Welke router aanschaffen voor Ziggo Alles-in-1 Extra?

Started by Starred, August 12, 2009, 08:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vin_cent

Quote from: Starred on September  5, 2009, 17:49:27
Dat is heel wat beter dan bij mij. Ik haal 2.33 max bedraad  :confused:

Ik heb het 20 mb pakket en haal 16,5 mb/s
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Starred

Nee, Ziggo geeft het gewoon nog niet hoger door in veel locaties.

GH

Dus je hebt niet het 20 of 50mb pakket? Dat zullen er meer zijn....

Starred

Quote from: GH on September  5, 2009, 20:36:02
Dus je hebt niet het 20 of 50mb pakket? Dat zullen er meer zijn....
\

Het alles in 1 extra pakket. Dat wordt als 50mbps pakket verkocht, maar in praktijk zijn er momenteel problemen en wordt het Docsis3.0 modem niet eens uitgeleverd  :sneaky2:
Als je geen nieuw modem krijgt ligt je max op 20mbps (terwijl het oude type modem eigenlijk een stuk hoger moeten kunnen)

mambo

Hier draait al ruim een maand de Linksys WRT610N heerlijk samen met de Docsis3 modem van Ziggo. Zowel bedraad als draadloos (5GHz band) haal ik de volledige bandbreedte, vanuit newsgroups downloaden met gemiddeld 5850 kilobyte/sec.

Op de 11G (54Mbit  snelheid) 2,4GHz band haal je maximaal zo'n 22-24Mbit dus 11N is echt een must! Een router met een hoge WAN to LAN snelheid is ook raadzaam, zeker als eind dit jaar (80Mbit) en volgend jaar (110Mbit?) de snelheden wederom verhoogd worden.
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

Vin_cent

Quote from: Vin_cent on September  5, 2009, 19:06:19
Ik heb het 20 mb pakket en haal 16,5 mb/s

En met 2 laptops beiden daardloos 2x 9,5 mb/s  ;D
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Starred

Afgelopen weekend maar weer eens gebeld. Had dus blijkbaar het nieuwe modem allang moeten hebben. Morgen komt monteur langs met nieuwe en ik krijg een flinke korting op de volgende rekening. Ben benieuwd.

gsuk

draai nu een aantal weken met ziggo alles in 1 extra
arris modem
d-link 855 router
zowel wireless als wired 48mb

ben zeker tevreden

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Starred

Monteur is hier net langs geweest. Snelheid nu 48mbps. Dus dat is een heel stuk beter  :) Hij vertelde dat we binnenkort naar 80 gaan of zelfs al naar 120mbps. De modems die er nu staan kunnen zelfs een snelheid van 450mbps aan vertelde hij :o

Nu moet ik alleen nog even goed doorkrijgen hoe ik de d-link 855 optimaal instel voor wireless, want ik haal nog steeds maar magere snelheden en regelmatig disconnects....  :confused:

garmtz

Check of er geen anderen in de buurt op hetzelfde kanaal zitten. Bijv. met Netstumbler.

gsuk

als het goed is pakt die 855 zal een kanaal waar de minste storing is.
waar heb je de router geplaatst in verhouding tot de modem?
heb je een speedtest.net gedaan met pc rechtstreeks aan de modem? zo ja wat is de snelheid dan?

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Starred

Quote from: gsuk on November  5, 2009, 23:46:10
als het goed is pakt die 855 zal een kanaal waar de minste storing is.
waar heb je de router geplaatst in verhouding tot de modem?
heb je een speedtest.net gedaan met pc rechtstreeks aan de modem? zo ja wat is de snelheid dan?

groetjes Emile

Router staat in de meterkast, naast het modem. Rechtstreeks hangen aan modem levert 48Mbps op

gsuk

er wordt gezegd dat de arris modem heel gevoelig voor storingen zijn dus misschien is het handig om de router uit de meter kast te halen en op een ander plek te proberen.
gaat bedraad internet met de 855 goed?

ik heb sinds ik hem heb geen problemen er mee, maar ik heb de router een verdieping hoger geplaatst.
ziggo-gebruikers .nl heb ik veel tips gehaald

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Starred

Quote from: gsuk on November  6, 2009, 12:27:46
er wordt gezegd dat de arris modem heel gevoelig voor storingen zijn dus misschien is het handig om de router uit de meter kast te halen en op een ander plek te proberen.
gaat bedraad internet met de 855 goed?

ik heb sinds ik hem heb geen problemen er mee, maar ik heb de router een verdieping hoger geplaatst.
ziggo-gebruikers .nl heb ik veel tips gehaald

groetjes Emile

Ja, bedraad gaat prima. Het probleem is dat vanuit mijn meterkast de draden naar de rest van het huis lopen.
Dat maakt het niet zo handig om de 855 ergens anders te zetten toch?

Starred

Ik heb een 60Mbs abbo bij Tweaknews. Maar ik haal bij DL uit newsgroups net iets meer dan 2500KB/s per seconde. Als ik speedtest doe, dan haal ik 45Mbit/s. Ik neem aan dat ik dus sneller zou moeten kunnen downloaden? Waar kan dit aan liggen?
Ik heb al de SSL connectie aangezet, maar dat helpt niet veel.