Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

jeepee

Nee ik heb de komende anderhalve maand geen tijd. Zoals ik al eerder postte als iemand het leuk vind met mijn Shigaclone te spelen, hij is van harte welkom.Dan stuur ik je de onderdelen op.
Ik denk dat een technisch iemand het in een aantal uren wel in elkaar heeft. en dan mag je er wat mij betreft 3 maanden mee spelen.
(en evt binnen marge van redelijkheid mods aan uitvoeren, evt onderdelen wil ik ook nog wel veroeden mits het geen platinum puck betreft of iets dergelijks)

August

Citaat van: phy op december 22, 2012, 16:01:51
Heeft nog iemand wat gedaan ?

Ik heb de gerepareerde clone weer terug van Tibi, maar helaas nog geen tijd voor gehad.

Pjotr27

Hier ook veel te druk maar ik heb meteen nog wel een vraagje.

Hoe sluit je een kabeltje aan voor de digitale output? Er zit een soort connector op de print maar wat moet daarin en waar kan je dat kopen? Dat is eigenlijk het enige wat ik niet zo snap...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

August

Het is zo'n zelfde connectortje dat op de rest van het board gebruikt wordt. Ik vind het nogal priegeldingen, maar goed, je kunt eventueel ook direct aan de punten waar die connector zit solderen. Van daar naar een rca of bnc en het werkt. Ik heb hem momenteel even rechtstreeks met een coaxiaal kabeltje naar de rest toe. Vanavond voor het eerst de boel weer aangesloten en werkt gelukkig weer. Nu gaan nadenken over de behuizing.

Arno P

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Pjotr27

CiteerHet is zo'n zelfde connectortje dat op de rest van het board gebruikt wordt. Ik vind het nogal priegeldingen, maar goed, je kunt eventueel ook direct aan de punten waar die connector zit solderen. Van daar naar een rca of bnc en het werkt. Ik heb hem momenteel even rechtstreeks met een coaxiaal kabeltje naar de rest toe. Vanavond voor het eerst de boel weer aangesloten en werkt gelukkig weer. Nu gaan nadenken over de behuizing.

Ja dat heb ik ook gezien, maar mij lijkt het mooiste een stekkertje wat je daarin kan steken. Ik heb al zitten kijken bij diverse electronica jongens maar er is zoveel te koop.
Ik zoek dus het stekkertje wat in de digitale connector past op het printboard.
Wie heeft een link ( mag ook via PM).
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Het mooiste is natuurlijk om even je coaxiale kabeltje aan de printbaantjes te solderen...

Dus zoveel als mogelijk dat Pipo de Clown set-upje om zeep helpen ....zeker als je het als een volwaardig cd transport wilt gaan inzetten dan wil je niet de gammele lijn doorzetten met gammele spullen  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jeepee

Citaat van: jeepee op december 22, 2012, 19:54:28
Nee ik heb de komende anderhalve maand geen tijd. Zoals ik al eerder postte als iemand het leuk vind met mijn Shigaclone te spelen, hij is van harte welkom.Dan stuur ik je de onderdelen op.
Ik denk dat een technisch iemand het in een aantal uren wel in elkaar heeft. en dan mag je er wat mij betreft 3 maanden mee spelen.
(en evt binnen marge van redelijkheid mods aan uitvoeren, evt onderdelen wil ik ook nog wel vergoeden mits het geen platinum puck betreft of iets dergelijks)

Helemaal niemand die eens met dit bouwpakket wil spelen? Je mag hem dus gewoon 3 maanden gebruiken. En evt experimenteren met andere onderdelen die ik ook nog wel wil bekostigen, mits niet al te duur.
Je hoef natuurlijk geen kast te maken. dat doe ik later gewoon zelf. Een opzetje op een houten plankje is voor een ervaren soldeerder zo gedaan en dan kun je spelen.

