkig heb ik nu mijn onkyo s555 dvd speler binnen  ;D
Mooi dingetje trouwens en heerlijk stil loopwerk.

jeroen

RuudG

Hoezo moeten CRT's kleiner zijn? Zo'n prachtig en smaakvol object aan je plafond is een sieraad voor de huiskamer. Ik vind juist die DLP's veel te klein. Pas als er een DLP met de afmeting van een CRT komt, koop ik er wellicht ook een ;D

En je weet niet wat duur is, als je niet geprobeerd hebt een huis in Utrecht te kopen :-[

Groeten,

Ruud

FrankL

Je kunt altijd nog een wat minder stille DLP kopen en er een fraaie hushbox omheen bouwen.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

garmtz

PC DVD spelers ZIJN helemaal niet slecht per definitie. Ze zullen alleen slecht presteren als er wordt bespaard op hardware, zoals CPU, geheugen, videokaart of als de settings van de PC verkeerd zijn, er veel te veel junk op de harde schijf staat etc. etc. Een goede HT PC heeft een DVD-performance die gewoonweg heel erg goed is en absoluut niet schokkerig is of een slecht beeld geeft. Sterker nog, gebruik je een projector, dan is een HT PC DE manier om via de RGB uitgang van de video kaart perfect beeld te krijgen! Het is echter wel zo dat de S-Video uitgang van een videokaart slechter is dan de S-Video uitgang van een stand-alone speler. Ook is de initiele aanschaf van een HT PC wat duurder. Ook is het beeld van een stand-alone speler van 200 gulden VEEL slechter dan het beeld van bijvoorbeeld een Pioneer. Ook hebben de goedkopere spelers last van bepaalde titels (die spelen ze dan niet af) en zijn ze snel stuk. Uiteindelijk koop je dan weer een nieuwe goedkope speler en ben je evenveel geld kwijt als wanneer je gelijk een goede DVD-speler zou hebben gekocht.

Misschien moet je eerst iets meer vooronderzoek doen wolsinkpower. In ieder geval gaat het volgende op: wat je erin stopt, komt eruit. Geef tenminste 500-700 gulden uit kan ik adviseren.

wolsinkpower

Ik heb P3 733 met 256 mb ram en Geforce2 MX mij is door ITC verteld dat ik de Geforce2MX genoeg is!

Greetz
Robert

J.A.F._Doorhof

De 733 is ook meer dan genoeg op een goed systeem.
Vanaf de PIII 450 is al goed DVD te kijken.

Het ligt er alleen helemaal aan hoe je het doet.
Als je je TV uitgang gebruikt als Desktop zal het inderdaad een ramp zijn. Als je hem als DVD uitgang (echt TV) gebruikt zal het matig zijn.

Als je echter je PC aansluit op een projector is de PC de ALLERBESTE (samen met de PSM-1  ;D) DVD speler die er bestaat.
PC-DVD's zijn veel sneller dan een stand-alone speler, alleen al de layerchange is al niet meer op te merken.

Kijk,
Je kunt DVD kijken met je PC.
Als je problemen ondervindt check dan eerst of het niet aan jouw ligt, maw staan al je instellingen wel correct ?
Staat je DVD speler bv op DMA ?
Gebruik je wel de juiste manier van TV out. Simpel desktop clonen en dan full screen DVD gaan spelen is niet de manier.
Welke software gebruik je bv ?

Gewoon even onder HT-PC vragen je probleem posten, en dan kunnen we het zeker wel oplossen voor je.

MvrGr.
Frank
Custom installer

wolsinkpower

Ik doe Twinview zoals me is vertelt

Greetz
Robert

J.A.F._Doorhof

Probeer het aub on-topic te houden, en deze dingen te beantwoorden onder de HT-PC of PC afdeling.

MvrGr.
Frank

PS.
Twinview is om een desktop te spiegelen (even uit mijn hoofd), wat je moet gebruiken is de ECHTE TV-Output, ik weet zo niet wat voor beschrijving die in jouw setup heeft, maar kan bv DVD-max (Matrox), DVD/view (TNT).
De desktop heeft GEEN zin als je DVD wilt kijken, je moet dan echt de TV/out gebruiken.

Maar verdere antwoorden, opmerkingen etc. gaarne onder het juiste topic.
Custom installer