Waarom de DBT niet werkt...

Gestart door Ejorne, juli 20, 2009, 23:59:08

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Citaat van: Ejorne op juli 30, 2010, 15:01:46
Ik geloof ook in vliegende schotels, laatst nog in Griekenland veelvuldig waargenomen. "Hoooopppppaaaa"....
:clapping: :clapping: :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

Citaat van: Ejorne op juli 30, 2010, 18:09:18
Twee vreemde conclusies in alleen al in 1 van je laatste reacties...

Dat zijn geen conclusies hoor, "dit zegt niks over de test" gaat over het waarom dit gebeurt, daar is helemaal nog geen consensus over.
En "het stopcontact" is i.d.d. een geuzenverhaal tot het tegendeel bewezen is.

voorwaarde voor een vruchtbare discussie is om niet te gaan lopen draaien. en niet af te dwalen naar bijzaken.
ben je het met bovenstaand eens of niet? dus eens met de feiten an sich, even los van hoe deze worden veroorzaakt.

JBL PRX Power!

Midcall

Citaat van: Raphie op juli 30, 2010, 19:24:27
voorwaarde voor een vruchtbare discussie is om niet te gaan lopen draaien.
Als er een iemand op dit forum het woord draaien heeft uitgevonden, dan is het wel degene die ik hier quote.  :dry: Gebruik dit woord dus aub nooit tegen anderen, het maakt de zaak er alleen maar idioter op  :happy:
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Raphie

Citaat van: Midcall op juli 30, 2010, 19:57:42
Als er een iemand op dit forum het woord draaien heeft uitgevonden, dan is het wel degene die ik hier quote.  :dry: Gebruik dit woord dus aub nooit tegen anderen, het maakt de zaak er alleen maar idioter op  :happy:
Ik draai niet, heb gewoon een uitgesproken mening :D
JBL PRX Power!

celerontje

Citaat van: Raphie op juli 30, 2010, 21:01:10
Ik draai niet, heb gewoon een uitgesproken ongenuanceerde mening :D
:P :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Raphie

Maar ik zit nog even op antwoord van Ejorne te wachten  :D er is overeenstemming en wil dus graag even een explicitiete ja of nee halen.
JBL PRX Power!

coned (banned)

Citaat van: s0000884 op juli 30, 2010, 14:52:40
De reden dat hij 1000000 dollar biedt, is omdat hij net zo zeker is als ik dat jij geen 2 kabels op je gehoor uit elkaar kan houden. Gefantaseerde verschillen zijn immers geen echte verschillen. Ook al krijg jij 10 jaar de tijd om thuis alleen op de in jouw ogen allerbeste set onder de allerbeste omstandigheden op de voor jou beste muziek te luisteren en om vervolgens te concluderen dat A de dropveter is en B de dure siltech. Als jij je ogen niet mag gebruiken en slechts je oren moet gebruiken om vast te stellen welke kabel welke is, dan ga jij die twee niet uit elkaar houden, omdat je gehoor het verschil niet kan waarnemen.

Ik heb destijds enkel mijn oren gebruikt om te concluderen welke kabel mijn huiskabel zou gaan worden, aangezien al mijn kabels die ik op maat heb laten maken er 't zelfde uitzagen ondanks dat de geleiders verschillend waren :) Ik wist totaal niet wat te verwachten tussen diverse combinaties koper/zilver/goud, en al mijn kabels zagen er al 't zelfde uit ...

Ik kon enkel verdergaan op mijn gehoor om een keuze te maken, en oh boy, er was serieus wat verschil tussen al deze identiek uitziende kabels. 't Eindresultaat versloeg makkelijk kabels van 1200 eur van deskadel en 1500 eur kostende kabels van acrolink. Ik ging als consument met die kabels naar hifi shows 'hey mag ik mijn kabel eens horen op jouw set' en men was stomverbaasd wat ik had samengesteld.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Ejorne

Citaat van: Raphie op juli 30, 2010, 21:29:44
Maar ik zit nog even op antwoord van Ejorne te wachten  :D er is overeenstemming en wil dus graag even een explicitiete ja of nee halen.

Nou, er is kennelijk helemaal geen overeenstemming.

Jij doet een stelling waar ik het enigzins mee eens ben:
Citaat van: Raphie op juli 30, 2010, 13:59:51
zowel "believer" als "skep" weten dat het fenomeen niet optreedt in een gecontroleerde setting, waar ogen niet beschikbaar zijn voor de waarneming.

Eens?!?

Het is immers zo dat in veel blinde testen geen verschil wordt gehoord.

Vervolgens ga jij proberen je stelling te vertalen in iets dat in jouw ogen kennelijk gelijk is, maar hier verlies je totaal mijn overeenstemming.

Midcall

Citaat van: s0000884 op juli 30, 2010, 14:52:40
De reden dat hij 1000000 dollar biedt, is omdat hij net zo zeker is als ik dat jij geen 2 kabels op je gehoor uit elkaar kan houden.
Zo zeker is hij hier echter niet meer van, de $ 1M deal wat betreft kabels is niet meer geldend. Alleen nog maar voor paranormale aangelegenheden is dit geld gereserveerd, toekomstvoorspellers, ghostwhisperers enzo.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

celerontje

Ik kan de toekomst best voorspellen in termen van zaken in de categorie ''logica'' :D

coned (banned)

Citaat van: celerontje op juli 31, 2010, 01:23:39
Ik kan de toekomst best voorspellen in termen van zaken in de categorie ''logica'' :D

Beste Randi,

Ik claim dat ik de toekomst kan voorspellen. Ja, ik durf zelf te beweren dat jouw vriendjes op htforum er nooit gaan uitkomen, en de discussie "Waarom de DBT niet werkt..." zal aanmodderen zolang dat forum blijft bestaan. Ik beweer dat we op 31/07/2011 minstens honderden posts verder zullen zijn, en dat er geen enkele successvolle test volgens het welbekende DBT protocol zal plaatsvinden. Ik zal dit non-event correct voorspellen!

Ik wil dan ook de 1.000.000$ claimen als op 31/07/2011 geen enkel htforum lid met een geslaagde DBT rond audio voor de boeg gekomen is.

mvg,

Coned

beunky

Wat ik me afvraag is waarom je je niet gewoon constructief opstelt maar continu aanvallend bezig bent.
Wat voeg je toe in dit topic?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

scrutinizer

Citaat van: beunky op juli 31, 2010, 10:26:30
Wat ik me afvraag is waarom je je niet gewoon constructief opstelt maar continu aanvallend bezig bent.
Wat voeg je toe in dit topic?
Een trend die zich in dit topic vrij gemakkelijk laat ontaarden. En over het toevoegen in dit topic zou je neutraal moeten zijn dat ook in te zien.
Laat het duidelijk zijn dat ik dit niet met disrespekt post, maar het constructief zijn is hier afhankelijk van de individueel extreme filtering en dus in the eye of the beholder.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

beunky

Anton, ik denk dat we allebei het verschil kunnen maken tussen een stevige discussie en continu aanvallen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

scrutinizer

Citaat van: beunky op juli 31, 2010, 12:12:13
Anton, ik denk dat we allebei het verschil kunnen maken tussen een stevige discussie en continu aanvallen.

Zeker, Beunky.

Maar dat neemt niets weg aan het feit dat deze voorinstelling vanuit beide kampen enige constructiviteit in de weg staat.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

coned (banned)

Citaat van: scrutinizer op juli 31, 2010, 12:09:34
maar het constructief zijn is hier afhankelijk van de individuel extreme filtering en dus in the eye of the beholder.

Anton.

Ik heb ooit een eigen protocol voorgesteld waarmee je 100% zeker was dat er geen experimentator effecten waren.
Helaas werd dat weggelachen door de skeptici (op een ander forum) onder de noemer 'ja maar DBT is toch goed genoeg'. Deze topic bestond toen nog niet.

Het enige wat skeptici doen is al je werk proberen onderuit te halen. Als we kijken we naar organisaties die dit op de spits drijven zoals skepp, dan zie ik geen enkele constructieve bijdrage uit dat kamp. Enkel destructieve pogingen.

Koen K

Het is de taak van de scepticus om dingen tegen het licht te houden en te bevragen. Dat sommigen daarin doordraven is natuurlijk waar, maar als een wetenschapper zelf geen kritische blik op zijn onderzoek werpt is het hard nodig dat een ander dat doet.

Misschien kun je je voorstel hier nogmaals uit de doeken doen, desnoods in een apart topic? Ik denk dat er meer dan voldoende bereidheid is om constructief te discussiëren.

scrutinizer

Citaat van: coned op juli 31, 2010, 12:31:19
Ik heb ooit een eigen protocol voorgesteld waarmee je 100% zeker was dat er geen experimentator effecten waren.
Helaas werd dat weggelachen door de skeptici (op een ander forum) onder de noemer 'ja maar DBT is toch goed genoeg'. Deze topic bestond toen nog niet.

Het enige wat skeptici doen is al je werk proberen onderuit te halen. Als we kijken we naar organisaties die dit op de spits drijven zoals skepp, dan zie ik geen enkele constructieve bijdrage uit dat kamp. Enkel destructieve pogingen.

Jammer!! Maar als het je zo uitkomt ben ik zeker benieuwd naar dit protocol van jou, daarnaast ben ik me zeer bewust van de multitasking menselijke fysiek en preoccupation(s).

;)

Anton.

Icarus314

De meest waardevolle kennis is de kennis die de toets der kritiek heeft doorstaan. Dat maakt de rest niet waardeloos maar het risico dat je door naar die kennis te handelen onnodig verlies leidt etc. is gewoon groter....

Icarus314

Citeer
Niemand trekt zich wat aan van bewijzen....
Citaat van: chansig op juli 29, 2010, 19:15:54
Ja hoor...deze audiofiel wel...Van dure kabels nu naar standaard bekabeling. Van een dure cd speler naar een vele male goedkopere cd speler 15x goedkoper oid. Same voor de versterking. Ook een factor 7 goedkoper...oid.

Gewoon door een simpele test: cd speler (linn Ikemi met bekabeling van Siltech met een Siltech netsnoer en Siltech stekkerblok) vergeleken met dvd recorder van Philips. Verhouding qua prijs 4500 euro tegen 400 euro...En geen verschil. Toen was het klaar en is het downgraden begonnen. Bij de versterking heeft het wat langer geduurd.

Gr Hans

Inderdaad hier ook hetzelfde

Ejorne

Citaat van: Icarus314 op juli 31, 2010, 13:01:42
... en de interlink is gewoon DIY zilver. .

Een interlink van gewoon zilver? Waarom zelf een zilveren kabel maken wanneer de standaard zwart-witte dropveter die bij de standaard apparatuur meegeleverd wordt meer dan goed genoeg is? (althans volgens de skepp en ondersteund door de dbt)

Icarus314

Citaat van: Ejorne op juli 31, 2010, 13:10:49
Een interlink van gewoon zilver? Waarom zelf een zilveren kabel maken wanneer de standaard zwart-witte dropveter die bij de standaard apparatuur meegeleverd wordt meer dan goed genoeg is? (althans volgens de skepp en ondersteund door de dbt)

Omdat ik die nog had liggen  ;)

En oh ja ik verbeeld me dat het beter klinkt.

scrutinizer

Citaat van: Icarus314 op juli 31, 2010, 13:01:42
Inderdaad hier ook hetzelfde en ik geniet niet minder maar nu moet ik wel zeggen dat ik net de denon versterker en cd80 van mijn pa voor de lol eens vervangen heb door een lavardin en een cd23. Dit alles op concertino's. Het zal wel verbeelding wezen maar dit klonk gewoon wel erg mooi en goed. De woonruimte was ook optimaal ggroot en de set is optimaal op elkaar afgestemd. De stekkers zitten gewoon in een gamma blok en de interlink is gewoon DIY zilver. Verbeteren ga ik het niet verder maar zo laten wel en genieten!

Tjeerd, wat weerhoudt je ervan deze beide situaties eens voor een paar dagen, afwisselend na(ast) elkaar te beluisteren om daar deze verbeelding voor jezelf mee te ondersteunen of weg te nemen? 

Anton.  

Raphie

Ik snap niet dat het niet kunnen zien van wat je hoort zo'n groot probleem is. Als je nou echt zo genadeloos verschillen eruit kan pikken dan doe je dat toch ook zo blind?
JBL PRX Power!

Raphie

Het is zo dat in ALLE blinde testen geen verschillen worden gehoord, niet m'n woorden verdraaien hé?  ;)

Maar wáár ben je het nou niet mee eens dan?

Citaat van: Ejorne op juli 31, 2010, 00:23:47
Nou, er is kennelijk helemaal geen overeenstemming.

Jij doet een stelling waar ik het enigzins mee eens ben:

Het is immers zo dat in veel blinde testen geen verschil wordt gehoord.

Vervolgens ga jij proberen je stelling te vertalen in iets dat in jouw ogen kennelijk gelijk is, maar hier verlies je totaal mijn overeenstemming.

JBL PRX Power!