Betere IEC & Schuko stekkers advies gezocht

Gestart door Tube-freak, augustus 1, 2009, 14:06:05

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Ja, het is ook duurder inderdaad. Maar een 'kant-en-klare' Furutech is er ook voor €115 en dat vind ik echt al veel verder gaan dan Lapp/Belden met goede stekkers.

Tube-freak

Wat voor stekkers zitten er dan aan die kant en klare furutech.  Zal wel geen koper zijn neem ik aan?
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Snowmaster

Citaat van: reMC op december 15, 2009, 19:15:29
Ehm, tsja, op Belden... ;)

Verklaar je nader....

Citaat van: reMC op december 15, 2009, 20:51:18
Ja, het is ook duurder inderdaad. Maar een 'kant-en-klare' Furutech is er ook voor €115 en dat vind ik echt al veel verder gaan dan Lapp/Belden met goede stekkers.

Simpelweg is een Furutechdraadje dus beter.  Welke kabel haalt dit niveau ook als ik zelf wil monteren?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Snowmaster

Citaat van: erik s. op december 15, 2009, 23:50:49
Furutech kun je ook van de rol kopen.

Het was even zoeken, maar inderdaad is er keuze genoeg.  Er zitten prachtige kabels bij en het hoeft geen vermogen te kosten.
Nu moet ik alleen oppassen dat ik niet weer 5 soorten ga testen, want ik ben altijd nieuwsgierig  :).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

reMC

Citaat van: Tube-freak op december 15, 2009, 21:06:26
Wat voor stekkers zitten er dan aan die kant en klare furutech.  Zal wel geen koper zijn neem ik aan?

Weet ik niet. Wil je dat ik het even voor je navraag?

Zou mij trouwens niet uitmaken, als het maar klinkt ;)

Tube-freak

Nee je hoeft het niet na te vragen maar de vergulde stekkers met koperen kern van furutech zijn twee keer zo duur als de stekkers met de bronzen kern. 
Vandaar dat ik het me afvroeg.

Snowmaster

Citaat van: Tube-freak op december 17, 2009, 19:03:11
Nee je hoeft het niet na te vragen maar de vergulde stekkers met koperen kern van furutech zijn twee keer zo duur als de stekkers met de bronzen kern. 
Vandaar dat ik het me afvroeg.

Hoe kun je dat nu zeggen?  ;)

Want ik ben er wel nieuwsgierig naar, want dat vertelt mij iets over de combi.

Dan weet ik alvast meer over de verwachting van datzelfde snoer met een F11

Tube-freak

Ik bedoelde meer dat ik niet op zoek ben naar een nieuwe kabel.  Uiteraard ben ik wel nieuwschierig, maar aangezien ik hem toch niet ga kopen wilde ik niet iemands tijd verknoeien.  Ik had er even niet aan gedacht dat er misschien anderen zijn die het ook graag willen weten.

Snowmaster

Citaat van: Tube-freak op december 18, 2009, 20:35:57
 Uiteraard ben ik wel nieuwschierig, maar aangezien ik hem toch niet ga kopen wilde ik niet iemands tijd verknoeien.  

:angel: of  :devil:.  

Ik was van plan om eens de verschillen uit te zoeken tussen de verschillende kabels van o.a. Furutechs / hun stekkers en evt. Belden en Lapp.

Peerless Monster

Citaat van: Tube-freak op augustus  2, 2009, 16:25:25
Die W&M zien er ook wel goede uit ja.  Ik heb een Kemp powersource stekkerblok dus dat lijkt me wel goed genoeg.
Er stond alleen een type nummer bij op de AV123 site geen merk maar ik neem aan dat die doorzichtige transparante 24K gold stekkers dus van W&M zijn. 
Prijs is gunstig in elk geval en het ziet er degelijk uit.

Heb je ze al geprobeerd?
Ik ben er wel benieuwd naar...
Beetje oud topic maar goed....
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Tube-freak

Nee W&M niet geprobeert nee.  Ik was daar in de zomervakantie mee bezig geweest met stekkers en bepaalde bedrijven / leveranciers waren dicht waardoor ik deze stekkers pas heel laat zou binnen krijgen (een maand levertijd).  Uiteindelijk toch maar voor Futurutech stekkers gekozen.  Dat gaf toch wel een spectaculair verschil.

En na al dat gefreubel en getest wat toch wel een tijdje in beslag neemt heb ik alles even laten zitten voor wat het is met een zeer tevreden gevoel.
Uiteindelijk zou ik wel meer dingen willen proberen, maar ik ben nu heel erg tevreden zoals het is. 

