Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: B110 op september 25, 2009, 22:02:04
Hmm vervelend..  :-\ Zelf heb ik een xindak netsnoer gehad, maar die heb ik net zo snel weer afgekoppeld. Pakte heel slecht uit. Geen kabeldiscussie verder ;). Verder zou ik eerst op het nieuwe meubel wachten alvoren te tweaken.


Dat het voor mij even niet lekker luistert heeft niks te maken met de bekabeling of wat dan ook. Heb namelijk zoals ik eerder schreef een ontsteking in de mond na het verwijderen van een verstandskies, en op dit moment ook nog eens een lichte koorts. >:(  De kabels zelf had ik al wel gelijk een positief gevoel over. Over een tijdje wil ik ook eens een vergelijking gaan doen, door er weer de oude interlinks en stroomkabels tussen te zetten, weet nu al bijna zeker dat ik dan een heel ander geluidsbeeld zal hebben. Heb over 3 week een weekje vrij en wil er dan eens mee gaan experimenteren. Wordt dus vervolgd.

Guester

Sonos - Spotify

Alex Groningen


bmateijsen


Alex Groningen


Alex Groningen

Na de verhalen die ik gelezen heb, toch nieuwsgierig geworden. Even tussen het werk door snel naar de Groef geweest om mij een setje Vibrapods te halen. De eerste 4 wil ik onder de cd speler gaan zetten. Mocht dit bevallen dan wil ik ook nog kijken of dit
resultaat oplevert bij de voor/eindversterker. Beetje jammer dat ik nu op mijn werk zit, anders kon ik ze gelijk even gaan testen, maar zal wel weer het weekend worden.

S@m


Alex Groningen

Citaat van: S@m op september 29, 2009, 18:52:02
Vanavond...




Nee dat gaat jammer genoeg niet lukken. Denk dat ik tegen 11 uur vanavond thuis ben, en ben vanmorgen om 8 uur al begonnen. >:(

S@m

Citaat van: Alex Groningen op september 29, 2009, 18:56:00
Nee dat gaat jammer genoeg niet lukken. Denk dat ik tegen 11 uur vanavond thuis ben, en ben vanmorgen om 8 uur al begonnen. >:(

:crazy: ... wat doe je voor je dagelijks brood dan (ongeveer)...?

Alex Groningen

Komt maar één keer in de zoveel tijd voor hoor. ;D Op dit moment een hoop personeel dat ziek is, dus draai daardoor wat extra uurtjes.
En dat voor iemand die in dienst is bij de gemeente Groningen. ;)

Alex Groningen

Vandaag even aan de gang geweest met de Vibrapods. De eerste 4 die ik heb gekocht zijn onder de cd speler gezet, weet nu al zeker dat ik binnenkort nog even 3 setjes ga halen.
De voor/eindversterker en tuner (tuner zal wel niet echt nodig zijn maar toch) gaan ook voorzien worden van de Vibrapods.
De eerste indruk die ik heb van de Vibrapods zijn zeer goed, vandaar dat ik de rest van mijn apparatuur ook wil voorzien. Maar zoals gezegd de eerste 4 staan onder de cd speler.
Dan nu wat ik er van vind. Verwacht geen grote wonderen maar wel kleine veranderingen in het geluidsbeeld. Zo vind ik het geluid wat rustiger overkomen, en heb het idee dat de bas wat anders/strakker overkomt. Nu maar eerst rustig verder luisteren en hopen dat ik nog wat meer kleine veranderingen hoor.



rednax1

Vervangen die vibrapods de voetjes die standaard onder de apparatuur zitten of laat je die gewoon zitten en komen de vibrapods er extra onder ?

Zit er sterk aan te denken zelf ook een setje van die dingen te kopen.
Naim Supernait 3 | Classé Audio CDP-10 | Naim ND5 XS2 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 |

Alex Groningen

De standaard voetjes laat je gewoon onder je componenten zitten je zet de vibrapods er gewoon onder.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op oktober  3, 2009, 13:36:21
De standaard voetjes laat je gewoon onder je componenten zitten je zet de vibrapods er gewoon onder.

Dat kan, maar het is mooier om de voetjes er onder vandaan te schroeven en de pods direct onder de apparatuur te plaatsen.

http://www.vibrapod.com/isolatorinstallation.htm

Alex Groningen

#339
Citaat van: S@m op oktober  3, 2009, 15:25:51
Dat kan, maar het is mooier om de voetjes er onder vandaan te schroeven en de pods direct onder de apparatuur te plaatsen.

http://www.vibrapod.com/isolatorinstallation.htm


Persoonlijk vind ik het zelf mooier om de voetjes onder de audio apparatuur te laten met daaronder de Vibrapods.
En om eerlijk te zijn vind ik het ook jammer om aan het apparatuur te sleutelen.
Maar even een foto hoe het is en lijkt.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op oktober  3, 2009, 16:24:47
Persoonlijk vind ik het zelf mooier om de voetjes onder de audio apparatuur te laten met daaronder de Vibrapods.
En om eerlijk te zijn vind ik het ook jammer om aan het apparatuur te sleutelen.
Maar even een foto hoe het is en lijkt.

Ik vind dat er dan een grote loze ruimte onder het apparaat ontstaat wat de verhoudingen uit elkaar trekt, en 't zijn maar kruiskopschroefjes hoor... :smile:


Alex Groningen

Daar heb je gelijk in dat er een loze ruimte onder zit. Maar persoonlijk vind ik dat wel mooi lijken, Dus hou het ook maar zo. ;D

S@m

Citaat van: Alex Groningen op oktober  3, 2009, 19:11:03
Daar heb je gelijk in dat er een loze ruimte onder zit. Maar persoonlijk vind ik dat wel mooi lijken, Dus hou het ook maar zo. ;D

Als je het niet storend vindt dan moet je het uiteraard zo laten, scheelt je 'gepruts' en de werking blijft hetzelfde.

Wel leuk dat je hetzelfde ervaart als ik destijds...rustiger klankbeeld en een ander laag, moeilijk te omschrijven  :mellow:

Alex Groningen

Is zeker een beetje moeilijk om te omschrijven. Ben van mezelf niet iemand die geloofd in hocus pocus verhalen.
Maar hier merk je toch wel een verschil, hoe miniem ook dat er wat verandert in het geluidsbeeld.
Dus voor weinig geld een leuke kleine up grade.

Starred

Dan moet het uiteraard wel een positieve minieme verandering zijn.

Alex Groningen

Citaat van: Starred op oktober  3, 2009, 21:24:43
Dan moet het uiteraard wel een positieve minieme verandering zijn.


Positief ben ik er zeker over, vandaar dat ik onder de andere componenten ook nog Vibrapods wil gaan plaatsen al verwacht ik daar wel wat minder van, omdat ik denk dat je ze het beste onder de cd speler kunt plaatsen.

Robbert54

wow. had deze nog nooit gezien! wat een mooie set zeg! en die speakers zijn echt :worship: blijven toch adembenemend mooie speakers van sonus faber

je vloer is ook erg mooi :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op oktober  4, 2009, 02:31:00
wow. had deze nog nooit gezien! wat een mooie set zeg! en die speakers zijn echt :worship: blijven toch adembenemend mooie speakers van sonus faber

je vloer is ook erg mooi :thumbs-up:

Altijd leuk om te horen. Bedankt voor je complimenten.

Alex Groningen

Afgelopen weken al eens geregeld bezig geweest met het juist plaatsen van de luidsprekers, en beetje bij beetje werd het wat beter. Vanmiddag maar eens echt serieus er mee aan de gang gegaan,een beetje naar voren/achter schuiven, wat verder/dichter van/uitelkaar zetten,en wat naar binnen/buiten draaien. Kan nu zeggen dat alles klopt. De laagweergave klinkt nu stukken beter vanaf mijn luisterpositie, instrumenten komen nu veel beter over waar wat vandaan komt. Kortom, kleine veranderingen brengen gelijk weer een stuk meer luisterplezier. Ben op dit moment een aantal cd´s aan het beluisteren die ik goed ken, en heb nu ook echt het idee dat alles klopt. 

Koen K

Lekker bezig Alex! Mooie set. Die speakers vind ik ook heel erg goed klinken.