Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

phy

Nee ik heb alleen de Arcotronics geprobeerd tot nu toe
de 1837 en de zilver mica's zijn nog niet binnen
hoe bevalt die 1837 mkp jou eigenlijk?
als je het vergelijkt met de originele smd?

Erik van Voorst (in memoriam)

IK ben wel benieuwd hoor naar die upgrades....meestal is Tibi wel wat gereserveerd en ben ik degene die losgaat.  :pompom:

Maar goed wie weet...
Ook ik heb de Micas besteld en zal de lasers proberen te modden...er gaat niets boven zelf luisteren.

Tja en of het mooier klinkt dan vinyl ....who cares...... als je voor jezelf maar een mooi geluid hebt zodat je muziek je kan "boeien" .

Helaas hoor ik steeds vaker brakke cdspelers om me heen ongeacht het merk... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Citaat van: phy op juni  1, 2014, 20:46:05
hoe bevalt die 1837 mkp jou eigenlijk?
als je het vergelijkt met de originele smd?

Het is geen WHOOOOOUW effect maar hij blijft er wel inzitten.
Net wat ik eerde zei: Deze laser modificatie aan de Vicol MK2 geeft inderdaad meer diepte in het geluid en de verschillen met de Shigaclone zijn nu heel klein geworden.
Ik gebruik mijn Shigaclone als vergelijk om de weg niet kwijt te raken, ben nu 10 seconden nodig om te wisselen.
Heb nu ook de MUNDORF EVO – Silver / Gold Oil erin zitten het is in ieder geval niet minder geworden maar daar moet ik ook nog een keer EVEN ;)  voor gaan zitten.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

As got several emails with questions about latest "WOOOOW effect", I have attached a small drawing which hopefully will clarify things.

There are two X5R 100nF capacitors.
One is for Vref decoupling.
Vref=2.5V and on Shiga MKII you'll get space to mount a 1nF silver-mica in C11 position. If you have a JVC EZXX clone please note there is no such C11 cap.
If you already mounted C11, than replacing X5R cap on mechanic will have little effect, but I sugget to replace him anyhow.

Second cap is for PIN amplifier decoupling and this the one who make a big difference.
In order to get "WOOOOW effect" or at least a "Holy s..t !" effect, you need to replace this cap with a 1nF silver-mica.

Regards,
Tibi

BMW850

Ik heb 6 van deze 1nf 500v Silvermica condensator  besteld http://www.amateurradioshop.nl/products.php?114&cPath=1_25
Kan iemand mij vertellen of dit een Cornell Dubilier Silvermica condensator is, of maakt dit niet veel uit welk merk?

Rudy

weust

Als ik de CDE site bekijk dan hebben zij wel mica condensatoren, maar geen zilver types.
Op basis daarvan zou ik dus zeggen van niet.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

BMW850

phy

Ja ik denk dat dat dezelfde zijn
Ik heb gewoon op ebay besteld ik ga daar niet voor lopen zoeken die paar euro meer
Doet het ook niet  :)
Dit transport is toch geen " budget" transport meer
Verre van zelfs!

BMW850

We hebben 500volt's besteld Tibi gebruikt de 100volt versie misschien zijn die kleiner.
Straks zijn die van 500volt veel te groot  :crazy:

Ik heb achter mijn bestelling aan gemaild hopelijk besteld hij de 100volt versie voor mij namelijk de: 
CORNELL DUBILIER - CD15FA102JO3F - CAPACITOR SILVER MICA 1000PF, 100V

http://be.farnell.com/cornell-dubilier/cd15fa102jo3f/capacitor-silver-mica-1000pf-100v/dp/1299430?Ntt=CORNELL+DUBILIER+-+CD15FA102JO3F+-+CAPACITOR+SILVER+MICA+1000PF%2C+100V%2C+5%25%2C+RAD

Rudy

BMW850

Hoe zit het eigenlijk met onze medebouwers we horen maar niets.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze gedaan hebben of wat ze van de klank van de standaard versie MK1 en MK2 vinden.

Rudy

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

BMW850

Citaat van: Nahpets op juni  2, 2014, 14:45:21
Ik wacht nog op mijn bouwpakketje..... :ohmy:

De gene die met smart zit te wachten en die graag wil gaan bouwen  :confused:  kan niet beginnen jammer is dat  ::)

Nahpets

Aan de andere kant kon Tibi nu mooi de mini regs monteren.

Want zelf 2 linkerhanden.
I love everybody!
some I love to avoid,

BMW850

Citaat van: Nahpets op juni  2, 2014, 15:27:22
Aan de andere kant kon Tibi nu mooi de mini regs monteren.

Want zelf 2 linkerhanden.

Heb je ook al wat onderdelen gekocht zoals omschreven in post: Reactie #846
Je zegt dat je niet zo handig bent maar misschien is er iemand bij jou in de buurt die kan helpen met solderen dan heb je in ieder geval de onderdelen in huis en kan alles in 1 keer aangepakt worden.

Tip: Test wel eerst per modificatie of alles het doet dan kun je daarna weer verder gaan, mocht er dan iets verkeerd gegaan zijn weet je het gelijk bij welke modificatie, anders weet je niet waar het mis is gegaan.

Rudy

Nahpets

Ik begin eerst met het normale pakket en zie later wel of ik hongerig ben naar meer.
I love everybody!
some I love to avoid,

phy

Citaat van: BMW850 op juni  2, 2014, 12:59:20
We hebben 500volt's besteld Tibi gebruikt de 100volt versie misschien zijn die kleiner.
Straks zijn die van 500volt veel te groot  :crazy:

Ik heb achter mijn bestelling aan gemaild hopelijk besteld hij de 100volt versie voor mij namelijk de: 
CORNELL DUBILIER - CD15FA102JO3F - CAPACITOR SILVER MICA 1000PF, 100V

http://be.farnell.com/cornell-dubilier/cd15fa102jo3f/capacitor-silver-mica-1000pf-100v/dp/1299430?Ntt=CORNELL+DUBILIER+-+CD15FA102JO3F+-+CAPACITOR+SILVER+MICA+1000PF%2C+100V%2C+5%25%2C+RAD

Rudy
We zien het wel de steekmaat van de draden is bij de 100v 6mm en de 500v 8.5mm
ik denk dat het wel gaat.
Maar ja kleiner is natuurlijk fijner  ;D

weust

Voor mij gaat het nog wel even duren eer ik spullen ga aanschaffen.
Geld moet helaas eerst naar andere dingen. En niet alleen audio gerelateerd...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

BMW850

Citaat van: weust op juni  2, 2014, 18:16:08
Voor mij gaat het nog wel even duren eer ik spullen ga aanschaffen.
Geld moet helaas eerst naar andere dingen. En niet alleen audio gerelateerd...

Hou er wel rekening mee op is op en bepaalde onderdelen zijn bijna niet meer te vinden, dat kun je terug lezen op het diyaudio forum.
Zou mooi zijn als we er een mede bouwer bij krijgen  ;)

Vrg,
Rudy

BMW850

Citaat van: phy op juni  2, 2014, 17:24:59
We zien het wel de steekmaat van de draden is bij de 100v 6mm en de 500v 8.5mm
ik denk dat het wel gaat.
Maar ja kleiner is natuurlijk fijner  ;D

Als de dikte van het draad maar hetzelfde is de rest kunnen we wel buigen naar de plek op de print.
Ben zeer benieuwd naar het woooow effect  :music:
De 100nf Arcotronics die gebruikt wordt naast de 1nf silvermica, is die kleiner dan de 1837 mkp?
Anders gebruik ik gewoon de 1837 mkp

Rudy

Hoi Rudy,

Bij mijn bestelling bestond ook verwarring ivm partnummers....dus ook de 500 volt besteld.
Grappig de 100v versie is viermaal zo duur (14 euro per stuk) op Farnell omdat het VS voorraad is.
(Ik had niet de jouw site van plm. 9 euro met 5 procent afwijking...maar met 1 procent afwijking)

Zoals Robert zegt steekmaat verschilt....ik wacht wel af...moest er 15 bestellen anders kwam ik niet aan een Farnell minimum bedrag....ben niet zo kapot van Farnell maar goed....het is ook meer een bedrijvenwinkel.

Als het niet past komen de caps wel op aan toekomstige projecten  :D

Het lijkt erop dat je gewoon je silvermicas goedkoop hebt gekocht Rudy mijn nederlands is brak maar ik kan nog net lezen dat het silvermicas betreft  :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Hoi Erik,

Heb je nog een paar extra Arcotronic 100nF/63v besteld? je zou er 2 in een enveloppe kunnen doen en dan richting het noorden kunnen sturen  :worship:
Deze heb ik nog niet besteld,  misschien zijn mijn 1837 mkp wel te groot op die plek.

Rudy

weust

Citaat van: BMW850 op juni  2, 2014, 19:14:37
Hou er wel rekening mee op is op en bepaalde onderdelen zijn bijna niet meer te vinden, dat kun je terug lezen op het diyaudio forum.
Zou mooi zijn als we er een mede bouwer bij krijgen  ;)

Vrg,
Rudy

Die onderdelen maak ik mij niet druk over. Dat zie ik dan wel weer.
Zal pas richting eind van het jaar gaan denk ik zo.

phy

Citaat van: BMW850 op juni  2, 2014, 20:54:38
Hoi Erik,

Heb je nog een paar extra Arcotronic 100nF/63v besteld? je zou er 2 in een enveloppe kunnen doen en dan richting het noorden kunnen sturen  :worship:
Deze heb ik nog niet besteld,  misschien zijn mijn 1837 mkp wel te groot op die plek.

Rudy
Ik had helaas maar 2 Arcotronics anders had ik wel wat doorgestuurd
die zijn wel wat kleiner als de 1837 mkp maar volgens mij moeten die ook nog wel passen op die plaats

Citaat van: BMW850 op juni  2, 2014, 20:54:38
Hoi Erik,

Rudy

Yepp als ze binnen zijn PM ik je....ze zijn nu onderweg !!