Roger's stereo set

Gestart door Roger Black, augustus 27, 2009, 14:56:32

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Citaat van: WickedGame op januari 12, 2011, 08:26:10
Hi Roger,

Moet jou ook complimenteren over je smaak van inrichting. Naast uiteraard je set die heel mooi integreert in je inrichting.

De B&W's leverde op jou Emotiva's niet de gewenste extra warmte die je zoekt? Classé in combinatie met B&W vind ik een fijne combinatie uiteraard, maar hoe die zich gaat houden in combinatie met jou luidsprekers weet ik niet.

Logisch zou inderdaad Emotiva Pre zijn. En stel dat de B&W's wel warmer zijn ervaren zou je ook kunnen gaan voor Emotiva Pre met B&W's op den duur. Leuk he zo'n hobby  :dry:  ;D

Dank je. Wellicht is de XDA-1 wel de beste oplossing voor nu. Speakers bepalen natuurlijk heel veel, als ik weet wat ik wil kwa geluid kan ik daar wel gericht op zoeken.

Roger Black

Citaat van: Jason B. op januari 12, 2011, 16:10:20
Dit bedoel ik voor je meubel   ;)

http://www.electronichouse.com/product/potyproduct/salamander_floating_wall_bracket/

ik weet niet of de link goed werkt....

Ja dacht ik al. Dat gaat helaas niet in mijn situatie. De Emotiva's steken er achter een paar cm uit  :sly:

Jason B.

Citaat van: Roger Black op januari 13, 2011, 06:16:26
Dank je. Wellicht is de XDA-1 wel de beste oplossing voor nu. Speakers bepalen natuurlijk heel veel, als ik weet wat ik wil kwa geluid kan ik daar wel gericht op zoeken.

Niet om je het te moeilijk te maken, maar deze vond ik nog (beetje op internet tussen het werk door):
http://www.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?homeproc&1297970576&/Classe-SSP-30-preamp-processor

Nogmaals qua looks e.d. zou ik de XDA-1 (eerst) nemen. Ik weet verder niet wat de eerste bevindingen in de USA zijn (het volumeprobleem schijnt al opgelost te zijn).
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Roger Black

Citaat van: Jason B. op januari 14, 2011, 12:27:29

Niet om je het te moeilijk te maken, maar deze vond ik nog (beetje op internet tussen het werk door):
http://www.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?homeproc&1297970576&/Classe-SSP-30-preamp-processor

Nogmaals qua looks e.d. zou ik de XDA-1 (eerst) nemen. Ik weet verder niet wat de eerste bevindingen in de USA zijn (het volumeprobleem schijnt al opgelost te zijn).

Thanks, ja er stond ook een SSP-25 op MP. Maar dat zijn wel surround-voorversterkers. Wél gebalanceerd en digitale ingangen.. Interessant...

Roger Black

Wat zou een Linn Wakonda doen in mijn set denken jullie? Kan ik wellicht interessant overnemen.

Roger Black

De Wakonda staat nu in het meubel aangesloten, hij is te leen. Ik kan 'm overnemen maar ik wacht toch even op de eerste reactie's van de XDA-1. Prijsverschil is niet heel groot daarbij is de Emo praktisch en estetisch in het voordeel.

Maar het geluidsbeeld is wel verbeterd! Ruimtelijker, rustiger, laag strakker, meer emotie...

Roger Black

Linn weer terug gebracht en de gok genomen om de XDA-1 te bestellen.

Jason B.

Te hopen dat het goed uitpakt! Het zal wel heel mooi matchen allemaal..... :thumbs-up:
Hoe lang gaat het duren totdat je de XDA-1 hebt ?

(als ie niet mocht bevallen, lijkt het me dat een DAC aardig courant is met het oog op allerlei mediaplayers e.d.)
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Roger Black

Citaat van: Jason B. op januari 27, 2011, 16:22:34
Te hopen dat het goed uitpakt! Het zal wel heel mooi matchen allemaal..... :thumbs-up:
Hoe lang gaat het duren totdat je de XDA-1 hebt ?

(als ie niet mocht bevallen, lijkt het me dat een DAC aardig courant is met het oog op allerlei mediaplayers e.d.)

Ja precies, mocht ie niet bevallen dan kan ik er altijd een mooie voorversterker tussen zetten. Maar tot nu toe is Emotiva bij heel goed bevallen, dus het is de gok waard.

Ik heb geen idee, ik hoorde dat de eerste in februari verzonden zullen gaan worden.

Roger Black

Mijn 2000e post: Geen veranderingen, gewoon lekker genieten van nieuwe muziek.

Jason B.

Citaat van: Roger Black op februari 22, 2011, 12:19:20
Mijn 2000e post: Geen veranderingen, gewoon lekker genieten van nieuwe muziek.

Gefeliciteerd  :thumbs-up:.......... ook lekker dat je gewoon geniet.

Al nieuws over je XDA bekend ?

PS:
Ik heb zelf Emotiva even losgelaten, ondanks dat ik wel op zoek ben naar een nieuwe versterker. Alleen ik zoek het ook meer in een all-in-one oplossing met het liefst streamingmogelijkheden ingebouwd. Emotiva vind ik nog steeds wel mooi om te zien, maar op de een of andere manier zoek ik toch een merk wat bij de dealer in mijn woonplaats te halen is....

Roger Black

Nope, nog geen bericht.

Succes met de zoektocht, heb je al wat beluisterd?

Jason B.

Citaat van: Roger Black op februari 22, 2011, 15:11:05
Nope, nog geen bericht.

Succes met de zoektocht, heb je al wat beluisterd?

Hmm, dan duurt wachten lang... ben wel benieuwd naar je bevindingen dan!

Marantz NA7004 netwerkspeler en Naim UnitiQute heb ik beluisterd. De laatste klinkt wel errug goed!!!!

Ik wacht eigenlijk op de release van de all-in-one speler van Elipson (zelfde merk als mijn speakers) link: http://www.elipson.com/media/pressRelease/33/Press%20release%20ISE%20Music%20center.pdf

en eigenlijk wil ik ook nog Peachtree iNova of iDac beluisteren (iPod-dock + versterker in 1); de nieuwe hebben een 32bits Sabre DAC, maar zijn nog niet in Nederland.

yorkie13

edit

Ghanzzzzz

Mooie set en strakke huiskamer heb je daar zeg!!

Wordt het in dat kastje niet alleen erg warm?

Roger Black

Thanks! Nee hoor... Veel open ruimte, ze steken achter ook nog eens 5 cm uit..

Ghanzzzzz

Citaat van: Roger Black op april  1, 2011, 19:32:57
Thanks! Nee hoor... Veel open ruimte, ze steken achter ook nog eens 5 cm uit..

Erg netjes dan!
Ziet er smaakvol uit!  :thumbs-up:

Roger Black

Weet iemand hoe de Classe SSP-25 het doet als stereo-voorversterker?

Dit zou wellicht een mooi alternatief zijn op de Emotiva XDA-1

Roger Black

Citaat van: clockwork op mei  9, 2011, 11:34:09
Denk je niet dat een dedicated stereo VV beter is dan een surround pre die ook 'leuk stereo doet'? En je hebt toch een losse DAC?

Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen de USP-1 en de XSP-1. (totdat de BC  :inlove:op mijn pad kwam). Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat het verschil tussen de UMC in stereo en een dedicated VV zo groot zou zijn.  :o

Ja dat weet ik dus niet.

Mijn budget is niet veel: zo'n €300 voor een vv/dac.

- De emotiva XDA-1 past daar perfect in en kan ik mijn Beresford verkopen
- Classé SPP-25 zit ook een dac in en kan ik ook de Beresford verkopen
- Andere VV zonder dac?

Het voordeel dat beide hebben is dus een dac aan boord en gebalanceerd. Maar welke zou beter klinken?

En ja inderdaad een andere VV is ook een optie! Vereisten zijn alleen een AB en hij moet binnen budget vallen en natuurlijk goed klinken.

clockwork

Lastig keuze.

Het valt me nu pas op dat je alleen stereo speelt. Heb je op termijn plannen voor surround? Dan wordt het nl weer een heel ander verhaal.

Heb je deze gezien? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111959.0
Wel zilver. >:(

Als ik de (gebruikers)reviews mag geloven klinkt de XDA erg goed. Zeker in jouw geval het overwegen waard.

De Classe ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

In mijn geval speel ik in stereo hoofdzakelijk met de Transporter die al een redelijke DAC heeft. Dus ik had geen DAC meer nodig.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Komt natuurlijk bij dat de XDA matched met de rest van de set. Ik heb geen idee hoe goed de Classe is, maar mooi is anders vind ik persoonlijk, en tussen de Emotiva's valt ie wel erg uit de toon. Dat gezegd, het geluid is natuurlijk het belangrijkste.

Roger Black

Citaat van: clockwork op mei  9, 2011, 12:00:55
Lastig keuze.

Het valt me nu pas op dat je alleen stereo speelt. Heb je op termijn plannen voor surround? Dan wordt het nl weer een heel ander verhaal.

Heb je deze gezien? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111959.0
Wel zilver. >:(

Als ik de (gebruikers)reviews mag geloven klinkt de XDA erg goed. Zeker in jouw geval het overwegen waard.

De Classe ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

In mijn geval speel ik in stereo hoofdzakelijk met de Transporter die al een redelijke DAC heeft. Dus ik had geen DAC meer nodig.

Ik blijf stereo. Heb je toevallig een link naar de reviews? (Los van die van Emotiva zelf  :) )

Citaat van: Nooff op mei  9, 2011, 12:10:42
Komt natuurlijk bij dat de XDA matched met de rest van de set. Ik heb geen idee hoe goed de Classe is, maar mooi is anders vind ik persoonlijk, en tussen de Emotiva's valt ie wel erg uit de toon. Dat gezegd, het geluid is natuurlijk het belangrijkste.

De XDA-1 is estetisch natuurlijk het mooiste. Ik heb alleen het idee dat die Classé ook gewoon erg goed klinkt, maar ik heb er geen ervaring mee.

clockwork

Citaat van: Roger Black op mei  9, 2011, 12:19:37
Ik blijf stereo. Heb je toevallig een link naar de reviews? (Los van die van Emotiva zelf  :) )

Als je geen plannen voor surround hebt zou ik zelf de Classe laten zitten.

Ik bedoelde de gebrukers reviews op het Emotiva Forum.

Met de XDA weet je in elk geval zeker dat het geheel (zowel optisch als sonisch) matched. 
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Roger Black

Er komt een upgrade aan, over twee weken even ophalen  :)

Nu nog mooie XLR kabels...

clockwork

Citaat van: Roger Black op mei 20, 2011, 10:35:39
Er komt een upgrade aan, over twee weken even ophalen  :)

Nu nog mooie XLR kabels...

Die xda van mp?