Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

twani


gerzom

Citaat van: wil op december 16, 2013, 07:43:27
Done: Te koop: 4 Concertino Domus en een Center Domus


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139184.0

wil
Spannend, succes met de verkoop. Ben heel benieuwd wat er voor in de plaats gaat komen.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


wil


Citaat van: gerzom op december 16, 2013, 07:49:00
Spannend, succes met de verkoop. Ben heel benieuwd wat er voor in de plaats gaat komen.
thanks!
Ben eveneens benieuwd. Wordt hopelijk een mooi avontuur.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Etiennevh

Citaat van: sultankat op december  9, 2013, 16:47:37
Wijze man, die Gerzom  8)

Mijn horizon die nu erg dichtbij komt  :-X


Jeetje wat een gruwelijk mooi setje. Voor mij voorlopig nog een droom  :inlove:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Mr.M

Citaat van: sultankat op december  9, 2013, 16:47:37
Wijze man, die Gerzom  8)

Mijn horizon die nu erg dichtbij komt  :-X


hey ex kharma eigenaar,hahaha

feliciteerd met je aankoop.  ik denk dat dit een van de mooiste speakers zijn om te zien.
kwa smaak zitten we op een lijn denk ik.
mocht ik ooit me kharmas wegdoen zullen deze de eerste kandidaat zijn. 

altijd zwak gehad voor sonus faber. helaas nooit mogen horen maar zal wel fantastisch klinken sultan.

ben benieuwd wat je ervaring zou zijn in vergelijking met de kharmas.. want ze zijn beetje in dezelfde prijsklasse denk ik?
ik vind zelf deze sonus faber mooier kwa uiterlijk dan de kharmas. iets meer detail aan de buitenkant van kast en zeer mooie vormgeving, ze zijn kunstwerken om te zien. wauwwww..



gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Audia

Gefeliciteerd sultankat met de aankoop. Ze zijn inderdaad super om te zien en ik kan beamen dat ze ook erg goed klinken.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Audia


Citaat van: I_Guardian_I op december 11, 2013, 19:56:03
@Audia, ben je er zo enthousiast over? Das mooi, ga hem binnenkort ook eens bewonderen eveneens met de Futura. Wat zijn jouw ervaringen?(ook met de Futura haha)

Had ik even gemist :)
Ik ben inderdaad erg enthousiast over de Futura serie. Alles klopt gewoon aan die speakers.
Ik vind het verschil met de Anniversario dan ook best groot en dezelfde ervaring heb ik met de nieuwe Evolution t.o.v. de Guarneri.
Ik beschouw het dan ook eerder als upgrade dan update. Zeker luisteren dus.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

sultankat

Aftellen tot de week van 6 januari. Geen probleem: ben nog aan het bijkomen van het transport van de Kharma's  :hehe:
Gelukkig worden ze nu bezorgd  8)

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

I_Guardian_I

Echt heren, ik moet en zal in mijn leven ooit een Amati bezitten... Kijk nou toch, als je dat ziet wil je toch niets anders meer! (Ik ben niet jaloers....  :inlove: )
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Mr.M

Om eerlik te zijn vind ik ze kwa looks mooier dande kharmas. Meer flair en elegantie.
En heel mooie vormgeving. Jeetje sultan ben niet vaak jaloers maar ik denk dat nu even een mooie ment van jaloezie binnen dringt.hahaa
Tis je van harte gegund. Je wordt gevolgd.hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: maz op december 18, 2013, 12:23:13
Om eerlik te zijn vind ik ze kwa looks mooier dande kharmas. Meer flair en elegantie.
En heel mooie vormgeving. Jeetje sultan ben niet vaak jaloers maar ik denk dat nu even een mooie ment van jaloezie binnen dringt.hahaa
Tis je van harte gegund. Je wordt gevolgd.hahaha

Dank je Maz. Ik zie het ook als een meubelstuk.
In ieder geval weet ik nu WIE me volgt (naast de NSA)  ;)
PS: heb jij LABO aangezet tot Kharma LS kabels? Zou me niet verbazen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op december 18, 2013, 12:28:19
Dank je Maz. Ik zie het ook als een meubelstuk.
In ieder geval weet ik nu WIE me volgt (naast de NSA)  ;)
PS: heb jij LABO aangezet tot Kharma LS kabels? Zou me niet verbazen.
Yep. Als je het doet moet je het goed doen zei ik en het karwei afmaken.
Kost wat maar is voor levenlang.
Heeft die van a tot  z zelfde.
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ik vind dat speakers als  sierstukken kunnen gezien worden . Het is een gedeelte van je meubulair. Met een toevoeging.... speelt muziek af..haha
**UNDER CONSTRUCTION**

SmauG

Hierbij mijn intrede in dit mooie topic! Vorig jaar December de Concerto Domus' van een forumgenoot overgenomen en zullen na dit eerste jaar nog lang blijven staan. Wat een fijne luidspreker! Match met een naim set is voor mij het beste wat begin dit jaar binnen mijn bereik lag.
Sonus Faber maakt voor mij visueel de aller mooiste luidsprekers  :inlove: Maar ik was bang dat met de komst van Venere een andere weg in was geslagen. Gelukkig is de Olympica echt schitterend qua vormgeving.

Citaat van: wil op december 16, 2013, 07:43:27
Done: Te koop: 4 Concertino Domus en een Center Domus


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139184.0

wil

Heel erg mooi, een ruim jaar geleden had ik wel geïnteresseerd geweest in een setje Concertino's. Uiteindelijk zijn het Concerto's geworden en de sub welke ik had is na een jaar werkloos in de doos te hebben gestaan toch maar van eigenaar gewisseld.

Amati hierboven is ook schitterend!
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

Raymond187

Heeft een van de SF lief hebbers de Venere 2.3 of 3.0 al eens gehoord? Wat is je mening over deze speaker?

Alex Groningen

#541
Wat ik veel hoor hier op het forum is dat ze een commerciële sound hebben.
Het leuke is dat ik laatst bij een audiozaak was (waar ik vaker graag kom) om deze te beluisteren.
Kreeg gelijk hetzelfde te horen dat ze inderdaad een te commerciële  sound hebben, te veel hoog en teveel laag.
Het luisteren van deze luidsprekers is er dan ook niet meer van gekomen.

sultankat

#542
Citaat van: Alex Groningen op december 18, 2013, 14:29:49
Wat ik veel hoor hier op het forum is dat ze een commerciële sound hebben.
Het leuke is dat ik laatst bij een audiozaak was (waar ik vaker graag kom) om deze te beluisteren.
Kreeg gelijk hetzelfde te horen dat ze inderdaad een te commerciële  sound hebben, te veel hoog en teveel laag.
Het luisteren van deze luidsprekers is er dan ook niet meer van gekomen.

Ik heb niet voor niets de Amati Anniversario gekocht. Dan bedoel ik niet vanwege de grootte of de prijs, maar vanwege het feit dat deze speaker onder de SF kenners behoort tot de series waar wijlen Franco Serblin nog zijn stempel op drukte.
Hoorde vorige week dat Sonus Faber nu in handen is van een grote geldschieter die gaat voor maximum profit. Niks op tegen, maar wel als dat ten koste gaat van de eigen sound van SF. De laatste series hebben duidelijk een andere, mijns inziens wat meer "op het eerste gehoor aantrekkelijke" karakteristiek. Iedereen weet dat juist een speaker die niet meteen opvalt qua sound het op de langere duur wint, al was het maar omdat de gevreesde luistermoeheid (geen dekking voor in het basispakket!) niet toeslaat.
De afwerking is nog steeds subliem, maar zoals ik elders al schreef valt het me bij de Olympica serie op dat het hout me eerder doet denken aan laminaat met een kunstmatig aangebrachte structuur dan aan echt hout. Uit een oogpunt van efficiency begrijpelijk (er gaan vreselijk veel manuren zitten in de houtbewerking), maar daar is dan ook alles mee gezegd wat mij betreft.
Kortom Alex: luister eens naar de eerdere series.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Citaat van: maz op december 18, 2013, 12:55:28
Ik vind dat speakers als  sierstukken kunnen gezien worden . Het is een gedeelte van je meubulair. Met een toevoeging.... speelt muziek af..haha

Helemaal mee eens en als ik mijn Kharma's in jouw kleur had gehad (zeer fraai) waren ze never nooit weggegaan. Maar 2000 euro voor een ander kleurtje is me wat te gortig.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Alex Groningen

