Waarom de DBT niet werkt...

Gestart door Ejorne, juli 20, 2009, 23:59:08

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: dekkersj op juli  2, 2010, 15:27:49
En het zit je niet dwars dat er geen fysisch model bestaat van waaruit de geclaimde verschillen verklaard kunnen worden? Of hoe ga je daarmee om? Accepteer je het als geloof of ga je ervan uit dat er ooit nieuwe natuurkunde ontdekt en geschreven gaat worden?

Groet,
Jacco
Dat is dus en confronterende vraag  :D als ik denk dat het beter is, Is het dan voor mij ook beter? Of kan ik het niet beter vinden omdat er geen model aan ten grondslag ligt?
JBL PRX Power!

stone56

Dat er o.a. uitgebreidere natuurkunde zal komen lijkt me heel waarschijnlijk. Machtig mooie dingen gezien op National Geografic bijv. waarin de wetenschap nog voortdurend bezig is met dingen te onderzoeken. Gelukkig staat het niet stil en valt er nog genoeg te ontdekken. Maar of dat betrekking zal hebben op het horen van verschil tussen audiokabeltjes, weet ik niet. Maar dat we nog niet alles kunnen verklaren is gewoon een feit.
It's only rock 'n roll (but I like it)

dekkersj

Citaat van: Raphie op juli  2, 2010, 15:45:58
Dat is dus en confronterende vraag  :D als ik denk dat het beter is, Is het dan voor mij ook beter?
Niet noodzakelijk. Het geeft in ieder geval wel aan dat je er een mening over hebt.

Citaat van: Raphie op juli  2, 2010, 15:45:58
Of kan ik het niet beter vinden omdat er geen model aan ten grondslag ligt?
Alles kan met subjectiviteit. Het zou mij aardig dwars zitten als ik zou weten dat het fysisch niet kan. Ik zou het dan ook meteen bij mezelf gaan zoeken ipv de fysische eigenschappen van het gebruiksvoorwerp.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Raphie

Klopt, maar toch hoor ik verschil tussen bijv m'n TEAC en OPPO, de TEAC heeft veel meer laag (beiden via spdif)
JBL PRX Power!

solidstate

Citaat van: s0000884 op juli  2, 2010, 14:02:09

Overigens maakt het voor het gehoorde verschil tussen bijv. CD spelers niets uit; hoe dicht je ze ook op elkaar zet, dat hoor je toch niet in een DBT.

vast en zeker weer een conclusie uit een niet bewezen test........  schrappen die uitspraak dus!

s0000884

Citaat van: solidstate op juli  2, 2010, 17:17:55
vast en zeker weer een conclusie uit een niet bewezen test........  schrappen die uitspraak dus!
Nee, ik zal hem nog iets steviger aanzetten: zelfs zonder enige test te doen / over te lezen weet ik, zonder ook maar iets van jouw set of jouw oren te weten, dat jij, en ieder andere mens op deze planeet, niet in staat is 2 correct functionerende CD spelers (die beiden minder vervormen en /of ruisen dan laten we zeggen 0.005%, mogelijk voor een habbekrats) uit elkaar te houden.

solidstate

'

Snowmaster

Citaat van: Raphie op juli  2, 2010, 17:00:29
Klopt, maar toch hoor ik verschil tussen bijv m'n TEAC en OPPO, de TEAC heeft veel meer laag (beiden via spdif)

Dan heb je de verkeerde OPPO gekocht. Dus even Enschede bellen en omruilen voor een echte.
Als je vervolgens echt lef hebt, nodig je al die jongens uit die geen verschil tussen twee spelers horen, want je houdt toch van confrontaties ?  :D

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

Citaat van: Snowmaster op juli  2, 2010, 18:56:58
Dan heb je de verkeerde OPPO gekocht. Dus even Enschede bellen en omruilen voor een echte.
Als je vervolgens echt lef hebt, nodig je al die jongens uit die geen verschil tussen twee spelers horen, want je houdt toch van confrontaties ?  :D

