Nieuwe denon speler universal speler met DVI/Firewire en denonlink

Started by daniel, July 24, 2003, 12:31:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daniel

Hai,

Hierbij de waarschijnlijke vervanger van de A1 de AX11 of net eronder zelf gok ik 3500 euros ?. Zowel 2x Firewire (omdat sacd nogsteeds niet mag over denonlink) als de denonlink. Maar ook DVI en 2x compontent uit ? Ziet er allemaal erg lekker uit.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=283241

Daniel.

diceman

Ziet er goed en veelbelovend uit.

Mocht het doen wat er staat is het een mooie speler,denk dat ik mijn  "oude " A1 omruil  :)

bmateijsen

Waarom zou je je jouw A1 dan omruilen??? Puur voor SDI? of een dubbele firewire aansluiting??

Groet Bjorn

diceman

Quote from: bmateijsen on July 24, 2003, 15:36:46
Waarom zou je je jouw A1 dan omruilen??? Puur voor SDI? of een dubbele firewire aansluiting??

Groet Bjorn

De nieuwe ondersteunt ook sacd(heb nu dvd-a maar de titels zijn zéér magertjes),als het goed is wma ondersteuning,betere chip(faroudja),fire-wire aansluiting,en ook de dvi aansluiting is handing in combi met mijn projector,deze heeft ook een dvi ingang.

Neem aan de componenten ook weer wat verbeterd zijn evenals de technieken.

daniel

Hai,

laat ik maar een voorspelling doen, denk dat denon niet echt blij was met de 2800 platform en 9000/A1 platform. de 2900 is op basis van de 3800 gemaakt, dit is een nieuw plaform wat eerst bedoeld was al vervanging van de 3800 maar ze moeten toch echt een flinke aanpassing doen willen mensen met een 2900, 3800 (fixed) of A1 (fixed) upgraden. Deze 5900 lijkt hier voorgemaakt waar vooral 2 nieuwe digitale systemen (firewire en dvi) de push moeten zijn voor upgraders. Daarnaast denk ik dat deze hoort bij de nieuwe pre-pro die in jan/feb komt

ik denk dat er nog maar 1 fix komt aan de a1se/arsr doormiddel van een nieuw digiboard met denonlink3 en firewire. Dit ook een nieuwe model wordt (5804?/a1rs-mk2) maar dat ze denken dat de meeste willen doorgroeien naar een pre-pro waar zelfde digiboard design in kan zitten dus :

pre -> op basis van a1sr, dvi switching, firewire, denonlink
pro -> gokje 7x200watt
5900 -> bijpassende universal player.

totaale prijs vergelijkbaar met de arcam setup ?

Daniel.

Tube-freak

Zou zo een Denon Link ook gewoon op mijn Northstar DACje passen.  Die Northstar heeft namelijk ook een RJ45 aansluiting net als de Denon (Northstar was tot voor kort de enige die het had en nu gaat denon, jaren later, net doen of ze het hebben uitgevonden, maar dat ter zijde).

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Danakin

Vind je het niet zonde, zo'n dure DVD-speler die geen HD-DVD en Blu-ray kan spelen????

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Rappie

Quote from: Danakin on February 24, 2005, 19:01:24
Vind je het niet zonde, zo'n dure DVD-speler die geen HD-DVD en Blu-ray kan spelen????

Danny.
Check de datums .... toen hadden ze nog niet van hd of blue ray gehoord ;)
Eigenaar van Paulthé

Danakin

Quote from: Rappie on February 24, 2005, 19:05:59
Check de datums .... toen hadden ze nog niet van hd of blue ray gehoord ;)

So, dat is lang geleden. Ik zat even niet op te letten. Volgens mij hadden ze toen pas Betamax ;D
Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

danielo

Quote from: Danakin on February 24, 2005, 20:52:05
So, dat is lang geleden. Ik zat even niet op te letten. Volgens mij hadden ze toen pas Betamax ;D
Danny.

Inderdaad ondertussen zijn mijn voorspellingen gekomen en weer gegaan. en zijn er al (ook geen bluray of hddvd) weer nieuwe modelen 1910,2910,3910,5910.

De reden om toch even een reactie te geven is om aan te geven dat het zeker zinnig is je dvd speler goed
te krijgen/hebben omdat de nieuwe spelers nog wel even op zich laten wachten, waarschijnlijk oude discs slechter afspeeld en de content pas na vele jaren op het zelfde punt zal zijn (indien ooit) als dvd's nu

Helaas zullen we voor de meeste films de komende 5 jaar nog aangewezen zijn op dvd's

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.