Quad liefhebbers op het forum?

Gestart door N.L., april 24, 2009, 11:02:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sultankat

Ik vind mijn "oude" 909 mooier om te zien. Handig natuurlijk dat de aan/uit schakelaar nu aan de voorkant zit, maar de gekozen plek maakt hem niet mooier, ook de opdruk niet. Ik verwacht overigens technisch gezien weinig spectaculairs: de 909 was al helemaal uitontwikkeld via de 606 mk2 en 707. Never change a winning........
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

PuNkEnStEiN

Wat ik dan wel weer typisch eigenwijs Quad vindt: bij de 99-serie was de 909 het enige onderdeel wat de merknaam niet in het front gegraveerd had. Bij de Elite serie is men van dat graveren afgestapt en dus heeft de Elite-opvolger van de 909 de merknaam ..... in het front gegraveerd gekregen.
Logisch toch? ;D
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

N.L.

Citaat van: sultankat op mei 22, 2011, 17:49:11
Ik vind mijn "oude" 909 mooier om te zien. Handig natuurlijk dat de aan/uit schakelaar nu aan de voorkant zit, maar de gekozen plek maakt hem niet mooier, ook de opdruk niet. Ik verwacht overigens technisch gezien weinig spectaculairs: de 909 was al helemaal uitontwikkeld via de 606 mk2 en 707. Never change a winning........

Helemaal mee eens.
Naim - Neat - Chord

PuNkEnStEiN

#128
Er is veel nieuws te bewonderen op de Britse Quad-website, http://www.quad-hifi.co.uk.

De opvolger van de 909, zowel in stereo als mono verkrijgbaar:


Ook is er nu een geïntegreerde versterker, de Elite Int:


Een nieuwe speaker, de 23L Classic:


Ook nieuw, een USB-dac:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

N.L.

Quad nieuws! Vind die knop op de voorkant wel erg lelijk zeg  :-\
Speakers daarentegen, erg chique!
Naim - Neat - Chord

PuNkEnStEiN

Citaat van: N.L. op oktober  4, 2011, 17:44:23Quad nieuws! Vind die knop op de voorkant wel erg lelijk zeg 

Bij die stereobak staat het inderdaad niet zo mooi, maar van die monoblokken wil ik best twee exemplaren kado krijgen, hoor! :laugh:

Die speakers zijn inderdaad best mooi; zo te zien een uiterlijke update van de 22L2 en dat zijn geen slechte speakers.

Die DAC vind ik echt oerlelijk; wat een lullig goedkoop Chinees kastje, zeg... Zal qua specs ongetwijfeld mooi spul zijn, maar waarom geen Elite-vormgeving zodat hij bij de rest van de serie past?
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

N.L.

Naim - Neat - Chord

JvdB

Ik heb de afgelopen maanden de stap genomen om volledig naar een Quad set up over te stappen. Daarom is een paar gereviseerde ESL 63 en uit de 99 serie twee monoblokken en een cd speler/preamp/DAC aangeschaft via ebay en andere alternatieve kanalen. Voor het bekijken van films op mijn aparte muziek/tv kamer is extra nog een Velodyne SPLR subwoofer aangesloten die overigens verrassend goed blend met de Quad setup. Eindelijk binnen mijn budget heb ik het geluid wat ik wil hebben, transparant en muzikaal met de suggestie dat ik in de zaal zit bij goede opnamen zoals de bluray van Abbado's Mahler vanuit Luzern en de magnifieke opnamen van het Bill Evans Trio uit eind jaren vijftig en begin jaren zestig. Stemmen komen zeer natuurlijk over. Ik ben nog niet bezig geweest met kabels en dergelijke omdat ik tevreden ben zoals het nu klinkt en de kamer nog aangepast moet worden. Hier in ieder geval een tevreden luisteraar.
Oppo 105 - Primare DD15 - Simaudio Moon Ace - Chord Ttoby - Martin Logan ESL - REL T9 - Naim Atom HE - Focal Arche - Focal Utopia - Focal Stellia

Ruud-

Na 30 jaar geleden al eens met de ESL57 en daarna met de ESL63 gespeeld te hebben en na diverse tussenstations(Translator Ref./IMF TLS80/RSPM/SACM/TDL Ref.) nu weer terug op het Quad "nest" met opnieuw eerst de ESL57 opgevolgd door de nu in bezit zijnde gereviseerde ESL63 op een oude Sansui AU-7700 :o. De nu in beeld zijnde ESL2905 worden naar alle waarschijnlijkheid de opvolgers van de ESL63, volwassener dan laatstgenoemde in alle opzichten.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

quadje

Ik heb eerst de 989 esl's gehad en twee jaar geleden de 2905 gekocht en wil niets anders meer.Misschien dat ik in de toekomst nog een 99 of elite set koop maar voor nu doet mijn Denon A1xv het nog prima tenzij er in stereo een enorme verbetering is te halen.

