Post hier je dierenfoto's

Gestart door beunky, juni 20, 2009, 23:32:51

Vorige topic - Volgende topic

BernHardN

Klopt, die eerste 2 waren ook wat lastiger om te maken. niet dezelfde reis orka's 2023, Beertje 2024 en Papegaaiduiker 2022

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

LittleNinja

Die kanarie is inderdaad werelds! Erg mooie foto.

Los van de foto's.. vette reizen!! 8)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

BernHardN

Die zeekip hangt hier als ixxi aan de muur

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

LittleNinja

Kwabbernoot

Het plekje zelf is verre van fotogeniek maar dat maakt het dier wel goed. Ook een beetje jammer van de schaduw op zijn snavel.

P3090364_DxO-1_DxO.jpg

Groeten...

Kjelt

Gaaf in het wild gespot ?

Kwabbernoot

Ja. Op een plaats waar eigenlijk elk jaar een koppeltje broedt maar niet elk jaar op exact dezelfde plek. En dan zijn het wel grote beesten maar vinden blijkt dan toch lastig.

AudioEnZo

Een Jan van Gent in Artis

artis_2025_01.jpg

Kjelt

Helemaal lek gestoken door muskieten bij het water maar de moeite waard eindelijk het ijsvogeltje een keer kunnen vastleggen. Het was al schemer en mijn camera/lens is niet lichtsterk genoeg maar ben toch blij dat ik hem heb  :P

ijsvogeltje.jpg

LittleNinja

Citaat van: Kjelt op april 13, 2025, 21:04:08Helemaal lek gestoken door muskieten bij het water maar de moeite waard eindelijk het ijsvogeltje een keer kunnen vastleggen. Het was al schemer en mijn camera/lens is niet lichtsterk genoeg maar ben toch blij dat ik hem heb  :P

ijsvogeltje.jpg

Dit is toch een super mooie plaat geworden!  8)

Kjelt

AudioEnZo

Citaat van: Kjelt op april 13, 2025, 21:04:08mijn camera/lens is niet lichtsterk genoeg maar ben toch blij dat ik hem heb  :P
Prachtig beestje en prima vastgelegd, kan me je blijheid voorstellen  ;D

LittleNinja

De "ham"vraag is wel.... Hoe smaakte hij?  :devil:

Kjelt

Geelgors in de eifel, zo mooi beestje ....  :wub:

DSCN9205.jpeg

DSCN9249.jpeg

Kwabbernoot

Ik vind het altijd een wat dikke plofkanarie.  :laugh:

LittleNinja

Kjelt

Citaat van: Kwabbernoot op maart  9, 2025, 20:52:20Het plekje zelf is verre van fotogeniek maar dat maakt het dier wel goed. Ook een beetje jammer van de schaduw op zijn snavel. 
Nou ik ben anders maar wat jaloers op jouw foto.
Ik heb vandaag tevergeefs een uur in de Vulkan eifel in de regen in het natte gras gezeten om de Uhu beter te kunnen fotograferen, helaas het prachtige dier had zich in de rotswand terug getrokken.
Het enigste wat ik dus van het hele avontuur over heb gehouden is deze met 3000mm tele geschoten.
Om een indruk te geven waarom het zo vaag en overbelicht etc. is onder zoals ik het waarnam.
Met de verrekijker 10x kon ik hem niet ontdekken, gelukkig kwam hij aanvliegen zodat ik wist waar hij zat.

Dscn9302.jpg

Dscn9322.jpg 

Kwabbernoot

3.000 mm! Mijn God. Knap dat je hem dan überhaupt nog stil weet te houden. Welke camera is dat?

In de Achterhoek kom je er wel wat dichterbij. Met 3.000 kun je dan alleen zijn oog fotograferen.  ::)  Mijn foto was met 1.120 mm (naar FF omgerekend) gedaan.

Groeten...

Kjelt

Citaat van: Kwabbernoot op april 23, 2025, 21:44:563.000 mm! Mijn God. Knap dat je hem dan überhaupt nog stil weet te houden. Welke camera is dat?

In de Achterhoek kom je er wel wat dichterbij. Met 3.000 kun je dan alleen zijn oog fotograferen.  ::)  Mijn foto was met 1.120 mm (naar FF omgerekend) gedaan.

Groeten...
Nikon P1000 , niet zo'n hele serieuze camera maar ik vind het gewoon erg leuk.
En ja stil houden vanuit stand is een uitdaging maar aangezien ik ooit heb leren schieten adem in armen strekken lukt dat nog steeds behoorlijk aardig uiteraard in combinatie met de 5x stabilisatie  ;)
Mijn vrouw heeft de Z5 met 400mm en zit continu te vloeken dat ze de vogels niet dichtbij genoeg krijgt  ;D
De plaatjes die ze schiet zijn wel stukken beter maar vandaag in de Eifel zodra je wat dichterbij wilt komen vliegen ze gewoon weg.
1120mm is dat een 600mm met 2x converter ?

Kwabbernoot

400 mm met 1.4x converter. En dat dan in Micro Four Thirds formaat (cropfactor van 2 dus 400 mm x 1,4 x 2 = 1.120 mm).

Groeten...

Even de Nikon P1000 opzoeken.
Imposante camera met de lens helemaal uitgeschoven.

Kjelt

Ja ik ben er best tevreden mee maar vrij lichtzwak uiterrard bij full zoom, en BIF kun je schudden, AF is te traag.
Had gehoopt dat de opvolger de P1100 sneller zou zijn, meer MPs en hogere ISO maar helaas pindakaas is gewoon hetzelfde gebleven.

LittleNinja

Citaat van: Kjelt op april 23, 2025, 22:35:04Ja ik ben er best tevreden mee maar vrij lichtzwak uiterrard bij full zoom, en BIF kun je schudden, AF is te traag.
Had gehoopt dat de opvolger de P1100 sneller zou zijn, meer MPs en hogere ISO maar helaas pindakaas is gewoon hetzelfde gebleven.

Meer MP's en hogere ISO is niet altijd interessant. Met een kleine sensor en hoge ISO's gaat het plaatje gewoon stuk. Het compromis is altijd sensor size vs zoom bereik.