XiPHiAS' Mini Home Theatre (B&W in-wall systeem) (nu 3.1 -> 7.1 zie pagina 6)

Gestart door XiPHiAS, augustus 27, 2009, 00:12:16

Vorige topic - Volgende topic

XiPHiAS

Citaat van: Vin_cent op december 15, 2009, 16:24:01
Helemaal mee eens. Het ziet er wel heel strak uit. 7.1 zou bij ons wel passen, alleen mijn vriendin ziet dat niet zitten :D

Het is natuurlijk zoeken tussen budget, looks, compromissen, waf ... en vele andere factoren.
Ik opteerde voor een leuk geïntegreerde HT in mijn zitplaats waarvan ik dagelijks kan genieten boven een dedicated 'en misschien correctere' opstelling op zolder of in de kelder. (elk zijn keuze natuurlijk)

Kistjes zijn geplaatst, was ik nu beter te-been (of eerder te-knie) dan was alles reeds gemonteerd. Maar... omdat ik kan niet kan helpen zal ik moeten wachten tot morgen, misschien donderdag. Dan is het tijd om de eerste keer te luisteren en te beginnen afregelen.

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

XiPHiAS

Citaat van: Vin_cent op december 15, 2009, 14:43:52
Dat plaatje ziet er heel anders uit dan ik een 7.1 ken. Hier staan een duidelijk plaatje:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14147.0

Ik kan altijd mijn zetel een stuk vooruit schuiven als ik een film kijk om de correcte 7.1 te bekomen :)
Soms gebeurde dat al wel es ... om een nog groter beeld te krijgen  :hehe:

Vin_cent

Citaat van: XiPHiAS op december 15, 2009, 17:02:38
Ik kan altijd mijn zetel een stuk vooruit schuiven als ik een film kijk om de correcte 7.1 te bekomen :)
Soms gebeurde dat al wel es ... om een nog groter beeld te krijgen  :hehe:

Now we are talking :D :D
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

XiPHiAS

Vandaag zijn de speakers gemonteerd, gezien mijn vriendin's grootvader iemand toch nog op de kop kon tikken om even te komen helpen vasthouden, zitten ze in het plafond gemonteerd.

Morgen komt hij normaal de kisten vullen, dichtmaken en nog 1 kabel trekken...

Dan kunnen we luisteren :)

Stekkerke

Mooi werk !!!

Aangezien het plafond al afgewerkt was hoe heb je de kistjes er in gekregen en de draden getrokken ? ?
openzagen, kistje plaatsen en weer afwerken met plaaster ?

Maar belangrijker hoe klinken ze ?
heb je geen vervelend gerommel in je plafond bij meer dreunende passages ?

Ik heb ook een nieuws gekocht waar een verlaagd plafond in komt. Ben nieuwschierig hoe dit klinkt.

mvg,
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

XiPHiAS

Citaat van: Stekkerke op december 16, 2009, 15:11:38
Mooi werk !!!

Aangezien het plafond al afgewerkt was hoe heb je de kistjes er in gekregen en de draden getrokken ? ?
openzagen, kistje plaatsen en weer afwerken met plaaster ?

Maar belangrijker hoe klinken ze ?
heb je geen vervelend gerommel in je plafond bij meer dreunende passages ?

Ik heb ook een nieuws gekocht waar een verlaagd plafond in komt. Ben nieuwschierig hoe dit klinkt.

mvg,
en goed kijken en goed lezen ...

Ik heb geen vals plafond, wel een dikke betonnen plafond van +-12cm. Dus mijn kistjes liggen op zolder op de vloer, zijn vastgezet en extra dicht gemaakt met silicone.

Speakers zijn nog niet aangesloten, dat zal normaal morgen gebeuren.

Stekkerke

Citaat van: XiPHiAS op december 16, 2009, 15:16:26
en goed kijken en goed lezen ...

Ik heb geen vals plafond, wel een dikke betonnen plafond van +-12cm. Dus mijn kistjes liggen op zolder op de vloer, zijn vastgezet en extra dicht gemaakt met silicone.