Peerless Monster

Citaat van: Tube-freak op december 19, 2009, 12:24:22
Nee W&M niet geprobeert nee.  Ik was daar in de zomervakantie mee bezig geweest met stekkers en bepaalde bedrijven / leveranciers waren dicht waardoor ik deze stekkers pas heel laat zou binnen krijgen (een maand levertijd).  Uiteindelijk toch maar voor Futurutech stekkers gekozen.  Dat gaf toch wel een spectaculair verschil.

En na al dat gefreubel en getest wat toch wel een tijdje in beslag neemt heb ik alles even laten zitten voor wat het is met een zeer tevreden gevoel.
Uiteindelijk zou ik wel meer dingen willen proberen, maar ik ben nu heel erg tevreden zoals het is. 

Dat lijkt me ook belangrijk ;).
Maar de furutechs zijn natuurlijk wel wat prijziger dan de W&M's.
Ik wil straks in mijn HT ruimte gewoon overal dezelfde stekkers en bekabeling gaan gebruiken, dus ben bezig om wat ervaringen te doen/lezen ;).
Thnx voor je input in ieder geval.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

tiptop

W&M lijkt er wel op maar is het niet hoor.

De luidsprekerkabel die ik hier heb ook. Op afstand ziet het er indrukwekkend uit, maar van dichtbij zie je wel dat de materialen goedkoper zijn (Banaanpluggen, spades en afwerkhuls) dan bijv. WBT of teflon.

Daarom betaal je natuurlijk ook minder en is het voor het geld nog steeds prima, maar er moet geen vergelijk getrokken worden met de duurdere spullen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

cpunter

Citaat van: Tube-freak op december 19, 2009, 12:24:22
Nee W&M niet geprobeert nee.  Ik was daar in de zomervakantie mee bezig geweest met stekkers en bepaalde bedrijven / leveranciers waren dicht waardoor ik deze stekkers pas heel laat zou binnen krijgen (een maand levertijd).  Uiteindelijk toch maar voor Futurutech stekkers gekozen.  Dat gaf toch wel een spectaculair verschil.

W&M klinkt helaas niet zo mooi als dat ze eruit zien. Alle andere connectoren die ik heb geprobeerd klinken beter.

cpunter

Beste mensen,

Bij deze wil ik even aangeven dat mijn audioadvies-site is veranderd. Een tijdje geleden maakte ik er hier melding van maar werd op de vingers getikt omdat het reclame zou zijn voor een commerciele site. Dat is nu veranderd. Ik heb de webshop en de infosite volledig van elkaar losgekoppeld. De webshop is eruit en de info-site is volledig niet-commercieel. Hij bevat ook geen links naar commerciele produkten. Hij bulkt echter wel van de informatie en ik raad iedereen aan om er eens te kijken. Al is het alleen maar om lekker foto's te bladeren. Maar je kunt er ook veel inspiratie opdoen.

Ik wil graag iedereen doorverwijzen naar de vele artikelen die ik heb geschreven. Je vindt er reviews en infoartikelen, bijvoorbeeld aangaande netkabels en netstekkers maar ook alle andere zaken waar je als (beginnend) audiofiel mee te maken hebt. Er is ook veel informatie over digitaal audio/computer audio.

Alle artikelen zijn zo objectief mogelijk geschreven en zijn hoogstens gebiased door mijn eigen voorkeuren. Maar die worden vrij snel duidelijk:-)

Kijk hier: www.hifi-advice.com

Cyreg

Hé Christiaan, is best mooi geworden en in het Engels ook nog  ;)
Ja hoor, je hebt best mooie duidelijke recensies ed geschreven zonder moeilijk gedoe.
En vooral over hoe het allemaal (anders) klinkt!  :xmas: Han
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

stone56

It's only rock 'n roll (but I like it)

erik s.