Huh?!?  ik doe geen zaken met Enschede... ik heb ook aangegeven denken te horen. Maar goed, jij hoort 2db volume door een gemagnetiseerde kabel........
JBL PRX Power!

solidstate

Citaat van: s0000884 op juli  2, 2010, 18:36:43
Nee, ik zal hem nog iets steviger aanzetten: zelfs zonder enige test te doen / over te lezen weet ik, zonder ook maar iets van jouw set of jouw oren te weten, dat jij, en ieder andere mens op deze planeet, niet in staat is 2 correct functionerende CD spelers (die beiden minder vervormen en /of ruisen dan laten we zeggen 0.005%, mogelijk voor een habbekrats) uit elkaar te houden.
Het gaat er hier niet om of je gelijk hebt maar om het feit dat je refereert aan een test.
Tot nu toe doe je een bullshit uitspraak betreft een dbt.

Snowmaster

Citaat van: Raphie op juli  2, 2010, 19:00:08
Huh?!?  ik doe geen zaken met Enschede... ik heb ook aangegeven denken te horen. Maar goed, jij hoort 2db volume door een gemagnetiseerde kabel........

Was maar voorstel want daar verkopen ze de TUC Oppo's.  Die 2db (ruim 1db was het zeker) dacht ik ook te horen  :music:, hij is nu weg na het Duitse advies  ;).
Zal maar niet zeggen dat ik weer een doorbraak heb  :-X..... :D :D :D

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

coned (banned)

Citaat van: s0000884 op juli  2, 2010, 14:00:18
Verder is er sprake van signaalscheiding; de aarde binnenin (na voeding / gelijkrichting / filtering) is niet 1 op 1 'zichtbaar' aan de aardpinnen van de stekker.

nochtans de aarde van veel toestellen hangt rechtstreeks aan de chassis, en de massa van een cinch connector hangt ook aan diezelfde chassis
tenzij je een vrij uitzonderlijke versterker met een ground lift hebt
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Koen K

Citaat van: celerontje op juli  2, 2010, 14:54:06
Hét argument van non-believers; als iets niet te verklaren valt, is er een defect! :D :D :D

En als er dan inderdaad een defect wordt aangetroffen heb je alsnog een logische verklaring.

dekkersj

Citaat van: Raphie op juli  2, 2010, 17:00:29
Hoe heb je dat vastgesteld en wat is uiteindelijk de oorzaak van het verschil?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

solidstate

Citaat van: dekkersj op juli  3, 2010, 21:27:24

Groet,
Jacco

Voor velen is dit een zeer oninteressante vraag die je stelt. Voor jou wellicht anders, wellicht zou je eens een dbt test moeten doen die wel sucsesvol is.

Sucses in ieder geval!

dekkersj

Citaat van: solidstate op juli  3, 2010, 22:09:35
Voor velen is dit een zeer oninteressante vraag die je stelt.
Weet ik, maar dat maakt de vraag niet minder waardevol.

Citaat van: solidstate op juli  3, 2010, 22:09:35
Voor jou wellicht anders, wellicht zou je eens een dbt test moeten doen die wel sucsesvol is.

Sucses in ieder geval!
Wie zegt dat ze niet succesvol waren? Ik denk dat er heel veel te leren valt.

Groet,
Jacco

solidstate

Citaat van: dekkersj op juli  3, 2010, 22:20:49
Weet ik, maar dat maakt de vraag niet minder waardevol.
Wie zegt dat ze niet succesvol waren? Ik denk dat er heel veel te leren valt.

Groet,
Jacco

Sucses in een notedop dan en jij bent een van de weinigen die er blij mee was. Wetenschappelijk gezien had het weinig om het lijf.

dekkersj

Daar is het ook nooit om begonnen. Wat er gebeurd is, is gebeurd en dat het allemaal niet zo eenvoudig is zoals men soms doet voorkomen is heel duidelijk geworden. Van dergelijke vergelijken die ziende worden uitgevoerd is binnen 7 seconden een sluitende conclusie die gehoor vindt bij 90% van de deelnemers. Blind (in welke vorm dan ook) blijkt het allemaal niet zo zwart-wit te zijn.

