Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Groningen

Nee heb de Naim niet beluisterd wel diverse andere merken waaronder de Arcam, Cambridge, en Denon. Heb de MF 3.5 bij een collega beluisterd met toen nog mijn Magnat luidsprekers, en die klonken er gelijk al een stuk beter op. En ben toen later met de gedachte van de MF achter de juiste luidsprekers aangegaan.

Maximus_Aurelius

Hele mooie set Alex  :clapping: Staat ook nog erg fraai  :pompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Midcall

Staat zeker leuk. Dat de set volstrekt onvoldoende koeling heeft is slechts een detail?  :unsure:
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

erik s.

Citaat van: Midcall op juli 10, 2009, 01:30:37
Staat zeker leuk. Dat de set volstrekt onvoldoende koeling heeft is slechts een detail?  :unsure:

de kans bestaat dat de eindversterker zo weinig hoeft te doen om de SF aan te sturen dat ie niet meer dan handwarm wordt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

WickedGame


Douma

Prachtige set Alex. Ben benieuwd hoe het klinkt. Hoe is de akoestiek trouwens bij jou?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Maximus_Aurelius

#131
Citaat van: Midcall op juli 10, 2009, 01:30:37
Staat zeker leuk. Dat de set volstrekt onvoldoende koeling heeft is slechts een detail?  :unsure:

Hij schrijft ook dat hij een ander meubel krijgt  ;) , dus daarop denk ik dat dit huidige rack een tussen oplossing is. En voor even een eindversterker zo te plaatsen kan ook geen kwaad.

Citaat van: Alex Groningen op juli  4, 2009, 09:21:14
Gisteren even snel naar de Ikea geweest om een meubel te halen, aangezien het nog 6 a 8 week kan duren voordat mijn meubel afgeleverd word.
Dus vandaag alvast even wat foto s geschoten van de opstelling hoe het er op dit moment bij staat.

@Alex welk meubel heb je besteld?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Alex Groningen

Zal even kijken of ik een foto kan vinden waar het meubel op staat.

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op juli 10, 2009, 09:24:30
de kans bestaat dat de eindversterker zo weinig hoeft te doen om de SF aan te sturen dat ie niet meer dan handwarm wordt.

Versterker word inderdaad niet echt warm. Gisteravond hebben we aardig wat uurtjes muziek hier zitten draaien en soms ook op een hoger volume, en werd niet echt warm.

Alex Groningen

Citaat van: Douma op juli 10, 2009, 10:42:45
Prachtige set Alex. Ben benieuwd hoe het klinkt. Hoe is de akoestiek trouwens bij jou?


Moet zeggen dat ik de akoestiek redelijk vind. Hoop deze week en anders volgende week de gordijnen binnen te krijgen, waar door het nog net even weer wat beter moet gaan klinken.

Midcall

Citaat van: Alex Groningen op juli 11, 2009, 17:12:05
Versterker word inderdaad niet echt warm. Gisteravond hebben we aardig wat uurtjes muziek hier zitten draaien en soms ook op een hoger volume, en werd niet echt warm.

Dit is vaak de reden waarom mensen onderschatten hoe belangrijk koeling is. Deze manier van 'meten' of een versterker te heet wordt is nuttig voor de ontwerpen die de externe behuizing gebruiken voor koeling (koelribben aan de buitenkant). Als er geen koelribben zichtbaar zijn, zitten deze meestal IN het apparaat en worden deze gekoeld middels luchtgaten onder/boven in het apparaat en om dat goed te laten functioneren moet er voldoende vrije ruimte om het apparaat zijn om de luchtstroom effectief te laten zijn. Omdat er geen directe koppeling met de behuizing is kan je met 'handoplegging' niet heel veel zeggen of iets nu wel/niet genoeg koeling krijgt, je legt je hand toch ook niet op de motorkap van je auto om te bepalen of deze te heet is geworden? In de manual staan meestal minimale afstanden/maten genoemd, deze staan er niet voor niets in. Vooral op wat langere termijn kan je problemen krijgen door onvoldoende koeling.

De meeste versterkers zijn A/B ontwerpen, deze MF ook, dit betekent dat er een deel van het vermogen in klasse A staat te draaien en het restant in klasse B. Ongeacht de load van de speaker wordt er dus altijd warmte gegenereerd, in theorie zelfs meer warmte bij makkelijkere speakers (minder vermogen nodig, dus gaat meer vermogen verloren in de vorm van warmte) dan bij moeilijker aanstuurbare jongens.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

Over 6 a 7 week kom mijn nieuwe meubel binnen, en dat is een meubel van 210cm lang waar door het apparatuur binnenkort dus ook een stuk ruimer en vrijer staat. Dus tot zolang zal ik het hier even mee moeten doen.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op juli 12, 2009, 09:58:56
Dus tot zolang zal ik het hier even mee moeten doen.

Om de componenten in je versterker te sparen alleen gebruiken als je écht gaat zitten luisteren....

Alex Groningen

Een tuner heb ik er ook nog niet tussen staan. Er worden alleen op dit moment nog cd s gedraaid. Het staat dus ook alleen aan wanneer ik er ook echt naar ga zitten luisteren.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op juli 12, 2009, 10:51:12
Een tuner heb ik er ook nog niet tussen staan.

Straks in je nieuwe meubel heb je ruimte voor een mooie A5 FM/DAB tuner. Prachtig apparaat....


Alex Groningen

#140
Citaat van: S@m op juli 12, 2009, 10:59:57
Straks in je nieuwe meubel heb je ruimte voor een mooie A5 FM/DAB tuner. Prachtig apparaat....



En laat me die nu ook eens net aangeboden zijn door een forum genoot, tenminste hij  (Erik) heeft ze geregeld. maar goed eerst maar weer een stukje sparen.  

Maar is inderdaad een prachtig apparaat.

S@m

#141
Ik heb nummer 001 gehad, maar vorig jaar verkocht... :(

Vrij recent er toch weer één aangeschaft om niet meer weg te doen. Ik vind 'm visueel prachtig en muzikaal niet minder (ook DAB).

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

B.J.


Alex Groningen

Citaat van: erik s. op juli 12, 2009, 16:11:52
staat er nu 1 op hifi.nl http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/52089/Musical_Fidelity_A5_DABFM_tuner_.html

Heb hem zien staan, maar eerst een draaitafel,  en als er dan nog geld over blijft maar eens kijken naar een tuner.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op juli 12, 2009, 16:40:59
Heb hem zien staan, maar eerst een draaitafel,  en als er dan nog geld over blijft maar eens kijken naar een tuner.

Verkeerde volgorde.......... 8)

Alex Groningen

Citaat van: Bas Janssen op juli 12, 2009, 16:16:30
Wat voor platenspeler ga je kopen?

Gaat waarschijnelijk de Michel Tecnodec worden. Ga binnenkort eerst naar BB&G voor deze draaitafel ,maar goed wie weet kom ik wel met een andere thuis.

S@m

Citaat van: S@m op juli 12, 2009, 16:45:07
Verkeerde volgorde.......... 8)

Nee hoor, een mooie draaitafel is een prachtig hebbeding...
Bijvoorbeeld...

Alex Groningen

Citaat van: S@m op juli 12, 2009, 16:45:07
Verkeerde volgorde.......... 8)

Ach ja heb me nu al zolang zitten verheugen om eindelijk weer eens platen te draaien, dat dit dus ook maar mijn nieuwe aankoop moet gaan worden.

Ben nu al een paar weekjes bezig met de aanschaf van diverse LP's dat ik ze nu ook eens graag wil gaan beluisteren.  ;D

Weer de verkeerde volgorde? ;)

S@m

Citaat van: Alex Groningen op juli 12, 2009, 16:54:08

Ben nu al een paar weekjes bezig met de aanschaf van diverse LP's dat ik ze nu ook eens graag wil gaan beluisteren.  ;D

Weer de verkeerde volgorde? ;)

Zonder speler geen muziek, maar zonder platen ook niet dus..........

Ga je echt voor een 'moderne look' platenspeler ?