Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nosferatu

Alex' ruimte kennende kan er wel wat aan akoestiek verbeterd worden. (bij mij ook trouwens  :wacko:). 'Harde' muren, houten vloer, veel glas, weinig dempende materialen in de kamer, snap'm dus wel. Komt bij dat een plafond natuurlijk iets minder in het oog valt dan allemaal aanpassingen aan de muren e.d.  ;D Of is mijn gedachtengang in deze verkeerd Alex ?
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

S@m

Citaat van: Nosferatu op februari  9, 2011, 16:26:19
Alex' ruimte kennende kan er wel wat aan akoestiek verbeterd worden. (bij mij ook trouwens  :wacko:). 'Harde' muren, houten vloer, veel glas, weinig dempende materialen in de kamer, snap'm dus wel. Komt bij dat een plafond natuurlijk iets minder in het oog valt dan allemaal aanpassingen aan de muren e.d.  ;D Of is mijn gedachtengang in deze verkeerd Alex ?

Blijven allemaal speculaties, meten is toch weten...?  ;D

Nosferatu

Citaat van: S@m op februari  9, 2011, 16:28:06
Blijven allemaal speculaties, meten is toch weten...?  ;D
Heb je helemaal gelijk in S@M, maar ja, we kennen Alex zo langzamerhand toch wel ?  ;)
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

S@m

Citaat van: Nosferatu op februari  9, 2011, 16:39:44
Heb je helemaal gelijk in S@M, maar ja, we kennen Alex zo langzamerhand toch wel ?  ;)

8)

Alex Groningen

#2229
Citaat van: S@m op februari  9, 2011, 16:20:27
Ik snap eigenlijk niet dat je bijvoorbaat al zoveel moeite doet en mensen aan het werk zet (offertes laten maken) voordat er ook maar iets is gemeten waaruit blijkt dat er uberhaupt een akoestisch plafond nodig is in jouw ruimte (iets wat ik betwijfel).

Waarom niet eerst een echte meting laten doen en dan pas conclusies trekken?


Laat ik het dan even duidelijk uitleggen. Aankomende zomer laat ik een nieuwe keuken plaatsen en in deze ruimte zit nu een verlaagd plafond. Ik weet hoe het plafond eruit ziet daaronder, dus lijkt het mij het beste om gelijk in zijn geheel een nieuw plafond te laten monteren, zowel woonkamer als keuken. En als ik dan toch bezig ben, waarom dan niet gelijk kijken of ik hier ook winst kan gaan halen wat betreft akoestiek.


Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op februari  9, 2011, 16:39:44
Heb je helemaal gelijk in S@M, maar ja, we kennen Alex zo langzamerhand toch wel ?  ;)


Jaap, ik ben net als het weer, ook niet voorspelbaar. ;)

Alex Groningen

En net nog een telefoontje gehad. Aanstaande dinsdag komt er iemand langs om te kijken wat de oppervlakte is en wat de eventuele kosten gaan worden.

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op februari  9, 2011, 16:26:19
Alex' ruimte kennende kan er wel wat aan akoestiek verbeterd worden. (bij mij ook trouwens  :wacko:). 'Harde' muren, houten vloer, veel glas, weinig dempende materialen in de kamer, snap'm dus wel. Komt bij dat een plafond natuurlijk iets minder in het oog valt dan allemaal aanpassingen aan de muren e.d.  ;D Of is mijn gedachtengang in deze verkeerd Alex ?


Nee, je hebt gelijk. Een plafond valt minder op. Moet er niet aan denken dat ik hier allerlei dingen in de hoeken of waar dan ook heb staan om wat aan het geluid te doen. Wat ook klopt is een houten vloer, harde muren en veel glas. Waar ik het dan niet mee eens ben is dat er weinig dempende materialen zijn. Zo heb ik hier een stoffen bankstel, vloerkleed en dikke gordijnen. Maar goed we weten ook dat de akoestiek hier nou niet echt drama is, maar het kan beter.

Nosferatu

Het kan altijd beter.  ;) Maar ik zou, zoals hier meerdere malen word vermeld, eerst eens gaan (laten) meten en dan een plafond (is gewoon een mooie akoestische oplossing die je niet 'ziet') laten plaatsen door een bedrijf die aantoonbare ervaring heeft met akoestiek i.p.v. 'doen-we-er-even-bij-en-zal-ook-wel-goed-zijn' instelling. Maar goed, met wat her en der offertes aanvragen heb je een redelijke indicatie wat e.e.a. zo'n beetje kost.

Maar niet te impulsief beslissen heh ? Jou onvoorspelbaarheid maakt jou juist hier op dit forum heel erg voorspelbaar.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Ik weet het Jaap. :D Je weet ook dat ik graag alles wel eens een keer wil proberen, maar in m'n enthousiasme ook nog wel eens de verkeerde keuzes wil maken. Het plafond gaat zeker ook geen overhaaste beslissing worden, heb namelijk genoeg tijd om me goed te gaan  oriënteren wat er zoal te koop is op deze markt. Dus verwacht ook niet als je hier over 2 weekjes bent dat er al iets is gebeurt. ;D

ajbeefde

Citaat van: Alex Groningen op februari  9, 2011, 20:24:12
Ik weet het Jaap. :D Je weet ook dat ik graag alles wel eens een keer wil proberen, maar in m'n enthousiasme ook nog wel eens de verkeerde keuzes wil maken. Het plafond gaat zeker ook geen overhaaste beslissing worden, heb namelijk genoeg tijd om me goed te gaan  oriënteren wat er zoal te koop is op deze markt. Dus verwacht ook niet als je hier over 2 weekjes bent dat er al iets is gebeurt. ;D

Heel wijs, alles op je gemak bekijken en je niet laten meeslepen door "verhalen" .

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Alex Groningen

Citaat van: keyser op februari  9, 2011, 15:45:14
Dat is een goed idee van je! De meeste plafond-installateurs zijn echter niet toegespitst op akoestische maatregelen voor hifi. Meestal worden ze gebruikt in kantoorgebouwen, waar andere eisen gelden.

En die Behringer moet er natuurlijk sowieso komen ;) .


Sorry, maar deze komt er niet in. Ik weet dat Frank er zeer over te spreken is. Als ik weer een keer bij hem op bezoek ga zou ik graag de Behringer tussen zijn set willen beluisteren. Maar in die tussentijd hoop ik mijn kleine probleempjes anders op te lossen dan door er een apparaat tussen te zetten.

Alex Groningen

#2237
Aankomende week wil ik even een klein maar zeer positieve verslag doen over de powerplant die ik op dit moment van Erik's te leen heb.
Was nogal scepties over stroom, maar dit neemt het helemaal weg. ;D

Alex Groningen

#2238
Gisteren iemand langs gehad van het bedrijf Plameco. Een plafond gaat me dan 45m² zo'n 4400 euro kosten, dat is dan zonder akoestische materialen die dan tussen de oude en nieuwe plafond zouden moeten komen, ook hier krijg ik binnenkort een offerte van binnen. Mag binnenkort ook even lang een project van hun waar ze net twee week geleden bij een particulier een spanplafond hebben neergehangen. Ook dat was een woning die die volgens de verkoper/eigenaar (Plameco)
nogal al hol klonk en last had van galm, maar zo'n beetje was verdwenen door deze spanplafond. Gaan we dus binnenkort zelf even beluisteren en beoordelen.

Former member 78


Alex Groningen

Citaat van: ArjanR1 op februari 16, 2011, 18:44:18
Poeh, das serieus geld zeg!


Pak er nog even een oude quote bij, zodat wel gelijk duidelijk is dat het niet alleen voor het geluid is. ;)


Citaat van: Alex Groningen op februari  9, 2011, 17:58:06

Laat ik het dan even duidelijk uitleggen. Aankomende zomer laat ik een nieuwe keuken plaatsen en in deze ruimte zit nu een verlaagd plafond. Ik weet hoe het plafond eruit ziet daaronder, dus lijkt het mij het beste om gelijk in zijn geheel een nieuw plafond te laten monteren, zowel woonkamer als keuken. En als ik dan toch bezig ben, waarom dan niet gelijk kijken of ik hier ook winst kan gaan halen wat betreft akoestiek.