Speakers zijn nog niet aangesloten, dat zal normaal morgen gebeuren.

:withstupid: ok my bad ! Toch nieuwschierig hoe de inbouw van B&W klinken  :sigh:
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

XiPHiAS

Citaat van: Stekkerke op december 16, 2009, 15:23:25
:withstupid: ok my bad ! Toch nieuwschierig hoe de inbouw van B&W klinken  :sigh:

Fronts en center heb ik al sinds September en die zijn lekker...

XiPHiAS

Heb goed nieuws ...

Ik heb na een lange tijd zoeken eindelijk iemand gevonden die me schapenwol kan leveren om de speakers te vullen. Momenteel gebruik ik in mijn fronts en center dampkapfiltervulling maar schapenwol zou veel beter zijn. Ook B&W adviseert dit als vulling/demping van mijn klankkasten.

Iemand ervaring mee?

XiPHiAS

Speakers zijn aangesloten  :wub: :wub:

Heb al eens een DTS DVD geplaatst van Marco Borsato en het gaat wel lekker. Deze voormiddag naar Tokyo Drift gekeken voor het eerst met de speakers.
Geluid is best behoorlijk, het is een wereld van verschil. Nu komt niet alles meer van vooraan hé

Er zal wel nog wat afstelwerk nodig zijn denk ik, ik vind ze net iets te stil. De komende dagen eens werk maken van de calibratie, misschien eens de automatische calibratie uittesten van Onkyo.

Update soon :)

Happy 7.1 listener  O0

g6reke

Ziet er erg strak uit.

Ben met iets gelijkaardigs bezig,dus mijn vraag hoe klinkt het nu als ze naar beneden spelen i.v.m. gewone speakers op stands of aan de muur?

XiPHiAS

Citaat van: g6reke op december 19, 2009, 15:48:23
Ziet er erg strak uit.

Ben met iets gelijkaardigs bezig,dus mijn vraag hoe klinkt het nu als ze naar beneden spelen i.v.m. gewone speakers op stands of aan de muur?

thx!

Veel speakers staan niet 100% correct, hoeveel rearspeakers van 5.1 systemen staan te dicht links en rechts van de fauteuil, hoeveel sattelietspeakers hangen er niet aan de muur tegen het plafond geplakt...  Bij 8/10 staat de fauteuil tegen de muur, en zijn de speakers ook niet helemaal correct geplaatst.

Het effect is "cool", je merkt zelfs bijna niet dat ze in het plafond zitten. Ik heb de instellingen oa. levels, distance en filtering reeds ingesteld op de receiver.

Ik ben zeer tevreden van het resultaat, al ben ik nu wel tot het besef gekomen ik met het goedkopere type ook goed af geweest ben. Maar aan de andere kant 6 keer dezelfde speaker geeft wel een gelijke klankkleur dat dan weer het effect ten goede komt. De komende weken ga ik nog wat finetunen, maar ik kan het iedereen aanraden. In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat het resultaat een stuk beter is dan verwacht.

Enkel spelen de plafondspeakers nu nog in een lege kist, dit zal binnenkort gevuld worden met schapenwol. Volgens veel bronnen alsook B&W het beste vulmiddel voor de speakerkisten. Ook gaan we de kistjes van de fronts en center vervangen naar schapenwol, is nu dampkapfiltermatten. Dit zou een nog betere klank moeten geven, vooral de kickbass en bass.

Tot op heden speel ik op alle kanalen full range, als ik +80 ga op de amp voel ik aan dat mijn fronts het moeilijk krijgen, ik ga volgende week enkele test doen om toch eventueel een klein beetje te gaan af filteren. Maar mijn beoogde setup was volledig full range te spelen, met een sub extra dat dan bijna enkel LFE doet. Enkel heb ik advies gekregen uit meerdere bronnen die me de aanbeveling gaven toch af te filteren en dit het klankpalet niet zou beïnvloeden, maar daar heb ik nog altijd mijn vragen bij.

g6reke

Zal ik zeker eens proberen aan het plafond dan,klinkt veel belovend als ik dat zo lees  :D

XiPHiAS

Citaat van: g6reke op december 19, 2009, 22:53:10
Zal ik zeker eens proberen aan het plafond dan,klinkt veel belovend als ik dat zo lees  :D
Ben jij ook geen Belg? Uw nickname doet mij niet vreemd. (tuningscene?)

g6reke

Citaat van: XiPHiAS op december 20, 2009, 10:57:05
Ben jij ook geen Belg? Uw nickname doet mij niet vreemd. (tuningscene?)