phy

Citaat van: jeepee op februari  1, 2013, 01:19:47
Helemaal niemand die eens met dit bouwpakket wil spelen? Je mag hem dus gewoon 3 maanden gebruiken. En evt experimenteren met andere onderdelen die ik ook nog wel wil bekostigen, mits niet al te duur.
Je hoef natuurlijk geen kast te maken. dat doe ik later gewoon zelf. Een opzetje op een houten plankje is voor een ervaren soldeerder zo gedaan en dan kun je spelen.
Die 3 maanden zijn toch alweer voorbij,heb je hem nog niet aan de gang ? het is toch zo gedaan.
Van de rest lees  ik ook niets volgens mij ben ik de enigste die het al heeft laten draaien  :smile:

jeepee

Citaat van: phy op februari  1, 2013, 07:34:04
Die 3 maanden zijn toch alweer voorbij,heb je hem nog niet aan de gang ? het is toch zo gedaan.
Van de rest lees  ik ook niets volgens mij ben ik de enigste die het al heeft laten draaien  :smile:

Ik moet zeggen dat het me toch ingewikkelder voorkomt dan ik dacht.
En idd nauwelijks reacties van gebruikers na alle jubelvoorspellingen deze zomer.

BMW850

Misschien helpt deze (how to) documentatie deze wordt regelmatig bijgewerkt.

Vicol-Audio Shiga documentation- document still under work:
https://docs.google.com/document/d/1vlabZc_1If3x12ox2A5ECZxC0HLGnuOWdM-j9X4b7Q0/edit?pli=1

Op deze site kun je alle informatie vinden: http://vicol-audio.ro/shiga.php

Succes,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

h3d

Geinig dat geexperimenteer. Maar wat zijn nou de resultaten in vergelijking met de gevestigde namen? Cec 5100, teac vrds 10 en marantz cd94. Heeft iemand daar al een beeld van?
Metrum ambre, sonnet Morpheus, Aaron no3 Millenium, zilveren bekabeling, zelfbouw hoornspeakers, final 1.4.

phy

Citaat van: h3d op februari  2, 2013, 12:11:49
Geinig dat geexperimenteer. Maar wat zijn nou de resultaten in vergelijking met de gevestigde namen? Cec 5100, teac vrds 10 en marantz cd94. Heeft iemand daar al een beeld van?
de shiga clone is veel beter ook in de standaaad  versie zoals hij is ,ik heb de andere ook allemaal gehaden nog meer andere loopwerken
alleen de Marantz cd 94 niet.

h3d

Dat klinkt veelbelovend. Kan ik eens langskomen met mijn teac en vergelijken?
Metrum ambre, sonnet Morpheus, Aaron no3 Millenium, zilveren bekabeling, zelfbouw hoornspeakers, final 1.4.

Citaat van: h3d op februari  2, 2013, 13:12:15

Dat wil je niet horen..... :devil:

Als je toch je nieuwsgierigheid niet kunt bedwingen....neem dan een grijze vuilniszak mee  ;D

h3d

Mijn teac begint wat kuren te vertonen, dus mss komt die grijze zak er sowieso aan te pas  :D. Iets zelf in elkaar zetten is zeker een optie, maar dan zou ik m graag ergens horen en vergelijken. Als er iemand een luistersessie ziet zitten, dan hoor ik het graag. Ik kom uit apeldoorn. Het kan bij mij of bij ........ 

phy

Citaat van: h3d op februari  2, 2013, 13:12:15
ja zeker waneer wil je komen ?
Ik laat je dan het loopwerkje uit de JVC boombox met de nodige tweaks horen
de shigaclone's heb ik niet aangesloten die heb ik als reserve .
Ik heb zelf een Teac vrds 10 met Tent clock gehad een vrds T1 een CEC tl5100 een CEC tl2 en nog wat ander spul
en het boombox loopwerkje verder vergeleken met de 47 labs Shigaraki,een Mark Levinson een Parasound, Wadia en nog wat ander spul.
En ik zou met niets willen ruilen en ook niets terug.

h3d

h3d

Zonder een bezoekje heeft Robert me overtuigd dit pad te gaan bewandelen. Ik ben geen techneut en ga vast domme vragen stellen. Maar ik heb er wel een paar voordat ik ga bestellen bij vicol.