chansig

Precies wat ik dacht toen ik mijn plafond liet plaatsen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Moest ook nog even aan je denken Hans. Jij vertelde hier ergens volgens mij dat het een leuke bijkomstigheid was dat niet alleen je plafond er van opknapte maar ook je akoestiek.

chansig

Je zal niet weten wat je hoort als je begint te praten..mark mijn woorden...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op februari 16, 2011, 18:33:56
Gisteren iemand langs gehad van het bedrijf Plameco. Een plafond gaat me dan 45m² zo'n 4400 euro kosten, dat is dan zonder akoestische materialen die dan tussen de oude en nieuwe plafond zouden moeten komen, ook hier krijg ik binnenkort een offerte van binnen. Mag binnenkort ook even lang een project van hun waar ze net twee week geleden bij een particulier een spanplafond hebben neergehangen. Ook dat was een woning die die volgens de verkoper/eigenaar (Plameco) nogal al hol klonk en last had van galm, maar zo'n beetje was verdwenen door deze spanplafond. Gaan we dus binnenkort zelf even beluisteren en beoordelen.

Voor dat soort bedragen heb je ook een akoestisch spanplafond en hou je nog geld over. Galm heb je in verschillende vormen. Voor praten is het redelijk eenvoudig op te lossen. Echter als er ook optimaal van muziek/film moet worden genoten, dan is het een heel ander probleem. Als je toch van plan bent dit uit te geven, zou ik beginnen met een meting door bijv. Toine voordat je ook maar 1 offerte opvraagt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Former member 78

Citaat van: Alex Groningen op februari 16, 2011, 18:54:45

Pak er nog even een oude quote bij, zodat wel gelijk duidelijk is dat het niet alleen voor het geluid is. ;)

Dat weet ik Alex.
Maar het zijn toch 10.000,- ouderwetse guldens ;)

Ik zal dan wel een mooie ligstoel kopen, zodat je er goed naar kan kijken ;D

Alex Groningen

Citaat van: chansig op februari 16, 2011, 19:25:09
Je zal niet weten wat je hoort als je begint te praten..mark mijn woorden...

Gr Hans



Ben benieuwd. Zal nog wel even moeten wachten omdat ik de verbouwing wil gaan doen in de zomervakantie.

Alex Groningen

Citaat van: HTip op februari 16, 2011, 20:52:25
Voor dat soort bedragen heb je ook een akoestisch spanplafond en hou je nog geld over. Galm heb je in verschillende vormen. Voor praten is het redelijk eenvoudig op te lossen. Echter als er ook optimaal van muziek/film moet worden genoten, dan is het een heel ander probleem. Als je toch van plan bent dit uit te geven, zou ik beginnen met een meting door bijv. Toine voordat je ook maar 1 offerte opvraagt.


Praten is hier het probleen niet Philip. Zit hier ook niet met het laag of mid, zit hem meer hier in bepaalde gebieden in het hoog, en dan overdrijf ik eigenlijk ook nog. Als ik hier bezoek heb en ik vertel ze hierover dan vragen ze ze af waar ik me druk om maak. Maar goed het gaat er om wat ik graag nog wil veranderen in het geluid.
Zodra ik de definitieve offerte binnen heb zal ik ook even het materiaal hier neerzetten waarvoor ik heb gekozen. Vind het persoonlijk het mooiste materiaal om te zien wat er nu verkrijgbaar is.

Alex Groningen

#2248
Citaat van: ArjanR1 op februari 16, 2011, 20:57:17
Dat weet ik Alex.
Maar het zijn toch 10.000,- ouderwetse guldens ;)

Ik zal dan wel een mooie ligstoel kopen, zodat je er goed naar kan kijken ;D


;D

Guldens mogen we niet meer in denken hé. ;) Maar blijft natuurlijk wel een hoop geld. Maar zie het ook als een stukje meerwaarde van het huis.

eddy135

Wat een geld zeg. :(
Ik zou eens bij Asona te raden gaan; heb werk van hun gezien, en is ook erg fraai.
Volgens mij ook stukken goedkoper.... :)

http://www.asona.com/
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN