music server

Gestart door ACQUA, februari 27, 2009, 18:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ACQUA

Momenteel heb ik een redelijk grote collectie aan cd's en mp3's,FLAC's,... verspreid over de laptop en PS3.  Ik dacht dat de PS3 toch een beetje meerwaarde moest geven met de Blu-Ray speler maar vindt het geluid toch wel tegenvallen.  Nu ben ik dus stilaan op zoek naar een music server.  Media servers komen hier voldoende voorbij maar welke is het meest geschikt enkel voor audio?  De Dune's vallen af voor mij, tenzij er iemand een PS3 wil kopen  :)

-Moet dus de gangbare audio-formaten aankunnen zoals mp3, WAV, FLAC, ...
-Streamen doe ik niet
-HDMI mag maar hoeft ook niet, wordt wss aan een klein schermpje gekoppeld voor menu's ed

Verder heb je nog de music servers van CA, Linn, ... deze zijn me te prijzig dus zijn ook geen mogelijkheid

- Popcorn Hour
- Tvix 6500
- MB200
- ...
- ...

Koen

peterrr

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11223


Ik heb zelf de Classic cinema, kan alleen op audio gebied Mp3 en Wma, ( klingt evengoed fantastisch via een dac)
Maar bovenstaande kan veel meer voor een lage prijs. E449 O.a wav enz.
kijk maar bij de specs

groet peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Zee

Waarom speel je de muziek niet gewoon vanaf je notebook pc met een USB dac er op aangesloten?
Qua bediengemak gaat er toch echt niets boven een pc met daarop een goede applicatie (ik gebruik zelf jriver media centre voor het afspelen en dbpoweramp voor het rippen).
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

bmateijsen

Ik heb nog wel een MB200 met 250GB harde schijf die verkocht mag worden. ;)

indeo

Een Mac mini, via optical aangesloten op een goede DAC en een iPod Touch (of een iPhone) voor de bediening.   :inlove:

Kingpin

Hier staan wel een aantal mooie opgenoemd .
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mirickle

Waarom niet streamen?

Een klein pc'tje met een grote disk lijkt me dan alles wat je nodig hebt!
Zet er Linux op, configureer het een keer en je hebt er geen omkijken meer naar.
Als je verder niet al te veel meer wil dan opslag is een NAS ook voldoende.

Vanaf je computers en eventuele NMTs (PopCornHour enzo) kan je dan gewoon bij via shares.
Hang er voor muziek dan nog een Squeezebox aan (evt met een losse DAC erachter) en klaar ben je.

Ik heb niet geheel toevallig dezelfde setup en ben er supertevreden over.

Of anders zoals iemand anders al zei, een mooie USB DAC aan je laptop.
Of een dedicated kleine netbook + een USB DAC.
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

jepe

Citaat van: bmateijsen op februari 28, 2009, 10:40:52
Ik heb nog wel een MB200 met 250GB harde schijf die verkocht mag worden. ;)
Voor een leuk prijsje?