Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Ga inderdaad voor een moderne look. De hedendaagse platenspelers vind ik er dan ook zeer mooi uit zien.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op juli 12, 2009, 17:18:50
Ga inderdaad voor een moderne look. De hedendaagse platenspelers vind ik er dan ook zeer mooi uit zien.

Al ben ik meer van het nostalgische, de Michell Tecnodec is een plaatje...

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Zag hem net staan in je topic over stofkappen en platenpuck. Je heb dan een prachtige draaitafel.
Zal er eens meer info over opzoeken, en wie weet.

Alco

#154
Ik heb een avondje een Michell Technodec thuis gehad. Ook al vond ik 'm eerst (vanaf foto's) eigenlijk vrij lelijk, toch vond ik 'm er in 't echt best mooi, strak uitzien. (vond de iele, hoge pootjes wat lelijk in 't begin)

Hij is wel heel gemakkelijk waterpas te stellen.  Ga je evt ook voor die mooie Michell Technodec arm, Alex ?

Hier nog even een foto van de 3 broertjes Michell bij elkaar, genomen in Grunning'n bij Audio-Artistiek:




Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Heb een budget van ongeveer €1000,- maar mag er nog iets boven zitten. Krijg er waarschijnelijk een RB 250 arm op wat dan weer de goedkoopste is.
Maar goed mocht me dat niet bevallen, heb ik altijd nog wat ruimte om een stapje hoger te nemen.


reMC

Audio Note AN-TT One 8)



Wel iets boven budget: €1.290 (exclusief arm). De RB250 is inderdaad geen heel dure arm, maar wel een goede. Audio Note gebruikt deze ook, maar dan met Audio Note bedrading.

reMC

Of als je van moderner houdt, de Funk Firm Vector (€1.195):


WickedGame

#158
Qua modern mag dit ook niet ontbreken:

Transrotor ZET series

Zet-1



ZET-3 (Hier draai ik nu zelf mee)



*EDIT* Oeps deze vallen beetje boven je budget zag ik... :) maar goed ze zijn wel mooi :D



frank2

Ik zou eerst eens gaan luisteren, ik heb hier ooit een VPI platenspeler te leen gehad en heb een paar platen toe ermee gedraaid. Hoewel het geluid zeker niet slecht was, was ik er niet content mee. Ook platenspelers hebben een eigen sound, dus ga eerst eens wat luisteren, en kijk dan naar de vormgeving.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alco

#160
Deze Rega P5 kost ook €1000,- inclusief erg mooie rb700 arm.

(maar kan me voorstellen als je valt voor de looks van de Michell dat een Rega een mindere optie is)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

erik s.

platenspelers zijn misschien nog wel meer gevoelig voor de ondergrond dan andere componenten. een rack voor je overige installatie zal waarschijnlijk niet voldoen voor je platenspeler. de racks die je aan de muur schroeft kunnen daar een mooie oplossing voor zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

#162
Citaat van: erik s. op juli 13, 2009, 11:18:42
platenspelers zijn misschien nog wel meer gevoelig voor de ondergrond dan andere componenten. een rack voor je overige installatie zal waarschijnlijk niet voldoen voor je platenspeler. de racks die je aan de muur schroeft kunnen daar een mooie oplossing voor zijn.



Hou ook daarmee -kwa budget- rekening... ;)

Mooi!!! >> << Audio Magic

Alex Groningen

Citaat van: WickedGame op juli 13, 2009, 10:49:39
Qua modern mag dit ook niet ontbreken:

Transrotor ZET series

Zet-1



ZET-3 (Hier draai ik nu zelf mee)



*EDIT* Oeps deze vallen beetje boven je budget zag ik... :) maar goed ze zijn wel mooi :D




Vallen inderdaad buiten mijn budget. Maar bedankt voor het lekker maken. ;) Maar komen een hoop mooie draaitafels hier langs,die van je zelf mag er ook zeker zijn.

Alex Groningen

Citaat van: Alco op juli 13, 2009, 11:08:16
Deze Rega P5 kost ook €1000,- inclusief erg mooie rb700 arm.

