Sandervg's hometheater --> weer luidsprekers geluisterd

Gestart door sandervg, augustus 7, 2009, 10:20:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

Jemig Sander!! Ik lees het nu pas! Ik vind het echt heel rot voor je dat dit gebeurd is! :blink:

Ik deel de mening van de meesten hier. Gewoon geld terug en je kansen afwachten op een goede 2e hands Velodyne. Ze komen echt wel af en toe voorbij.

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

sandervg

Ja, was ik maar voor jouw 2e handse gegaan...  :(

Ik snap de adviezen en ben het er eigenlijk ook wel mee eens, maar ik overweeg toch maar om die Ultra van die Duisters te nemen (ga ik 'm denk ik wel ophalen). Ben dan wel van het gezeur af.

Wat betreft die leveringsplicht: ik dacht ook dat bedrijven een leveringsplicht hebben, maar blijkbaar is dat niet zo. Als een product niet meer leverbaar is, is dat blijkbaar overmacht voor ze en hoeven ze ook geen vervangend product te leveren. Blijkbaar is de producent hier duidelijk beter beschermd dan de consument. Als na de koop mijn geld opeens op blijkt te zijn kan ik me niet beroepen op overmacht.  ???
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

LittleNinja

Het verschil vind ik echter wel dat jij vooraf geïnformeerd hebt naar de leverbaarheid van dit product. Hier werd bevestigend op gereageerd. Dat er in dat geval zonder communicatie een ander en vooral compleet niet vergelijkbaar product wordt toegezonden is natuurlijk niet correct. Een behuizing van 7 jaar oud en afwijkende onderdelen.... Ik verwacht dat je voldoende rechten hebt in deze.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

celerontje

Als een bedrijf iets niet kan leveren en je bent niet tevreden met het alternatief dat ze aanbieden, dan is het toch gewoon: GELD TERUG! ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

sandervg

Het punt is dat een koper ook schade kan oplopen als een wederpartij zijn verplichting niet na komt. In mijn geval het mislopen van de 2e handse sub van LittleNinja, maar denk aan gederfde inkomsten als je daardoor je beroep niet kunt uitoefenen of een claim aan je broek als je het goed nodig had om zelf weer iets te leveren aan een partij wat je dan niet lukt. Kortom: normaal gesproken is het niet zo vrijblijvend om iets niet te leveren. 
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

celerontje

Pleur dat ding achterin de auto, en dan in ''Cobra 11 stijl'' uber der autobahn! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sqoda

HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

S@m


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

LittleNinja

We dwalen af.... :)

Ze bieden geen alternatief aan... Ze duwen iets in zijn kraag zonder te overleggen. :-X

Citaat van: celerontje op november 27, 2009, 12:40:25
Als een bedrijf iets niet kan leveren en je bent niet tevreden met het alternatief dat ze aanbieden, dan is het toch gewoon: GELD TERUG! ???
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

S@m

Volgens mij gaat het allemaal reuze meevallen. Ik denk dat als TS naar Bonn gaat met de sub onder zijn arm er als grote mensen over een eerlijke regeling te praten valt. Of geld terug of een andere sub tegen een evenredige billijke meerprijs....

...die Duitsers zijn de rotste niet... :dry:

dre73

Citaat...die Duitsers zijn de rotste niet...

niet meer.... :D

ik denk dat er best wel wat te regelen is,maar je zal er wel heen moeten.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sqoda

Dat geld terug mag het probleem niet zijn, Sander heeft de wet achter zich staan in deze. Ongeacht de sub nu is wat versproken is of niet, binnen 14 dagen mag hij de koop weer ontbinden.

Maar zoals als naar voren gekomen is, is dat waarschijnlijk niet echt wat hij wilt.

Qoute van http://www.verbrauchernews.de/vertraege/rueckgabe_umtauschrecht/
Beim Kauf per Internet oder per Telefon gilt das Widerrufsrecht. Innerhalb von 14 Tagen lässt sich der erworbene Artikel ohne Angabe von Gründen zurückgeben.
Ausgeschlossen hiervon sind jedoch Audio- oder Videoaufzeichnungen oder Software, wenn sie nach Lieferung entsiegelt worden sind.
HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

Robbert54

ik zou echt niks meer regelen, dan maar wat meer betalen bij een ander. hij krijg je niet wat je wil, dan ook nog moeilijk, vervolgens korting in eigen zak steken, dan een sub aanbieden die duurder is en ook al krijg je korting je betaald nog teveel. ik zou het wel weten. ding terug brengen, geld terug en lekker rustig verder kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

Als jij het nummer hebt van de duitse importeur, vragen of zij de korting willen verstrekken aan een andere dealer.
Nu wil de heren van bbg niet met dit probleem opzadelen maar misschien kan je via de duitse importeur de sub kopen met korting? Dus geld terug halen en de korting halen bij de importeur dmv bij de importeur kopen in duitsland.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bmateijsen

Citaat van: Ghosty J op november 27, 2009, 14:15:51
Als jij het nummer hebt van de duitse importeur, vragen of zij de korting willen verstrekken aan een andere dealer.
Nu wil de heren van bbg niet met dit probleem opzadelen maar misschien kan je via de duitse importeur de sub kopen met korting? Dus geld terug halen en de korting halen bij de importeur dmv bij de importeur kopen in duitsland.

