Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen


ambior

#1251
Oeps...waarschijnlijk doe ik nu een spikes-doodzonde: gisterenavond als test eens de spikes onder m'n Cremona's M verwijderd. Nu rusten ze gewoon via de vlakke platen waarop de spikes geschroefd worden op een tapijt. Tapijt van zo'n 10 mm totale dikte waarvan 5 mm stevige rug en 5 mm lussen. Foto hierbij.
Dus helemaal niet volgens de gangbare opvattingen. Achteroverhellen doen ze dus ook niet meer wat wel moet volgens de handleiding.
Man...man...wat een effect. Gewoonweg beter dan alles wat ik in mijn vorige posts hierover beschreef. Rustig, warm, weg wollig laag, detailrijk, evenwichtig....Nog uren zitten luisteren.
Ga in de komende dagen natuurlijk nog uitgebreid verder luisteren....dit kan toch niet waar zijn....
Nog iemand met deze ervaring?


erik s.

De grote vraag is natuurlijk... wat zit er onder het tapijt?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

ambior

Citaat van: erik s. op december 18, 2015, 13:14:17
De grote vraag is natuurlijk... wat zit er onder het tapijt?

Een parket  op betonnen vloer...ik denk dat de functie van de spikes is om doorheen het tapijt te dringen maar dat doen ze niet wegens te stevige onderzijde....

KayaRahnee

#1254
Citaat van: ambior op december 18, 2015, 13:28:02
Een parket  op betonnen vloer...ik denk dat de functie van de spikes is om doorheen het tapijt te dringen maar dat doen ze niet wegens te stevige onderzijde....

Bij parket e.d. zou ik altijd voor ontkoppelen gaan, en niet alleen voor het feit dat die scherpe dingen ongewenste schade aan zo'n vloer aanrichten.
Verder zou ik m.b.t. plaatsing niet veel rekening houden met voorschriften handleiding. Schuiven, draaien, klinken ...... alles uitproberen, doe je niks mis mee en soms is het resultaat echt wel groter als gedacht, zoals jij nu toevallig hebt ontdekt.
Deze tweak heeft "verandering" gebracht in het geluidsbeeld dat door jouw word ervaren als (veel)beter, super dus .....

Zo had ik hier eens Magnepan speakers op proef, plots was het laag op sommige plaatsen  verdwenen.
Tot ik ten einde raad een ingeving kreeg en de linkse speaker recht en viceversa plaatste ..... plots viel alles weer op z'n plooi.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

erik s.

Parket is alleen een stevige ondergrond als het verlijmd is met het beton.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

ambior

Citaat van: erik s. op december 18, 2015, 14:47:41
Parket is alleen een stevige ondergrond als het verlijmd is met het beton.

Dat is het. Het gaat om massief eikenhouten parket verlijmd met het beton.

katwax

Normaal zitten er bij de spikes ook nog onderzetters bij waarin de spikes passen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

erik s.

Citaat van: ambior op december 18, 2015, 15:50:04
Dat is het. Het gaat om massief eikenhouten parket verlijmd met het beton.
Dan heb ik geen idee waar het mis gaat.
Zaten de spikes en de outriggers goed vast gedraaid?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

ambior

Citaat van: erik s. op december 18, 2015, 17:01:32
Dan heb ik geen idee waar het mis gaat.
Zaten de spikes en de outriggers goed vast gedraaid?

Ja hoor, alles zat goed vast. Maar ik denk dat de spikes niet doorheen de stevige achterrug van het tapijt gaan en dus hierop een beetje staan te veren in plaats van een stevige steun te geven. Nu steunen ze op de brede draagplaten van de spikes en de speakers staan echt stevig. En dat is ook te horen. De muziek is rustiger en toch mooi gedetailleerd met beheerst maar mooi krachtig laag. Ik hou plots wel van de Cremona's  ::)

erik s.

Dan lijkt mij dat idd het "probleem".
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

fasteddie

Hi all,

Van de week de Sonus Faber Venere 2.0 aangeschaft voor in de huiskamer....type wood.

Heerlijke speaker en geeft een zeer goed geluid met NPO2

Groet
Fasteddie

Fransosowitz

#1262
Gefeliciteerd Fasteddie! Veel plezier er mee!

Fransosowitz

Heeft iemand de Pryma hoofdtelefoon van Sonus Faber al gehoord?
De eerste reviews staan inmiddels op internet zag ik. B.v. de onderstaande. Daar zijn ze erg enthousiast over de looks. Maar jammer genoeg iets minder positief over de geluidskwaliteit. Dwz: voor de prijs van €500 zijn er klankmatig betere modellen te krijgen aldus Stereolife.


http://www.stereolife.eu/reviews/item/1134-sonus-faber-pryma


Former member 78

Zijn er hier al meerdere Venere 1.5 of 2.0 luisteraars?
En wat zijn de ervaringen, behalve dat ze het goed doen met de publieke omroep? :D

fasteddie

Hi Arjan,

Ik zeer te spreken over de Venere 2.0.

Ik ben nogal een nerd wat audio betreft en valt mij niet echt tegen....heb ze kunnen vergelijken met B&w en Dali speakers bookshelf model. Mocht je wil weten welke kan ik het nog wel even opzoeken....

Ik heb ze met 50% korting gekocht in Vught. Ik weet dat ze nog een wit/zwart setje hebben staan.

Speel zelf met B&W 703 speakers in een andere ruimte en iedereen zegt over de SF dat ze hetzelfde warme geluid geven als de BW.

Je moet er van houden natuurlijk, maar je koopt er zeker geen slechte speaker aan...ze worden bij aangestuurd door een rotel eindversterker van 60 watt...

Groet
Fasteddie

Former member 78

Bedankt voor jouw antwoord, Eddie!  :)

SmauG

Citaat van: fasteddie op december 21, 2015, 16:07:53
Hi Arjan,

Ik zeer te spreken over de Venere 2.0.

Ik ben nogal een nerd wat audio betreft en valt mij niet echt tegen....heb ze kunnen vergelijken met B&w en Dali speakers bookshelf model. Mocht je wil weten welke kan ik het nog wel even opzoeken....

Ik heb ze met 50% korting gekocht in Vught. Ik weet dat ze nog een wit/zwart setje hebben staan.

Speel zelf met B&W 703 speakers in een andere ruimte en iedereen zegt over de SF dat ze hetzelfde warme geluid geven als de BW.

Je moet er van houden natuurlijk, maar je koopt er zeker geen slechte speaker aan...ze worden bij aangestuurd door een rotel eindversterker van 60 watt...

Groet
Fasteddie

Sonus Faber hetzelfde geluid als B&W ?? :crazy:
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

katwax

Citaat van: SmauG op december 22, 2015, 21:27:46
Sonus Faber hetzelfde geluid als B&W ?? :crazy:
Als dat het geluid is dan begrijp ik dat SF met hun nieuwe lijn vele fans kwijt is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

twani

Citaat van: SmauG op december 22, 2015, 21:27:46
Sonus Faber hetzelfde geluid als B&W ?? :crazy:

Ik moest 'm ook 3 x lezen voordat ik zag wat er stond geschreven :D


Enfin, geloven doe ik het nog steeds niet.

fasteddie

Ik verwijs dan ook naar de oude 703, maar goed ik heb vandaag een afspraak bij Beter Horen, wellicht gaat dat veel verklaren....

Fasteddie





tompj

Die nieuwe lijnen van Sf.....prima dingen, maar echt niet meer de Sf sound van welleer. Kan me best voorstellen dat ze lijken op B&W's (hoewel ik die al tijden niet meer heb gehoord.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Broem

Oeps, ik heb net afscheid genomen van de B&W 803D en in de SF range op zoek naar een 'ander' geluid. Dat lieten de memento's zeker horen.

Iemand overigens het verschil tussen de Cremona en de olympica 2 ooit gehoord? Ben eigenlijk op zoek naar een 2e hands setje Olympica 2 maar zie op MP ook de Cremona te koop staan. Uiteraard moet de overtuiging van mij eigen oren komen maar op dit topic zitten de kenners  :worship:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

gerzom

Citaat van: Broem op december 23, 2015, 17:34:43
Oeps, ik heb net afscheid genomen van de B&W 803D en in de SF range op zoek naar een 'ander' geluid. Dat lieten de memento's zeker horen.

Iemand overigens het verschil tussen de Cremona en de olympica 2 ooit gehoord? Ben eigenlijk op zoek naar een 2e hands setje Olympica 2 maar zie op MP ook de Cremona te koop staan. Uiteraard moet de overtuiging van mij eigen oren komen maar op dit topic zitten de kenners  :worship:
Toch geen Memento's??  :)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Broem

Zeker een optie. Ben nog wat andere speakers aan het luisteren. Olympica 2 maakte ook fiks indruk. Hoe die zich verhouden tov Cremonas maakt me nieuwsgierig.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45