Vraagtopic Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Randal, april 10, 2009, 15:09:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Nu ondersteunt mijn KRP-600M  x.v Color en zou mijn camcorder Cannon S10 dit af moeten geven,heb dit in het menu van de camera enabled maar wanneer ik de camera aansluit aan mijn scherm en wat opgenomen materiaal er op afspeel zie ik dat deze maar 24bit aangeeft op mijn 600M.
Deze 24bit is toch volgens mij het standaard kleuren pallet  (24 bits (8bit per R,G of B) en niet de x.v Color waarde,dit moet toch minimaal 36bit, of zelfs 48bit zijn ?

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jrnholt

Ik heb een KRP-500A gekocht die aanstaande zaterdag wordt bezorgd. De televisie ga ik aan de muur hangen, maar voor mijn andere AV-apparatuur heb ik een meubel gekocht dat aan de voor- en achterkant open is. De mediareceiver wil ik in dit meubel plaatsen. Ik heb ook een Humax IRHD-5050C digitale ontvanger. Het zou mij logistiek heel goed uitkomen als ik die bovenop de mediareceiver van de Pioneer kan plaatsen. In de handleiding staat echter dat je geen andere apparatuur op de mediareceiver moet plaatsen. Nu is mijn ervaring dat zoiets altijd in handleidingen van AV-apparatuur vermeld staat, maar dat het meestal geen probleem is als je het toch doet, zolang je maar geen ventilatie-openingen blokkeert en er geen zware apparaten op zet.

De mediareceiver heeft geen ventilatieopeningen aan de bovenkant, en de Humax is een klein (38 x 25 cm) en licht apparaat. Mijn vraag is dus: kan ik die Humax gewoon op de mediareceiver zetten, of loop ik daarmee toch echt risico's?

Groet,

Jeroen

H_J

Citaat van: jrnholt op juni  4, 2009, 14:13:03
Ik heb een KRP-500A gekocht die aanstaande zaterdag wordt bezorgd. De televisie ga ik aan de muur hangen, maar voor mijn andere AV-apparatuur heb ik een meubel gekocht dat aan de voor- en achterkant open is. De mediareceiver wil ik in dit meubel plaatsen. Ik heb ook een Humax IRHD-5050C digitale ontvanger. Het zou mij logistiek heel goed uitkomen als ik die bovenop de mediareceiver van de Pioneer kan plaatsen. In de handleiding staat echter dat je geen andere apparatuur op de mediareceiver moet plaatsen. Nu is mijn ervaring dat zoiets altijd in handleidingen van AV-apparatuur vermeld staat, maar dat het meestal geen probleem is als je het toch doet, zolang je maar geen ventilatie-openingen blokkeert en er geen zware apparaten op zet.

De mediareceiver heeft geen ventilatieopeningen aan de bovenkant, en de Humax is een klein (38 x 25 cm) en licht apparaat. Mijn vraag is dus: kan ik die Humax gewoon op de mediareceiver zetten, of loop ik daarmee toch echt risico's?

Groet,

Jeroen

Ja, dat moet prima kunnen.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Snowmaster

Een paar vragen aan de eigenaren van 500/600M en 500/600A schermen :

Zitten bij de M de HDMI stekkers recht naar beneden of naar achteren?  Waar zit de USB?

Zit er op de A een USB op het scherm of alleen op de mediabox?

Ik ga waarschijnlijk een 500 of 600 bestellen met onderspeaker en de mediabox gaat ver onder de kast (lelijk ding  :-X)
Hierdoor worden ingangen niet meer fatsoenlijk benaderbaar. Geeft dit anderszins nog problemen?

Als ik een M neem, wat mis ik dan in de praktijk?  Alleen de analoge zenders of zie ik iets over het hoofd?


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Dennis N

Citaat van: Snowmaster op juni  5, 2009, 19:23:02
.
Als ik een M neem, wat mis ik dan in de praktijk?  Alleen de analoge zenders of zie ik iets over het hoofd?




Analoge zenders, media speler en enkelvoudige HD sat tuner, plus wat aansluitingen minder maar dat kan je zo op de pioneer site zien.

Niets van dat vind ik de meerprijs voor de A versie waard.

Analoog wil je niet, media speler is traag en de sat tuner is omslachtig en kan je niet mee opnemen.
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

H_J

Citaat van: Dennis N op juni  6, 2009, 00:51:10
Analoge zenders, media speler en enkelvoudige HD sat tuner, plus wat aansluitingen minder maar dat kan je zo op de pioneer site zien.