Citaat van: cpunter op december 23, 2009, 12:53:41

nogmaals Christiaan, wordt gewoon sponsor, ik zou het als sponsor iig leuk vinden als je de ploeg komt versterken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Snowmaster

Alle artikelen zijn zo objectief mogelijk geschreven en zijn hoogstens gebiased door mijn eigen voorkeuren. Maar die worden vrij snel duidelijk:-)

Hele fijne site met erg veel info. Voor mij was jouw gedachtengang een waar feest van herkenning. Daarnaast geeft het bevestiging van veel van mijn vermoedens en bevindingen. Ik ga maar eens aan de slag met Iego. De Furutechs waar ik al van "gruwde" worden omgeruild. Bij het eerste toontje had ik direct zoiets van : die kabels ga ik niet eens inspelen dat wordt zinloos in mijn situatie, zo saai klonk het met een Beldenkabel. Topstekker ongetwijfeld, maar niet voor mij. Daarom heb ik hem aan een ander forumlid gegeven.
Met kerst ga ik opnieuw artikelen lezen voor een nog betere beeldvorming.
Bedankt !

erik s.

ik zie zelf  IeGo ook wel zitten. ik heb ze een mail gestuurd voor dealerschap, maar geen enkele reactie gehad.

audiolover

Citaat van: Snowmaster op december 23, 2009, 23:49:14
De Furutechs waar ik al van "gruwde" worden omgeruild. Bij het eerste toontje had ik direct zoiets van : die kabels ga ik niet eens inspelen dat wordt zinloos in mijn situatie, zo saai klonk het met een Beldenkabel. Topstekker

Begrijp ik hieruit dat je de Belden kabels saai en lusteloos vind? Ik heb nu een paar Beldens uitgeprobeerd (19364, zowel thuis als bij een vriend van me) die juist erg goed zijn? Zeker niet saai?
Meridian M-30 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;  Audioquest Jitterbug
Audioquest kabels: Coffee USB - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Peerless Monster

Beste mensen,

Bij deze wil ik even aangeven dat mijn audioadvies-site is veranderd. Een tijdje geleden maakte ik er hier melding van maar werd op de vingers getikt omdat het reclame zou zijn voor een commerciele site. Dat is nu veranderd. Ik heb de webshop en de infosite volledig van elkaar losgekoppeld. De webshop is eruit en de info-site is volledig niet-commercieel. Hij bevat ook geen links naar commerciele produkten. Hij bulkt echter wel van de informatie en ik raad iedereen aan om er eens te kijken. Al is het alleen maar om lekker foto's te bladeren. Maar je kunt er ook veel inspiratie opdoen.

Ik wil graag iedereen doorverwijzen naar de vele artikelen die ik heb geschreven. Je vindt er reviews en infoartikelen, bijvoorbeeld aangaande netkabels en netstekkers maar ook alle andere zaken waar je als (beginnend) audiofiel mee te maken hebt. Er is ook veel informatie over digitaal audio/computer audio.

Toch op het forum...
Ik heb je set ooit 1 keer mogen bewonderen, maar toen draaide je met Martin Logans en JR.
Ontzettend leuke site!

Snowmaster

Citaat van: audiolover op december 24, 2009, 06:35:12
Begrijp ik hieruit dat je de Belden kabels saai en lusteloos vind? Ik heb nu een paar Beldens uitgeprobeerd (19364, zowel thuis als bij een vriend van me) die juist erg goed zijn? Zeker niet saai?

Misschien zet ik het te zwaar neer. Maar.....de teruggang met verse Furutech G11 en een Beldenkabel was zo groot dat ik er echt van schrok. Mijn set is maar middenklasse maar zo veel mogelijk ingericht op openheid, snelheid en dynamiek. Dat is in die prijsklasse erg lastig want dat kan de set van zichzelf heel erg moeilijk. Met de huidige kabels lukt dat vrij aardig, maar met de Furutech is dat direct inleveren. Ik weet dat er inspeeltijd nodig is, maar dan wordt het nog lastig voor die kabel/connector combi in mijn set. Je moet dus alles wel in het perspectief zien, want ik roep nergens dat die combi slecht is (!).
Op een High end set hoor je de overige eigenschappen van de Furutech vast en zeker en op een analoge buizenversterker (stereoset) deden ze het bijzonder goed. Deze laaste set speelde ook veel warmer en de muziekkeuze deed ook ongetwijfeld mee.

Tube-freak

Citaat van: audiolover op december 24, 2009, 06:35:12

Ik heb Lapp kabel in combinatie met Furutech stekkers.  Op mijn versterker gaat de LAPP erg goed.  Op mijn Phono amp klinkt een Kemp weer beter (met furutech stekkers).
Het is dus niet algemeen te zeggen dat een LAPP of Belden kabel slechter of beter is.

Op mijn Phonoamp wordt alles inderdaad wat saaier met een Lapp kabel en een kemp kabel geeft weer wat meer dynamiek. Mijn versterker had juist wat afremming nodig en dan gaat een Lapp kabel weer perfect.  het is echt per apparaat dat het resultaat anders kan zijn.