Citaat van: sultankat op december 18, 2013, 15:15:45
Ik heb niet voor niets de Amati Anniversario gekocht. Dan bedoel ik niet vanwege de grootte of de prijs, maar het feit dat deze speaker onder de SF kenners behoort tot de series waar wijlen Franco Serblin nog zijn stempel op drukte.
Hoorde vorige week dat Sonus Faber nu in handen is van een grote geldschieter die gaat voor maximum profit. Niks op tegen, maar wel als dat ten koste gaat van de eigen sound van SF. De laatste series hebben duidelijk een andere, mijns inziens wat meer "op het eerste gehoor aantrekkelijke" karakteristiek. Iedereen weet dat juist een speaker die niet meteen opvalt qua sound het op de langere duur wint, al was het maar omdat de gevreesde luistermoeheid (geen dekking voor in het basispakket!) niet toeslaat.
De afwerking is nog steeds subliem, maar zoals ik elders al schreef valt het me bij de Olympica serie op dat het hout me eerder doet denken aan laminaat met een kunstmatig aangebrachte structuur dan aan echt hout. Uit een oogpunt van efficiency begrijpelijk (er gaan vreselijk veel manuren zitten in de houtbewerking), maar daar is dan ook alles mee gezegd wat mij betreft.
Kortom Alex: luister eens naar de eerdere series.

Als eerste m'n felicitaties met je werkelijk prachtige aanwinsten. Net als vele anderen ben ik ook wel jaloers.
Het is mij bekend dat Sonus Faber (jammer genoeg) in anderen handen is terecht gekomen.
De nieuwe uitgebrachte lijn(nen) zijn ook niet echt wat ik zoek, en kan me dan ook heel erg vinden in je opmerking over SF van nu.
Heb in het verleden ook SF gehad en heb ze ook kunnen beluisteren in de hogere series. Mocht ik ooit weer besluiten om Sonus Faber
luidsprekers te gaan kopen dan zal dit zijn voordat de investeringsmaatschappij in beeld kwam.

Mr.M

ben ma uit nieuwsgierigheid gaan googlen en dit trof ik...

mooie speakers dit noem je een kunstwerk... :dozingoff: :inlove:

http://www.hifi-notes.com/sonusfaberamatifabrikage-nl.htm
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: maz op december 18, 2013, 19:23:37
ben ma uit nieuwsgierigheid gaan googlen en dit trof ik...

mooie speakers dit noem je een kunstwerk... :dozingoff: :inlove:

http://www.hifi-notes.com/sonusfaberamatifabrikage-nl.htm

Ja erg fraai gedaan, ook al is de fotoserie natuurlijk commercieel bedoeld. Betreft de voorganger van de Amati Anniversario, de Amati Homage.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Op de  high end show van las vegas (ces)  worden alle modellen gedemonstreerd jaarlijks en ik mag het bijwonen in januari, ben zeer benieuwd naar de bestaande lijnen van sonus...en hoe het klinkt.
Heb een keer  sonus Faber mogen zien bij rhapsody en thats it..dus ben zeer benieuwd hoe ze klinken ivm kharma.

Ik denk dat ik cd'tje meeneem en van de eene kamer de ander inloop met me cd Hahahah.
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: maz op december 19, 2013, 12:11:22
Op de  high end show van las vegas (ces)  worden alle modellen gedemonstreerd jaarlijks en ik mag het bijwonen in januari, ben zeer benieuwd naar de bestaande lijnen van sonus...en hoe het klinkt.
Heb een keer  sonus Faber mogen zien bij rhapsody en thats it..dus ben zeer benieuwd hoe ze klinken ivm kharma.

Ik denk dat ik cd'tje meeneem en van de eene kamer de ander inloop met me cd Hahahah.

Lucky you, we verwachten natuurlijk wel een mooi verslag hier met foto's waar jij ook op staat. Anders geloof ik het gewoon niet.......... ::)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

LABO

Citaat van: maz op december 19, 2013, 12:11:22
Ik denk dat ik cd'tje meeneem en van de eene kamer de ander inloop met me cd Hahahah.
En welke CD gaat het dan worden Maz?
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII