Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

sultankat

Zoekt en gij zult vinden! Gefeliciteerd. Daar ga je lang van genieten en de match van SF met Accuphase kan ik bevestigen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

#851
Gefeliciteerd AWS, die "oude" SF'en blijven toch waanzinnig mooi!!

Geniet ervan!!!!!! (maar dat gaat zeker lukken  ;D )

PS: je kan ook even een mailtje sturen naar Durob, misschien hebben ze nog wat onderdelen liggen.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


aws

Zojuist gebeld met Michiel van Durob, de set is destijds zelf door hem verkocht aan Guus en was een demoset uit de winkel. Hij gaat zoeken en kijken of hij nog de 3 hoekjes kan leveren.

aws

De bescherm 3 hoekjes zijn gelukkig nog te bestellen. Ook heb ik wat foto's gemaakt zoals ze nu bij mij staan.


sultankat

Is dat te doen qua geluid met een tegelvloer?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

aws

#855
Ja, er ligt net buiten beeld een groot wollen karpet en mijn plafond bestaat uit heraklit tegels, dus die absorberen geluid en voor mijn ramen hangen dikke gordijnen. Eigenlijk heb ik best een redelijk goede akoestiek. Enige wat opvalt met de EA2 is dat je de speaker zeker 60 cm uit de muur moet plaatsen, anders wordt het laag op bepaalde frequenties versterkt. En ik heb de standaard op zijn hoogst gezet, dus zover mogelijk van de tegelvloer.

gerzom

Ziet er erg mooi uit  :clapping:

Kleine insider tip: probeer eens of je ergens een setje Yter speaker-kabels kan lenen/proberen, deze kabels doen redelijk wonderbaarlijke dingen met je SF'en (vraag maar aan Sultankat  ;) )

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


aws

#857
Speel nu met 'oudere' audioquest kabels, interlink tussen cd speler en versterker is de zilveren Diamond x 3 gebalanceerd (XLR) en de speaker kabel is de audioquest Argent+, mix van FPC 6 koper en FPS silver, beide zijn ongeveer 18 jaar oud.
Maar ik heb boven ook nog setje 'goedkope' VLS zuiver koper liggen, en die klinkt eigenlijk ook niet echt slecht, hoewel ik deze nog niet geprobeerd heb op de EA2. Voorlopig ben ik nog niet van plan om heel veel geld uit te geven aan kabels, of er moet een buitenkansje langskomen.

aws

#858
Foutje! deze kan weg.

tompj

Leuk! Die heb ik ook gehad die Sf's. Geweldige luidsprekers! De 'echte' Sonus fabers nog. Heel veel plezier ermee.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

adventure0503

Ik ben benieuwd wat het verschil  in luidspreker kabel is  tussen de Transparent en de Yter. Op Sonus Faber
Iemand ervaring ?

gerzom

Search is your friend:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101076.msg1756775#msg1756775

Ik heb zelf Yter bekabeling, maar nooit vergeleken met Transparent, dus Audia kan hier meer over zeggen.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


sultankat

Citaat van: gerzom op april  3, 2014, 08:08:17
Search is your friend:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101076.msg1756775#msg1756775

Ik heb zelf Yter bekabeling, maar nooit vergeleken met Transparent, dus Audia kan hier meer over zeggen.

Goede tip. Hou er dan wel rekening meer dat Audia met Krell speelt.
Ikzelf heb de Yter ls kabels vergeleken met de Wireworld Silver Eclipse 6, toch ook geen kleine jongen, sowieso qua prijs (> 3000 euro's). Deden niet voor elkaar onder en ik vond de Yter zelfs wat gemakkelijker in het gehoor (ietwat warmer, vloeiender, meer muziek/beleving). Ben dus overgestapt naar Yter en zeer tevreden. NB zowel de Stradivari als de Amati Anniversario hebben als interne bekabeling Yter.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

aws

#863
Misschien weet ook iemand welke bekabeling de Electa Amator 2 intern heeft, of in ieder geval wat voor type erin zit?  :eh:

citac

Citaat van: gerzom op maart 28, 2014, 22:56:00
30 paar, ze bouwen 2 paar per maand de komende 15 maanden.
30.000 euro per paar en waarschijnlijk alle 30 al verkocht.  :crazy:

30K!, ze hadden er net zo goed 100.000 euro ervoor kunnen vragen, genoeg SF liefhebbers met diepe geldbuidels.
Voor de gewone man absoluut onbetaalbaar weer.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

wil

Kogel is door de kerk. Het is een Pathos Logos geworden :wub:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

gerzom

Citaat van: wil op april  4, 2014, 21:32:24
Kogel is door de kerk. Het is een Pathos Logos geworden :wub:
Gefeliciteerd, mooie versterker!!!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

aws

Citaat van: aws op april  1, 2014, 18:33:52
De bescherm 3 hoekjes zijn gelukkig nog te bestellen.

Gisteren bericht gehad van Audiac in Nieuwegein, de nieuwe importeur van SF, de bescherm 3 hoekjes worden opgestuurd naar mij, kosten zijn € 0  :tongue2: Heb ook al geantwoord dat ik dit een geweldige service vindt!

aws


sultankat

Citaat van: aws op april  5, 2014, 08:47:27
Nou, zou willen dat ik zo'n werkplek had, prachtig!

Niks mee naar huis nemen hè?!?  :police:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

aws

Citaat van: wil op april  4, 2014, 21:32:24
Kogel is door de kerk. Het is een Pathos Logos geworden :wub:

Lijkt mij een geweldige keuze: http://www.stereotimes.com/amp030306.shtml
Proficiat!

DofN

#872
Citaat van: sultankat op april  5, 2014, 08:42:59
Even wegdromen op deze (nog) grijze zaterdag..........

http://www.monoandstereo.com/2014/04/sonus-faber-factory-visit-part-one.html

Altijd leuk een factory-tour. Ik ben ook nog wel heel nieuwsgierig naar de KEF Reference 201/2 Iemand die daarmee speelt? En wat zijn de ervaringen?

Sorry het is nog vroeg, verkeerde draadje... Ik moet naar het KEF draadje...


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

aws

#873
Citaat van: sultankat op april  5, 2014, 08:51:18
Niks mee naar huis nemen hè?!?  :police:

Denk dat ik stiekem de sleutel van de werkplaats laat namaken, kom ik s'avonds terug ..... hehe :tounge:

aws

Citaat van: doorofnight op april  5, 2014, 08:53:15
Altijd leuk een factory-tour. Ik ben ook nog wel heel nieuwsgierig naar de KEF Reference 201/2 Iemand die daarmee speelt? En wat zijn de ervaringen?

Zelf heb ik de RDM3 en de XQ40 gehad van kef, waren leuke speakers, maar niet meer dan dat. De uni-q van kef kan mij niet echt bekoren, hoewel het in theorie beter zou moeten zijn als met traditionele luidsprekers. De xq40 was zelfs een beetje overdreven in het hoog, kon bij bepaalde opnamen 'gemeen' worden, terwijl ik toch een hele neutrale versterker-cd speler heb.