Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum.

Gestart door eip, september 6, 2009, 17:52:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rens

Weet een van jullie soms een wandbeugel voor de Elac 602?
Helaas kan ik ze als rears niet op de stand kwijt en zal ik ze op moeten hangen.
We zijn ons huis aan het verbouwen en in de tv hoek komt een grote hoekbank...

Niet ideaal maar soms moet je een compromie sluiten.



Deleted member

Citaat van: Rob Eric Blank op april 23, 2013, 16:35:05
Worden wit....Past perfect bij de rest.

Ik zou eigenlijk de foto's van het resultaat van de 203's wel eens willen zien! Je hebt ze al laten spuiten toch, Rob?
Stereo-fan for life!

vik

Dit lijkt me een bijzonder model:

Een Elac FS 247 ge-tuned door Superlabs t.w.v. 1200 euro :


Umbau von Bi-Wire auf Single-Wire, sofern vorhanden.
Einbau von WBT-0703 NextGen Reinsilber Anschluss-Terminals. (single-wire).
Wegfall sämtlicher interner Steckverbindungen, sofern vorhanden.
Austausch der Innenverkabelung gegen SUPERLABS-Spezialverkabelung.
Resonanzharmonisierung von Weichen, Chassis und Gehäuse Stufe 2
Diverse Maßnahmen zur Signalbeschleunigung Stufe 2
Kryobehandlung bei -196°C von Frequenzweichen, Polklemmen und Innenverkabelung


http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=0276885349&;
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rob Eric Blank

Citaat van: vik op augustus 20, 2013, 11:46:57
Dit lijkt me een bijzonder model:

Een Elac FS 247 ge-tuned door Superlabs t.w.v. 1200 euro :
Nice

Deleted member

#379
Citaat van: vik op augustus 20, 2013, 11:46:57
Dit lijkt me een bijzonder model:

Een Elac FS 247 ge-tuned door Superlabs t.w.v. 1200 euro :


Umbau von Bi-Wire auf Single-Wire, sofern vorhanden.
Einbau von WBT-0703 NextGen Reinsilber Anschluss-Terminals. (single-wire).
Wegfall sämtlicher interner Steckverbindungen, sofern vorhanden.
Austausch der Innenverkabelung gegen SUPERLABS-Spezialverkabelung.
Resonanzharmonisierung von Weichen, Chassis und Gehäuse Stufe 2
Diverse Maßnahmen zur Signalbeschleunigung Stufe 2
Kryobehandlung bei -196°C von Frequenzweichen, Polklemmen und Innenverkabelung


http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=0276885349&

Hoe zouden deze zich verhouden ten opzichte van de Sapphire Edition?

Ik heb ooit zowel de "gewone" 247 als de 247SE in huis gehad en deze vergeleken. Daar zat al aardig wat verschil tussen. Ben eigenlijk wel benieuwd of dat ook zo is met de SE en deze Superlabs-tuned uitvoering...

Ik ben overigens nog wel van plan om overal gesoldeerde verbindingen aan te brengen in plaats van de nu gebruikte kabelklemmetjes. Eens kijken wat dat brengt...
Stereo-fan for life!

Rob Eric Blank

Citaat van: technative op augustus 20, 2013, 16:12:40

Ik ben overigens nog wel van plan om overal gesoldeerde verbindingen aan te brengen in plaats van de nu gebruikte kabelklemmetjes. Eens kijken wat dat brengt...
Ben ik ook nog van plan te doen. Is niet het sterkste van Elac

Deleted Member 2

Citaat van: Rob Eric Blank op augustus 20, 2013, 17:33:49
Ben ik ook nog van plan te doen. Is niet het sterkste van Elac

Als het kwalitatief goede klemmen zijn, hoef het geen probleem te zijn. De klemmen van Elac zijn dat echter over het algemeen niet. Zeker als de luidsprekers wat ouder worden en de aansluitlippen van de unit wat corroderen is een soldeerverbinding met gewoon tin (geen zilver) vaak beter. Of je het verschil hoort.....

Gr
Henk

Deleted member

Citaat van: Onder013 op augustus 20, 2013, 17:46:13
Als het kwalitatief goede klemmen zijn, hoef het geen probleem te zijn. De klemmen van Elac zijn dat echter over het algemeen niet. Zeker als de luidsprekers wat ouder worden en de aansluitlippen van de unit wat corroderen is een soldeerverbinding met gewoon tin (geen zilver) vaak beter. Of je het verschil hoort.....

Gr
Henk

... Je hoort vanzelf wanneer ik eraan toe ben...  ;) ;D

Waarom geen zilver trouwens? Mijn gevoel zegt me dat dat nu juist wel wenselijk zou zijn...
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Citaat van: technative op augustus 20, 2013, 18:05:43
... Je hoort vanzelf wanneer ik eraan toe ben...  ;) ;D

Waarom geen zilver trouwens? Mijn gevoel zegt me dat dat nu juist wel wenselijk zou zijn...

De tip heb ik van een professioneel upgrade bedrijf: het geeft scherpte zoals verzilverd koper dat ook doet

gast2018

#384
Citaat van: Onder013 op augustus 20, 2013, 23:35:27
De tip heb ik van een professioneel upgrade bedrijf: het geeft scherpte zoals verzilverd koper dat ook doet

De interne vdh bekabeling in een aantal modellen is toch ook verzilverd koper

Mee eens dat verzilverd koper scherpte geeft overigens.

Rob Eric Blank

Citaat van: ergé op augustus 21, 2013, 10:31:22
De interne vdh bekabeling in een aantal modellen is toch ook verzilverd koper

Mee eens dat verzilverd koper scherpte geeft overigens.
Ik heb ooit verzilverde kabels aan mijn Elac geknoopt....dat was het niet. Was redelijk schel.

erik s.

Citaat van: Onder013 op augustus 20, 2013, 23:35:27
De tip heb ik van een professioneel upgrade bedrijf: het geeft scherpte zoals verzilverd koper dat ook doet
scherpte krijg je alleen van goedkope kwaliteit zilver.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

peterbr

Hoi,
ik heb eindelijk de Primare I32 op de FS407 kunnen beluisteren. ik had een iets heldere weergave verwacht. Maar in plaats daarvan vond ik het een beetje levenloos en dof  klinken. Leek wel alsof de tweeters kapot waren maar dat is natuurlijk niet zo.  Plaatsing was wel goed.... Erg vreemd.... Heeft iemand ook soortgelijke ervaringen? Of komt het doordat ik nu scherpere (b&w cm9) speakers heb? Zou het een kwestie van wennen zijn?
Ik vind ze nml. qua vormgeving erg mooi (oog wil ook wat).... De I32 zou het toch aan moeten kunnen? Of misschien te weinig power?
Lastig.......

Harrr

Vertrouw op je oren. Anders nogmaals luisteren met andere; bron/ bekabeling/ versterking/ humeur/ niet wanneer je net uit een koude winterwind komt?
Groet,

vik

Ik weet niet wat er precies mis gaat bij jou maar dingen als : levenloos of dof is absoluut geen eigenschap van Elac.  Primare en Elac moet prima matchen.

Waar heb jij die demo gehad en met wat voor bron?



Citaat van: peterbr op november 21, 2013, 16:19:04
Hoi,
ik heb eindelijk de Primare I32 op de FS407 kunnen beluisteren. ik had een iets heldere weergave verwacht. Maar in plaats daarvan vond ik het een beetje levenloos en dof  klinken. Leek wel alsof de tweeters kapot waren maar dat is natuurlijk niet zo.  Plaatsing was wel goed.... Erg vreemd.... Heeft iemand ook soortgelijke ervaringen? Of komt het doordat ik nu scherpere (b&w cm9) speakers heb? Zou het een kwestie van wennen zijn?
Ik vind ze nml. qua vormgeving erg mooi (oog wil ook wat).... De I32 zou het toch aan moeten kunnen? Of misschien te weinig power?
Lastig.......
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

peterbr

Hoi,

Na een korte demo bij de dealer heb ik ze thuis kunnen beluisteren. Bron is een primare cd32.

vik

Citaat van: peterbr op november 22, 2013, 08:10:13
Hoi,

Na een korte demo bij de dealer heb ik ze thuis kunnen beluisteren. Bron is een primare cd32.

Vreemd. De JET tweeter staat erom bekend dat hij erg gedetailleerd is en moet minstens zo goed zijn als de CM9 van B&W.

Ik zou het even niet weten.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted Member 2

Citaat van: vik op november 22, 2013, 11:56:12
Vreemd. De JET tweeter staat erom bekend dat hij erg gedetailleerd is en moet minstens zo goed zijn als de CM9 van B&W.

Ik zou het even niet weten.

Helemaal eens over de tweeter. Eén van de betere/beste als het gaat om detailweergave. Over het algemeen klinkt Elac fris, transparant. De nieuwe serie 400 heeft een andere afstemming meegekregen. Meer warm klinkend dan fris zoals het bekend is van Elac. Het vraagt enige gewenning, maar je zal dan merken dat je geen details mist. De hamvraag is uiteraard of de nieuwe wat warme afstelling je aanspreekt.
Als dat niet het geval is is wellicht de 249 een goed alternatief.

Succes,

Henk

vik

Is dat zo Henk? Dan heeft hij met de 400 serie echt de verkeerde.

De FS 249 of 248 past dan beter in zijn plaatje. Een vriend van mij heeft de FS 249 en die moet gewoon goed zijn.



Citaat van: Onder013 op november 22, 2013, 12:50:38
Helemaal eens over de tweeter. Eén van de betere/beste als het gaat om detailweergave. Over het algemeen klinkt Elac fris, transparant. De nieuwe serie 400 heeft een andere afstemming meegekregen. Meer warm klinkend dan fris zoals het bekend is van Elac. Het vraagt enige gewenning, maar je zal dan merken dat je geen details mist. De hamvraag is uiteraard of de nieuwe wat warme afstelling je aanspreekt.
Als dat niet het geval is is wellicht de 249 een goed alternatief.

Succes,

Henk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

peterbr

Hoi,
Dan ga ik maar is de fs249 beluisteren. De primare is van zichzelf al vrij helder en ik wil voorkomen dat het te scherp wordt. De testrappirten van de fs407 zeggen i.h.a. dat het toch een heldere speaker is. Naast de fs249 wil ik ook de B&W cm10 gaan beluisteren.
Ik hou jullie op de hoogte.....

Deleted Member 2

Citaat van: vik op november 22, 2013, 14:52:54
Is dat zo Henk? Dan heeft hij met de 400 serie echt de verkeerde.

De FS 249 of 248 past dan beter in zijn plaatje. Een vriend van mij heeft de FS 249 en die moet gewoon goed zijn.

Ik heb die "wijsheid"  uit wat testberichten. Daarbij moest ik ook weer terug denken aan toe wij elkaar troffen in het NH-Hotel in Veldhoven nu al weer even geleden. Jij gaf toen aan dat de nieuwe 4 serie je erg tegen viel. Mogelijk was dat de andere wijze van afstemmen van de Elac.

Groet,

Henk

vik

  :) Ik was alweer helemaal vergeten dat dat de 400 serie was in Veldhoven. Dat klopt, die hele set up sprak mij totaal niet aan.




Citaat van: Onder013 op november 22, 2013, 21:30:55
Ik heb die "wijsheid"  uit wat testberichten. Daarbij moest ik ook weer terug denken aan toe wij elkaar troffen in het NH-Hotel in Veldhoven nu al weer even geleden. Jij gaf toen aan dat de nieuwe 4 serie je erg tegen viel. Mogelijk was dat de andere wijze van afstemmen van de Elac.

Groet,

Henk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik weet niet hoe groot je ruimte is maar zelfs de FS 247 zet al een stevig geluid neer en voldoet meer dan prima voor de gemiddelde huiskamer.

De CM 10 heb ik pas geleden gehoord en ik was er zeer over te spreken.




Citaat van: peterbr op november 22, 2013, 19:44:32
Hoi,
Dan ga ik maar is de fs249 beluisteren. De primare is van zichzelf al vrij helder en ik wil voorkomen dat het te scherp wordt. De testrappirten van de fs407 zeggen i.h.a. dat het toch een heldere speaker is. Naast de fs249 wil ik ook de B&W cm10 gaan beluisteren.
Ik hou jullie op de hoogte.....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

peterbr

Het blijft moeilijk om een paar mooie speakers uit te zoeken. Ik had de cm10 ook gehoord op Rotel en dat klink erg goed. Maar ja, hij moet op de Primare:-) ik heb me ooit is laten vertellen dat Primare en Rotel qua klank een beetje op elkaar lijken. Dus het zou moeten kunnen.
Ik ga maar is de fs247/249 en cm10 beluisteren. Ben erg benieuwd.....

Deleted Member 2

Toch zou ik de 4-serie Elac niet zo maar afschrijven. Een uitgebreide luistersessie zijn ze zeker waard.

Kijk ook hier eens: http://www.audio-creative.nl/hifi/elac-fs-407/

Gr
Henk