Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

Vorige topic - Volgende topic

mr TC

Schitterend!!

Ik raak zo langzamerhand door mijn superlatieven heen. ;) ;D
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Guester

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 25, 2009, 19:15:35
Print nu echt helemaal klaar  O0

Dus dat noem je nou een DAC  ;D
Sonos - Spotify

Erik van Voorst (in memoriam)

Nee dat noem je nu een digitale print....een onderdeel van mijn DAC-6,.... zeg even voor het gemak 1/3 deel ( de andere 2 delen het analoge board en de PSU)   ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

Mooi werk, al die details! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

stone56

Hoi Erik. Ik vind het prachtig werk. Goed over nagedacht. Veel aandacht om alles heel goed te verwezenlijken tot in het kleinste detail met hoogwaardige componenten. Dat noem ik high end! Hij lijkt veel grootser en uitgebreider dan andere. Een weloverwogen keuze neem ik aan.

(denk even aan het laatste dacje van Musical Fidelity bijvoorbeeld, volgens het principe "less is more")
It's only rock 'n roll (but I like it)

Hoi

Het is allemaal extreem overwogen EN grotendeels beluisterd...ook weer net als in mijn PiTbull Transport werd elke mod (bv dedicated supplies) een gehoormatige verbetering...dus voor mij gaat die regel
"Less is More" helemaal niet op...ik beleef andere dingen in de/mijn praktijk....tenzij je natuurlijk inferieure materialen gebruikt dan is het hoe minder hoe beter . :-X....maar goed dat is mijn PERSOONLIJKE ervaring.

BTW
Zie trouwens mijn slogan onder mijn xXx-speakers.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

stone56

It's only rock 'n roll (but I like it)

BuSpu

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 26, 2009, 18:52:39
Het is allemaal extreem overwogen EN grotendeels beluisterd...

Toch lijkt me dat extreem lastig. Ik twijfel niet aan jullie kunde maar hoe pak je dat aan?
Stel je begint bij modificatie A. Je luistert met en zonder, als met beter is oke dan wordt het met modificatie A. Dan modificatie B. Als je datzelfde pad volgt, denk je dan nooit "ja maar hoe zou B zijn zonder eerst A gedaan te hebben. Als je dat ook wilt checken dan is het toch een gebed zonder einde en blijf je heen en weer solderen?
Dit zou voor mij een serieus dilemma zijn, ik ben benieuwd hoe jullie dat zien.

Groet BuSpu.

Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee dus besluit vaak een gekozen pad te volgen...m.a.w. ik doe een gehoormatige beslissing en focus mij op een nieuwe mogelijkheid...slechts een enkele maal wordt iets naar de oude situatie teruggebracht.

Een mooi voorbeeld was op mijn verzoek een signaalverzwakking in de dac (andere weerstandswaarde) een tijdje geleden.....om beter te matchen met de pre-amp maar op basis van een luistertest werd deze verzwakking er onmiddelijk weer uitgehaald...

reMC

Het lastige van modificaties is dat je om het potentieel van het ene onderdeel te kennen, vaak ook andere onderdelen (eerst) moet aanpassen. Dat weet je natuurlijk niet van tevoren, en daarom moet je eigenlijk ALTIJD terug naar oude situaties gaan. Dus na 10 modificaties weer terug naar modificatie 1. Daar komt een hoop kennis en inzicht wel van pas (zodat je kunt inschatten DAT modificatie 1 nu wellicht toch niet de beste keuze was).

Voor A-B vergelijkingen tussen apparatuur geldt dit ook: ik ga aan het einde of tussendoor ALTIJD terug naar de basis. De verschillen worden dan altijd stukken helderder.

Ik heb nu al geruime tijd een standaard Audionote dac 3 spelen.....eigenlijk de basis.

Ik hoef je niet te vertellen dat dit een race van een standaard Mercedes tegen een Bugatti Veyron blijkt als ik even een analogie mag maken.

Evenals binnen in de nieuwe DAC-6 Matriarch wordt bijna alle verdere mods beheerst, ge-evalueerd en gecontroleerd gebouwd en aangehoord......alleen tja geen grafiekjes voor de liefhebber...

Wel erg veel cd's gekocht door die mods getriggered ...om elke keer die kick te krijgen van mijn nieuwe speeltje...
Binnenkort plaats ik wel weer wat cd-tips met een subjectieve luistertest  :devil:

Geloof me ik laat op dit niveau (al zeg ik het zelf :-[) niets aan toeval over... ;)

Gisteren weer heel wat test-uurtjes met Anton aan het digitale boord gewerkt zodat hij nu als een MIJLPAAL eindelijk gefixeerd kan worden aan de ebben stands.....alles op het boord werkt  O0

...en de overall-look. Langzaam vult de DAC-6 Matriarch zich 8)

hifiman

En je bent reuze benieuwd natuurlijk naar hoe het nu klinkt  :)

neverywhere

Beter dan alles , tenminste dat meen ik uit de verhalen op te mogen maken.
Nieuwsgierigheid derhalve overbodig. Denk aan het beste van het beste maar dan beter.

