Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Started by Rock Solid, July 5, 2009, 22:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz


Rock Solid

Dankje; idd ...

Dit is een heeeele wijze les voor mij geweest. Ik ga een andere zaagtafel en sommige zaagacties voer ik niet meer uit.  :unhappy:

dre73

omdat je een keer niet goed hebt opgelet?
Het lijkt me niet meer als een dom foutje. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rock Solid

Quote from: dre73 on March 14, 2014, 17:13:09
omdat je een keer niet goed hebt opgelet?
Het lijkt me niet meer als een dom foutje. ;)

Ik weet precies wat er is gebeurd; doordat mijn zaagtafel een plastic plaatje rondom het blad heeft zitten en dat die net iets dieper ligt dan het frame, kwam de plank net klem te zitten tegen het randje. Opeens schoot deze eroverheen voordat ik mijn hand kon verplaatsen.

Ik ga nu een zaagtafel kopen die een egale bovenplaat heeft en goede, nauwkeurige geleidesledes heeft. En ... ik haal de beschermkap er niet af  :blush:

dre73

Soms moet de kap er gewoon af. :D

Heb je al een modelletje op het oog?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rock Solid

Quote from: dre73 on March 14, 2014, 19:12:15
Soms moet de kap er gewoon af. :D

Heb je al een modelletje op het oog?

Kap eraf ...  :'( ... ik weet niet of ik dat nu wel weer zal doen.

Zaagtafel; een mooie industriele (2e hands Scheppach of zo). Voor mij geen habbie-babbie zaagtafels meer, temeer omdat ik ook heel nauwkeurig wil werken !!!

Rock Solid

Vanavond een Hegner Multicut 2 gekocht voor het fijne werk ...

phy

Quote from: Rock Solid on March 14, 2014, 23:51:45
Vanavond een Hegner Multicut 2 gekocht voor het fijne werk ...
tjonge jonge een net een stuk van een vinger eraf  :headbanging:
en nu al een nieuwe zaagtafel  :ohmy:
je laat je ook niet uit het veld slaan  ;D

dre73

Quote from: Rock Solid on March 14, 2014, 21:04:24
Kap eraf ...  :'( ... ik weet niet of ik dat nu wel weer zal doen.

Zaagtafel; een mooie industriele (2e hands Scheppach of zo). Voor mij geen habbie-babbie zaagtafels meer, temeer omdat ik ook heel nauwkeurig wil werken !!!

Als je angstig achter een zaag gaan staan is de kans op ongelukken alleen maar groter........ :-\

Ik ben benieuwd op welke tafel je uit gaat komen!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Pfoe en we hebben het net gehad over het feit dat je al vingers mistte...
Pas wel op he kerel!! ;)
Beterschap en wachtende op wat voor mooie dingen uit je handen komt als het weer beter gaat... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rock Solid

Quote from: Peerless Monster on March 16, 2014, 00:10:24
Pfoe en we hebben het net gehad over het feit dat je al vingers mistte...
Pas wel op he kerel!! ;)
Beterschap en wachtende op wat voor mooie dingen uit je handen komt als het weer beter gaat... ;D

Thx, ... ik wil zo snel mogelijk weer aan de gang.
Een paar dagen geleden was de aanblik van zaagtafelplaatjes niet echt prettig, maar nu duik ik er volledig in om een mooie tafel uit te zoeken  ;D Komt denk ik ook dat de wond nu vrijwel dicht is (de plastisch chirurg had het vel opengelaten om het lichaam het sluiten van de wond/bot te laten doen, want anders hadden ze mijn vinger verder in moeten korten).

phy


Rock Solid

Quote from: phy on April  6, 2014, 13:07:09
Is alles goed daar Rock Solid?

Vinger nog steeds in het verband; geen pijn meer. Er zit nog een hechting in (konden ze niet vinden bij de laatste controle). Afwachten hoe de vinger er uiteindelijk gaat uitzien.
Nog niet aan het klussen geslagen ... ik zou deze komende week naar een audiomaat in Duitsland om daar samen toeters te maken. Hij kon niet, dus op een later moment plannen.

Oja, toch een paar drivers erbij gekocht  ;)



phy

Ha nu alweer met het volgende project bezig  :o
het zijn mooie speakertjes maar ik zou eerst de grote aan de gang proberen te krijgen
hoever ben je daar mee?
en wat gaat het nou worden toch een openbaffle/ fronthoorn?

Rock Solid

De afkortzaag vandaag maar even aangezet (ik ben nog niet klaar om op de zaagtafel te gaan zagen ... nog te gevoelig  :butbut: ); kastje gemaakt voor het bepalen van Thiele/Small parameters voor mijn 8" Rullit drivers (zijn onderweg per post).


Rock Solid

Drivers zijn binnen ... maatje kleiner dan de AERO12FC





Rock Solid

Even wat gerommeld; ben van plan om de 8"-er in een rioolbuis in te bouwen (tja, dat komt ervan als je bij een kunststof leidingen producent werkt). Frontplaten gemaakt, buis op maat gezaagd ... morgen op volle kracht verder ...

Zijn mensen geinteresseerd in foto's?

dre73

Zijn die korven nou zo krom?

Is de zagerij trouwens al weer open? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rock Solid

Quote from: dre73 on April 20, 2014, 21:27:30
Zijn die korven nou zo krom?

Is de zagerij trouwens al weer open? :D

Dat lijkt denk ik zo, de ribben van de korf lopen taps (qua breedte).

De zagerij gaat langzaam weer open  ;D ... rioolbuizen vandaag maar met het handje gezaagd ...

dre73

Een kwestie van vertrouwen opbouwen. ;)

Ik heb al 2x hetzelfde gehad met een stanleymes...... ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rock Solid

Vandaag weer vanouds lekker bezig geweest ... en geen ongelukken gehad  ;)

Voor de liefhebbers heb ik eventueel foto's  8)

dre73

Als er geen pleisters in voor komen:laat maar zitten. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rock Solid

Je gelooft het niet ... maar ik heb inmiddels al een 'klusverband'; deze niet meer schoonste ... zit lijm, stof etc. aan.




dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy