Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JeKa

Citaat van: chansig op juni  2, 2010, 20:30:20
Waarom zou je dan gaan rommelen met kabels ? Je mist niets zeg je..Gewoon kriebels...

Gr Hans

Als je niet weet wat je mist kan je dat ook niet benoemen.  ;)

frank2

Ik vind dat Alex erg gedegen te werk gaat, ondervinden wat de verschillen zijn, als ze er zijn en dan daar mee verder gaan indien noodzakelijk. In zijn geval is er nog erg veel te ontdekken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: JeKa op juni  2, 2010, 20:44:18
Als je niet weet wat je mist kan je dat ook niet benoemen.  ;)


Juist. En Jeroen je hebt een PM.

Dirk

Citaat van: chansig op juni  2, 2010, 20:30:20
Waarom zou je dan gaan rommelen met kabels ? Je mist niets zeg je..Gewoon kriebels...

Gr Hans
om precies dezelfde reden waarom sommigen met allerlei dac'jes aan de gang gaan ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Ik herken het gevoel wel..enigszins dan tenminste. Ik heb in de afgelopen jaren veel verschillende cd spelers, versterkers en dac's gehad (kabels overigens ook). Op een bepaald moment sloeg het zoeken naar beter om naar zoeken naar iets anders..gewoon voor de leuk. In beide gevallen kriebels...en als je kriebels moet je of niet krabben of juist wel. Ik krab de laatste tijd niet zoveel meer.. ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HTip

#1480
Een erg mooie kabel is de inakustik Referenz LS-1202. Is vervangen door de 1302 en daardoor voor minder dan de helft in Duitsland nog te krijgen. Heeft ook dezelfde klankeigenschappen. Erg fijne, dynamische en muzikale kabel.

Er is ook nog een hele mooie aanbieding van een LS-1602 (bijna topmodel). Gaat wel boven je budget, maar dan heb je ook wat ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ivo1986

Citaat van: chansig op juni  2, 2010, 20:30:20
Waarom zou je dan gaan rommelen met kabels ? Je mist niets zeg je..Gewoon kriebels...

Gr Hans

Ignorance is a bliss  ::).

Alex Groningen

Citaat van: HTip op juni  2, 2010, 23:05:22
Een erg mooie kabel is de inakustik Referenz LS-1202. Is vervangen door de 1302 en daardoor voor minder dan de helft in Duitsland nog te krijgen. Heeft ook dezelfde klankeigenschappen. Erg fijne, dynamische en muzikale kabel.

Er is ook nog een hele mooie aanbieding van een LS-1602 (bijna topmodel). Gaat wel boven je budget, maar dan heb je ook wat ;)


Zie dat de LS-1202 goed in mijn budget past. Maar heb ook even zitten zoeken op het net naar de LS -1602 maar kan daar geen prijs van vinden. En ach een beetje schuiven in mijn budget is ook nog wel mogelijk. ;D

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni  3, 2010, 08:56:14

Zie dat de LS-1202 goed in mijn budget past. Maar heb ook even zitten zoeken op het net naar de LS -1602 maar kan daar geen prijs van vinden. En ach een beetje schuiven in mijn budget is ook nog wel mogelijk. ;D
Als je wil kan ik je de link van de 1202 en 1602 sturen via PM.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

Citaat van: HTip op juni  3, 2010, 09:42:51
Als je wil kan ik je de link van de 1202 en 1602 sturen via PM.

heeft ie net gehad... :P
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: erik s. op juni  3, 2010, 09:46:20
heeft ie net gehad... :P
Kan jij die ook leveren of heb je de link van die zaak in DL gestuurd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

Citaat van: HTip op juni  3, 2010, 09:52:21
Kan jij die ook leveren of heb je de link van die zaak in DL gestuurd?

het laatste. met die prijzen heeft dat voor mij geen zin... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: erik s. op juni  3, 2010, 09:57:30
het laatste. met die prijzen heeft dat voor mij geen zin... :)
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb €9/m meer betaald voor de 1202 en dat was ook al een koopje. Deze prijs is helemaal waanzinnig. Om dan over de 1602 maar te zwijgen :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RvD

Ik heb nu ook een week of twee de Inakustik 1202 voor mijn fronts en center speaker. Dit bevalt zeer goed en mijn vorige kabel was de Nordost Solarwind ik vind vooral dat de bass strakker geworden is. Zelf dacht ik dat 35 euro per meter het goedkoopste was op dit moment voor de 1202 in DL.  :-\
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

bmateijsen

Citaat van: Alex Groningen op juni  3, 2010, 08:56:14

Zie dat de LS-1202 goed in mijn budget past. Maar heb ook even zitten zoeken op het net naar de LS -1602 maar kan daar geen prijs van vinden. En ach een beetje schuiven in mijn budget is ook nog wel mogelijk. ;D

Eerst luisteren en dan het liefst alle bekabeling van 1 merk. ;)

Midcall

Citaat van: bmateijsen op juni  3, 2010, 12:41:41
Eerst luisteren en dan het liefst alle bekabeling van 1 merk. ;)

Dat begrijp ik niet. Je wil toch gewoon de beste kabel voor je set binnen je budget? Als een interlink perfect klinkt, hoeft het toch niet zo te zijn dat de ls-kabel van hetzelfde merk óók optimaal is?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

bmateijsen

Citaat van: Midcall op juni  3, 2010, 13:36:30
Dat begrijp ik niet. Je wil toch gewoon de beste kabel voor je set binnen je budget? Als een interlink perfect klinkt, hoeft het toch niet zo te zijn dat de ls-kabel van hetzelfde merk óók optimaal is?

Dat hoeft niet altijd zo te zijn bij div. kabelmerken, maar vaak is er veel synergie tussen de interlinks, luidsprekerkabels en powercords. Als je set in balans is, dan zal synergie daarin verder gaan.

Groet,

Bjorn

R

ik geloof ook wel in de synergie, maar je moet het wel testen en proberen, niet blind er van uit gaan dat de synergie de mooiste oplossing biedt.

Alex Groningen

#1493
Citaat van: HTip op juni  3, 2010, 09:42:51
Als je wil kan ik je de link van de 1202 en 1602 sturen via PM.

Bedankt. Als het hetzelfde linkje is als wat ik nu binnen heb, een Duitse firma.


Citaat van: erik s. op juni  3, 2010, 09:46:20
heeft ie net gehad... :P


En inderdaad heb ik die, bedankt daarvoor. Zal de site eens even gaan bekijken.

Alex Groningen

Citaat van: bmateijsen op juni  3, 2010, 12:41:41
Eerst luisteren en dan het liefst alle bekabeling van 1 merk. ;)


Dat is ook het liefst wat ik wil, alles van één merk. Maar het kan ook zomaar zijn dat verschillende merken tussen de set voor mij ook een vooruitgang kan betekenen,maar dat moeten de komende weken maar uitwijzen.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni  3, 2010, 14:42:35
Bedankt. Als het hetzelfde linkje is als wat ik nu binnen heb, een Duitse firma.



En inderdaad heb ik die, bedankt daarvoor. Zal de site eens even gaan bekijken.

Als het iets is met een naald dan hebben we het over hetzelfde ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Alex, overweeg ook eens een sessie met John van Gent bekabeling. Mijn ervaring hiermee is dat er een sprankeling in de weergave verschijnt. Met van zichzelf pittige elektronica/luidsprekers zou dit teveel kunnen zijn, in jouw set zou dit erg mooi kunnen uitpakken.

Alex Groningen

#1497
Citaat van: HTip op juni  3, 2010, 15:09:45
Als het iets is met een naald dan hebben we het over hetzelfde ;)


We hebben het inderdaad over de zelfde. ;D

Alex Groningen

Citaat van: S@m op juni  3, 2010, 16:16:01
Alex, overweeg ook eens een sessie met John van Gent bekabeling. Mijn ervaring hiermee is dat er een sprankeling in de weergave verschijnt. Met van zichzelf pittige elektronica/luidsprekers zou dit teveel kunnen zijn, in jouw set zou dit erg mooi kunnen uitpakken.


Volgens mij had je mij daar een keer eerder iets over verteld. Maar volgens mij heb ik ook wel wat hier op het forum er over gelezen, en was volgens mij erg positief. Zal eens gaan kijken of ik een setje John van Gent kan lenen.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op juni  3, 2010, 16:41:04

Volgens mij had je mij daar een keer eerder iets over verteld. Maar volgens mij heb ik ook wel wat hier op het forum er over gelezen, en was volgens mij erg positief. Zal eens gaan kijken of ik een setje John van Gent kan lenen.

Het mooie is dat je bij John een aantal kabels op proef thuis kan krijgen...