(maar kan me voorstellen als je valt voor de looks van de Michell dat een Rega een mindere optie is)


Mag natuurlijk niet om de looks gaan maar om de geluidskwaliteit, al speelt het natuurlijk altijd een beetje mee hoe een component er uit ziet.
Maar de Rega P5 vind ik ook een prachtige draaitafel. Weet dat dit merk ook bij een audiozaak hier in de stad staat, mischien volgende week maar even gaan beluisteren.

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op juli 13, 2009, 11:18:42
platenspelers zijn misschien nog wel meer gevoelig voor de ondergrond dan andere componenten. een rack voor je overige installatie zal waarschijnlijk niet voldoen voor je platenspeler. de racks die je aan de muur schroeft kunnen daar een mooie oplossing voor zijn.

Dat mijn rack niet voldoende is moge duidelijk zijn, maar goed een noodoplossing. Ben trouwens al een beetje op zoek naar een geschikte rack op het internet.
En de rack Die S@M laat zien zal ook een geschikte kunnen zijn, alleen dan wel in wit. ;D  Maar goed dat is voor mij een zorg voor later.


Alex Groningen

Citaat van: frank2 op juli 13, 2009, 10:51:02
Ik zou eerst eens gaan luisteren, ik heb hier ooit een VPI platenspeler te leen gehad en heb een paar platen toe ermee gedraaid. Hoewel het geluid zeker niet slecht was, was ik er niet content mee. Ook platenspelers hebben een eigen sound, dus ga eerst eens wat luisteren, en kijk dan naar de vormgeving.


Ben ik het helemaal mee eens Frank2. Heb de afgelopen weken me een beetje verdiept in draaitafels door er over te lezen op het net.
Aankomende week vakantie en ga dan naar een aantal zaken om ze eens goed te gaan beluisteren.

Alco

CitaatWeet dat dit merk ook bij een audiozaak hier in de stad staat, mischien volgende week maar even gaan beluisteren.
Klopt, alleen heeft die audiozaak helaas geen P5 in de winkel staan. (wel een P3, en de 3 Michell's op de foto)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Citaat van: Alco op juli 13, 2009, 21:26:29
Klopt, alleen heeft die audiozaak helaas geen P5 in de winkel staan. (wel een P3, en de 3 Michell's op de foto)

Gaan we daar toch maar eens heen. ;D

Alco

#169
CitaatGaan we daar toch maar eens heen
okidoki.  't is dat ik helaas niet kan, anders zou ik er zelf morgenmiddag zijn, ivm met een Naim HiFi show.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Citaat van: Alco op juli 13, 2009, 22:07:51
okidoki.  't is dat ik helaas niet kan, anders zou ik er zelf morgenmiddag zijn, ivm met een Naim HiFi show.


Werk je daar of ben je er geregeld te vinden?

Alco

#171
CitaatWerk je daar of ben je er geregeld te vinden?
Je bedoelt vanwege die Naim show morgen ?  Nee hoor, ik werk er niet. Kreeg er vorige week een uitnodiging voor.

Ben er zo af en toe weleens te vinden. Heb m'n gehele set er vandaan.
(op m'n Squeezebox na dan)  Ken eigenaar Edwin nog vanuit de tijd dat ie een winkel (Art in Sound) in Roden had.

Uiteraard zijn er meer goede HiFi-zaken, maar aangezien je in dezelfde stad woont, en een draaitafel zoekt tot 1000,- wilde ik 't toch even noemen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Nosferatu

Interessant, misschien morgenmiddag ook maar even langsgaan.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

-madison-

Citaat van: Alex Groningen op juli 13, 2009, 20:26:47
Aankomende week vakantie en ga dan naar een aantal zaken om ze eens goed te gaan beluisteren.

Sneek is maar 45 minuten rijden :)  Ik zou echt eens even bij Audio Selectief binnenlopen!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Alco

CitaatInteressant, misschien morgenmiddag ook maar even langsgaan
Als 't vanwege de Naim show gaat.....(I don't wanna spoil the party,but...) die is alleen toegankelijk voor genodigden.
(http://www.hifi.nl/nieuws/40863/NAIM_Summersounds_bij_6_dealers.html)

CitaatSneek is maar 45 minuten rijden :)  Ik zou echt eens even bij Audio Selectief binnenlopen!
Ook een goede zaak inderdaad. (THE place to be als je een zwak hebt voor draaitafels/vinyl)  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)