Roksan's set

Gestart door Roksan, mei 24, 2009, 07:37:48

Vorige topic - Volgende topic

KlipschHT

en heb je de firmware van de m-dac al eens geupdate?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Roksan

Citaat van: JeroenGRT op augustus 11, 2013, 21:26:02
en heb je de firmware van de m-dac al eens geupdate?

Ja zeker, mede dankzij jouw link kon ik aan de laatste firmware versie komen (ik zat nog op de vorige).
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Zo voorlopig de laatste puntjes op de i gezet in mijn set. Een HP N54L server gekocht die ik gebruik als NAS. Werkt echt veel beter dan de Netgear.

En een andere digitale coax kabel gekocht van een forumlid. Een hele mooie Siltech HF9 G3. Deze maakt nu het geheel heel mooi af.

Zijn er nu nog wensen?

Ja zeker, meer tijd om te genieten van de muziek  ;D

Maar voorlopig heb ik geen upgrade neigingen meer. Het is nu de mooist klinkende set die ik in mijn hele audio carrière heb gehad en ben er erg happy mee.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

KlipschHT

Citaat van: Roksan op augustus 16, 2013, 22:16:10
Ja zeker, mede dankzij jouw link kon ik aan de laatste firmware versie komen (ik zat nog op de vorige).

En hoe is jouw ervaring met de firmware updates? Bij mij hoor ik zeker verschil, heb je trouwens de usb aansluiting al eens geprobeerd? Mooi servertje trouwens!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Roksan

Er is wat meer rust in het geluidsbeeld. Maar eerlijk gezegd brengt de Siltech een grotere verandering.

Usb heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd....

De Server is echt een toppertje. Voor 200 euro heb je een hele snelle server waar je een hele goede nas tegenover moet zetten. Ik heb nu dsm 4.2 van Synology erop draaien en browsen in mijn muziek map gaat razend snel. Ook hd content draait heel soepel
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

KlipschHT

Probeer usb maar eens, dan ga je je serieus afvragen waarom we nog van die dure coax kabels kopen :) . Ik ben zelf wel tevreden met mijn qnap nas, kun je wat meer vertellen over die diskstation manager van synology? Dit kun je dus installeren op een willekeurige server? Als je op downloaden dsm klikt dan moet je uiteraard een synalogy nas kiezen....

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

KlipschHT

Thnx, zo kun je toch voor weinig geld een zeer vette synology nas maken :)

Roksan

Er komt toch nog een kleine wijziging in de set. Ik heb via het forum een anti mode 2.0 dual core gekocht. Ben heel benieuwd wat voor resultaten hier mee te bereiken zijn. Ga me nu maar eens inlezen wat er allemaal mogelijk is. Ik heb inmiddels begrepen dat een actieve filtering tussen de sub en de monitors hier niet mee ingesteld kan worden (is toch een gemiste kans voor anti mode). Maar een 2.1 systeem moet die wel goed kunnen inregelen. Als die binnen is, houdt ik jullie op de hoogte.

En tips over het gebruik van de anti mode zijn altijd welkom!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Zoeffie

Roksan nog steeds goed bezig zie ik. :smile:
Prima deluxe!

Het is er nog steeds niet van gekomen een troels mini monitor te bouwen. Te druk met andere projecten.
Voor degene die wel de tijd heeft om een troels mini monitor willen bouwen, ik doe alle onderdelen weg.
Morgen gaat het spul op marktplaats.
Heb nog 2 nieuw in doos seas w15cy001 en nog 2 hiquphons nieuw in doos.
Evt nog een filter. (zie foto eerdere post.) Ook de andere benodigdheden zoals reflexpijp e.d heb ik nog.

Voor de nieuwe speakers (w15 + hiquphons) vraag ik 375.

Excuus dat ik dit hier post roksan, maar dacht wellicht heeft iemand hier belang.

Groet Zoef

Roksan

Zonde dat je geen tijd hebt om te bouwen. Het zijn echt toppers deze mini monitors. Het is dat ik nu het geld niet heb liggen, want ik had het setje zo overgenomen.

De anti mode is inmiddels binnen. Alleen heb ik een heel belangrijk punt over het hoofd gezien. Mijn Denon streamer heeft geen optische uitgang.....

En de AM alleen een optische ingang. Heel dom natuurlijk van mij dat ik er vanuit ging dat de Denon deze wel zou hebben.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Thanatos

Je kunt ook gebruik maken van de analoge inputs. RCA en XLR als je maar 1 bron ermee wilt corrigeren.

AbZ

Citaat van: Roksan op november  3, 2013, 05:40:47Ik heb inmiddels begrepen dat een actieve filtering tussen de sub en de monitors hier niet mee ingesteld kan worden (is toch een gemiste kans voor anti mode).
Dacht dat dit juist 1 vd geadverteerde toepassingen was?
(binnen de beperkingen van 2 uitgangen)

Roksan

Citaat van: Thanatos op november  7, 2013, 11:56:48
Je kunt ook gebruik maken van de analoge inputs. RCA en XLR als je maar 1 bron ermee wilt corrigeren.

Maar dan maak ik gebruik van de dag van de streamer. Die lijkt mij toch slechter dan die van de AM. En daarbij, fa je van digitaal, naar analoog, weer naar digitaal en dan weer naar analoog.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Thanatos

Ik heb hem ook gebruikt tussen de gebalanceerde output van mijn DAC en gebalanceerde ingang van mijn versterker.

