Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Gestart door Rock Solid, juli 5, 2009, 22:44:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: Rock Solid op december 30, 2013, 23:17:22
Dankje ... het maken, bedenken wordt steeds en meer een belangrijker onderdeel voor mij in de opbouw van de set.
Ik ben me er ook meer en meer van bewust dat je een set moet 'samenbouwen' en als je dan onderdelen zelf kunt maken, is natuurlijk (voor mij) helemaal geweldig.

Grappig 2 rechterhanden ... (kun jij niet weten); ik heb aan mijn linkerhand slechts 3 vingers. Ach, ik denk in 10 vingers, en voor de kleine hoekjes is de kleinere linkerhand niet altijd onvoordelig  ;)

Jij kan beter knutselen dan ik en ik heb al mijn vingers nog ;).
Nee dat kon ik inderdaad niet weten, maar ongelofelijk wat je daar neerzet.
Het is alleen al zo leuk om te lezen en te volgen hoe je je set compleet opbouwt.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rock Solid

Citaat van: Peerless Monster op januari  1, 2014, 19:06:58
Jij kan beter knutselen dan ik en ik heb al mijn vingers nog ;).
Nee dat kon ik inderdaad niet weten, maar ongelofelijk wat je daar neerzet.
Het is alleen al zo leuk om te lezen en te volgen hoe je je set compleet opbouwt.

Dankje; hopelijk gaat mijn getreuzel en perfectionisme niet als voorbeeld dienen  ;)

Ik krijg nu momenteel mijn grootste 'kick' om mijn 2e set lekker te laten klinken ... (als ik ook in een audiozaak zou gaan werken, zou mijn doel ook zijn 'maximale pret, voor minimale euro's'). Kan niet wachten om speakers te kopen.
Ondertussen natuurlijk verder met de hoofdset (bij het aansluiten van de field coil draden, zie ik dat ik een paar onderzetringen nodig ga hebben ... en natuurlijk zoek ik iets wat ik niet heb liggen ... isolerende, niet-plastic, m4 ringen).

Rock Solid

Kabels voor de field coil aangesloten (nylon M4 ringen gehaald) en de supply even getest; dus alles nu op de plek zetten..







Morgen met de baffles aan de gang; of misschien wel luidsprekers ophalen voor de 2e set  :bigsmile:


Rock Solid

Afgedekt voor de nacht ...



Kale opstelling, zo  >:( ... als er veel spullen in de huiskamer staan.




basyamaha

Op het ZBA forum zouden ze smullen van jouw ontwikkelingen .

Rock Solid

Citaat van: basyamaha op januari  2, 2014, 21:48:38
Op het ZBA forum zouden ze smullen van jouw ontwikkelingen .

Dankje; ik hoop dat het hier plezier bij de mensen brengt ... ben wel lid van het ZBA forum, maar post+kijk er nooit   :lookaround:

Rock Solid

Morgen naar Audio Life in Buren om een Musical Affairs te beluisteren (voor in de huiskamer set) ... ik ben benieuwd  :)

basyamaha

Houd rekening dat een 12 inch echt niet linear zal meten , enorme bult in het midden gebied erg goed mogenlijk , indien jouw units dat doen een filtertje toevoegen .
12 inch breedbanders moet je echt goed neerzetten je zal tzt wel merken dat het niet eenvoudig wordt om ze 123 lekker te hebben staan , beetje naar binnen draaien is al een ander klankbeeld  iets naar voor naar achter gaan zitten en het klankbeeld is weer anders .

Eindelijk goed staan is het een one men show en kan je er echt van genieten .

Mijn 12 inch breedbanders doen dat ook , ik heb nog geen breedbander gehoort die luid gaan en stevige druk in je maag kan geven , stemmen door grote membraam met veel body in het hoog wordt het moeilijker ivm bundelen .
Een enorme breede bult bij 2000hz die ik nu toch maar eens met een filtertje ga temmen .

Ben echt benieuwd hoe die van jouw gaan klinken .

Rock Solid

Citaat van: basyamaha op januari  3, 2014, 22:17:17
Houd rekening dat een 12 inch echt niet linear zal meten , enorme bult in het midden gebied erg goed mogenlijk , indien jouw units dat doen een filtertje toevoegen .
12 inch breedbanders moet je echt goed neerzetten je zal tzt wel merken dat het niet eenvoudig wordt om ze 123 lekker te hebben staan , beetje naar binnen draaien is al een ander klankbeeld  iets naar voor naar achter gaan zitten en het klankbeeld is weer anders .

Eindelijk goed staan is het een one men show en kan je er echt van genieten .

Mijn 12 inch breedbanders doen dat ook , ik heb nog geen breedbander gehoort die luid gaan en stevige druk in je maag kan geven , stemmen door grote membraam met veel body in het hoog wordt het moeilijker ivm bundelen .
Een enorme breede bult bij 2000hz die ik nu toch maar eens met een filtertje ga temmen .

