Post hier je architectuur foto's

Gestart door Spacebass, juni 11, 2009, 23:24:06

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: Hootie op september  7, 2010, 11:06:29
BernHardN
Kun je wel iets uitleggen? Hier zijn 3 foto's gemaakt met de positie van de roltraptreden op verschillende posities. Mijn logica zegt dan dat wanneer ik de foto verschuif om de trap gelijk te krijgen ik ongelijkheid in de rest van de foto krijg.

Hootie

Met Photoshop CS5 kun je verschillende layers selecteren met HDR Pro. Hierdoor kun je dus bijv. een HDR van een zee met golven maken zonder dat de golven elkaar overlappen, je kiest zeg maar de hoofdlayer (remove ghost functie). Photoshop CS5 gebruiken dus en geen Photomatix (inmiddels ook een beetje achterhaalde techniek). Kijk maar eens op youtube en dan zoeken op Photoshop CS5 HDR.

Edit: hier laten ze dat goed zien: http://www.youtube.com/watch?v=NsaS5vgzlek
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Hootie

Madhouse
CiteerMet Photoshop CS5 kun je verschillende layers selecteren met HDR Pro. Hierdoor kun je dus bijv. een HDR van een zee met golven maken zonder dat de golven elkaar overlappen, je kiest zeg maar de hoofdlayer (remove ghost functie). Photoshop CS5 gebruiken dus en geen Photomatix (inmiddels ook een beetje achterhaalde techniek). Kijk maar eens op youtube en dan zoeken op Photoshop CS5 HDR.

Edit: hier laten ze dat goed zien: http://www.youtube.com/watch?v=NsaS5vgzlek

:worship: :headbanging: :clapping:

That was very helpfull.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Madhouse

Citaat van: Hootie op september  7, 2010, 15:50:17
Madhouse
:worship: :headbanging: :clapping:

That was very helpfull.

Hootie

Mooi! We zien de resultaten wel verschijnen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

peter69nl

Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jep

Natuur Historisch Museum Rotterdam:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Rob Eric Blank

RonG

Denver state capitol

Mormonen Kerk Salt Lake City

VlisChris

De eerste vind ik meer op een "werkt mijn camera nog proef" lijken om eerlijk te zijn.
De tweede vind ik absoluut mooier. Mooi gebruik van een natuurlijk kader, mooie kleuren, en een lekker stevig contrast.
Ik denk dat ik hem te druk vind om echt mooi te vinden voor mij, maar toch een hele dikke voldoende 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jep

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

RonG

Citaat van: Christiaan S op november 17, 2010, 15:58:59
De eerste vind ik meer op een "werkt mijn camera nog proef" lijken om eerlijk te zijn.
De tweede vind ik absoluut mooier. Mooi gebruik van een natuurlijk kader, mooie kleuren, en een lekker stevig contrast.
Ik denk dat ik hem te druk vind om echt mooi te vinden voor mij, maar toch een hele dikke voldoende 8)

thnx :) . Weet alleen niet wat je bedoeld met je eerste opmerking want mij ging het voornamelijk om de maan er een beetje fatsoenlijk bij te krijgen en zodoende veel gezoomed en is ook nog een beetje gecropped.

VlisChris

Hi,

Ik bedoel dat ik als eerste naar het gebouw kijk, en concludeer dat die er op staat, scherp is, en netjes belicht. En daarna pas een "oh wacht, er staat ook nog een maan op de foto" momentje krijg.
In dat opzicht is je foto dus niet geslaagd voor mij. Misschien als je de foto nog veel krapper gaat croppen dat je niet meer om de maan heen kunt dat ik het wat anders vind, maar of je dan a. nog een beetje resolutie over houdt betwijfel ik, en b. of je foto dan echt spannend wordt weet ik ook niet.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat de maan ook een onding is om leuk op de foto te zetten. Hoe groot die ook is, hij staat vrijwel altijd (te) klein op de plaat...

RonG

Jep

Hallo!

Standpunt vind ik mooi gekozen, de compositie kijkt voor mij niet lekker. Ik wordt afgeleid door het tekort aan voorgrond en er is teveel (wel mooie wolken-) lucht.

Het gebouw wordt nu bijzaak.

Groeten, Jep.

Rob Eric Blank

@RonG, de lijnen lopen niet lekker, daarom een beetje een 'neckbracker'. Je moet de plaat van verschillende hoeken bekijken om na te gaan wat er dan niet helemaal lekker is.

De kleuren zijn wel erg mooi, maar ik denk het corrigeren van de lijnen de plaat sterker maakt.

RonG

thnx allen, ook voor de kritische notes natuurlijk, kan er alleen maar van leren.
Snap alleen niet wat je exact bedoeld met corrigeren van de lijnen??

Tja de wolken, dat ze overheersen klopt idd, zo'n mooi wolkendek zie ik niet elke dag en zijn deze een beetje het hoofdonderwerp geworden.
Van onderstaande plaat (ook die dag geschoten) heb ik een denk ik ook een middenweg gekozen.

Rob Eric Blank

Citaat van: RonG op november 25, 2010, 09:13:28
thnx allen, ook voor de kritische notes natuurlijk, kan er alleen maar van leren.
Snap alleen niet wat je exact bedoeld met corrigeren van de lijnen??
Het gebouw lijkt teveel naar achter te hangen. De laatste plaat die je plaatste vind ik sterker.

Hootie

Experimenteren met lange sluitertijd en filter in CS5. Over the top.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rob Eric Blank

@hootie, ik vind het niet zo lekker uitpakken. Vlakverdeling is niet zo interessant als je het mij vraagt.

VlisChris

Gewoon een recht toe recht aan foto van een vakantiewoning in Limburg waar ik vorige week gezeten heb.
Speciaal of schokkend? Nee. Of ik hem leuk genoeg vind om te tonen? Dat wel ja. Kan er de vinger niet op leggen.

Hootie

Christiaan, het kon zo een foto ter promotie van de Sint kunnen zijn. Die sfeer straalt het uit.

Hootie

blue-eyes

Citaat van: Christiaan S op november 29, 2010, 20:36:25
Gewoon een recht toe recht aan foto van een vakantiewoning in Limburg waar ik vorige week gezeten heb.
Speciaal of schokkend? Nee. Of ik hem leuk genoeg vind om te tonen? Dat wel ja. Kan er de vinger niet op leggen.

Landal, kasteelpark Cauberg?

Lijkt er wel erg op! Zit daar wel vaker (voor mijn werk) als ik 3 dagen minimaal in Limburg moet zijn.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

VlisChris

Yep. Bungalow 19 hadden we.
Zat je er tussen de 19e en de 25e toevallig?

VlisChris

.

blue-eyes

Citaat van: Christiaan S op november 29, 2010, 21:25:53
Yep. Bungalow 19 hadden we.
Zat je er tussen de 19e en de 25e toevallig?
De week ervoor. Nr. 13

Ik zit nu thuis, maar heb er wel een gehuurd :D Ik reis morgen weer af.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;