Toshiba SD 900E  TOP speler.

Gestart door martin, januari 17, 2002, 11:07:26

Vorige topic - Volgende topic

SiR-ROUND

J.A.F._Doorhof

Going prijs van de 9500E zou officieel € 2799,00 moeten worden.

Voor alle zekerheid zullen we even een opmerking op de webshop plaatsen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

martin

Ben toch blij dat ik voor de SD-900E ben gegaan, een goeie speler voor een redelijke prijs, die 9500 is toch iets over the top kwa prijs en prestaties.

martin

Ik heb nu al me uitgangen van de Toshiba voor geluid voorzien van kabels:
Digitale interlink: van de Hull The First.
5.1 uitgang analoog: Monster interlink 406HT ( dvd-a)
Stereo 2.0 uitgang analoog : Qed Qunex 2 ( dvd-a/HDCD)

Als scart kabel ga ik de Qed AV-41 gebruiken die ik binnen 14 dagen krijg. gebruik nu een vivanco kabel ben benieuwd of ik met de Qed een beter beeld krijg.

patrick_vdb

Ik heb deze Qed Sqart kabel nu al een tijdje en bij mij was er zeker een grootte vooruitgang te bespeuren in het beeld tov de standaard scartkabel welke ik eerst had. Kleuren werden levendiger details duidelijker en het overall plaatje oogde rustiger (wel weer even opnieuw afregelen als je de kabel aansluit). Voor mij is deze kabel zijn geld zeker waard en ben dan ook eens benieuwd hoe deze bij jouw gaat presteren ;)

Mvrgr

Patrick

ps. Mooie dvd-speler trouwens 8)

Grindtegel

He Martin,

ik heb ook de 900E en ben daar ook supertevreden mee! Ik gebruik al enige tijd de Sqart van QED en vind dit echt een zeer goed product. Weergave van kleuren en diepte is perfect. Je zult er zeer tevreden mee zijn.

Voor mijn Dvd-audio verbinding gebruik ik nu nog dropveters ;D. Ik heb dan ook maar 1 audiodvd'tje (A.I. soundtrack). Welke heb jij allemaal?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankL

Dat had je eerder moeten zeggen! Die had ik wel op mijn Piano willen zien!  ;D
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

martin

Citaat van: patrick_vdb op juli 15, 2002, 23:32:45Ik heb deze Qed Sqart kabel nu al een tijdje en bij mij was er zeker een grootte vooruitgang te bespeuren in het beeld tov de standaard scartkabel welke ik eerst had. Kleuren werden levendiger details duidelijker en het overall plaatje oogde rustiger (wel weer even opnieuw afregelen als je de kabel aansluit). Voor mij is deze kabel zijn geld zeker waard en ben dan ook eens benieuwd hoe deze bij jouw gaat presteren ;)

Mvrgr

Patrick

ps. Mooie dvd-speler trouwens 8)

Hoi bedankt voor je compliment.
wat de kabel betreft ben ik een beetje sceptisch over, ik gebruik nu een vivianco scart type weet ik niet.
nu heb ik al een zeer scherp plaatje, dus het zal mij zéér benieuwen hoe de Qed AV-41 gaat presteren.
ik heb de mazzel dat ik de Qed van me ouders krijg (bijna  jarig) maar ik laat het zeker weten wat de verschillen zijn.

Moet een scart-kabel ook ingespeeld worden ???

Patrick: welke kabel gebruikte je eerst dan ???

FrankL

Citaat van: Grindtegel op juli 16, 2002, 17:18:36???  ???  ???
Ik bedoel: dan had je bij je zoektocht naar de ideale projector wel bij mij de Piano kunnen komen kijken, met je zware Toshiba onder je arm  :)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

martin

Citaat van: Grindtegel op juli 16, 2002, 13:43:47He Martin,

ik heb ook de 900E en ben daar ook supertevreden mee! Ik gebruik al enige tijd de Sqart van QED en vind dit echt een zeer goed product. Weergave van kleuren en diepte is perfect. Je zult er zeer tevreden mee zijn.

De speler is echt top, af en toe nog een beetje afstellen kwa beeld, maar denk dat ik nu hem wel goed heb.
Kwa scart-kabel ben ik wel benieuwd, kan me niet voorstellen dat het nog beter gaat worden, 30 juli weet ik het, en zal het wel laten weten.

CiteerVoor mijn Dvd-audio verbinding gebruik ik nu nog dropveters ;D. Ik heb dan ook maar 1 audiodvd'tje (A.I. soundtrack). Welke heb jij allemaal?

Ik gebruik voor me 5.1 analoog uitgang een Monster 406 HT kabel, een platte kabel met 6 dikke kabel naast elkaar ( zie foto)

Kwa DVD-Audio software heb ik er nu nog 2 maar er zijn er 4 onderweg:
Bjork - vespertine.
BB king/eric clapton

onderweg zijn:
Fleetwood mac - rumours.
Corrs - In bleu.
Foreinger - Foreinger
Bob marly - Early days...of zo iets.

de eerste 3 die onderweg zijn koste nu maar $14.99 per stuk, dus koopie.

