Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

BMW850

Citaat van: Onder013 op oktober 20, 2013, 22:10:52
Wat mij tegen houdt is dat hier al een speler staat die me zeer goed bevalt.

Vervelend om te zeggen maar daarna niet meer  ;)
:popcorn:
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Magura

Citaat van: Onder013 op oktober 20, 2013, 22:10:52
Wat mij tegen houdt is dat hier al een speler staat die me zeer goed bevalt.

Tja, hier staat een arcam cd 23t. Ook geen slechte speler, maar ik hou wel van solderen en knutselen.
Via diyaudio toch wel nieuwschierig geworden naar dit loopwerkje en toch de stap maar gewaagd.

Ik heb er in ieder geval geen spijt van! Met niet al te dure onderdelen kan je best een goed klinkend loopwerk maken.

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

tonus

Klinkt heel verleidelijk, maar ik moet eigenlijk eerst nog een dac bouwen en ik zie dat de bouwpakketten uitverkocht zijn bij vicol....

Erik van Voorst (in memoriam)

Dan een van de genoemde Boomboxen op de kop tikken...begin je in ieder geval veel goedkoper en leerzaam... ;)

Zou het wel leuk vinden om je verbazing hier op het forum te lezen... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Hoi,

Onder013 en tonus,
Heb nog een plug in and play Shiga in de aanbieding wat gebouwd is op de MDF plaat, zie vorige pagina.
Alleen nog een leuk kastje er omheen en spelen maar  ;)
Edit: Misschien een idee, een mooie design kast laten maken met een 3D printer door een bedrijf  ;)

Laat maar weten of jullie interesse hebben via PM.

Vrg,
Rudy

Deleted Member 2

BMW850

Hier ook nog een test met super regulatoren deze stond in het boek linear audio 4 als ik het goed heb.
Hier ook nog wat info: http://www.linearaudio.net/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=64

Fig 5, positive regulators Line Rejection: http://www.linearaudio.net/images/letters.pdf/V4%20JW%20F5.pdf

Fig 6, negative regulators Line Rejection: http://www.linearaudio.net/images/letters.pdf/V4%20JW%20F6.pdf

Fig 7, positive regulators Output Noise: http://www.linearaudio.net/images/letters.pdf/V4%20JW%20F7.pdf

Fig 8, positive regulators Output Impedance: http://www.linearaudio.net/images/letters.pdf/V4%20JW%20F8.pdf

Fig 9, negative regulator Output Impedance: http://www.linearaudio.net/images/letters.pdf/V4%20JW%20F9.pdf

Vrg,
Rudy
Edit: aanvulling

BYBEE MUSIC RAIL a super regulator... .?

Zijn deze tests op de Shiga gedaan....ik herken werkelijk niets in het commentaar op de Teddy Reg  ;D

Ik ben trouwens ook tevreden over de Burson Super Reg...die zit op 5v in de Mini PiTbull

Enfin net als met een cap test...het is allemaal pas waardevol als het in het betreffende component wordt getest en dan nog het liefst in die van jezelf  ;D

Btw ...die link kan ik geen chocola van maken  ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

BMW850

Citaat van: jeepee op oktober 19, 2013, 18:20:45
Dank je. Ik ga een kijken of ik er uit kom. Ik moet eerst nog die onderdelen bestellen want hier in Leiden zijn geen onderdelen zaken meer. Maar de foto''s maken het wel een stuk duidelijker. Dat maakt het minder ''eng''.

Ben benieuwd wat je nu allemaal hebt besteld?
Ik vraag dit zodat je niet wat vergeet en misschien heb ik wel wat adresjes  ;)

Rudy

BMW850

jeepee, ben benieuwd wat nu de stand van zaken is en hoe ver ben je nu met de bestelling  :popcorn:

Rudy

BMW850

Pjotr27

Heel stil, ook bij mij.... mijn 2 setjes Shigaclone liggen al enige maanden bij een kennis die er een mooi geheel van gaat maken, een voor mij en een voor hem... Met brons en blackwood....

Wat ik intussen wel al weet is dat het Sanyo loopwerkje een geweldige match is met mijn Musical Affairs Grand Crescendo`s. De Phy-Hp units zijn erg gevoelig en met de Sanyo is er ineens een geweldige match... Dat hebben we pas een keer met een andere cd speler die ook dit loopwerkje gebruikt geprobeerd... Voor mij voldoende reden om mijn DAC ( M2tech Young/ Palmer) toch maar te houden en te wachten tot de Shigaclone klaar is... ;D
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

En niet eerst de Shiga beluisteren op een plankje?  ???
Dus direct inbouwen deksel erop en spelen maar, er zijn een paar simpele modificaties die laat je dus links liggen  :lookaround:
Deze Vicol Shiga klinkt al heel goed maar zou er toch een nachtje over nadenken  ;)

Rudy

Citaat van: Pjotr27 op november  6, 2013, 20:50:47
Heel stil, ook bij mij.... mijn 2 setjes Shigaclone liggen al enige maanden bij een kennis die er een mooi geheel van gaat maken, een voor mij en een voor hem... Met brons en blackwood....

Wat ik intussen wel al weet is dat het Sanyo loopwerkje een geweldige match is met mijn Musical Affairs Grand Crescendo`s. De Phy-Hp units zijn erg gevoelig en met de Sanyo is er ineens een geweldige match... Dat hebben we pas een keer met een andere cd speler die ook dit loopwerkje gebruikt geprobeerd... Voor mij voldoende reden om mijn DAC ( M2tech Young/ Palmer) toch maar te houden en te wachten tot de Shigaclone klaar is... ;D

Leuk, maar dat heeft niets met je speakers in het bijzonder te maken hoor...het loopwerkje is op menig speaker een mooie match.....of het nu een Sonus Faber Amatar, jouw speaker of mega grote Avalon/Wilson betreft.

Komt ten eerste door het zeer verfijnde hoog (analoog-achtig) en het aardbevende laag  ;)
Eigenschappen welke ik niet eerder uit een cdtransport zo heb ervaren.

BTW....het zo inbouwen en klaar is Cees is NIET aan te raden  ...net zoals Rudy zegt laat je heel wat potentie liggen ....sterker nog dan zijn er ineens zat transporten die over de hele linie genomen ook mooi klinken....

Pjotr27

Citaat van: BMW850 op november  6, 2013, 21:54:39
En niet eerst de Shiga beluisteren op een plankje?  ???
Dus direct inbouwen deksel erop en spelen maar, er zijn een paar simpele modificaties die laat je dus links liggen  :lookaround:
Deze Vicol Shiga klinkt al heel goed maar zou er toch een nachtje over nadenken  ;)

Rudy

Dat komt wel goed, mijn bouwer heeft al heel wat audio ( op zeer hoog niveau!) gemaakt....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Citaat van: Pjotr27 op november  7, 2013, 09:45:06
Dat komt wel goed, mijn bouwer heeft al heel wat audio ( op zeer hoog niveau!) gemaakt....

Leuk !!!...dan zal die echt wel wat moois afleveren..looks en geluid  O0

BMW850

Citaat van: Pjotr27 op november  7, 2013, 09:45:06

Laat ons in ieder geval weten welke modificaties hij dan gaat aanbrengen, dat kan voor de medebouwers natuurlijk ook interessant zijn  ;)

Tja, hoe ver kun je gaan ... 
Shigaclone with belt driven air bearing sled mech with static cd lens  http://www.youtube.com/watch?v=FHRg5vmp5gA

Rudy

Tja dat strookt aan GENIE....fantastisch.  :clapping:

Ik heb wel op DIY USA een "eenvoudige" Shiga Belt Driven BD-CD1 gepost wat voor Vicol misschien ook een leuk projectje kan zijn....ik sta vooraan om het te kopen...

tonus

Afgelopen week de shigaclone die ik van Rudy overgenomen heb in elkaar gezet. Dat viel mee. Gelijk uitgeprobeerd in mijn werkkamer. Dat klonk erg lekker, hele natuurlijke sound. Snel ook nog proberen in de woonkamer, daar kan ik beter vergelijken.

Moet me ook maar eens goed gaan inlezen in de modificaties, wat me nu niet duidelijk is of de modificaties op een boombox te relateren zijn aan de vicol prints. Nu verwacht ik niet zo ver te gaan als jullie, maar de voor de hand liggende modificaties wil ik wel uitproberen. Het toevoegen van een (buizen) clock in mijn cd-speler was een hele verbetering. Als dat hier ook zo'n stap kan zijn, dan lijkt mij dat wel wat. Ook mijn electronica kennis maar eens opvijzelen, niet verder gekomen dan VWO natuurkunde, dus nog wel wat te lezen. En een soldeerstation kopen.... (iemand nog tips?).

BMW850

Citaat van: tonus op november 16, 2013, 11:26:54
Afgelopen week de shigaclone die ik van Rudy overgenomen heb in elkaar gezet. Dat viel mee. Gelijk uitgeprobeerd in mijn werkkamer. Dat klonk erg lekker, hele natuurlijke sound. Snel ook nog proberen in de woonkamer, daar kan ik beter vergelijken.

Moet me ook maar eens goed gaan inlezen in de modificaties, wat me nu niet duidelijk is of de modificaties op een boombox te relateren zijn aan de vicol prints. Nu verwacht ik niet zo ver te gaan als jullie, maar de voor de hand liggende modificaties wil ik wel uitproberen. Het toevoegen van een (buizen) clock in mijn cd-speler was een hele verbetering. Als dat hier ook zo'n stap kan zijn, dan lijkt mij dat wel wat. Ook mijn electronica kennis maar eens opvijzelen, niet verder gekomen dan VWO natuurkunde, dus nog wel wat te lezen. En een soldeerstation kopen.... (iemand nog tips?).

Hoi Anton,

Er zat een digitale BNC uitgang op hoe heb je dit opgelost omdat er op je DAC een RCA aansluiting zat.
Hier heb je een link met informatie over verschillende modificaties: http://studiozey.com/
Hier koop ik de meeste onderdelen: http://www.partsconnexion.com/

1. Ik weet niet welke type weerstanden op de digitale uitgang zitten van de Vicol maar je zou Allen Bradley weerstanden kunnen proberen 100R in shunt en 300R in serie.
Of Caddock MK132 100R in Shunt en een 330R (kon geen 300R vinden) TX2575 Texas Components in serie.
Erik heeft ook verschillende weerstanden geprobeerd je kunt ook eens in zijn topic kijken.

Rudy
Edit: foto geplaatst

tonus

Bedankt voor de linkjes, ga ik doornemen. Die BNC uitgang zit er nog steeds op, ik heb een heel goedkoop bnc-rca verloopplugje gebruikt zodat ik de interlink die ik nog had kon gebruiken. Ik ga de BNC nog vervangen door RCA, tenzij mijn beoogde dac opvolger ook BNC heeft.

BMW850

Je kunt de BNC ook vervangen door deze en daarna verbinden met Mundorf zilver/goud draad.
Dan kun je de BNC connector met kabel verwijderen.
Link: http://www.bax-shop.nl/bnc-connector/neutrik-nbb75-dsib-bnc-chassisdeel/product-details.html

Rudy

BMW850

Hoe is de stand van zaken eigenlijk bij jeepee, heb namelijk niets meer gehoord  ;)

Rudy