INSTELLINGEN HDX 1000 en vragen

Gestart door ajblancke, april 16, 2009, 16:28:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robke

Alleen wel jammer dat Windows een als EXT3 geformatteerde schijf niet herkent. Ik had er een tooltje voor gedownload, maar dat lijkt ook niet te werken. :(

ajblancke

moet je dan een ext3 drive instaleren ? om de hd in de hdx100 , te zien en te benaderen op je computer ? zoiets heb ik gehoord

werkt die usb slave sneller dan een gewone usb ? of begrijp ik dat verkeerd

gr. ton

felix303

Ik krijg vandaag een 1TB Samsung Ecogreen harde schijf geleverd die ik in mijn HDX wil gaan plaatsen.

De HDX is opgenomen in het netwerk, alleen de PC's waar nu nog films op staan zijn draadloos opgenomen in het netwerk.
De router is verder gewoon 100Mbit. Wireless-N (PC ook, laptop wireless G)

Uiteraard wil ik (meeste HD) materiaal gaan overzetten naar de HDX. Welke keuzes heb ik om dit te doen en wat is het beste?

1. Via het netwerk, FTP? (ik lees dingen over Firezilla, ben hier niet zo bekend mee)
2. Via een externe USB NTFS harde schijf waar ik eerst dingen op overzet en vervolgens aan de HDX hangen en kopiëren? (kan dit?)
3. De HDX koppelen via USB aan mijn PC of laptop? Werkt dit?

Verder vraag ik me af of ik nieuw HD materiaal, het beste door de HDX kan laten downloaden en uitpakken etc of door een PC.
Ik werk met SABnzb. Als ik het door de HDX laat doen, hoef ik niet meer over te zetten, maar vlot dit een beetje?
Gebruikt ie mijn 30Mbit internetverbinding volledig?

Alvast bedankt!
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

Rob Eric Blank

Citaat van: felix303 op juni 19, 2009, 14:43:483. De HDX koppelen via USB aan mijn PC of laptop? Werkt dit?


Als je een progje download en installeerd kan dit. Via het netwerk duurt eeuwen. Deze optie duurde al lang (ik had 500GB zo overgezet en ging niet snel). Normaal duurt het bij mij ongeveer 1 uur om een film over te zetten......

Als ik nu 1 film overzet dan FTP ik die naar de HDX, met meer films gaat de laptop even aan de HDX.

felix303

Citaat van: Rob Eric Blank op juni 22, 2009, 09:14:33
Als je een progje download en installeerd kan dit. Via het netwerk duurt eeuwen. Deze optie duurde al lang (ik had 500GB zo overgezet en ging niet snel). Normaal duurt het bij mij ongeveer 1 uur om een film over te zetten......

Als ik nu 1 film overzet dan FTP ik die naar de HDX, met meer films gaat de laptop even aan de HDX.

ben nu met meerdere opties aan de gang geweest, en kom tot dezelfde conclusie inderdaad.
FTP voor 1 film < ca. 10Gb anders even aankoppelen,..bestaat er nog een programma om kopieren via USB te "managen"?
(bijvoorbeeld hervatten als verbinding is onderbroken; ik krijg ook nog wel eens vragen als "wilt u dit bestand overschrijven etc?",
waarna het kopiëren dus weer stil staat. Kom je weer thuis, is ie nog halverwege...)
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

Rob Eric Blank

Ik gebruik gewoon standaard file-transfer, zoals Vista mij dat brengt. Voor de rest niets spannends en gaat eigelijk altijd goed.

H B

#31
Citaat van: felix303 op juni 22, 2009, 10:12:22
ben nu met meerdere opties aan de gang geweest, en kom tot dezelfde conclusie inderdaad.
FTP voor 1 film < ca. 10Gb anders even aankoppelen,..bestaat er nog een programma om kopieren via USB te "managen"?
(bijvoorbeeld hervatten als verbinding is onderbroken; ik krijg ook nog wel eens vragen als "wilt u dit bestand overschrijven etc?",
waarna het kopiëren dus weer stil staat. Kom je weer thuis, is ie nog halverwege...)

Met TeraCopy kan dat alles te downloaden via deze site, weet alleen niet hoe het gaat met bestanden overschrijven krijg die vraag wel van TeraCopy ik klik dan altijd op "Overwrite" "All" en dan gaat het goed.

Raymen

Ik deed eerst alles overpompen via de hd zelf.

Maar nu gebruik ik eigenlijk alleen fillezilla, en werkt perfect en best snel.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Rob Eric Blank

Citaat van: Raymen op juni 22, 2009, 21:53:55
Ik deed eerst alles overpompen via de hd zelf.

Maar nu gebruik ik eigenlijk alleen fillezilla, en werkt perfect en best snel.

Bij mij ongeveer 1 uur via het draadloze netwerk per 8GB, schiet dus niet echt op.

felix303

#34
Citaat van: Rob Eric Blank op juni 23, 2009, 07:37:32
Bij mij ongeveer 1 uur via het draadloze netwerk per 8GB, schiet dus niet echt op.

kom hier op ongeveer 4,2MB/sec, met volledig wireless N (linksys wrt 160N).
Vraag me af of er wireless routers/adapters zijn die dit beter kunnen.

Moet dan wel meerdere bestanden tegelijk overzetten.

Extra nadeel is dat mijn downloadsnelheid vanaf internet ook meteen wordt beperkt,
omdat de draadloze verbinding al bijna volledig in gebruik lijkt te zijn.
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

Rob Eric Blank

Citaat van: felix303 op juni 23, 2009, 08:41:11
kom hier op ongeveer 4,2MB/sec, met volledig wireless N (linksys wrt 160N).
Vraag me af of er wireless routers/adapters zijn die dit beter kunnen.

Moet dan wel meerdere bestanden tegelijk overzetten.

Extra nadeel is dat mijn downloadsnelheid vanaf internet ook meteen wordt beperkt,
omdat de draadloze verbinding al bijna volledig in gebruik lijkt te zijn.
Ik heb Wireless G.....nog tragen. En met een USB transfer waarbij ik van externe HD naar de HDX transfereer op een snelheid kom van 30 mb/sec. Aanzienlijk sneller dan wireless en voor grote bestandsoverdrachten aan te raden.

felix303

Citaat van: Rob Eric Blank op juni 23, 2009, 10:02:01
Ik heb Wireless G.....nog tragen. En met een USB transfer waarbij ik van externe HD naar de HDX transfereer op een snelheid kom van 30 mb/sec. Aanzienlijk sneller dan wireless en voor grote bestandsoverdrachten aan te raden.

als ik deze usb transfer start vanaf de pc in vista haalt ie maar 1MB/sec, die moet ik dus doen vanaf de HDX?
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

Oracle

Gisteren wilde ik een kleine 70 Gb overzetten.

Heb hem dus maar losgekoppeld, en via slave USB aan de pc gehangen. Is eigenlijk de snelste manier, zelfs als je de tijd van ont- en herkoppelen meetelt.

Hij hangt bij mij bedraad aan het netwerk, maar de vaste pc is via wireless G gekoppeld. Overdracht is om te huilen. Dvd duurt minstens een uur om over te zetten. Via USB gaat dat dan toch een stuk sneller....

Gr,
Mark

Rob Eric Blank

Citaat van: felix303 op juni 23, 2009, 12:02:28
als ik deze usb transfer start vanaf de pc in vista haalt ie maar 1MB/sec, die moet ik dus doen vanaf de HDX?
Nee gewoon op de USB slave aansluiten. Dan kun je dmv. USB gegevens overzetten. Is nog steeds niet supersnel (de eerste maal heb ik 500GB overgezet), maar kun je lekker een nachtje laten pruttelen.

bluecupra

Wanneer ik data kopieer van mijn pc naar de HDX via FTP haal ik max 7.2 MB/sec. Wanneer ik de HDX via USB slave koppel aan mijn pc haal ik helaas niet veel hogere snelheden. In eerste instantie begint het goed maar iedere keer stort de snelheid van kopieren in.

Zijn er meer die dit hebben en/of een oplossing hebben hiervoor?

fastlex

na een seconde of 30 a 40 stort ie in?
iets te maken met vista denk ik, oplocks oid?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

bluecupra

#41
Citaat van: fastlex op juni 24, 2009, 21:54:10
na een seconde of 30 a 40 stort ie in?
iets te maken met vista denk ik, oplocks oid?

Het probleem doet zich voor met WinXP. In eerste instantie was de bron locatie erg gefragmenteerd. Nu deze gedefragmenteerd is zal ik kijken of dit een positief effect heeft op de doorvoersnelheid

Mausman

Hoi,

Ik heb mijn HDX1000 aangesloten op mijn Denon receiver AVR3808 en vanuit de receiver gaat weer een HDMI kabel naar de tv.
Als ik eerst mijn HDX aanzet en even later m'n receiver, dan heb ik geen beeld van de HDX; Ik zie dan alleen het Denon logo in beeld staan. Het lijkt dus net alsof de HDX geen signaal doorgeeft of zo.

Wanneer ik echter als eerste de receiver aanzet en daarna pas de HDX dan heb ik wel gewoon beeld van de HDX. Dit vindt ik af en toe irritant, want soms zet ik alleen de HDX aan om bijv. wat films naar de HDX te kopieeren via m'n pc, en als ik daarna bijv. een film wil kijken dan zet ik pas uiteraard m'n receiver aan en dan moet ik de HDX uit- en weer aanzetten om beeld te krijgen.

Heeft iemand dit ook en wellicht een oplossing hiervoor (aan de firmware kan het niet liggen, want ik heb de laatste versie en daarvoor had ik dit probleem ook al).

alvast bedankt en groeten,
Maurice

Jarnoootje

Even een vraagje, ik wil graag mijn HDX1000 gebruiken als muziekspeler, maar wil hem niet elke keer uit en aan hoeve te zetten met het knopje aan de achterkant.

Als ik hem gewoon via de afstandbediening uitzet gaat hij netjes op rood en is hij even stel. Een halve minuut nadien gaat de harddisk spinnen, en dat duurt oneinig lang!

Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen?

Rob Eric Blank

Citaat van: Jarnoootje op juli  3, 2009, 19:53:11
Even een vraagje, ik wil graag mijn HDX1000 gebruiken als muziekspeler, maar wil hem niet elke keer uit en aan hoeve te zetten met het knopje aan de achterkant.

Als ik hem gewoon via de afstandbediening uitzet gaat hij netjes op rood en is hij even stel. Een halve minuut nadien gaat de harddisk spinnen, en dat duurt oneinig lang!

Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen?
Je zet hem in de stand-by stand en kan dan nog allerhande internet dingen doen. Wil je hem echt uitzetten dan is het knopje op de achterkan het enige dingetje

maxtrash

als ik een harde schijf in mijn hdx 1000 stop (lijkt me wel verstandig vanwege de mogelijkheden extra software te installeren): kan ik dan ook via mijn pc films streamen die op deze schijf staan? Via samba /nfs of moet dit anders? Hoe betrouwbaar is dit?

ik wil er een 1TB schijf in zetten en heb er weinig zin in om alle films ook nog eens op mijn pc te zetten.

Oracle

Ja, dat kan. HD streamen via wireless wordt lastig, maar DVD en dvix en zo kan prima.

Gr,
Mark

Christof_G

Citaat van: Jarnoootje op juli  3, 2009, 19:53:11
Even een vraagje, ik wil graag mijn HDX1000 gebruiken als muziekspeler, maar wil hem niet elke keer uit en aan hoeve te zetten met het knopje aan de achterkant.

Als ik hem gewoon via de afstandbediening uitzet gaat hij netjes op rood en is hij even stel. Een halve minuut nadien gaat de harddisk spinnen, en dat duurt oneinig lang!

Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen?

Heb je de laatste software, want dit stond bij de bugfixes? Ik had dit vroeger ook maar ik heb de HD er maar uitgehaald, mijn pc staat toch bijna altijd aan, dus ik heb niet kunnen testen of het werkelijk opgelost is.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Earthshaker

Citaat van: Jarnoootje op juli  3, 2009, 19:53:11
Even een vraagje, ik wil graag mijn HDX1000 gebruiken als muziekspeler, maar wil hem niet elke keer uit en aan hoeve te zetten met het knopje aan de achterkant.

Als ik hem gewoon via de afstandbediening uitzet gaat hij netjes op rood en is hij even stel. Een halve minuut nadien gaat de harddisk spinnen, en dat duurt oneinig lang!

Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen?

Wat je moet doen is hem met de standby knop op de AB uit doen en dan de delete knop op de AB gebruiken. Hiermee gaat ie uit, duurt wel een aantal seconden. Dit is de beste manier om hem uit te zetten, het lampje gaat dan op een gegeven moment uit.

Fleetwood

en kun je hem dan weer met de ab aanzetten?
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)