Als ik de DVD-Audio op stereo wil afspelen heb ik nu de Qed Qunex 2 gekocht, heeft toch weer een iets ander geluids beeld dan dat ik hem via digital Hull the first speel, de Qed is in het midden gebied wat gematigter en mooier dan The First, terwijl The First voor DD en DTS weer super presteert. eigenlijk voor ieder wat wils.
Met HDCD merk ik niet veel verschil of ik digital of analoog afspeel.

martin

Hier de foto van de Monster 406HT

[attachment deleted by admin]

martin

Citaat van: FrankL op juli 16, 2002, 18:53:29
Citaat van: Grindtegel op juli 16, 2002, 17:18:36???  ???  ???
Ik bedoel: dan had je bij je zoektocht naar de ideale projector wel bij mij de Piano kunnen komen kijken, met je zware Toshiba onder je arm  :)

Hoe zou de Toshiba presteren met een projector ??
op BV met progresive out ?? zonder de PM.

patrick_vdb

Martin

Voorheen gebruikte ik een no-name scartkabel (gewoon een huismerk van de plaatselijke Hifi-boer). Ook met deze no-name kabel had ik een mooi en gedetailleerd plaatje nadat de tv was afgesteld met VE maar met de komst van de Qed was er toch een duidelijk verschil te zien (ook ik stond hier in het begin sceptisch tegenover). Het is net allemaal beter..alsof er een dun gordijn opengetrokken wordt wat altijd voor je beeld hing (maar wat je nooit was opgevallen omdat je het niet anders kende). Ik ken de scart welke je nu gebruikt niet en weet dus ook niet of het verschil even groot is als bij mij dus daar ben ik wel benieuwd naar ;)

Mvrgr

Patrick

en of je een scartkabel ook moet inspelen is een goede vraag. Wel blijf ik mij bij films (uit de eigen collectie) vaak genoeg verbazen over het beeld. Of dat nu komt omdat de kabel beter is ingespeelt of omdat ik op andere dingen aan het letten ben  weet ik eigenlijk niet zo.

Grindtegel

Frankl, dan kom je toch een keer bij mij kijken als alles is geinstalleerd.

Martin, die Monster 406 ziet er monsterlijk gaaf uit :o, wat heb je daar voor moeten betalen?

J.A.F._Doorhof

;D
Een THX certificaat voor een interlink ?
Volgens mij was dit de voorbode dat het achteruit ging met THX ;).

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

martin

Citaat van: patrick_vdb op juli 16, 2002, 23:19:37Ik ken de scart welke je nu gebruikt niet en weet dus ook niet of het verschil even groot is als bij mij dus daar ben ik wel benieuwd naar ;)

Mvrgr

Patrick

Ik gebruik nu een Vivanco kabel verguld, koste toen rond de € 50. het is dus geen standaard kabeltje... ik laat het wel weten.

Nu jij toch die Qed sqart kabel heb wat is nu het verschil tussen die AV41 en de AV 21 ik weet dat de 21 ook geluid door geef en de 41 niet, maar is dan de beeld kabels dikker ofzo of betere materialen.

martin

Citaat van: Grindtegel op juli 17, 2002, 09:38:55Martin, die Monster 406 ziet er monsterlijk gaaf uit :o, wat heb je daar voor moeten betalen?

Ik heb hem tweede hands kunnen kopen voor € 80 maar koste nieuw volgens de verkoper rond de €210
op internet is hij ook tevinden op een DE site
http://www.monster-cable.de/kino/kino_cinch.htm
daar is hij zelfs € 219.

martin

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 17, 2002, 09:44:29;D
Een THX certificaat voor een interlink ?
Volgens mij was dit de voorbode dat het achteruit ging met THX ;).

MvrGr.
Frank

Jaja frank, dit is geen rotzooi ;)

maarre het is geen stereo interlink, maar speciaal om de 5.1 uitgang/ingang teverbinden DD/DTS/DVD-A decoders.
Waarom zou een THX logo op die kabel gek zijn en op een subwoofer kabel niet. ???

J.A.F._Doorhof

Op een subwoofer kabel is het ook gek.

Immers:
THX is een norm voor geluidsdruk en afhandeling van een reference geluidsweergave (en beeld).

Dat er speakers/versterkers etc. zijn met een THX naam is te verwachten, maar wat heeft jouw THX kabel anders dan andere kabels ? zit er een extra optie bij de kabel, zijn de pluggen een soort omvormers ?

Nee,
De Monster kabel is een gewone interlink die veel geld heeft betaald voor het THX logo, dat gewoon niet thuis hoort op bekabelingen.

Net als met PC-speakers, nog even en mijn netsnoeren zijn THX certified.

THX moet iets toevoegen (EE bij transfers bv ;D ;)), zoals bv basmanagment, decorrelatie op de surrounds, roll-of boven 10K OF
THX is een minimale waarde, bv speakers die minimaal tot 80hz weer kunnen geven zonder X vervorming, of subs die minimaal 100dB moeten geven op 25hz etc. etc.

Ik zie gewoon niet in wat een interlink (willekeurig welk merk) anders zou hebben dan andere waardoor er een THX logo op staat, vergeet niet JIJ als klant betaal hiervoor en HEEL VEEL. Gemiddeld is een THX product tussen de 10-20% duurder dan EXACT hetzelfde andere product zonder het logo.

Nogmaals als er iets extra's wordt gegeven is het mischien de moeite waard zoals in processoren, maar voor speakers en eindversterkers vindt ik het al weer zonde van het geld, gewoon wat goeds kopen en het is gegarandeerd net zo goed als het THX gebeuren. Ook alle THX speakers kun je namelijk niet zo maar met elkaar matchen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

martin

Het zal ongetwijveld een verkoop truc zijn daar ben ik wel met je eens, of het een echte toegevoegde waarde heeft op kabels weet ik ook niet, mij geeft het een gevoel van dat het geen prul is.

ach ieder merk heeft toch zo'n zijn verkoop methodes met 99.9999999% luchtdichte kabel of iets dergelijks.:D

J.A.F._Doorhof

Ben ik met je eens.
Maar ik heb nooit zoveel waarde gehecht aan het hele THX gebeuren, als je af en toe ziet wat voor "sh*t" er een logo krijgt, zoals bv nu PC-speakers dan komt mijn voorspelling dus uit.

Wat ik wel waanzinnig vindt van THX zijn hun modes voor DPL, hoewel daar met DPL-II ook al weer een eind aan is gekomen.

Hun nieuwe serie met minimale specs voor ULTRAII is wel weer aardig, maar het voegt niets echt toe dat er niet al is.

MvrGr.
Frank
Custom installer

patrick_vdb

Citaat van: martin op juli 17, 2002, 18:08:47Nu jij toch die Qed sqart kabel heb wat is nu het verschil tussen die AV41 en de AV 21 ik weet dat de 21 ook geluid door geef en de 41 niet, maar is dan de beeld kabels dikker ofzo of betere materialen.

Martin

Het grootste verschil tussen de AV21 en de AV41 is inderdaad de doorgifte van geluid (bij de AV21 wel en bij de AV41 niet) en de doorgifte van data informatie (signaal meesturen zodat juiste aspectratio wordt gekozen ed welke wel bij de AV41 zit en niet bij de AV21).

De kabels voor beeld zijn bij mijn weten niet dikker. Wel zijn alle verbindingen voor audio verwijdert waardoor er meer ruimte onstaan is voor het afschermen van de video-kabels. Meer afscherming en het ontbreken van de audiosignalen (en dus geen beinvloeding hiervan op de video-kabels) zou volgens Qed een net wat betere beeldkwaliteit moeten opleveren van de AV41 tov de AV21.

Mvrgr

Patrick

patrick_vdb

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 17, 2002, 19:28:46Op een subwoofer kabel is het ook gek.

Immers:
THX is een norm voor geluidsdruk en afhandeling van een reference geluidsweergave (en beeld).

Dat er speakers/versterkers etc. zijn met een THX naam is te verwachten, maar wat heeft jouw THX kabel anders dan andere kabels ? zit er een extra optie bij de kabel, zijn de pluggen een soort omvormers ?

Juist omdat THX een referentie-waarde aan geluidsweergave probeert te geven certificeren zij ook interconnects en luidsprekerkabels. Hierbij letten ze dan op de kwalitatieve eigenschappen van de desbetreffende kabel om zo frequency respons- en noise-problemen tot een minimum te brengen. Tevens hanteren ze een soort van gebruikersvriendelijkheid (of foolproofsystem ;D) door richting (indien van toepassing) en kanaalindicatie (Lfr Rfr Lsr etc) aan te brengen.

Vanuit dit standpunt (let wel het is het standpunt van THX en niet de mijne ;)) kan ik begrijpen waarom ook interconnects en luidsprekerkabels een THX label meekrijgen.

Persoonlijk hecht ik ook niet zoveel waarde aan het THX-logo op een product. Voor mij is het geen kwaliteitsnorm (een product dat mij bevalt zal ik niet laten liggen omdat er toevallig geen THX-logo opstaat) en maakt het geen onderscheidt tussen goede of slechte interconnects luidsprekerkabels of wat voor 'n product dan ook. Er zijn legio's merken welke zeer goed zijn maar simpelweg geen THX-certificering aanvragen.

Mvrgr

Patrick

J.A.F._Doorhof

Patrick,

Ik weet dat het er is, maar ik vindt het belachelijk.
HOE kun je ooit een eigenschap van een kabel bepalen ?
Op elk set en in elke kamer klinkt de kabel anders.
Dat is ook het hele manke van THX.

Ze hadden zich gewoon moeten blijven houden bij extra's zoals de 10Khz roll-off, de decorellatie van surround kanalen etc.

Toen ze begonnen met speakers en versterkers te certificeren ging het nog wel, maar nu met kabels, PC-speakers etc. is het echt een aanfluiting geworden......

Maar goed laten we on-topic blijven (of een ander topic openen).

MvrGr.
Frank
Custom installer