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

hifiman

Citaat van: neverywhere op augustus 29, 2009, 12:23:09
Nieuwsgierigheid derhalve overbodig. Denk aan het beste van het beste maar dan beter.
Hetgeen dan weer nietszeggend is zolang je het niet gehoord hebt.  :police:

Citaat van: neverywhere op augustus 29, 2009, 12:23:09

Scherpe blik.. ;)
Vandaag werd er weer verder gegaan met het tube-board maw het stukje signaalweg...dit verdient het beste van het beste dus er is gekozen voor een Yamamoto buisvoet een stukje kunst genmaakt uit 1 blokje teflon met phosfor bronze (te stellen   :o 8)) pinnen. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Dit gemonteerd op een stevig ebben platform met Matriarch voeten.....en gouddraad... :P
Die ultra korte bedrading is ook weer een 3D kunststukje van Anton.
Schroefjes nog niet vastdraaien...zodat we er nog een laatste maal bij kunnen komen...i
Slowly but surely....... ;D

R

Hahahhaa...bedankt...was zaterdag een gezellige verjaardag waar HEEL VEEL over audio(muziek) gebabbeld werd.. 8)

..........werkelijk de laatste loodjes nu.... ;D

Hier de DAC-6 Matriarch als een "Full House"...ready for battle... :devil:

Er moeten nog wat kleine checks gedaan worden en hier en daar een bedrading.....ik kan bijna niet meer wachten. :D
.....de bestelde cdtjes stromen binnen...en ondanks dat het plezierig luisteren is op de Audionote Dac 3....ben ik in afwachting van "things from a higher plane".... :-X

eddy135

En de glazen deksel, natuurlijk!?! ;) :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

roberti

Ben je nog van plan om in deze herziene dac met de bybee's te experimenteren?
Of komt dat pas als hij helemaal af is?
The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel

...nee dat wordt 3 mm dik koper...we blijven scherp...en ook nog in een stereo-kast uit het zicht  :-X

Enfin ik krijg leuke PM's over de cd-tips welke ik plaats ipv grafieken...dus ik wil jullie een toppertje niet onthouden..

DE VIER JAARGETIJDEN...VIVALDI uitgevoerd door IL SOLISTI ITALIANI....

Jawel ....ik heb -tig uitvoeringen en deze is voor mij het dichtst bij Vivaldi zal ik maar even kort door de bocht zeggen...

Nu wil het slechte nieuws dat de normale (al hele goede !!!!) cd ervan de DENON PCM nergens ter wereld meer te koop is (check it out) maar het goede nieuws is dat een re-mastered version gemaakt op een HQ cd-schijfje *
(*= een andere samenstelling van Polycarbonate geleend uit de LCD techniek en het gebruik van Amalgam ipv Aluminium) te koop is sinds afgelopen juli.....dus.... :wub:

Oja....en op een site waar ook een notoire surfer nauwelijks kan geraken dus hierbij de link... ;)

http://www.cdjapan.co.jp/

Ik heb uiteraard de normale en deze ge-re-masterde naast elkaar gehoord en deze laatste gaat behoorlijk verder....ten eerste meer hoog en laag wat zich natuurlijk uit in een veel meer echtheid van de violen maar ook de cello is in een woord prachtig en levensecht...en ten tweede veel meer diversiteit dwz veel aanwijsbare op zichzelfstaande instrumenten...kortom als totaal oordeel een veel mooiere warmere analogere presentatie...een echte bonus als je ook nog vind dat dit de mooiste uitvoering is. 8)

De uitvoering zelf is in een woord romantisch te noemen ...naast de 4 jaargetijden...een onderdeel van een 6-delige concertreeks krijg je ook nog de 2 andere stukken....sla je slag voor 26 dollar uit en thuis ...all the way from Japan... :o

Zee

Denon heeft destijds (halverweg de 80-er jaren; is de opname van jouw Vivaldi CD ook uit die tijd?) erg fraaie opnames gemaakt. Meestal gewoon met een enkel paartje stereo microfoons in de zaal.
Af en toe kom ik hier in de cd winkel (Spui records in Den Haag) nog wel eens een exemplaar tegen.  Ook het Kruidvat heeft een aantal van die Denon opnames her-uitgebracht. Meest ik het oogspringend voorbeeld daarvan in wel de complete Mahler cyclus van Inbal.  Ook een aanrader, zeker voor het geld!  (hoewel de Chailly interpretatie bij sommige symfonieen, ik denk met name aan de 4e, superieur is).
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Uit mijn hoofd is hij uit 1986...
Ook de 5e Mahler/Inbal is op HQ verschenen.(ik heb de "gewone".. ;)