Niets van dat vind ik de meerprijs voor de A versie waard.

Analoog wil je niet, media speler is traag en de sat tuner is omslachtig en kan je niet mee opnemen.

Bovendien heeft de M ook nog een aantal leuke gadgets die de A niet heeft. Spit dit forum maar ff door vanaf het begin  ;D

Jullie begrijpen het al. Ik heb een M besteld, de 600M. :)
De 600M was maar €1000,- duurder dan de 500M.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Snowmaster

Citaat van: H_J op juni  6, 2009, 09:16:27
Bovendien heeft de M ook nog een aantal leuke gadgets die de A niet heeft. Spit dit forum maar ff door vanaf het begin  ;D

Zowel op de Pioneersite als deze topic staat nergens wat je er precies mee kunt.  De webbrowser is ook zinloos begreep ik.  Je Pioneer ga je niet met de laptop besturen.
Ik mis dus een USB ingang op de M.....da's gewoon jammer. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

H_J

Citaat van: jowi op juni  6, 2009, 20:03:50
Waarvoor denk jij een USB aansluiting nodig te hebben op een MONITOR?

Ik neem aan om foto's te kijken met een USB-stick zoals mogelijk bij de A. Deze functie mis ik op de M ook wel eerlijk gezegd. Maar ik heb al wel gelezen dat de mediaspeler traag is op de A.

Anyway, met een HTPC kun je ook foto's bekijken door middel van de screensaver.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

piojet

Citaat van: H_J op juni  7, 2009, 07:51:34
Ik neem aan om foto's te kijken met een USB-stick zoals mogelijk bij de A. Deze functie mis ik op de M ook wel eerlijk gezegd. Maar ik heb al wel gelezen dat de mediaspeler traag is op de A.

De mediaspeler is zeker traag. Met foto's is het helemaal niet te doen. Video's gaan wel redelijk.
Als je geen HTPC hebt of NMT dan is het wel handig, maar anders niet echt.

Ik heb een A gekocht, omdat ze die met een witte rand hadden. Ziet er erg strak uit.

nixsos

Hallo allemaal, ook ik ben nu de trotse bezitter van een KRP-500A.  :pompom:

Helaas zit ik wel met een probleem. Ik heb een zelf gebouwde HTPC staan die ik d.m.v. een HDMI kabel wil verbinden met de televisie. Het vreemde is dat ik geen beeld op mijn televisie krijg.  :nopompom:

Dit terwijl hij hiervoor prima samenwerkte met mijn oude philips 32" LCD televisie.
Een probleem met de HDMI kabel heb ik uitgesloten, omdat de zelfde kabel wel perfect werkt met mijn PS3.

Wanneer ik de HTPC aansluit met een standaard VGA kabel, krijg ik opeens wel beeld. Nadeel is dat ik op deze manier de TV niet in zijn hoogste resolutie kan zetten. Bovendien heb ik dan een extere kabel nodig voor mijn audio.

Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat het aan de instellingen van de televisie moet liggen. Ik zie namelijk wel het woordje 'HDMI' in beeld komen, maar daarna een melding 'no signal input'.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Ik zat zelf te denken aan een HDMI 'hand-shake' probleem.
Wat zijn de optimale instellingen voor het aansluiten van een HTPC op deze TV?

karia001

Dag forumleden,

Sinds enkele weken een 600a scherm.
Zit bij de kabelmaatschappij Caiway.
Ben momenteel aan het experimenteren met dvb-t, bij het zoeken van zender worden er 18 gevonden en alle 18 zenders kan ik ook gewoon bekijken zonder smartcard of conax module, bij het overschakelen van zenders staat er in de info regel  "dvb-t test caiway/Rekam"
De antenne kabel voor analoog beeld is aangesloten,
Het vreemde is dat mijn vaders gloednieuwe samsung ue46b7020 ook deze zenders ontvangt en ze allemaal kan bekijken.
Betekend dit nu dat Caiway aan het experimenteren is met DVB-T over de kabel?!?!?!!! En heeft iemand anders ook deze ervaring

By the way, wat een superscherm, hiervoor de pdp505hde gehad, maar deze is nu verhuizd naar de slaapkamer.

Snowmaster


In deze topic/forum las ik ook dat de 500M eigenlijk maar één  HDMI kabel nodig heeft.

Als je alle apparaten via je reciever schakelt dan herkent hij toch de bron en kiest de juiste instellingen?
Hij herkent aparte instellingen per bron?  Ook met maar 1 kabel?  8)
Wie heeft hier praktijkervaring mee?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

papaleo

Citaat van: jowi op juni 10, 2009, 22:51:03
De Pure setting onthoud een setting zowel per apparaat, per resolutie/timing, en per input.


Das niet alleen met de 'Puur' setting,de M doet dit ook met de 'Standaard' setting.
Of er meer settings zijn waarbij de M deze geheugenfunctie benut heb ik niet geprobeerd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Snowmaster

Citaat van: jowi op juni 11, 2009, 08:05:01
Helemaal correct. De ISF menu's echter herkennen dan weer geen verschil in resolutie helaas.

Hoe is dit met de movie settings?  Weet iemand of dit ook lukt als de apparaten geschakeld zijn via de receiver?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

LAvA


Michel8

spanning voor het posten van de eerste post liep te hoog op  ;D

Snowmaster

#166
Citaat van: Michel8 op juni 11, 2009, 23:32:27
spanning voor het posten van de eerste post liep te hoog op  ;D

Bij LAvA.....??  Hij kreeg het vast te warm of had z'n eerste eruptie..... ;D

Als alles weer gestold is, ben je welkom hoor, LAvA  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

LAvA

Zo technisch ben ik dus.....
Hoop dat mijn verhaal er nu wel goed opkomt ;D....... zoals ik al begon met schrijven, al maanden aan het twijfelen. Heb jullie forum ook gevolgd en kwam tot de conclusie dat mijn panasonic TH-42PW7 moest gaan plaatsmaken voor een pio!! Het is de KRP-600M geworden en deze is gisteren keurig bezorgd door Smits!!
Eerste indruk...Wat een joekel!!! En een beauty kwa design en afwerking!!
Na een aantal uurtjes bezig te zijn geweest met meten en kabels trekken hangt ie nu aan een KRP-WM01 muurbeugel te pronken!!
En daar ging de powerknop aan... en... wat een teleurstelling kwa SD beeld.... mijn Humax HD5000 via scart aangesloten op de Pana gaf een beter plaatje als de pio..?????
Het HD beeld is wel een stuk beter, maar ook nog niet om te gillen zeg maar!! Dat kan toch niet waar zijn dacht ik. Ik heb hier wel (ergens) gelezen dat de Pio eerst moet inspelen, maar zo groot kan dat verschil toch niet zijn??? Best wel veel ruis in beeld zeg maar...
Ook mijn Pana S99 dvd met faroudja chip die zou kunnen scalen tot 1080i (alleen weet ik niet hoe) geeft nog niet zo'n heel goed beeld. Ook dat was beter op de Pana. Toen aangesloten via component. Heb nu dus alles aangesloten met HDMI en ben dus best een beetje teleurgesteld.
Ik heb de Pio op de setting Pure staan dus dat moet goed zijn. Toch? Ook kan ik nergens de knop vinden om te scalen? Ik begrijp dat jullie de Pio de scaling laten doen, maar waar stel ik dat dan toch in? Heb de gebruiksaanwijzing ongeveer 12 keer doorgelezen, maar het meeste wat ik tegenkom daarin is hoe je andere apparaten kan gebruiken met de AB van de Pio :dontgetit: Ben ik dat maar gaan proberen, maar ook daar kwam ik niet uit :crazy: Dat vind ik niet zo belangrijk op dit moment, maar de beeldkwaliteit en het scalen hoop ik dat jullie mij kunnen helpen....
Groetjes,
Len

Richi

De scaling naar paneel resolutie (in jouw geval 1080p) doet de Pioneer zelf. Op je DVD speler kan je instellen of je DVD signaal uitstuurt op 576i (standaard PAL) of hoger, bijvoorbeeld 720p of 1080i. Ik zou eerst eens proberen de DVD speler 576i uit te laten sturen (dus upscaling op de DVD speler uitzetten) en dan doet de Pioneer de upscaling naar 1080p.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

LAvA

Dat is nu juist het probleem??
De Pio scaled dus volgens mij niet.
Als ik een dvd afspeel dan geeft de Pio (als ik op de info toets druk) bv max. 576P aan... soms 480P.... snap er dus niets van.
Ik weet ook niet hoe ik de scaler van de panasonic kan uitzetten, maar deze wordt toch vervangen voor een PS3.
Maar dat neemt niet weg dat er bv geen 720P of 1080i wordt weergegeven?? Als de tv het automatisch zou doen, dan zou er toch ook via de humax op bv.Ned.1 720P o.i.d. worden weergegeven?? En zou ik dus zelf handmatig moeten kunnen laten down- of upscalen naar wat ik de beste weergave vind??Volgens mij stuurt in mijn geval alleen de "afspeler" de resolutie uit?? De Pio doet verder helemaal niets?? Heeft dit dan soms met een bepaalde instelling te maken? Mocht dit het geval zijn , dan verbeterd misschien ook de beeldkwaliteit??
Alvast bedankt voor de reaktie!!!!
Len

Snowmaster

#170
Hoi LAvA,

Welkom op dit forum. Allereerst zoek ik nu even iets voor je op.....gewoon om je vertrouwen te geven  ;).
Wacht effe dan komt er zo meteen een citaatje van mijn eigen ellende  :P...


Na lang zoeken.......

Helaas kan ik het niet meer vinden. Maar twee jaar geleden kocht ik mijn huidige 508XD en tweede Pioneer.
Toen hij uit de doos aangesloten werd, was dat beeld gewoon een tegenvaller en niet zo'n beetje ook.
Ondanks mijn ervaring met Pio's, werd ik er toch ietsje nerveus van.....ik vond het beeld echt "grottenslecht".
Nu wil ik hem eigenlijk niet meer kwijt.
Het inspelen bij een 500 gaat veel sneller. Met ca. 40 wordt hij al dynamischer in beeld. Een Panasonic haalt het er niet bij, ook de laatste V10 wordt door een KRP overklast.
Maar.....een Pio laat alles zien, dus ook een slechte aasluiting. Een Panasonic is vergevingsgezinder.
Scart is echt uit den boze. Start gewoon met een goedkope HDMI kabel en die Humax 5000. Op een Pioneer zie je echter dat een HUmax 5000 vrij matig is met SD, een Panasonic camoufleert dat.
In het begin lijken HD uitzendingen heel behoorlijk, maar dat is ook maar schijn, want die worden nog veel beter.
Sterker nog......jouw SD uitzendingen kunnen op de KRP beter worden dan het HD wat je nu op de Humax ziet.
De Pioneer heeft minstens 50-100 uur nodig voor een beetje redelijk beeld en na 200 uur komt hij langzaam los.
Heb dus effe geduld.

Als het slecht blijft na 200 uur, roep je hier maar om hulp
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

LAvA

Pffffffffff...... Dit maakt me weer een stuk geruster... Ik zit in 2 dagen al op een uur of 20 dus t gaat dan de goeie kant op... ::) Die 200 uur heb ik zo te pakken!!
Ik heb trouwens de 600M en de Humax is dus met HDMI aangesloten (zit geen scart op toch? Heb m iig niet kunnen ontdekken), vandaar dat ik dus ook een beetje geschrokken ben van de beeldkwaliteit... Maar er staat me dus nog iets moois te wachten!!
Maar hoe zit het nu met de scaler van de Pio....??? Daar heb ik nog geen antwoord op gehad eigenlijk. Hij doet t echt niet zelf! Alleen als ik de bron verander, veranderd de Pio van resolutie...
Bedankt Snowmaster en Richi voor de reakties!!!
Super dit forum trouwens! Ben er echt blij mee dat ik hier voor raad terecht kan!!!
Kan ik ook weer rustig slapen vannacht...........



Hanky Panky

Citaat van: jowi op juni 12, 2009, 22:43:16
De Pio veranderd NOOIT van resolutie :) die kent maar 1 resolutie, de panel resolutie van 1920x1080(p).
Hij maakt dus van ALLES wat je hem aanbied, 1920x1080p...

Wat je in de display ziet bij Info, is wat er binnenkomt... als daar 576p staat, dan staat er dus eigenlijk 'ik zet nu die 576p om naar mijn eigen 1080p'.
Zoniet, dan zou je maar een beeldje hebben van 30x20cm in het midden van je 60" :laugh:

je was me net voor  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Richi

Citaat van: jowi op juni 12, 2009, 22:43:16
De Pio veranderd NOOIT van resolutie :) die kent maar 1 resolutie, de panel resolutie van 1920x1080(p).
Hij maakt dus van ALLES wat je hem aanbied, 1920x1080p...
Dat probeerde ik ook te zeggen, Jowi formuleert het gelukkig meer 'to the point'!  :blush:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Greedo

Heb ook net een 600A. Prachting ding en met Blu-ray totaal geen klachten.
Maar bij gewone tv-uitzendingen hebben bewegende personen of objecten soms een gekartelde rand.
Heeft dit ook met het inspelen te maken of ligt dit misschien aan de decoder van Telenet ? ( is gewoon SD )
Het stoort toch wel redelijk. Iemand die weet wat dit kan zijn ?