De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koen K

Ja, je kunt best zien waar de power vandaan komt... Op het moment dat de foto genomen werd had ik hem trouwens al even wat schoongemaakt. Voor een 30 jaar oude PA-bak ziet het er onder het vuil allemaal nog netjes uit. De DC-offset is ook laag (8 mV links, 36 mV rechts)... Lijkt dus gewoon prima in orde  :smile:

scrutinizer

#401
Citaat van: Koen K op februari 27, 2010, 15:18:08
"There's no replacement for raw power"... Ja ja... Maar ook "Power is nothing without control"  ;D

Veel plezier met je nieuwe energie in warmte omzetting, Koen.
Vervang uit voorzorg de elco's nu deze versterker na al die jaren 'echt' belast gaat worden. ::)

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Ja, er zijn er een paar die er niet zo vreselijk goed meer uitzien. Een service-beurtje kan vast geen kwaad wat dat betreft.

Gezien de laatste gelegenheid waarbij het ding vóór de verkoop was gebruikt (carnaval) zal de goede muziek die er nu doorheen stroomt het apparaat goed doen  ;D

Koen K

Zo, die platenspeler en vinyl de deur uit levert veel ruimte op  ;D

De tuner en de KEF Kube kunnen nu in de kast staan zodat alleen de "essentials" in het zicht staan. Hier zijn ook de "nieuwe" lampjes van de VU-meters te zien:



Let niet op het stof :laugh:

Ter vergelijking, zo zag het er eerst uit:


juiced01

Citaat van: Koen K op maart  5, 2010, 17:28:12
Zo, die platenspeler en vinyl de deur uit levert veel ruimte op  ;D
:o Whut!

Maar voor de rest: Ziet er erggg gaaf uit man! Ik wil ook wel wrappers, haha  O0

Koen K

Citaat van: juiced01 op maart  5, 2010, 18:30:51
:o Whut!

Die reactie heb ik meer gehad! Ik was echt erg op het draaien van vinyl gesteld, maar uiteindelijk is het me niet 'nuttig' genoeg. De geluidskwaliteit is nooit béter dan die van de CD-speler (er was ook een duidelijk verschil in klankkleur waardoor ik bij de afstelling van de set echt moest "kiezen" tussen het optimale uit vinyl en het optimale uit CD halen), het neemt een boel ruimte in en het is ook erg duur...

Kortom, het plaatjes draaien is voor mij over - of het voorgoed zal zijn weet ik nog niet, maar vermoed van wel.

Citaat
Maar voor de rest: Ziet er erggg gaaf uit man! Ik wil ook wel wrappers, haha  O0

Thanks! Het is inderdaad leuk om de wijzers te zien dansen. Hoewel de Yammie hier doorgaans niet erg z'n best hoeft te doen. Wel leuk voor z'n ouwe dag  ;D

erik s.

Citaat van: Koen K op maart  6, 2010, 12:36:33

Thanks! Het is inderdaad leuk om de wijzers te zien dansen.

dat heb ik op mijn Squeezebox ook aan staan...  O0
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Koen K

Heb je zo'n Transporter?

Ejorne

Citaat van: Koen K op maart  6, 2010, 17:37:18
Heb je zo'n Transporter?

De gewone squeezebox kan dit digitaal weergeven:

Koen K


brinkie


Koen K


ivo1986

Hoe gaat het met die luidsprekers?

Koen K

#413
In welk opzicht bedoel je dat? De speakers zelf, de match met de kamer of met de versterker? Of iets anders nog?

ivo1986


Koen K

Ah, die!! Oh, daar had ik nog even iets over moeten posten ja... Ze staan inmiddels bij een audiovriend van me. Ik heb ze aan hem gegeven. De reden daarvoor is dat ik ze niet boven de kefjes verkoos / verkies en met 2 paar speakers kan ik niet veel in mijn kamertje... Dus dan zou het óf verkopen zijn (wat ik niet wilde aangezien ik ze zelf ook gekregen had) óf ze ergens dumpen totdat ik ze zelf weer ergens kan gebruiken. In dat geval zie ik ze dan liever naar iemand gaan die er echt enthousiast voor is en waarvan ik weet dat 'ie er goed gebruik van zal maken  :smile:

Hij heeft er tot mijn plezier al een hoop werk in gestoken en ze voor een groot deel opgeknapt. Alleen de frontjes moeten nog gedaan worden. De lak bleek origineel te zijn, maar bij de drivers was de speaker origineel zwart en dáár had iemand dus zitten klodderen. Nu is het in originele staat teruggebracht. Een fotootje van de huidige conditie.

ivo1986

Dat ziet er al goed uit inderdaad  :o.

Wat heeft hij met de drivers gedaan?

erik s.

dat lijkt er al meer op!
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Koen K

#418
Citaat van: ivo1986 op maart 20, 2010, 12:00:23
Dat ziet er al goed uit inderdaad  :o.
Wat heeft hij met de drivers gedaan?

Geen idee eigenlijk... Maar inderdaad, die basmids zijn weer mooi zwart!

Trouwens, de logootjes heeft 'ie ook hersteld!

Citaat van: erik s. op maart 20, 2010, 12:00:55
dat lijkt er al meer op!

Precies... Momenteel worden de fronten in orde gemaakt. Ik zal binnenkort wel een keer langsgaan bij hem en wat betere foto's schieten  :smile:

scrutinizer

#419
Citaat van: Koen K op maart  6, 2010, 12:36:33
Die reactie heb ik meer gehad! Ik was echt erg op het draaien van vinyl gesteld, maar uiteindelijk is het me niet 'nuttig' genoeg. De geluidskwaliteit is nooit béter dan die van de CD-speler (er was ook een duidelijk verschil in klankkleur waardoor ik bij de afstelling van de set echt moest "kiezen" tussen het optimale uit vinyl en het optimale uit CD halen), het neemt een boel ruimte in en het is ook erg duur...

Kortom, het plaatjes draaien is voor mij over - of het voorgoed zal zijn weet ik nog niet, maar vermoed van wel.

Thanks! Het is inderdaad leuk om de wijzers te zien dansen. Hoewel de Yammie hier doorgaans niet erg z'n best hoeft te doen. Wel leuk voor z'n ouwe dag  ;D

Boude uitspraak, Koen!!!
Maar kan me er gezien een stok achter de deur wel iets bij voorstellen. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Ik weet dat velen het er niet mee eens zullen zijn... Natuurlijk zijn er genoeg mensen die een platenspeler fijner vinden klinken: over smaak valt niet te twisten. Maar ik heb ondervonden dat alles staat of valt met de mastering en de gebruikte platenspeler-hardware, niet zozeer met het principe LP vs. CD.

Een aangenaam in het gehoor liggende afwijking zoals bijna alle draaitafel-arm-element-phono-precombinaties die hebben is natuurlijk een perfect legitieme reden om de voorkeur aan de LP te geven, maar dan ís de geluidskwaliteit feitelijk niet beter dan bij de 'klinische' CD. Om die reden schuilt er in de klankverschillen voor mij geen motivatie om de draaitafel aan te houden.

Citaat van: scrutinizer op maart 20, 2010, 12:16:18
Maar kan me er gezien een stok achter de deur wel iets bij voorstellen. ;)

Welke stok?  ;)

ivo1986

Citaat van: Koen K op maart 20, 2010, 12:28:53

Welke stok?  ;)

Om voor de overstap voor jezelf 'goed' te praten.

Koen K

Oh, op die manier... Zo kun je het inderdaad lezen. Ikzelf zie het anders, maar OK, fair enough  ;)

scrutinizer

#423
Citaat van: Koen K op maart 20, 2010, 12:28:53
Ik weet dat velen het er niet mee eens zullen zijn... Natuurlijk zijn er genoeg mensen die een platenspeler fijner vinden klinken: over smaak valt niet te twisten. Maar ik heb ondervonden dat alles staat of valt met de mastering en de gebruikte platenspeler-hardware, niet zozeer met het principe LP vs. CD.
Dat is een 1 : 1 ::)

CitaatEen aangenaam in het gehoor liggende afwijking zoals bijna alle draaitafel-arm-element-phono-precombinaties die hebben is natuurlijk een perfect legitieme reden om de voorkeur aan de LP te geven, maar dan ís de geluidskwaliteit feitelijk niet beter dan bij de 'klinische' CD.
Zoals je al aangeeft; Aangenamer (als in: informatie rijk and easy on the brain ) in het gehoor liggend. ::) ... iets wat mij ten alle tijden over de streep trekt al wordt dit gecreeerd door 2 komt het uit een schoenedoos of strijkdoos zoals bij Ronald (Audioloog) thuis. ;D

CitaatOm die reden schuilt er in de klankverschillen voor mij geen motivatie om de draaitafel aan te houden.
Welke stok?  ;)

"Ik was echt erg op het draaien van vinyl gesteld, maar uiteindelijk is het me niet 'nuttig' genoeg." en "neemt een boel ruimte in en het is ook erg duur..."


Het optimaliseren van vinyl playback is ook niet gemakkelijk, maar m.i. kwalitatief zeker gelijkwaardig zij het met invoelend vermogen.

Maar he, het is een hobby. ;)

Anton.




Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

Ik ben het wel met Koen eens. Vinyl klinkt anders maar in mijn beleving niet beter, hooguit net zo goed. Vinyl brengt wel een hoop emotie met zich mee wat die aluminium schijfjes niet hebben maar dat heeft m.i. niets met de weergave te maken maar alles met de handelingen en formaat. Jaja, groter is echt beter.

Groeten..