In theorie vind de A/D D/A omzetting in zo'n hoge resolutie plaats dat het signaal niet beïnvloed door de extra omzetting. Het is een misverstand welke je vaak hoort.

Een dsp, ook deze AM2.0, is ontworpen om zo gebruikt te worden. De mooiste optie is om hem tussen je voor en eindversterker te zetten. Maar zag zo snel dat een Pathos Logos alleen een pre out heeft.

Thanatos

Op de site van DSPeaker staat te lezen dat de AM2.0 2 A/D converters heeft per kanaal.  Ik zou het zeker even proberen via deze weg.

Roksan

Citaat van: Thanatos op november  7, 2013, 15:16:58
Op de site van DSPeaker staat te lezen dat de AM2.0 2 A/D converters heeft per kanaal.  Ik zou het zeker even proberen via deze weg.

Maar als het analoge signaal wat erin gaat, vanuit de streamer, minder goed is, zal de AM dit zeker niet verbeteren. En de Mdac doet dat zeker veel beter dan de Denon.

Ik heb nu als tussen oplossing de Audiolab er tussen. Coax digitaal in en optisch uit. Maar kan nog niet enthousiast worden van het geluid. Of ergens gaat er wat mis, maar het klinkt nogal plat, weinig diepte. Zit aan de luidsprekers geplakt. Ik zal morgen eens een andere bron pakken dat ik het omgekeerd kan doen. AM voor de Audiolab. Eens kijken of dat beter wordt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Eerste meting laten doen. Er valt veel te corrigeren in het laag. Wat een pieken en dalen zeg. Vandaag maar eens verder gaan proberen. Gisteren een uurtje zitten luisteren. Maar ben nog steeds niet overtuigd van de kwaliteiten als DAC. Wel als DSP wat die doet met het laag. Dat levert veel op. Maar de muziek komt nog niet lekker los van de luidsprekers. Stemmen blijven op de achtergrond. Het midden gebied klinkt nogal vol gelopen. Helaas heb ik maar 1 optisch kabel, want anders kon ik de omgekeerd volgorde uitproberen. Eerst de AM en dan de MDAC.

Wordt vervolgd.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

En dat ligt aan de DAC van de AM ?

Ik gebruik de AM als VV en de cd speler gaat er rechtstreeks op. Ik had een Audio Research VV...die heb ik er tussen uitgehaald omdat zonder beter klonk. Maar niet los van de speakers, vol middengebied, stemmen op de achtergrond dat klinkt niet best.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Roksan

Citaat van: chansig op november  8, 2013, 07:36:52
En dat ligt aan de DAC van de AM ?

Ik gebruik de AM als VV en de cd speler gaat er rechtstreeks op. Ik had een Audio Research VV...die heb ik er tussen uitgehaald omdat zonder beter klonk. Maar niet los van de speakers, vol middengebied, stemmen op de achtergrond dat klinkt niet best.

Gr Hans

Ik denk het, maar ik kan het mij niet voorstellen dat het verschil zo groot is. Misschien is mijn optische kabel wel niet al te best? Ik ga het vandaag met de Dune proberen. Die heeft nog een optische uitgang. Mogelijk dat hoe ik het nu doe niet ideaal is.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Zo, een paar uur intensief bezig geweest en geluisterd. De AM nu wel beter aan het spelen gekregen. Maar daar waar de Audiolab heel mooi integreert in de set doet de AM dat niet. Ik mis net die lekker punch in het laag. Maar vooral zit er net een randje om vrouwelijke vocalen die mij in negatieve zin opvalt.

Hoe heb ik nu gespeeld?
Ik heb mijn Dune prime weer aangesloten. De AM optisch en de Mdac coaxiaal. Met een db meter beide op gelijk volume afgesteld, zodat bij onderling vergelijk geen volume verschillen optreden. Ik heb eerst verschillende metingen gedaan en het beste resultaat als uitgangspunt genomen.

Vervolgens heb ik een paar bekende cd's gepakt. Als eerste de Nits met Wool. Waar de Audiolab een mooie doortekening laat horen, met een brede plaatsing en diepte  van de belletjes (track 11), doet de AM dat net niet. Stemmen op de Mdac klinken warmer meer op de voorgrond en met meer lucht. De AM klinkt net wat rauwer, minder verfijnd. Wel klinkt het laag met de AM strakker, maar voor mijn gevoel met minder punch / attack dan via de AM. Zowel met correctie als zonder.

Ik heb mijn vrouw laten omschakelen en wist iedere keer de Mdac uit te kiezen boven de AM. Jammer, ik had gehoopt dat het mooi zou passen. Ik kan natuurlijk de Mdac achter de AM zetten. Maar dat betekent dat ik en een andere streamer moet kopen (met goede optische uitgang) en eigenlijk twee dac's heb staan. Voor de prijs van die 2 kan ik wellicht een nog mooiere dac kopen (maar die behoefte heb ik eigenlijk niet)

Is daarmee de AM slecht. Ik denk van niet. Alleen ik heb een aardig tijdje gezocht naar de synergie in mijn set. Verschillende kabels, versterkers en Dac's gecombineerd. Zelfs een tijdje andere luidsprekers gehad. Maar het totaal plaatje klopt gewoon. En een verandering is dan niet altijd een verbetering. Jammer, het was het proberen waard. Ik ga nog wel verder experimenteren met de AM. Maar ik zal hem ook weer te koop zetten.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Ik heb de AM nu alleen tussen de Pathos en de sub staan. En daar werkt het apparaat super goed tussen. Een hele verbetering in het laag. Het speelt heel mooi strak.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO