Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Gestart door Rock Solid, juli 5, 2009, 22:44:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rock Solid

Even 2 foto's erbij; dan zie ook de knikontlasting op de Meridian (verloopplug zit er klem in).




Erik van Voorst (in memoriam)

Erg netjes en effectief...de mooiste kabel en steker ontlasting is te vinden in zelfbouw... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rock Solid

Citaat van: Erik van Voorst op mei 24, 2013, 20:10:18
Erg netjes en effectief...de mooiste kabel en steker ontlasting is te vinden in zelfbouw... ;)

Dankje Erik ... ik doe mijn best  ::)
Dat is ook het leuke van zelfbouw, om oplossingen helemaal af te stemmen op de door je gebruikte componenten.

De drivers zijn vrijwel klaar en moet dus opschieten met de bouw van open baffles .....verdxxkeme, waarom ben ik zo pietje-precies  >:(

Ik zal foto's posten, hoor.

phy

Gewoon iets in elkaar zetten dat werkt
het is toch maar voor tijdelijk.
Als het dan speelt kan je meer tijd nemen voor de hoorns en die goed afwerken.

Rock Solid

Ondertussen weer afgeleid voor het maken van een houder voor de iPad - om samen met een oud kledingrek - dienst te doen als vermaak voor de vrouw op de roeitrainer  ;)

Als het goed is, ga ik zondag de drivers ophalen en de heer Rullit ontmoeten ... ich bin Gespannt  :music:

Dan moet ik ook echt verder met de baffles  8)

Rock Solid

De drivers heb ik vandaag opgehaald uit Duitsland ... wat een zware jongens.









Ook van de recent gekocht accu's even een plaatje:


AbZ


Rock Solid

Even een beeld te krijgen, de driver achter de hoorn.


dre73

de units zijn niet de meest fraaie om te zien......

maar ik ben wel verschrikkelijk benieuwd hoe het klinkt!

het je toevallig al gemeten?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rock Solid

Citaat van: dre73 op juni 23, 2013, 21:57:34
de units zijn niet de meest fraaie om te zien......

maar ik ben wel verschrikkelijk benieuwd hoe het klinkt!

het je toevallig al gemeten?

Hoi Dre73,

Nee, ik heb ze niet gemeten ... en dat ga ik ook niet doen. Deze drivers zijn zo gebouwd om de 'emotie in de muziek' door te geven. Rullit is met meten gestopt zo'n 8 jaar geleden. Dit bracht hem niet het resultaat wat hij zocht. Ikzelf ben ook zeer benieuwd. Ik ben waarschijnlijk één van de hele weinige Rullit gebruikers die voornamelijk progressive rock erop gaat draaien ... het zou op fiasco uit kunnen draaien  :o Maar ik heb al een groot aantal luidsprekers gehad die heel goed meten maar niet 'bij me door kwamen'. De Lowther (meet ook niet recht) sprak me nog het meeste aan.

dre73

het gaat ook niet om recht meten!
het gaat er om dat je kan kijken waar het niet goed klinkt en daardoor veel tijd kan besparen.

kijk bv. eens naar de units van audio technology,die meten niet super recht maar klinken wel echt grandioos.

ik ga je volgen. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy

Citaat van: dre73 op juni 23, 2013, 21:57:34
de units zijn niet de meest fraaie om te zien......

Ik vind ze juist geweldig mooi om te zien  8)
prachtig  :thumbs-up:
En vertel eens Rudolf hoe klinken ze
Ja gaat me toch niet vertellen dat je ze nog niet aangesloten hebt  ;D

Rock Solid

Citaat van: dre73 op juni 23, 2013, 22:16:07
het gaat ook niet om recht meten!
het gaat er om dat je kan kijken waar het niet goed klinkt en daardoor veel tijd kan besparen.

kijk bv. eens naar de units van audio technology,die meten niet super recht maar klinken wel echt grandioos.

ik ga je volgen. :D

Hoi,

... kijk, we denken hetzelfde  :hehe: wat betreft het dat absoluut 'recht meten' voorwaarde is voor goede muziekbelevening.
Wel vind ik (fijn)dynamiek voor mijzelf steeds belangrijker als eigenschap in een driver, om het live/energie gevoel te krijgen. Het gewicht van deze 30cm membramen is zeer laag en samen met een zware electromagneet, moet dit zeer snel kunnen gaan. Moet alleen - met de hand - de temperatuur van de field coil wat in de gaten houden  :closedeyes:

Je mag van harte volgen  ;D alleen, gaat het hier bij mij niet zo snel  ;)



Rock Solid

Citaat van: phy op juni 24, 2013, 17:58:49
Ik vind ze juist geweldig mooi om te zien  8)
prachtig  :thumbs-up:
En vertel eens Rudolf hoe klinken ze
Ja gaat me toch niet vertellen dat je ze nog niet aangesloten hebt  ;D

Hoi Robert,

Tja, ikzelf vind het ook geen straf om naar de drivers te kijken ... al kan ik me heel goed voorstellen dat gladde en afgeronde onderdelen van spuitgietproducten ook 'visual pleasing' kunnen zijn.

Je kent me ... ze hebben nog niet gespeeld  ::) De snelheid en voortvarendheid van jou, zit niet in mijn genen.

Maar als de drivers - ooit - een keer worden aangesloten, schrijf ik dit zeker hier op. :pompom:

phy

Citaat van: Rock Solid op juni 25, 2013, 07:34:53
Hoi Robert,

Tja, ikzelf vind het ook straf om naar de drivers te kijken ... al kan ik me heel goed voorstellen dat gladde en afgeronde onderdelen van spuitgietproducten ook 'visual pleasing' kunnen zijn.

Je kent me ... ze hebben nog niet gespeeld  ::) De snelheid en voortvarendheid van jou, zit niet in mijn genen.

Maar als de driivers - ooit - een keer worden aangesloten, schrijf ik dit zeker hier op. :pompom:
ik weet het het was ook als grapje bedoeld  ;)
Ik zou dat niet kunnen
als ik die driver opgehaald had stond thuis alles klaar, de schermen opgesteld en alle boutjes erbij en gecontroleerd of de draad liep en het gereedschap gepoetst en op volgorde gelegd
die drivers hadden de tafel niet geraakt hier  ;D

Rock Solid


phy

Vertel eens wat over Oleg Rullit wat is het eigenlijk voor een man?
en heb je daar een speaker gehoord?

Rock Solid

Tja,

Rullit is qua mailbeantwoording, zeer summier. Ontwerpdetails krijg je heel zelden.
Toen ik hem afgelopen zondag ontmoette, was dat (helaas) niet in zijn werkplaats, maar bij een vriend. De foto met de verschillende draaitafels en open baffle, was de plek waar ik zondag was. Nu stonden er grote fronthoorns (1 metter + in doorsnede) opgesteld met een zelfbouw versterker. De muziek die gedraaid werd was van een ander genre (er werden ook mono LP's afgespeeld) dan waar ik van houd. Het is dan heel moeilijk te vergelijken met wat je gewend bent. Ik heb daar veelvuldig (in mijn gebrekkig Duits) met Rullit proberen te spreken over de zoektocht naar emotie in de muziek. Ik vind het heel lastig om daar snel een graadmeter voor te vinden (zeker op een vreemde set, andere muziek en in het achterhoofd hebbende dat je snel weer terug naar Nederland moet).

Rock Solid

Oja,

Rullit is een rustige man (is verzot op karten); minder eigenwijs in het echt dan dat ik had verwacht. Hij is erg trots op zijn werk. Open voor ideeen en discussies. Geeft ook wat hij in het verleden 'verkeerd' had gedaan qua filosofie. Hij is ook niet op jacht naar bijverkoop, etc. Hij laat zich leiden door zijn hart en heeft respect voor de complexiteit van psycho-akoestische overdracht en dat hij soms ook echt zoekende is (door nieuwe paden te betreden). Deed me een beetje denken aan de conversatie die ik had gehad met Hans Kortenbach.

Als je nieuweling in de audio in de situatie terecht was gekomen, waar ik zondag was, dan had je echt gedacht 'help, wat heb ik nu weer gekocht  ;D ?!?!' Maar hier heb ik (denk ik) mijn hart ten goede gevolgd (hoop ik).

phy

Citaat van: Rock Solid op juni 27, 2013, 07:39:14
Tja,

Rullit is qua mailbeantwoording, zeer summier. Ontwerpdetails krijg je heel zelden.
Toen ik hem afgelopen zondag ontmoette, was dat (helaas) niet in zijn werkplaats, maar bij een vriend. De foto met de verschillende draaitafels en open baffle, was de plek waar ik zondag was. Nu stonden er grote fronthoorns (1 metter + in doorsnede) opgesteld met een zelfbouw versterker. De muziek die gedraaid werd was van een ander genre (er werden ook mono LP's afgespeeld) dan waar ik van houd. Het is dan heel moeilijk te vergelijken met wat je gewend bent. Ik heb daar veelvuldig (in mijn gebrekkig Duits) met Rullit proberen te spreken over de zoektocht naar emotie in de muziek. Ik vind het heel lastig om daar snel een graadmeter voor te vinden (zeker op een vreemde set, andere muziek en in het achterhoofd hebbende dat je snel weer terug naar Nederland moet).
Hoi Rudolf
Tja de emotie in muziek of weergave daarvan is voor iedereen anders daar is geen algemene graadmeter dat is iets van jezelf.
ik heb dat met mono lp's ook ik vind mono vaak beter klinken dan stereo.
en als ik het hier laat horen moet ik het altijd erbij vertellen dat het mono is en dan valt het pas op ....o ja :o
soms stoort stereo mij zelfs door de kunstmatigheid van het geluid.
zeker met oude opnames uit de stereo pionier tijd dat werd toen behoorlijk overdereven.
Maar ik hoop dat de weergave  je toch aangesproken heeft want zoals je luidsprekers bij de fabrikant thuis hoort zo hoor je ze nooit meer.
Ik heb dat Bij Bert Doppenberg gehad en ook bij Hans Kortenbach ze zijn er jaren mee bezig en draaien de best klinkede uitgezochte muziek voor deze speaker en dat is ook logisch ze laten horen hoe mooi het kan zijn en daar is ook niets mis mee.
de speakers van Hans waren heel mooi met bepaalde soorten muziek ik liet dingen liggen
dat had ik vroeger ook met lowther en AER breedbanders.
De Audio Notes kon ik alles op draaien
en de Orphean is ook helemaal niet kritisch er is geen enkele cd of lp die ik laat liggen en dat vind ik heel belangrijk.


Rock Solid

Even aantal plaatjes met de spullen voor de aansturing van de fieldcoils.




Oude papier in olie kondensators (ongeveer 2 kilo per stuk, met keramische busjes bovenop) voor de afvlakking (even geschilderd met een Hammerite-achtige verf).



Een Rullit-stilleven  ;); de drivers met de Rullit VK II interlinks.



Een zonnige doorkijk van onderen ...  :wub:



advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


Rock Solid

Wat betreft interlinks wil ik gelijk doorstappen naar een hoge niveau van Rullit; vandaar 1 paar VkII interlinks te koop (in de marktsectie).

phy

ben je alweer wat verder gekomen Rock Solid?
ik ben best wel benieuwd.