Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stefan_82

Citaat van: stefan_82 op mei 20, 2016, 19:51:01
visueel zou ik mss willen opteren voor een voor en eindtrap van electrocompaniet, dit gezien ik zeer tevreden ben vd cd-speler. met de karan wordt het zoeken naar een mooie match met de cd speler.
iemand ooit de karan 180 vgln met de electrocompaniet voor/eind combi?

ooit iemand de Accordo's en de Memento's vergeleken waar de verschillen zitten?
kan een mogelijke switch doen...
vrouwtje vindt de accordo's iets eleganter dan de memento's :)
overwegen of niet?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Fransosowitz

Zelf heb ik geen vergelijkingservaring uit eerste hand. Alleen maar "van horen zeggen": deze twee types zouden een heel ander karakter hebben, en daarom lastig vergelijkbaar zijn.
Sorry, meer info/ervaring heb ik niet. Mocht je de Accordo's gaan beluisteren, dan ben ik benieuwd naar je ervaringen.

edwin99

Ik kan een mooi setje SF grand piano domus kopen, maar zal mijn Linn Majik DSM/2 hiet voldoende stroom voor kunnen leveren? 
Volgens mij kunnen ze best wat power gebruiken. Iemand ervaring hiermee ?

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

chansig

90 dB vallen bij 65 Hz af en 54 Hz - 6dB. 4 Ohm.....met 2 x 100 watt lijken er mij geen problemen te gaan ontstaan.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

R

Het zal niet mis gaan, maar je zult er niet alles uithalen.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

edwin99

Dank je wel zover. Kan altijd nog een extra eindversterker erbij kopen later. SF heb ik altijd mooi gevonden qua sound.
Maar dan eerst maar eens wat mijn mijn hifi "voorraad" verkopen  ;D

Ja inderdaad goede Hans, wat denk je dat ik ga missen R ?
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

gerzom

Nieuw Sonus faber projectje: SF16



Of te wel, de eerste Serblin speaker genaamd de Snail opnieuw uitgebracht in een modern jasje.

Het Orgineel:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Fransosowitz

Grappig!
Wel heel anders dan het origineel.
De tweede foto laat me wegdromen naar de fabriekstour die ik ooit gedaan heb bij Sonus Faber. Die ervaring zal ik niet snel vergeten...

gerzom

#1359
Nog een paar foto's van de nieuwe Snail







Limited edition van 200 units per jaar, tussen de $6000 en $8000 9.000 euro  :blink:

Soort all-in-one, "concurrent" van de Naim Mu-So en dergelijke dingen?

Nog wat bewegend beeld en additionele info

Ik weet het niet hoor........  :(
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Fransosowitz

#1360
Kleiner dan ik dacht. Maar geen klein prijsje...


Zie ik daar trouwens Michael Fremer in blauw overhemd (Analog Planet) op de achtergrond?


Edit: ik zie dat MF het gelinkte artikel geschreven heeft.

Dura

#1361
Schitterend, en dan kun je de satellieten er weer in schuiven mocht dat nodig zijn.
Doet en beetje denken aan een Scandinavisch merk dat ook van die lekker maffe speakers maakt ( niet B&O, kom er even niet op).
Ultieme desktop gadget als ie echt zo goed klinkt als merk en prijs doen verwachten voor de rijkere nearfield luisteraar.

Edit: ah ik ben niet de enige volgens die link, Davone Audio bedoel ik,vooral de Ray-S
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Beatmaster-p

Wauw wauw,

wat een lust voor het oog weer van SF..    wanneer zal dit te verkrijgen zijn?
Proceed HPA 2 & 3 - Kef Reference - Primare - Marantz - Rel

advr

Mooi ding alleen beetje duur voor in de keuken :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

nimrod

Citaat van: tompj op mei 17, 2016, 14:11:41
Waarschijnlijk puur persoonlijke keuze, maar vooruit. Ik heb mijn memento's echt leren waarderen sinds ik ze match met een Karan versterker. Ik denk dat het flinke vermogen/de flinke controle hier een rol speelt. De memento's spelen nu erg naar mijn zijn. Vloeiend, detailrijk, maar nergens aangedikt. Mijn bescheiden advies: probeer eerst (thuis) een paar soepel klinkende versterkers met controle op de speakers. ik zou die speakers nooit weg doen.

Ik sluit mij hierbij aan. Ivm andere prioriteiten en het daardoor stoppen met de hobby heb Ik zojuist mijn Auditors uitgezwaaid. Met pijn in het hart. Met mijn laatste configuratie heb ik 6 jaar gespeeld en geen dag hebben de CAM's mij verveeld. De interesse voor de CAM's heeft mij verbaasd. Het zijn toch wat oudere LS, dacht ik. Binnen 1 dag was de set verkocht, biedingen boven de vraagprijs. Het lijkt de huizenmarkt wel. Gelet op de reacties van de adspirant kopers blijven deze oudere Fabers in trek en velen willen ze bezitten. De Memento's hebben het nadeel dat ze tweedehands ook nog erg duur zijn maar je hebt wel wat in handen natuurlijk. Met de juiste aansturing hoef je eigenlijk nooit meer anders.Dus ik zou ze ook niet wegdoen. Zelfs mijn vrouw vond het vreselijk dat de Fabers weg zijn. Het is stil hier :( Nu moet ik de rest nog verkopen. Het verkopen van de Karan zal net zoveel pijn gaan doen.
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.

Maikel_audionerd

Citaat van: nimrod op januari  8, 2017, 15:33:44
Ik sluit mij hierbij aan. Ivm andere prioriteiten en het daardoor stoppen met de hobby heb Ik zojuist mijn Auditors uitgezwaaid. Met pijn in het hart. Met mijn laatste configuratie heb ik 6 jaar gespeeld en geen dag hebben de CAM's mij verveeld. De interesse voor de CAM's heeft mij verbaasd. Het zijn toch wat oudere LS, dacht ik. Binnen 1 dag was de set verkocht, biedingen boven de vraagprijs. Het lijkt de huizenmarkt wel. Gelet op de reacties van de adspirant kopers blijven deze oudere Fabers in trek en velen willen ze bezitten. De Memento's hebben het nadeel dat ze tweedehands ook nog erg duur zijn maar je hebt wel wat in handen natuurlijk. Met de juiste aansturing hoef je eigenlijk nooit meer anders.Dus ik zou ze ook niet wegdoen. Zelfs mijn vrouw vond het vreselijk dat de Fabers weg zijn. Het is stil hier :( Nu moet ik de rest nog verkopen. Het verkopen van de Karan zal net zoveel pijn gaan doen.
Vind ik ontzettend vervelend voor je. Ik weet dat het 'maar' apparatuur is maar ik begrijp het ontzettend. Zou mij ook heel veel pijn doen mijn SF's weg te moeten doen. Veel succes gewenst
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Fransosowitz

Heeft iemand al wat gehoord/gelezen over wie het Nederlandse importeurschap van Sonus Faber gaat overnemen? Nu Audiac sinds afgekopen december failliet verklaart is.

gerzom

De nieuwe Sonus Faber Homage lijn:



Guarneri, Amati en Serafino.

Ik weet niet of ze er beter op worden, maar (naar mijn mening) in ieder geval zeker niet mooier........
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Starred

Erg Amerikaans.
Lijn van 10 jaar geleden, bijvoorbeeld de Domus serie, vond ik veel fraaier

Maikel_audionerd

Citaat van: gerzom op februari  2, 2017, 09:18:11
De nieuwe Sonus Faber Homage lijn:



Guarneri, Amati en Serafino.

Ik weet niet of ze er beter op worden, maar (naar mijn mening) in ieder geval zeker niet mooier........
Ik vind ze ook niet meer zo mooi zo  :nopompom:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Fransosowitz

Hmm, ben ook niet enthousiast... misschien dat ze er in andere kleuren mooier uit zien.

Fransosowitz

#1371
Citaat van: gerzom op februari  2, 2017, 09:18:11
De nieuwe Sonus Faber Homage lijn:

Guarneri, Amati en Serafino.


Het grootste model is de Amati trouwens. De Serafino zit tussen de Guarneri en Amati in zie ik op de Sonus Faber website.


Close up van de Wenge finish:


Edit: foto geprobeerd zichtbaar te maken, maar lukt niet helaas...

stefan_82

#1372
Citaat van: Fransosowitz op februari  2, 2017, 18:21:29

Het grootste model is de Amati trouwens. De Serafino zit tussen de Guarneri en Amati in zie ik op de Sonus Faber website.


Close up van de Wenge finish:


Edit: foto geprobeerd zichtbaar te maken, maar lukt niet helaas...

Voor zij die pools praten :)
http://www.hfc.com.pl/news/2641,sonus-faber-homage-tradition.html

Prijzen zijn er ook niet naast, als ik even omreken:
Guarneri:14k
Serafine:21k
Amati:28k
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Fransosowitz

Als dat de Nlse prijzen worden, dan is de Guarneri wat goedkoper en de Amati duurder geworden.


De Guarneri was €15k en de Amati €25400 per paar volgens de Audiac prijslijst van eind 2016.

jesco

Ligt eraan wat componenten erin verwerkt zijn,verder twijfel ik er niet aan dat er vele memento eigenaars zijn die er  tweemaal over nadenken als ze deze nieuwe speaker zouden aan kopen ,want als ik zie dat momenteel een memento een verlies latent speaker is ,dan was ik beter bij B&W  gebleven.