Ik lees over een nieuwe klok, maar ook dat deze klok wel goed is. Is het een idee om deze klok gewoon een eigen trafo te geven? En zo ja, kan dat dan gewoon de standaard trafo van Vicol zijn? Of moet ik toch echt andere trafo's zoeken?

Ik vind het lastig op te maken uit de vicol site, maar is de afstandbediening ook met een daadwerkelijke afstandbediening en een schermpje? Of is het gewoon handiger een oude cd speler te slopen en daar de benodigde delen uit te halen?

Is er geluidstechnisch verschil tussen een spindle met puck en een 3ball klemmechanisme? Ik zie beide gebruikt worden hier?

cherio H3

phy

hoi h3d
Tja ik woon nou eenmaal aan het eind van de wereld  ;D
Het loopwerkje komt helemaal compleet met display voeding enz.
Je kan kabeltjes aansluiten en het werkt een puckje is ook handig en als je een afstands bediening erbij wil kan je deze meebestellen.
de ontvanger zit al in de besturing van het loopwerkje.
later kan je dan gaan uitbouwen en dingen verb...anderen ik noem het eerst veranderen je moet dan zelf uitmaken of dit wel of geen verbetering is en niet teveel naar andere luisteren het is leuk om dingen te proberen en je eigen oordeel te te geven.
Maar standaard heb je gewoon al een heel leuk loopwerkje misschien heb je wel zoiets van laat maar lekker gaan zo.

over de klok :
ik heb deze  http://www.trichordresearch.com/CDupgrades.html de clock 4
en deze voeding voor de clock http://www.trichordresearch.com/NC-StandAlonePSU.html
maar er zijn meer klokken.
je kan dit later doen en ook zonder zo'n super klok klinkt het heel goed
je kan heel ver gaan en heel ver komen met de shigaclone.
maar doe alles met je eigen oren niet alle mods die je her en der leest zijn ook daadwerkelijk verbeteringen, anders klinkt het al gauw.
en voor veel mensen is anders gelijk aan beter  ......

h3d

Bedankt voor de verheldering. Zie ik het goed dat het alleen de printplaat van de remote is en je er dus zelf wat omheen moet bouwen?

Overigens lijkt de druk er wat vanaf. Vanavond ff wat gespeeld met jriver en een ander usb kabel. Was toch erg mooi. Mss toch maat digitaal gaan :wacko:

Volgens mij zijn er wel een man of vijf die de print ed hebben besteld.....speelt er nu al iets..... ???
Zeker voor de ervaren boomboxer is dat een middagje  werk.... :D

Phy wij zijn de eenlingen   ;)

Enfin voor een zacht prijsje.... :devil:

Rudy is er nog steeds geen goede puck met platform uit al je inspanningen gekomen...... :(

Binnenkort ga ik me weer orienteren...laat me maar weten of je ook mee wilt doen....heb er ooit drie laten maken en 100 procent eindproduct gekregen

BMW850

Hoi Erik,

Ik heb vandaag weer een email naar Metaaldraaierij Dondorff BV gestuurd dat ik er helemaal klaar mee ben  :devil:
En ik laat nog van mij horen of ik mee doe

CiteerDit is mijn laatste email reactie naar jullie toe want ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee omdat er aan jullie kant geen afspraken gemaakt worden.
Het is nu Februari 2013 en ben begonnen in Januari 2011.

Ik hoor niets aan jullie zijde en ik had nog hoop toen ik een email van Carla had gekregen op woensdag 11 januari 2012 9:20 dat Wim zich verontschuldigde.

We hebben een ander bedrijf gevonden die een CD Staander met Puck kan leveren en die heeft er nu 3 gemaakt zonder dat deze wiebelen.

Graag zou ik mijn betaling 150 Euro teruggestort willen zien en ik lever de gemaakte wiebel puck weer in.
Of ik kom het geld halen zodat ook ik een goede CD Staander met Puck kan bestellen bij de nieuwe leverancier.

Dat jullie kosten hebben gemaakt kan ik niets aan doen, ik heb een product wat niet aan de eisen voldoet.
Laat a.u.b. horen wat de bedoeling nu is.

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein