Marantz SR-4300 Stereo mode?

Gestart door Robbert, juli 2, 2003, 21:59:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert

Hey,

Ik heb mijn oog laten vallen op de marantz SR4300. Het is, naar mijn idee, een hele mooie versterker voor het geld (ben pas 15 ;)).
Aangezien ik niet altijd multichannel luister, vroeg ik mij af of er op deze versterker een beetje redelijke stereo mode zit.
Ik neem aan dat je gewoon met een knop kan switchen tussen stereo en multichannel, of is dit niet zo?


Groeten, Robbert

Robert

Iedere 5.1 receiver kan schakelen tussen stereo en multi channel.

Hoe stereo klinkt op de Maranz, geen idee, heb hem niet in mijn bezit, ik moet het doen met een Sony STR-DB930QS ;D


MvrGr.
Robert

dennis

Ik vind dat gewoon geweldig,zo een jongen van 15 jaar,die nu al termen gebruikt,waar ik net de betekenis van ga begrijpen :)
geweldig!!!!

gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

MarcoV

Stereo mode op Marantz is heel goed (heb zelf een SR5200), vooral wanneer je Source Direct gebruikt. Marantz staat bekend om zijn muzikaliteit, dus ik denk dat die SR4300 geen verkeerde keuze is.

Marco

Robbert

Citaat van: dennis op juli  2, 2003, 22:58:32
Ik vind dat gewoon geweldig,zo een jongen van 15 jaar,die nu al termen gebruikt,waar ik net de betekenis van ga begrijpen :)
geweldig!!!!

gr
dennis

lol, maar bedankt voor de reacties, ik ga morgen naar correct om ff te luisteren en waarschijnlijk te kopen :)

Melvin

Die 4300's verkopen als zoete broodjes tegenwoordig :)

't Is dan ook best wel een goede koop voor 299 EURO.

Hertog_Martin

Ik heb hem

Je hebt gewoon stereo mode ja.
Maar je hebt ook virtual mode

En je kan op de receiver ook gewoon instellen dat je geen sub/center/rears hebt dus zat mogelijkheden om weer te geven over 2 speakers

Er zit een knop op die je kan draaien om de verschillende modes langs te gaan maar er zit ook op de afstandsbediening een knopje [2ch]
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Hertog_Martin

weet trouwens niet waar je woont maar het is allang niet meer zo dat ie allen bij correct 299 is.

Kreeg pas een foldertje van plaatselijke hifi zaak die normaal ongelofelijk duur is en zelfs die had m voor 299

Dus als je geen correct in de buurt heb kan je ook gewoon ff bij de lokale zaak kijken die marantz verkoopt
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Robbert

Citaat van: Hertog_Martin op juli  3, 2003, 07:34:39
weet trouwens niet waar je woont maar het is allang niet meer zo dat ie allen bij correct 299 is.

Kreeg pas een foldertje van plaatselijke hifi zaak die normaal ongelofelijk duur is en zelfs die had m voor 299

Dus als je geen correct in de buurt heb kan je ook gewoon ff bij de lokale zaak kijken die marantz verkoopt

Ik weet dat hij bij RAF ook 299,- kost. Bij de plaatselijke Hifi boer hier kost hij 469,- en de SR4200 kost bij een andere zelfs 5 nog wat  :o

J.A.F._Doorhof

Hi,

Marantz heeft receivers die met muziek gewoon ZEER goed klinken zelfs in het instap segment. Wij hebben een 4300 in de digitale showroom en dat is een zeer goede performer voor het geld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lynxxx

Ik heb zelf ook de SR4300 en in S.Direct (Source Direct) mode klinkt ie prima. De DSP instellingen klinken allemaal ook bijzonder goed, maar vooral Circle Surround (6.1) klinkt geweldig.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Hertog_Martin

heb trouwens ook een vraagje:

ik heb ingesteld dat ik dus geen sub/center/rears/back center heb en als ik up in smoke tour kijk (DD5.1) dan mis is bijvoorbeeld toch de center.

De stemmen zijn bijvoorbeeld zachter dan de effecten en het lijkt wel dat het geluid dat anders door de center moet niet verdeeld wordt over mn 2 speakers.

Maar het rare is is dat als ik koptelefoon gebruik dat het dan wel helemaal goed klinkt.

Oftewel bij gewoon luisterne door de 2 speakers mis ik heel veel en bij koptelefoon (ook gewoon stereo) is alles wel volop aanwezig

En ik wil dus dat het door mn 2 speakers hetzelfde klinkt als door mn koptelefoon

de mode voor koptelefoon is STEREO/HP waardoor het me logisch lijkt dat je met gewoon STEREO dezelfde verdeling moet krijgen maar het klinkt heel anders?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Robbert

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb hem, ga nu luisteren met mn brakke sony cd speler ;D


VlisChris

Heel veel plezier met je nieuwe versterker jongen! Ben blij voor je dat die zo goed bevallen is dat je toch gekocht hebt ;D.
Volgende upgrade een nieuwe cd-speler, of eerst nieuwe boxen kopen ;).
Nee geintje, voor iemand van jou leeftijd (en zowieso natuurlijk) heb je gewoon een mooie receiver.
Veel plezier ermee!
Groeten,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robbert van Zuiden

Bedankt man!

Ik ga denk ik eerst een dvd speler kopen, daarna mn speakers upgraden. Ik heb nu 2 wharfedahl fronts, surround nog niks... (heb nog wel wat oude troep staan wat ik tijdelijk kan gebruiken)

Die DVD speler gebruik ik dan ook als Cd-speler...

Robbert

zo, nu een goed oordeel kunnen vellen. Goede versterker (maar dat wisten we al) bas mis ik af en toe een beetje (was ook al bekend) radio die erin zit is top. Af en toe heb ik wel een beetje last van tikken, als ik mn geluid van hard naar 0 wegdraai dan hoor ik uit mn rechterspeaker een plop. Ook soms als ik op mute druk heb ik het?

Iemand een idee wat het is? Verder heb ik nog Infinity zuiltjes op het oog, moet maar eens luisteren. Bij Correct zijn ze 50,- per twee, terwijl op de infinity site ze voor plus minus 240,- per stuk staan als adviesprijs? Das wel gek.

Verder nog een leuk foto'tje ;)


Hertog_Martin

wist niet dat dat marantz tekentje zo mooi kon zijn :)
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1