Groet,
Jacco

solidstate

Citaat van: dekkersj op juli  3, 2010, 22:49:53
Daar is het ook nooit om begonnen. Wat er gebeurd is, is gebeurd en dat het allemaal niet zo eenvoudig is zoals men soms doet voorkomen is heel duidelijk geworden. Van dergelijke vergelijken die ziende worden uitgevoerd is binnen 7 seconden een sluitende conclusie die gehoor vindt bij 90% van de deelnemers. Blind (in welke vorm dan ook) blijkt het allemaal niet zo zwart-wit te zijn.

Groet,
Jacco

Dit vind ik een beetje achteraf gelul om het maar eens zo te formulieren.
Persoonlijk heb ik 100-den "test" gedaan waarvan ik de proef persoon nooit verteld heb wat het is of hoeveel het kost, noch dat het technisch een verbetering zou moeten zijn of zelfs een verslechtering.
Zeg maar wat je er van vindt, meer werd niet verlangt. Nee geen dbt, neem er maar een week de tijd voor. Ook daar komen verrassende dingen uit. 

Raphie

Citaat van: dekkersj op juli  3, 2010, 21:27:24

Groet,
Jacco
OPPO & TEAC beiden coaxiaal spdif aangesloten op ingang B & C van m'n Benchmark DAC. dit zijn gecalibreerde ingangen en kan per remote zéér snel A/B switchen. 2 identieke CDR's in beiden, synchroon op play drukken en A/B switchen. het verschil zit dichtbij een roomnode vandaar dat het opviel met de sub aan.

dit is evident én consistent reproduceerbaar, geen van mijn componenten heeft toonregeling, akoustiek voorkeuzes óf digitale compressie
JBL PRX Power!

dekkersj

Citaat van: solidstate op juli  3, 2010, 23:06:39
Dit vind ik een beetje achteraf gelul om het maar eens zo te formulieren.
Waarom?

Groet,
Jacco

solidstate

Citaat van: dekkersj op juli  3, 2010, 23:16:06
Waarom?

Groet,
Jacco

In het begin was je uiterst ambitiues en overtuigt van je gelijk. Uiteindelijk heb je nergens een conclusie getrokken.
De rest is history......... Een kwalijke zaak vind ik persoonlijk dat anderen conclusie hebben getrokken aan de hand van jou tests zonder dat er werkelijk
een verantwoorde conclusie mogelijk was. Jij liet het op z'n beloop.

dekkersj

Citaat van: solidstate op juli  3, 2010, 23:26:57
In het begin was je uiterst ambitiues en overtuigt van je gelijk.
En kennelijk terecht, gezien de uitslag.

Uiteindelijk heb je nergens een conclusie getrokken.
Dat het dus allemaal niet zo eenvoudig is. Bovendien geeft de uitslag een richting aan die mijn visie meer onderschrijft dan tegenspreekt.

De rest is history......... Een kwalijke zaak vind ik persoonlijk dat anderen conclusie hebben getrokken aan de hand van jou tests zonder dat er werkelijk
een verantwoorde conclusie mogelijk was. Jij liet het op z'n beloop.
Ik ga natuurlijk niet lopen koekwousen bij wat anderen allemaal denken te moeten melden. Daar waar de test zijn oorsprong vindt, is genoeg nuance en achtergrond te vinden om een weloverwogen conclusie te trekken.

Groet,
Jacco

solidstate

Citaat van: dekkersj op juli  3, 2010, 23:37:21
En kennelijk terecht, gezien de uitslag.
Dat het dus allemaal niet zo eenvoudig is. Bovendien geeft de uitslag een richting aan die mijn visie meer onderschrijft dan tegenspreekt.
Ik ga natuurlijk niet lopen koekwousen bij wat anderen allemaal denken te moeten melden. Daar waar de test zijn oorsprong vindt, is genoeg nuance en achtergrond te vinden om een weloverwogen conclusie te trekken.

Groet,
Jacco

De uitslag was niet noemenswaardig en volkomen onverantwoord.

dekkersj

Je zit kennelijk in de ontkenningsfase  ;D

Groet,
Jacco