De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koen K

#500
Even voor de duidelijkheid: zie onderstaande citaat  ;)

Citaat van: Koen K op mei 19, 2010, 20:35:53En deze elektrostaten gaan diep genoeg om te zorgen dat de aansluiting niet zo vreselijk kritisch meer is als wanneer je hem bij iets van 80 Hz moet maken.

Hij ís dus behoorlijk laag gecrossed (hoe laag exact weet ik trouwens niet, maar in elk geval wel een stuk lager dan 80 Hz). Ik heb de REL nu gewoon op pre out 2 aangesloten, de Audiostatics fullrange en dan met het "low pass" knopje op de REL op gehoor afgesteld. Ik wil de boel nog gaan doormeten maar momenteel heb ik daar de juiste apparatuur niet voor.


donaldk

COOL!!!



Vooral ook dat 'gratis' :-X.

Koen K

Ja, dat is volslagen bizar natuurlijk... Weet ook niet waar ik het aan verdiend heb maar blijkbaar is het echt waar...  :smile:

donaldk

Met manshoge speakers moet er natuurlijk ook een manshoog scherm tussen hangen.

Koen K

Wel eentje met een beeldverhouding van 1:3 of iets dergelijks, want anders gaat het niet passen  :P

Nee, ik wil nog wel graag een keer een mooie platte TV hebben maar in de huidige situatie gaat dat gewoon niet passen, zowel qua ruimte als qua geld. Dus de CRT blijft nog maar een tijdje staan, weggestopt in het hoekje van de kamer.  ;)

donaldk

#505
Dacht aan een projectie schermpje, hoeft natuurlijk niet manshoog te zijn, maar 120 cm breed en dus 90 cm hoog heb je wel ruimte voor zo te zien op het geciteerde plaatje. Even pythagorassen om de diagonaal uit te rekenen:

150 cm oftewel net geen 60". Zo'n LG 60PK250 kost toch weer 1389,-, nieuw, dus dat lijkt me buiten de mogelijkheden, dus als de gelegenheid zich voordoet gewoon een goedkoop beamertje scoren en de lamp opfikken met TV kijken, kijk zelf ook zelden films, is een misverstand dat een beamer alleen voor films is. Vorige week zondag nog een meisje in VPRO's dubbelleven; 'bij mamma moet ik altijd op zo'n klein tv-tje kijken, bij pappa kijken we filmpjes* op de beamer'.

*En het grootste deel van de muur was dan gevuld met een aflevering van Southpark.

Koen K

Moet je wel nog ruimte hebben voor een projector... Dat zie ik momenteel niet gebeuren en ik weet eigenlijk sowieso niet of ik wel voldoende filmkijker ben om daar gebruik van te maken.  ;)

Koen K

Weer een verandering in de set... De Audiostatics zijn er weer uit  :o

Na er een tijd, zowel met als zonder sub, naar geluisterd te hebben sloot ik laatst mijn kleine KEF Reference 102 weer eens aan en verschoot toen toch wel even. Wat een body en dynamiek... Hoewel het duidelijk geen betere speakers zijn dan de Audiostatics, zeker als het gaat om de 'schoonheid' en de ruimtelijkheid, luistert het voor mij gewoon prettiger. Het neemt me meer mee, boeit meer en is over het algemeen in mijn oren dus de aantrekkelijkere speaker. Iets dat ik overigens niet had verwacht...

Om de vliezen werkeloos te laten staan heb ik geen ruimte, en bovendien vind ik het zonde. Ze gaan door naar Jerry. Ik heb van hem dan weer een setje JMR Toccata's gekregen. Het idee was om die bij m'n moeder thuis neer te zetten en de kleine kefjes weer in Delft aan te sluiten, maar de JMR's doen het goed en mogen dus voorlopig nog even blijven  :smile:



Zo staat de boel er nu bij  8)

Nahpets

Citaat van: Koen K op juni 27, 2010, 10:18:36
Ik heb van hem dan weer een setje JMR Toccata's gekregen.

Zien erg stijlvol uit.

Tsja, electrostaten. Het kan ongelofelijk mooi zijn. Maar dan moet wel echt alles kloppen. Toch hebben de meeste opstellingen met electrostaten die ik gehoord heb, inclusief mijn eigen set waar ik 10 jaar mee gespeeld heb, dezelfde probleemgebieden. Extreem kleine sweetspot, moeilijke integratie tussen het het laag (geldt zeker voor de hybride systemen) en het midden/hoog, relatief veel onderhoud, worden graag voorzien van enorm veel power.

En daar staat dan een magisch midden/hoog tegenover.  :headbanging:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Koen K

#509
Ja, ze hebben een prachtig midden en hoog, maar ik miste gewoon de drive, aanwezigheid en dynamiek van een conussysteem. En ook al stuur je flink uit (mijn eindbak heeft best wat reserve, bij 160V spanningszwaai en een trafo van 1300 VA), echt "wakker" lijkt het geluid niet te worden, zogezegd. Iets te clean naar mijn smaak dus  ;)

Roger Black

Ik snap helemaal wat je bedoelt Koen. Ik heb laatst een zeer uitgebalanceerde set beluisterd, met Final 600i + 2 final subs, Krell als vv en eindbak, Wadia 6 als bron en transparant bekabeling.
En het raakte me niet. Alles klonk heel netjes, misschien wel perfect. Maar ik werd er niet emotioneel van zoals ik dat bijvoorbeeld bij PMC of Synthese kan hebben, ik kreeg geen kippenvel. En had steeds het gevoel dat het volume wat harder moest, maar het gevoel kwam niet.

Koen K


Koen K

Maar weer eens een update, het is al een tijdje geleden  :laugh:







En voor de echte fanaten, het stekkerblok met de Airport Express:



Huidige samenstelling:

Speakers: KEF Reference 102
EV: Yamaha P-2200
VV: Sony TA-E1000ESD
CD: Sony CDP-X555ES
Streaming: MacBook + Airport Express
Luidsprekerkabels: Nordost Super Flatline
Interlinks: Pear Cable, Viablue, DIY

Rednaxela

Netjes Koen,

Mooie streamingoplossing!
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

advr

even vanuit een prachtig Italië: ziet er mooi uit Koen ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Koen K

Citaat van: Rednaxela op augustus  9, 2010, 19:31:09
Netjes Koen,

Mooie streamingoplossing!

Dank je en ja, dat gaat voor mij ideaal. Heb de computer toch meestal wel aan  ;)

Citaat van: advr op augustus  9, 2010, 20:21:01
even vanuit een prachtig Italië: ziet er mooi uit Koen ;D

Zo, da's niet verkeerd...  8)  Dank je en veel plezier daar  :smile:

Roger Black

Ja die Airport Express werkt zeer goed voor het geld.
Mooie set weer zo Koen.

Peerless Monster

Citaat van: advr op augustus  9, 2010, 20:21:01
even vanuit een prachtig Italië: ziet er mooi uit Koen ;D

Hee ga jij weer eens terug naar het strand/terras! ;D
Ik hoop dat je lekker weer hebt. Hier is het af en toe behelpen hoor...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2010, 17:14:08
Hee ga jij weer eens terug naar het strand/terras! ;D
Ik hoop dat je lekker weer hebt. Hier is het af en toe behelpen hoor...

Komt goed.  8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

coned (banned)

hoe klinkt de 'raad wav vs mp3' op je boxen ?
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Koen K

Irritant genoeg heb ik er nog niks aan gedaan. Kom net terug van twee daagjes Drenthe. De geboortegrond weer even opgezocht en herinneringen opgehaald, altijd leuk. Maar het resultaat is dus dat ik de test nog niet heb gedaan  ::)  Ik laat het z.s.m. weten  ;)

Koen K

Citaat van: Roger Black op augustus 10, 2010, 08:04:12
Ja die Airport Express werkt zeer goed voor het geld.
Mooie set weer zo Koen.

Thanks  :smile:

Koen K

#522
@ Coned:  Heb de fragmentjes zojuist vergeleken. Nummer 1 klinkt iets schoner, scherper zeg maar. Maar eigenlijk vind ik het verschil vrij subtiel...

EDIT: Toffe muziek trouwens  8)

coned (banned)

#523
Citaat van: Koen K op augustus 13, 2010, 13:05:20
@ Coned:  Heb de fragmentjes zojuist vergeleken. Nummer 1 klinkt iets schoner, scherper zeg maar. Maar eigenlijk vind ik het verschil vrij subtiel...

EDIT: Toffe muziek trouwens  8)

Nr 1 is de originele WAV
Nr 2 is de MP3 terug omgezet -> WAV

ik vind het laag ook meer rommelig met de MP3 versie, er is een stuk van de attack weg uit het laag

muziek is http://en.wikipedia.org/wiki/Shpongle
track 2 van Nothing Lasts... But Nothing Is Lost (2005)
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Koen K

Heb het album inmiddels "binnengehaald". Vind het erg fijn, zo'n beetje halverwege tussen Chilled C'Quence en Vibrasphere of zo...