Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Mocht je die 2 op zolder een keer willen verkopen, dan weet je me wel te vinden. ;)

S@m

Citaat van: Alex Groningen op augustus 16, 2009, 22:00:25
Mocht je die 2 op zolder een keer willen verkopen, dan weet je me wel te vinden. ;)

Helaas Alex, op zolder bevallen ze ook uitstekend dus daar blijven ze lekker hangen  :tongue2:

Maar 't zijn de kosten toch niet?!

Alex Groningen

Het zijn niet de kosten nee. Gaat mij erom of het hier de moeite waard is, en of het voor mij ook de gewenste resultaat opleverd.
Denk dat ik beter even op zoek kan gaan nar een zaak hier in de stad, en of ik ze dan kan proberen. Ben best wel bereid om er wat centen tegen aan te gooien, maar dan wel met gegarandeerde verbetering.

S@m

Koop bij de bouwmarkt een paar vellen noppenschuim en hang die op een afstand van ongeveer 5 cm van de muur. Kijk of het effect heeft en dan kan je eventueel iets meer uitgeven voor esthetisch verantwoord materiaal...



Eigenlijk is zo'n sound baffle niets meer of minder dan steenwol voorzien van een papieren voor- en achterkant in een metalen frame en geplaatst in een beugel zodat ie 5 cm van de muur af komt  ;)



Alex Groningen

Deze tip kan ik inderdaad wel eens gaan uitproberen. Voor het geld hoef je het niet te laten. ;D
En mocht dit echt het gewenste resultaat hebben, dan kan ik altijd iets kopen wat er ook nog normaal uitziet.
Bedankt.

S@m

#280
In de ad van de Gamma staat dat het geluidisolerend materiaal is. Da's niet helemaal juist...

...het is geluidabsorberend.

http://www.akoestiekwinkel.nl/noppenschuim_piramideschuim.html

- Merfocell Noppen / Wave / Piramideschuim
- Merfocell is gemaakt op basis van polyurethaan kunststoffen; dit is steviger en vergaat veel minder snel dan schuim van polyesther
- Merfocell heeft een zelfklevende laag die buitengewoon goed hecht op zowel een gelakte als ongelakte (gladde) ondergrond
- Merfocell is gemiddeld dikker dan andere noppenschuimen en heeft daardoor betere absorptiewaarden

Toepassing
Merfocell noppen-, wave- en piramideschuim wordt vooral toegepast in ruimtes waarin een goede geluidsabsorptie van hogere frequenties (boven 1000 Hz) samen dient te gaan met een decoratief uiterlijk, bijvoorbeeld in printerkappen, opnamestudio's, enz.

Verwerking

Merfocell noppenschuim is eenvoudig op maat en in vorm te snijden met een mes, schaar of lintzaag. Het is gemakkelijk aan te brengen op gebogen oppervlakken. U dient wel de te bekleden vlakken goed droog en stof- en vetvrij maken. Na het plaatsen de Merfocell goed aandrukken om eventuele luchtbellen te verwijderen.


Alex Groningen

#281
Net even een telefoontje gepleegd met een bekende van me, en die neemt aankomende week een aantal mee van zijn werk.
Aankomend weekend maar even gaan uitproberen.

S@m


Alex Groningen


S@m

Hallo Alex, misschien leuk om te weten...

...mijn MF A5 tuner staat nu ook in Groningen te spelen.

Hij is gekocht door Robert van de 'Sound Gallery'.... ;)


Ondanks dat jullie in geen DAB ontvangst hebben, hebben jullie wel smaak... :smile:

Alex Groningen

Citaat van: S@m op augustus 23, 2009, 08:46:14
Hallo Alex, misschien leuk om te weten...

...mijn MF A5 tuner staat nu ook in Groningen te spelen.

Hij is gekocht door Robert van de 'Sound Gallery'.... ;)


Ondanks dat jullie in geen DAB ontvangst hebben, hebben jullie wel smaak... :smile:


Smaak hebben we hier zeker. ;D  Maar hartstikke leuk dat je je tuner hebt verkocht. Dus nu kan je verder met de aankopen die je graag wil hebben, in ieder geval een begin.


S@m

Citaat van: Alex Groningen op augustus 23, 2009, 09:11:24
Smaak hebben we hier zeker. ;D  Maar hartstikke leuk dat je je tuner hebt verkocht. Dus nu kan je verder met de aankopen die je graag wil hebben, in ieder geval een begin.



;)

Alex Groningen

#287
Als het een beetje meezit dan komen deze of begin volgende week de netkabels binnen, 4 x 2 meter W & M Tornado , Besteld bij Erik´s.
Ben toch wel benieuwd wat stroomkabels aan verbetering kunnen doen, ben toch wel een beetje sceptisch of het echt zoveel verschil kan maken.
Zodra ze binnen zijn er maar eens mee gaan experimenteren.

erik s.

hier vast een voorproefje.
de IEC's zijn erg fijn en makkelijk te monteren, een 3 x 4mm2 Tornado in een Bals stoppen is een heel ander verhaal.....

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

rednax1

Veel plezier met de netkabels alvast.

Uit ervaring kan ik je melden dat je ook het gebruik van betere netkabels gaat merken in je set.
Naim Supernait 3 | Classé Audio CDP-10 | Naim ND5 XS2 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 |

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op september 10, 2009, 12:41:08
hier vast een voorproefje.
de IEC's zijn erg fijn en makkelijk te monteren, een 3 x 4mm2 Tornado in een Bals stoppen is een heel ander verhaal.....




Ben ik blij dat ik ze niet zelf hoef te monteren.  ;)  Maar weet je al wanneer je ze opstuurt?

Alex Groningen

Citaat van: rednax1 op september 10, 2009, 13:59:20
Veel plezier met de netkabels alvast.

Uit ervaring kan ik je melden dat je ook het gebruik van betere netkabels gaat merken in je set.


Ben er heel benieuwd naar wat het mijn mijn set, geluid gaat doen. Ben er een beetje sceptisch over, maar lees hier op het forum een hoop positieve verhalen over netkabels.

Alex Groningen

Gisteren zijn de netsnoeren (W&M Tornado) binnengekomen. En gisteravond laat ook alvast maar even aangesloten. Zal vanmiddag even aan de gang gaan om de boel in fase te zetten.

S@m


Alex Groningen

Citaat van: S@m op september 12, 2009, 09:48:29
Ziet er strak uit. 1 stekker uit fase...?


Ja inderdaad, en het leuke is dat ik het pas zag toen ik de foto´s plaatste.
Zal gisteravond wel te weing licht hebben gehad dat zoiets me niet gelijk is opgevallen. ;)

erik s.

#295
ik durf niet te garanderen dat ze allemaal het zelfde in de Bals zitten. in de IEC zit de fase waar hij hoort, rechts onder.
je moet ze dus even doormeten om op de stekker de fase te markeren.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Ga er vanmiddag even mee aan de gang Erik, en zal je dan ook even laten weten of het goed zit.

S@m

ErikS, heb je wel de afscherming aan de schuko-zijde bij aarde aangesloten? (hier was in een ander topic nl een discussie over...)

erik s.

yup, dat doe ik standaard, ook al zijn hier de meningen daarover verdeeld.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op september 12, 2009, 11:28:11
yup, dat doe ik standaard, ook al zijn hier de meningen daarover verdeeld.


Zit nu even te zoeken naar deze topic , maar kan het niet vinden. Heb je mischien een linkje?