Ben echt benieuwd hoe die van jouw gaan klinken .

Dankje voor je tips.
We gaan het meemaken (geloof het of niet, ik heb de drivers ongeluisterd gekocht) ...
Ik ben er heilig van overtuigd dat de drivers niet recht meten; ik maak me (ook na vandaag bij Audio Life) meer zorgen over cone-break (dat alles dicht loopt bij mijn - drukke - muziek voorkeur).

Welke 12 inchers heb jij?

Rock Solid

Vandaag bij Audio Life de Musical Affairs Piccolo geluisterd; dit is em toch niet geworden. Veelbelovend bij aanvang; maar toen ik mijn muziek ging luisteren, liepen de speakers vast (helaas, ik vond ze mooi). Dus toch maar andere genomen ...  ;D

Daarna nog even de lastige CD op een Euro 8000 kostende Audio Note's geluisterd; deze overleefden mijn test wel. Maar ik miste de speed/attack van fronthoorns ... leuk leermoment.

Vanavond mijn CrazyA versterker aangepast om de vorken van mijn kabels te kunnen herbergen; niet makkelijk ... kniptangen + soldeerbout moesten erbij worden gesleept. Maar het is gelukt na ruim 2 uren. Wordt vervolgd ...

phy

hallo
Ik heb de Audio Note's gehad en ook Musical affairs crescendo dat zijn een stuk grotere dan de piccolo's
en kosten net zoveel als de AN's en ook die liepen vast bij complexere muziek.
ik heb heel veel geƫxperimenteerd met breedbanders in open baffle backloadedhoorns en fronthoorns dit is gewoon niet voor een breedbander weggelegd
ze doen HEEL! mooie dingen maar zijn wel fijnbesnaard en picky in hun weergave
en ik was eigenlijk ook een beetje verbaasd toen je laatst die cd hier poste en vertelde dat je voornamelijk  prog. rock draait
met deze muziek denk ik dat jou meer een een mooie JBL zou passen bv een 4430 ,4435 of een everest

Rock Solid

Citaat van: phy op januari  4, 2014, 10:10:00
hallo
Ik heb de Audio Note's gehad en ook Musical affairs crescendo dat zijn een stuk grotere dan de piccolo's
en kosten net zoveel als de AN's en ook die liepen vast bij complexere muziek.
ik heb heel veel geƫxperimenteerd met breedbanders in open baffle backloadedhoorns en fronthoorns dit is gewoon niet voor een breedbander weggelegd
ze doen HEEL! mooie dingen maar zijn wel fijnbesnaard en picky in hun weergave
en ik was eigenlijk ook een beetje verbaasd toen je laatst die cd hier poste en vertelde dat je voornamelijk  prog. rock draait
met deze muziek denk ik dat jou meer een een mooie JBL zou passen bv een 4430 ,4435 of een everest

Dankje voor je toelichting.

Ik moet wel zeggen dat ik bij de Lowther met fronthoorn, geen probleem had met het vastlopen. We gaan het meemaken; zeker met de superlichte membramen verwacht je niet de hoogste stijfheid. Dus cone breakup zou je snel verwachten. Maarja, ik ben geen luidsprekerbouwer ... dus ik roep dus eigenlijk maar wat  8)

Morgen wellicht even zonder baffles de Rullits laten draaien.
Mocht het vastlopen, dan wil ik Oleg Rullit wel eens uitdagen om de driver prog.rock-faehig te maken. Ik zie namelijk dat hij bij de SUPER AERO 12 (zie je op een aantal pagina's terug wel een foto van) hij wel verstevigingsranden in de conus heeft.

JBL, ja, dat zal zeker niet verkeerd klinken op de prog.rock ... hou ik graag als laatste redmiddel in gedachten  :clapping:

phy

Citaat van: Rock Solid op januari  4, 2014, 21:24:04
Dankje voor je toelichting.

Ik moet wel zeggen dat ik bij de Lowther met fronthoorn, geen probleem had met het vastlopen. We gaan het meemaken; zeker met de superlichte membramen verwacht je niet de hoogste stijfheid. Dus cone breakup zou je snel verwachten. Maarja, ik ben geen luidsprekerbouwer ... dus ik roep dus eigenlijk maar wat  8)

Morgen wellicht even zonder baffles de Rullits laten draaien.
Mocht het vastlopen, dan wil ik Oleg Rullit wel eens uitdagen om de driver prog.rock-faehig te maken. Ik zie namelijk dat hij bij de SUPER AERO 12 (zie je op een aantal pagina's terug wel een foto van) hij wel verstevigingsranden in de conus heeft.

JBL, ja, dat zal zeker niet verkeerd klinken op de prog.rock ... hou ik graag als laatste redmiddel in gedachten  :clapping:
Maar je moet laag hebben, je kan niets beoordelen als je een speaker zomaar in het vrije laat werken dat geeft akoestische kortsluiting.

Rock Solid

Citaat van: phy op januari  5, 2014, 10:26:39
Maar je moet laag hebben, je kan niets beoordelen als je een speaker zomaar in het vrije laat werken dat geeft akoestische kortsluiting.

Inderdaad; akoestische terugkoppeling ... ik ga heel snel de baffles monteren.

Ik kreeg vanochtend al op mijn flikker van Rullit, dat de AERO's nog geen muziek hadden gemaakt  :blush:

Rock Solid

Vanmiddag, de nieuwe Audio Note AX 2 in de kamer opgesteld. Het wordt allemaal wel wat anders qua rack, etc. Maar voor de time-being  ;D




advr

Citaat van: Rock Solid op januari  5, 2014, 21:50:47
Vanmiddag, de nieuwe Audio Note AX 2 in de kamer opgesteld. Het wordt allemaal wel wat anders qua rack, etc. Maar voor de time-being  ;D





Heel wat anders maar wel leuke boxejes ;D ;D
Gefeli
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rock Solid

Citaat van: advr op januari  6, 2014, 14:00:10
Heel wat anders maar wel leuke boxejes ;D ;D
Gefeli

Dankje advr  ;D
Inderdaad, weer eens wat anders dan toeters en zelf inelkaar gebroddelde spulletjes  :sigh:

Het setje is nu aan het inspelen (de luidsprekers, luidsprekerkabels, interlinks); er gebeurt dus van alles met het geluid (het verandert - lijkt wel - per kwartier). Maar het belangrijkste is, dat ik CD's erin gooi die ik anders links zou laten liggen. Natuurlijk klinkt het audiofiel niet zo 'goed' als destijds op mijn Avalon/Krell set, maar het is zeker meer 'luisterbaar'. Dat was precies het doel wat ik voor ogen had met de huiskamer set  :pompom:  missie geslaagd  :exclamation:

Ik snap wel dat veel mensen dit lezen als 'wishful thinking' van mijn zijde, maar het voelt goed en dat is de beste graadmeter. ;)

advr

Het lijkt me het belangrijkste wat jezelf vindt. Leuke dingen. Heb ze wel eens vluchtig gehoord. Veel plezier ermee. Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

AbZ

Citaat van: Rock Solid op januari  2, 2014, 22:47:47
Dankje; ik hoop dat het hier plezier bij de mensen brengt ...
Gelukt!  :smile: 
Ik kan het niet altijd helemaal volgen maar vind het erg mooi spul en leuk om te lezen.

Rock Solid

Citaat van: AbZ op januari  9, 2014, 07:21:18
Gelukt!  :smile: 
Ik kan het niet altijd helemaal volgen maar vind het erg mooi spul en leuk om te lezen.

Dankje, AbZ ... gelukkig is er toch iemand die het leest  :colgate:

Rock Solid

Afgelopen weekend, de inzetringen gemaakt voor in de open baffles, rondom de drivers. Ik ga ze met haarelastiekjes vastzetten ... de vrouw heeft de supply hiervan vandaag al kordaat geregeld  :clapping:

Nu nog even een oplossing bedenken voor het vastzetten van mijn (sterk kromgetrokken) baffles aan de Ikea Hol tafels; er moet natuurlijk wel een uitdaging blijven ...

Een voltmeter uitlezing op MP gekocht (en ontvangen); deze nog maar even inbouwen in de power supply voor de field coils.

Ondertussen de onderplaten van de stands in de kamer geschuurd en opgeknapt.

Zal binnenkort even wat foto's posten; het oog wil ook wat  8)

phy

JA....... foto's willen we zien  ;)
Als ik het goed begrepen heb zijn die klankschermen een tijdelijke oplossing
een beetje krom is dan niet erg .
het zal voor het geluid niets uitmaken
Maar ik zou wel voorzichtig zijn dat het niet de korf van de speakers gaat vervormen

Rock Solid

Citaat van: phy op januari 15, 2014, 22:13:59
JA....... foto's willen we zien  ;)
Als ik het goed begrepen heb zijn die klankschermen een tijdelijke oplossing
een beetje krom is dan niet erg .
het zal voor het geluid niets uitmaken
Maar ik zou wel voorzichtig zijn dat het niet de korf van de speakers gaat vervormen

tuurlijk, foto's gaan we doen  ;D

Ik ben ook wel bang dat als je de Rullit aan zijn korf gaat ophangen, dat het helemaal mis gaat .. als je voor ogen houdt, dat het gewicht van de Rullit electromagneet net zo zwaar is als een PM4A, maar dan met een veel dunnere korf ... daarom ook de driver op een 'stoeltje'.
Je hebt helemaal gelijk; het geweld van buigend hout moet je zeker ook niet onderschatten  :ohmy:

Rock Solid

Zoals beloofd, de foto's:

Van de baffles en de opvulringen (rondom de drivers).





Ik had vandaag de geest om stands te maken voor mijn Audio Note's in de kamer. De stenen tegels had ik al opgeknapt. En nu heb ik de p(il)aren gelijmd (en getacked).



Rock Solid