PuNkEnStEiN

Blij te zien dat er nog steeds liefhebbers zijn die zich niet gek laten maken door elk nieuwigheidje. :smile:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

sultankat

Goed om te zien dat ze investeren in productontwikkeling, ook al houd ik het bij mijn 99 serie  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

PuNkEnStEiN

#138
Na jaren van geruchten is de nieuwe Quad Platinum serie er nu echt:

http://www.whathifi.com/news/quad-announces-platinum-cd-playerpreamp-and-two-power-amps
http://www.avforums.com/forums/news/1675594-quad-platinum-series-launched.html
http://www.avrevolution.com.au/quad/platinum-series

De vormgeving is geen verrassing meer en de componenten gaan voor 2500 Britse Ponden per stuk de winkeldeur uit.

Voor het eerst in de geschiedenis van Quad zit daar een apparaat - de Platinum DMP (Digital Media Player) - bij dat gekoppeld aan en geconfigureerd kan worden via de computer.
Hier de handleiding (Engelstalig):

http://www.quad-hifi.co.uk/PDF/Quad_Platium_DMP_Installation_Instruction.pdf

Er komen ook twee nieuwe electrostaten, de ESL-2812 en de  ESL-2912.

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Dr.Bedlo

Vandaag komt mijn geheel gereviseerde QUAD 33/303 en Fm3 tuner binnen. Ben heel benieuwd. Mooi van lelijkheid zullen wij maar zeggen.
Quad vintage.

sultankat

Citaat van: fred19633 op april 24, 2013, 09:49:16
Vandaag komt mijn geheel gereviseerde QUAD 33/303 en Fm3 tuner binnen. Ben heel benieuwd. Mooi van lelijkheid zullen wij maar zeggen.

Je bedoelt: "ver zijn tijd vooruit"

Via Armand van Ommeren?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Dr.Bedlo

Citaat van: sultankat op april 24, 2013, 09:53:44
Je bedoelt: "ver zijn tijd vooruit"

Via Armand van Ommeren?

Inderdaad!
Quad vintage.

sultankat

Citaat van: fred19633 op april 24, 2013, 09:59:18
Inderdaad!

Dan wordt het genieten: zeker weten.  Armand weet precies wat hij doet (en moet laten).
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Dr.Bedlo

Citaat van: sultankat op april 24, 2013, 10:01:24
Dan wordt het genieten: zeker weten.  Armand weet precies wat hij doet (en moet laten).

Denk het ook wel Sultan kat. Het was nog een hele uitzoekerij maar ben uiteindelijk toch met Dhr van Ommeren in zee gegaan. Leek mij de verstandigste keus , en bleek ook nog het goedkoopst te zijn.

Het is puur jeugdsentiment,  voor dik 30 jaar terug stond deze set te spelen bij Eringa Hifi in Groningen. Het is mij altijd bij gebleven. Maar destijds  had ik er niet de financiële basis voor. De bedoeling is om deze set contemporain op te bouwen, zoek er dus nog een paar speakers bij. ( suggesties?) zit zelf te denken aan Kef of iets van de LS3 serie.
Quad vintage.

sultankat

Citaat van: fred19633 op april 24, 2013, 10:08:13
Denk het ook wel Sultan kat. Het was nog een hele uitzoekerij maar ben uiteindelijk toch met Dhr van Ommeren in zee gegaan. Leek mij de verstandigste keus , en bleek ook nog het goedkoopst te zijn.

Het is puur jeugdsentiment,  voor dik 30 jaar terug stond deze set te spelen bij Eringa Hifi in Groningen. Het is mij altijd bij gebleven. Maar destijds  had ik er niet de financiële basis voor. De bedoeling is om deze set contemporain op te bouwen, zoek er dus nog een paar speakers bij. ( suggesties?) zit zelf te denken aan Kef of iets van de LS3 serie.

Kef was mijn eerste gedachte. Blijf je ook mooi bij de Transtec familie.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Dr.Bedlo

Dat is te zeggen: Transtec schijnt niet meer de distributeur van KEF te zijn in Nederland. Is nu een Duitse firma :huh2:
Quad vintage.

sultankat

Citaat van: fred19633 op april 24, 2013, 11:24:58
Dat is te zeggen: Transtec schijnt niet meer de distributeur van KEF te zijn in Nederland. Is nu een Duitse firma :huh2:

Ik bedoelde natuurlijk "toentertijd". ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

high-q

Citaat van: fred19633 op april 24, 2013, 10:08:13
Het was nog een hele uitzoekerij maar ben uiteindelijk toch met Dhr van Ommeren in zee gegaan. Leek mij de verstandigste keus , en bleek ook nog het goedkoopst te zijn.

Heb je misschien een link voor me? Bij mijn ouders staat ook nog een setje 33/303 met FM3 te draaien die wel een revisie kan gebruiken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Dr.Bedlo

Citaat van: high-q op april 24, 2013, 11:35:29
Heb je misschien een link voor me? Bij mijn ouders staat ook nog een setje 33/303 met FM3 te draaien die wel een revisie kan gebruiken.

www.quadrevisie.nl

Succes.
Quad vintage.

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge