AudioEngine A5 luidsprekers bij Audio-Life

Gestart door reMC, juli 13, 2009, 13:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rbormans

Kan je ze ook krijgen met de versterking in de rechter speaker.
Zoek nog een setje voor in mijn bureau, maar stopcontact zit rechts.

advr

Citaat van: Raf (B) op oktober  4, 2009, 13:46:08
Kan je ze ook krijgen met de versterking in de rechter speaker.
Zoek nog een setje voor in mijn bureau, maar stopcontact zit rechts.

da's dan toch gewoon verkeerd om aansluiten op je bron, dan staat het weer goed ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

rbormans

Citaat van: advr op oktober  4, 2009, 13:52:01
da's dan toch gewoon verkeerd om aansluiten op je bron, dan staat het weer goed ;D
Lijkt me sterk (de tweeters staan ook niet centraal namelijk)

advr

Citaat van: Raf (B) op oktober  4, 2009, 14:12:36
Lijkt me sterk (de tweeters staan ook niet centraal namelijk)

denk niet dat dat ontzettend veel uitmaakt. kwestie van uitproberen. ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Citaat van: maxtrash op oktober  4, 2009, 13:30:32
ze spreken mij ook wel aan. Zijn er geschikte cd-spelers (m.n. uiterlijk praat je dan feitelijk over) die hiermee gecombineerd kunnen worden? Ik denk aan een plug-en-play systeempje voor een ouder iemand. Of is een standaard-minisetje dan toch een betere optie?

Een goede CD-speler van zo'n €300 gecombineerd met deze speakers zal zeker een veel hogere kwaliteit leveren dan de standaard minisetjes die je voor die prijs (zeg €600) koopt. Een iPod is qua kwaliteit ook zeer geschikt voor deze luidsprekers en is stukken goedkoper (en heb je waarschijnlijk al ;)). De A5 zijn namelijk ECHT goed (in tegenstelling tot de meeste midisetjes).

Citaat van: Raf (B) op oktober  4, 2009, 13:46:08
Kan je ze ook krijgen met de versterking in de rechter speaker.
Zoek nog een setje voor in mijn bureau, maar stopcontact zit rechts.

Ik zou inderdaad ook vooral eens proberen links/rechts om te draaien. Ten eerste hangt een beetje van het gebruik af hoe erg dat verschil is ('keukenspeaker' of dedicated luisterspeakers), ten tweede ZOU het wel eens beter kunnen klinken met de tweeters aan de binnenkant...

bmateijsen

Citaat van: Raf (B) op oktober  4, 2009, 13:46:08
Kan je ze ook krijgen met de versterking in de rechter speaker.
Zoek nog een setje voor in mijn bureau, maar stopcontact zit rechts.

Gewoon de draad verlengen ;).

reMC

Ja, dat is nog veel logischer eigenlijk... :)

bmateijsen

Citaat van: reMC op oktober  4, 2009, 20:13:22
Ja, dat is nog veel logischer eigenlijk... :)

Als je mij toch niet had ;D ;D ;D........... ;D 8)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

reMC


rbormans

#35
Citaat van: bmateijsen op oktober  4, 2009, 20:10:19
Gewoon de draad verlengen ;).
Citaat van: reMC op oktober  4, 2009, 20:13:22
Ja, dat is nog veel logischer eigenlijk... :)
Tja, maar als ik draden wil verlengen (naast stroom voor de actieve speaker ook de bekabeling van de input) dan had ik de vraag niet gesteld  :(

Citaat van: reMC op oktober  4, 2009, 19:51:29
Ik zou inderdaad ook vooral eens proberen links/rechts om te draaien. Ten eerste hangt een beetje van het gebruik af hoe erg dat verschil is ('keukenspeaker' of dedicated luisterspeakers), ten tweede ZOU het wel eens beter kunnen klinken met de tweeters aan de binnenkant...
Dit advies klinkt echt als "koop nu gewoon die dingen"  ;)


advr

Citaat van: Raf (B) op oktober  5, 2009, 09:33:14

Dit advies klinkt echt als "koop nu gewoon die dingen"  ;)


ja, inderdaad, gewoon doen! ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Citaat van: Raf (B) op oktober  5, 2009, 09:33:14
Dit advies klinkt echt als "koop nu gewoon die dingen"  ;)

Er staat 'proberen' ;)

rbormans


audionut

Ik zit nog steeds te wachten op je aangekondigde "mini-review".
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

reMC

Citaat van: audionut op oktober  5, 2009, 12:34:32
Ik zit nog steeds te wachten op je aangekondigde "mini-review".

Ja excuus excuus, erg druk...

rbormans

Heb een setje gekocht en wordt normaal vandaag geleverd.
ben erg benieuwd  8)

rbormans

#42
Ik heb dus een setje "zwart gelakt" aangeschaft om mijn bureel van muziek te voorzien. Tot vandaag speelde ik vanaf de PC op een setje "creative" surround, een te duchten tegenstander :)

Wat eerste indrukken:

- de verpakking: elke LS is individueel verpakt in een beschermend plastic, en zo in een degelijke stoffen zak; beide LS zitten vervolgens in een voorgevormd piepschuim in 1 gezamelijke doos; de bijgeleverde kabels zitten in een apart stoffen zakje.... kortom, erg netjes, de trend is gezet

- de linkse (helaas ;) ) LS bevat de versterking en de connectoren, en is bijgevolg wat zwaarder. Maar ook de rechtste LS heeft wat gewicht. De speakers zijn netjes afgelakt. Er is geen frontje voor de drivers.

- de LS connectoren zijn van een degelijk metalen niveau en het is eenvoudig om de (meegeleverde) LS kabel bare wire aan te sluiten en stevig vast te schroeven (bananen, spades zou ook moeten lukken). Er is een line-out RCA aansluiting (sub). Daarnaast is er een USB (bovenaan - edit: enkel stroomvoorziening) en 2 minijack inputs (1 bovenaan en 1 achteraan).  Ik vind het zelf een gemis dat er geen RCA stereo input is, temeer ze zelf afficheren met onder andere een Squeezebox 3.  Ik heb op dit moment een SB3 aangesloten, met een set stuggere W&M RCA kabels (lagen in handbereik), en dan is de aansluiting op het meegeleverde (dropveter) verloopstukje "RCA naar minijack" visueel al een idiote combinatie ;)  

- de AC select staat netjes geselecteerd op 230V, en een plastic beschermplaatje zorgt ervoor dat niemand (in mijn geval nieuwsgierige kinderhandjes) per ongeluk de schakelaar omzet ... kleine details, maar ze geven weer wel een idee van het oog voor detail van de fabrikant.  Bijkomend is er een stopcontact achteraan de LS. Hier is de indicatie 230V aangekruist (geen keuzeschakelaar)... het lijkt dus dat er aparte 230V en 110V modellen van de band rollen (ik zou denken dat dit stopcontact gewoon de voeding volgt, maar ik ben een complete leek wat electriciteit betreft ;) ). Dit stopcontact is helaas unswitched, maar aangezien de aan/uit schakelaar achteraan staat, zal ik de stekker wel uittrekken.

- (imho) de LS geven meteen een mooie ronde klank, met een "correcte" bas (meer laag, en zeker strakker dan ik had verwacht). Luistermoe zal je er ook niet snel van worden. Ik ben de laatste uur een paar keer gestopt met werken om even te luisteren; in mijn geval is dat een mooi compliment, maar aangezien het nog nieuw is ga ik niet te lyrisch worden over de klank. We houden het er op dat hij in de combinatie SB3 - W&M - dropveterverloopstuk het op dag 1 meer dan prima doet...  

Ik voel bijna dat ik ze oneer aandoe door te stellen dat het een erg mooie upgrade is vanaf mijn creative setje ;)
Blijvertjes, deze A5

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

#46
Nee, er zat een winkel dichterbij in Belgie ;)

rbormans

Citaat van: advr op oktober  9, 2009, 22:25:54
jij geleverd? 8)
nee helaas, vanwege een misverstand over de verzending (volledig mijn misinterpretatie / fout trouwens)

Ejorne

Zijn deze speakers goed te gebruiken voor een normale home situatie?

Een vriend van mij heeft een oude sony versterker en wat oudere speakers.
Ik weet het merk zo even niet te noemen van die speakers, maar het geheel klinkt bij hem nu nogal dof en boomy.
Hij vroeg mij een tip voor een goede versterker met digitale coax ingang om zo zijn geluidskwaliteit omhoog te halen.
Het is de bedoeling dat hij voornamelijk vanaf zijn PC (in een andere ruimte) zijn muziek gaat afspelen.
Maar ook de upc-mediabox en zijn dvd-speler wil hij nog wel blijven gebruiken.

Ik dacht meteen aan deze speakers. Zijn totale geluidskwaliteit zal dan met een grote sprong omhoog gaan, denk ik.
Maarrrrr ik heb ook wat vragen....

- Volgens mij zit er geen afstandbediening bij deze speakers, of wel?
- Er zijn kennelijk twee ingangen RCA en mini-jack - ik zie alleen twee keer een mini-jack ingang.
  -> Hoe kun je schakelen tussen beide input opties? Is het mogelijk om twee ingangen tegelijk te voorzien van signaal maar dat maar 1 van de 2 actief is?
- Een optie zou wellicht zijn om de tape-uitgang van de oude sony versterker op de ingang van de AudioEngineA5 te zetten. Zo kan hij van input switchen via zijn afstandbediening. Maar de volume regeling zal op de tape-out niet van toepassing zijn. En zou de kwaliteit ernstig benadeelt worden door het gebruiken van de tape-out via de oude sony versterker?


stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.