Susano Home Theater

Gestart door CoSo, maart 8, 2009, 14:03:05

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CoSo

Ben nu toe zeer te spreken over de speakers qua geluid, maar wat zijn ze groot.

Probleem is wel dat mijn sub nu niet meer tot ze recht komt, speakers gaan bijna net zo laag.
Nu dus rustig op zoek naar een andere sub.


MLCinema

Mooie set! Maar hoort deze niet thuis in private home theater?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Nooff

Toch is het een verkeerde gedachte dat het laag van een speaker hetzelfde is als dat van een subwoofer. LFE is iets heel anders dan het laag van je speakers, daar zit een groot verschil tussen. Maar ik snap je reactie, de druk achter de sub is gewoon te zwak nu je speakers al een enorme boost geven. :)

CoSo

Citaat van: Nooff op januari 10, 2010, 16:38:39
Toch is het een verkeerde gedachte dat het laag van een speaker hetzelfde is als dat van een subwoofer. LFE is iets heel anders dan het laag van je speakers, daar zit een groot verschil tussen. Maar ik snap je reactie, de druk achter de sub is gewoon te zwak nu je speakers al een enorme boost geven. :)
idd, leer hier steeds meer  ;)

Eerst de andere 2 speakers zien te verkopen en dan uitkijken naar een andere sub.

mikeske

al enige voorkeur  ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

CoSo

Citaat van: mikeske op januari 10, 2010, 19:01:22
al enige voorkeur  ?
nee nog niet, heb alleen de RA subs gehoord.

wil ook nog luisteren naar andere merken.

Nadeel bij mij is volgens mij wel de plaatsing, is dit nog van belang voor front of down firing?

CoSo

Zit met een probleempje, De evo2-50 beginnen kleine haarscheurtjes te vertonen in het fineer.



Nu kan ik een extra korting krijgen als ik ze hou (150,00) of ze mogen terug en krijg ik me geld terug.
Ze zijn niet meer leverbaar bij deze winkel maar nog wel de Evo2-30.

Probleem is dat de 30 net zo duur zijn als de 50.
De hoogte van de 30 vind ik wel mooier, bijna ne zo hoog als de 20.
De 50 klinken wel subliem, irriteer me wel aan de scheurtjes en is ook niet bevorderlijk voor eventuele latere verkoop.

Wie heeft er raad, wat te doen.

knubbe

Citaat van: CoSo op januari 15, 2010, 13:08:26
Zit met een probleempje, De evo2-50 beginnen kleine haarscheurtjes te vertonen in het fineer.



Nu kan ik een extra korting krijgen als ik ze hou (150,00) of ze mogen terug en krijg ik me geld terug.
Ze zijn niet meer leverbaar bij deze winkel maar nog wel de Evo2-30.

Probleem is dat de 30 net zo duur zijn als de 50.
De hoogte van de 30 vind ik wel mooier, bijna ne zo hoog als de 20.
De 50 klinken wel subliem, irriteer me wel aan de scheurtjes en is ook niet bevorderlijk voor eventuele latere verkoop.

Wie heeft er raad, wat te doen.


Persoonlijk zou ik ze terug brengen. Had je ze ook gekocht als die haarscheurtjes in de winkel er al zaten en je 150euro korting kreeg?
Het is nu wat meer moeite maar je kijkt er nou eenmaal regelmatig tegenaan en als je je eigen er nu al aan irriteert :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

JeKa

Citaat van: knubbe op januari 15, 2010, 13:13:56
Persoonlijk zou ik ze terug brengen. Had je ze ook gekocht als die haarscheurtjes in de winkel er al zaten en je 150euro korting kreeg?
Het is nu wat meer moeite maar je kijkt er nou eenmaal regelmatig tegenaan en als je je eigen er nu al aan irriteert :D

Als je je er nu al aan ergert zou ik ze ook terugbrengen.

Robbert54

terug brengen. straks word het alleen maar erger
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

Ze gaan ook terug, alleen jammer dat ze niet meer leverbaar zijn.

Kreeg net ook een bericht dat de evo2-30 niet meer leverbaar is.

mikeske

#86
het is jammer, maar het is de beste beslissing om ze terug te brengen.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

CoSo

Gelukkig heb ik de Evo2-20 nog.

Vandaag is de subwoofer verkocht en opgehaald.

Dirk

even rekening houdend met die 150€ "korting" en het feit dat ze je verder héél erg bevallen
...is het dan geen optie om dat "budget" van 150€ te gebruiken om ze te laten herstellen door iemand die er verstand van heeft ?

we praten hier niet over een nieuwe kast, hoogstens over nieuw fineer, of zelfs "maar" een fineerherstelling, da's iets wat (imo) iemand met terdege vakkennis echt voor een sympathiek bedrag kan doen.

vooral het feit dat je eigenlijk geen alternatief (gelijkwaardig van dezelfde fabrikant) lijkt te hebben, omdat dit type gewoonweg niet meer wordt gemaakt, zou mij in die richting doen denken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

CoSo

Citaat van: Dynky op januari 16, 2010, 11:35:05
even rekening houdend met die 150€ "korting" en het feit dat ze je verder héél erg bevallen
...is het dan geen optie om dat "budget" van 150€ te gebruiken om ze te laten herstellen door iemand die er verstand van heeft ?

we praten hier niet over een nieuwe kast, hoogstens over nieuw fineer, of zelfs "maar" een fineerherstelling, da's iets wat (imo) iemand met terdege vakkennis echt voor een sympathiek bedrag kan doen.

vooral het feit dat je eigenlijk geen alternatief (gelijkwaardig van dezelfde fabrikant) lijkt te hebben, omdat dit type gewoonweg niet meer wordt gemaakt, zou mij in die richting doen denken.
Daar heb je wel een punt, maar wie zou dit kunnen.
Heb er ook nog aan zitten denken om ze hoog glans te laten spuiten.

Het is niet alleen die €150,00 het is ook nog eens 600km om ze weer terug te brengen. (ook al 600km op ze op te halen)

Nooff

Is ook niet verkeerd, de speakers zelf is namelijk niets mis mee. Als je iemand kunt vinden die de speciale coating aan kan brengen op de speaker voor het hechten op de fineer, dan kan je ze mooi hoogglans spuiten.

CoSo

wel belangrijk om rekening mee te houden bij aanschaf van de nieuwe subwoofer.

yorkie13

#92
hoogglans zwart, de subwoofer kan je ook een andere kleur geven  8)
wel balen van die haarscheurtjes in de houtfineer

Dirk

Citaat van: CoSo op januari 16, 2010, 12:50:17
Daar heb je wel een punt, maar wie zou dit kunnen.

ik heb hier zelf wel iemand in mijn buurt aan wie ík het zou vragen als ik in jouw situatie was, maar daar schiet jij weinig mee op, dus...ik denk dat je't gewoon in de richting van meubelmakers moet zoeken.
Een meubelmaker die ietwat thuis is in hedendaags design zal dagelijks te maken krijgen met het afwerken van fineerwerk.
Immers, hij koopt deze platen wel af-fabriek gefineerd aan, maar zodra hij er iets aan verzaagd om wat te "maken" (wat z'n job is ;D) , dan heeft ie ook gezaagde kanten dewelke hij weer net zo afgewerkt moet krijgen als de plaat zelf.
Ik heb zelf al gezien dat het materiaal wat deze heren gebruiken wat héél anders is (mbt kwaliteit) dan wat wij als leken in de dhz-zaken kunnen kopen, dus denk nou niet dat dit hetzelfde is als bvb de rolletjes die je bij elke gamma kan vinden.

btw : ik spreek hier nu van "rolletjes" in m'n toelichting, maar het fineer wat zij gebruiken, is ook verkrijgbaar in echte "vellen" van grote afmetingen, met een grote keuze aan kwaliteiten en eigenschappen (mbt slijtvastheid/kleurvastheid/etc), dus 't zou me sterk verbazen als zo iemand je niet kan helpen.

de eigen ervaring leert me trouwens dat deze mensen vaak (verrassend) érg geïnteresseerd zijn in "eens wat anders" dan hun dagdagelijkse kastjes en werkbladen...en dus zeer behulpzaam uit de hoek kunnen komen tegen een meer dan redelijke vergoeding.

succes !



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

Ik ga eerst ff proberen met 4 x evo2-20 en een BK xxls400 subwoofer erbij.

zo heb ik wel een homogeen geheel qua speakers.

CoSo

Vandaag bij RA sub een BK xxls400 gekocht.



Toch al een hele verbetering.

Bedankt Ralf voor je tijd vandaag (zondag) dat effentjes is toch nog aardig lang geworden, weer een hoop geleerd.
Nu nog proberen om het zelf allemaal af te stellen.

CoSo

Vandaag toch maar de evo2-50 terug gebracht, rustig op zoek naar evo2-30 in black ash.

Nooff

Citaat van: CoSo op januari 22, 2010, 23:06:38
Vandaag toch maar de evo2-50 terug gebracht, rustig op zoek naar evo2-30 in black ash.

Als je preissuchmaschine.de mag geloven dan zijn er nog genoeg Evo2-30 speakers in Duitsland te koop (zwart)

CoSo

Citaat van: Nooff op januari 23, 2010, 00:13:36
Als je preissuchmaschine.de mag geloven dan zijn er nog genoeg Evo2-30 speakers in Duitsland te koop (zwart)
Die zijn allemaal van dezelfde, komen de evo2-50 ook vandaan.
zowel 50 als 30 zijn op in black ash