Ik denk niet dat de Duitse importeur zijn dealers zal omzeilen, maar goed..

Groet,

Bjorn

LittleNinja

Citaat van: bmateijsen op november 27, 2009, 14:29:34
Ik denk niet dat de Duitse importeur zijn dealers zal omzeilen, maar goed..

Groet,

Bjorn

Wij kunnen toch ook rechtstreeks bij de Nederlandse importeur van Velodyne kopen..... ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ghosty J

Ook niet als je de situatie uitlegt dat er geen korting wordt geboden terwijl dat de importeur wel doet?
Ik denk dat de importeur zich dan juist van zijn goede kant laat zien naar de klant toe.

Citaat van: bmateijsen op november 27, 2009, 14:29:34
Ik denk niet dat de Duitse importeur zijn dealers zal omzeilen, maar goed..

Groet,

Bjorn
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bmateijsen

Citaat van: Ghosty J op november 27, 2009, 15:39:39
Ook niet als je de situatie uitlegt dat er geen korting wordt geboden terwijl dat de importeur wel doet?
Ik denk dat de importeur zich dan juist van zijn goede kant laat zien naar de klant toe.


De importeur Audio Referenz is enkel importeur in Duitsland. Wij zijn zowel dealer als importeur.
Duitse dealers zullen echt 'not amused' zijn als de importeur rechtstreeks zaken doet...

Groet,

Bjorn

celerontje

Ergens moeten koppen met een braadworst in de bek rollen... ;) :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

sandervg

Het wordt de hoogste tijd om het topic weer wat aan te vullen. Ik zal later nog wat info geven hoe het met de subwoofer is afgelopen, maar nog belangrijker: ZOJUIST DE EERSTE FILM IN M'N HT RUIMTE GEKEKEN!!

Oke, ik moet dit wat nuanceren: een oude 2 kanaals sony versterker op een paar oude boxen die op verhuisdozen stonden en een wit (ongestreken) laken als scherm, met wasknijpers vastgemaakt aan een gammel wasrek een een oud diaschermstatief  ;-). Dit alles aangestuurd door een 15 euro dure DVD speler uit het jaar nul, composiet aangesloten met een audio interlink kabeltje. Maar toch, was DIT al genieten! Het enige wat wel goed was, was de Epson TW5000 projector, gekocht bij en gecalibreerd door Frank. Nu heb ik een paar vragen waar ik niet helemaal uitkom:

1. Bij bijna elke knop die ik indruk verschijnt de melding 'niet mogelijk' op het scherm, maar de knoppen werken wel gewoon. Zelfs bij het uitzetten verschijnt deze melding links boven in beeld (maar de projector gaat vervolgens keurig uit). Hoe kan dit?

2. Als ik de aspect ratio op 'normaal' zet, krijg ik een in elkaar gedrukt 4:3 beeld te zien. Pas als ik 'm op auto zet wordt het een goed geproportioneerd 16:9 beeld. Gaat m'n dvd speler EN m'n beamer beide nu scalen (eerst in elkaar drukken en dan weer oprekken?)

3. Als ik het ISF calibratie programma probeer te laden (als er nog geen DVD-tje in zit), kan ik alleen erase en rename doen, maar niet laden?

We hebben overigens deze gammele testopstelling om vast te kunnen stellen of we een scherm willen met een breedte van 203cm of 178cm. We zitten op zo'n 3,2 - 3,4m afstand van het scherm. Nu kreeg m'n vriendin op het laatst (bij 203cm breed projecteren) vermoeide ogen. Misschien van de grote van het scherm, of omdat het allemaal niet scherp is en dat het doek flink plooit en kreukels heeft? Wat denken jullie? Het is lastig om echt een vlak scherm te improviseren om dit te testen, dus ik hoopte dit eigenlijk met een laken te kunnen doen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Sonic Circle

Ik zou altijd voor de grootst mogelijke optie gaan.

Bij ons hebben jullie op 2.60 breed gekeken van een afstand van +- 3.80m. Was dit vermoeiend?