Ik ben idd ook Belg,zit net zoals jij ook op CS  ;)

XiPHiAS

Citaat van: g6reke op december 20, 2009, 12:27:55
Ik ben idd ook Belg,zit net zoals jij ook op CS  ;)

ce moi, Webbie :)

Als je es wil komen luisteren, be my guest!

g6reke

Citaat van: XiPHiAS op december 20, 2009, 12:37:23
ce moi, Webbie :)

Als je es wil komen luisteren, be my guest!

Merci voor de uitnodiging,dat komt er wel is van  ;)

Vind echt super zo alles 'in wall' voor een woonkamer,missie geslaagd zou ik zeggen  :clapping:

XiPHiAS

Ik zie ook zeer graag mooie vloerstaanders, zeker de B&W's (600-reeks) spraken me enorm aan, vooral kwa klank.

Echter als je een TV hebt van amper 3.5cm dik "incl. muurbevestiging" vond ik het nogal vreemd uitzien om daar dan dikke diepe vloerstaanders naast te plaatsen.
Vandaar het idee in-wall te gaan gebruiken, gezien B&W een aardig gamma beschikbaar had én mijn verkoper mij vertelde dat de B&W in-wall's te vergelijken zijn met de 600-reeks ... heb ik het er toch op gewaagd.

Als je es wil passeren en luisteren, ge weet me te vinden ;-)

XiPHiAS

Eindelijk tijd gevonden om alles af te regelen ...

Happ in-wall B&W customer here!  O0

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

XiPHiAS

Moeilijk uit te drukken of laten horen als je hier niet bent.

Rekening houdende dat ik een goed bruikbare HT wilde, perfect geïntegreerd in de woning, ben ik zeer tevreden over het resultaat.
Ik weet én besef dat het allemaal VEEL beter kan, maar voor het budget ik heb uitgegeven vind dat dit toch een behoorlijk geluid voortbrengt.
Ooit wil ik nog een B&W subwoofer, maar mijn JVC kan goed volgen.

Ik zou zeggen kom es luisteren :p

Binnenkort nog schapenwol in de luidsprekerkistjes en dan blijf ik eraf :)

mikeske

Van waar ben je ergens ?
Ik ben zelf van Kortrijk en je bent uiteraard ook welkom hier  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

XiPHiAS

Citaat van: mikeske op januari 10, 2010, 23:19:21
Van waar ben je ergens ?
Ik ben zelf van Kortrijk en je bent uiteraard ook welkom hier  ;)

Waregem (Desselgem) :)

Vrij dichtbij... (gentsebaan)

XiPHiAS

Citaat van: mikeske op januari 10, 2010, 22:49:01
ben toch benieuwd hoe dat nu klinkt zo een 7.1 inwall  8)

Zonet eens uw install bekeken ... euh, daar kan ik niet tegenop ze.

Heel ander level, ook heel andere prijsklasse.

Ik denk dat ik een heel goed allround systeem in huis heb, welke zelfs toch beter is dan de middenklasse en gewone surroundsetjes.

mikeske

Citaat van: XiPHiAS op januari 10, 2010, 23:22:19
Waregem (Desselgem) :)

Vrij dichtbij... (gentsebaan)

Hmm je bent inderdaad van in de buurt.
Ik woon eigenlijk in zwevegem, maar zeg altijd kortrijk is meer gekend voor mensen die niet echt van in de buurt zijn  ;D

Zin om eens een meet en greet te houden ?